Ik heb onlangs een reportage gezien over cocaine en designerdrugs. Daar ging het ook over Mcat of Miauw Miauw(Mephedrone) Daar ging het erover dat het veel gelijkt op Coke. En volgens het internet zijn de effecten zeer vergelijkbaar.
Vergelijk zelf!
Coke
sychisch
De gebruiker voelt zich vrolijk en alert
Vermoeidheid zakt weg, de gebruiker voelt zich vol energie
De gebruiker heeft het gevoel snel en helder te kunnen denken
Het zelfvertrouwen van de gebruiker neemt toe
De gebruiker gaat veel praten
Honger verdwijnt
Lichamelijk
Versnelling hartslag en ademhaling
Verhoging bloeddruk
Vernauwing bloedvaten
Verdoving neus, gehemelte, tandvlees
Stimulering van de blaas waardoor men vaker moet urineren
Verminderde eetlust
Toename uithoudingsvermogen
Soms grote pupillen
Toename lichaamstemperatuur (bij hoge dosis)
Bron: Jellinek.nl
Mcat
Gebruikers noemen alertheid, euforie, opgewonden gevoel, gevoel van stimulatie, zin om te praten en openheid als effecten. Bijwerkingen zijn onder meer neusbloedingen, brandende neus, hallucinaties, uitslag, braken, bloedcirculatieproblemen, paranoia, stuipen, slecht kortetermijn-geheugen, hartritmeproblemen, vermeerderd zweten, grote pupillen, kaakklem, hoofdpijn, koude vingers en/of tenen en paarse knieen en/of handen. Deze laatste verschijnselen worden waarschijnlijk veroorzaakt door een verminderde bloedcirculatie. Over de langere termijn effecten is weinig geweten, voorzichtigheid is aangewezen.
Bron: Wikipedia
Dus nu vraag ik mij af verkopen ze je Mcat zodat ze meer winst maken of gebruiken ze het als versnijdingsmiddel voor coke?
Het uiterlijk is hetzelfde en de effecten ook... Hoe moet je dan het verschil herkennen? Ik weet het antwoord op die vraag! Laat je drugs testen dan ben je zeker. Maar ik kom uit belgie en wij hebben geen test centrums. Tenzij er iemand weet hoe je in belgie je drugs kan laten testen laat het me weten.
Maar dus kan dit als vervangmiddel om meer winst te maken? Iemand hier ervaring mee?