Ik heb een Finse 'jongeman' ontmoet (40 ofzo) via het 'daklozengebeuren' en hij maakt de meest absurd potente cocaïne concentraten, letterlijk kristallen. Hij vertelt er bij dat hij ook 3-5 jaar heeft gedaan om het proces te perfectioneren.
Met coca bladeren uit verschillende Zuid-Amerikaanse landen. Ik heb niet zoveel met cocaïne maar dit is wel erg interessant. Ik dacht dat alleen de Antwerpen cocaïne gekkies dat deden.
Sinds ongeveer 4 jaar (2018) zijn ze veel strenger/gerichter gaan kijken naar de import van coca bladeren. Hij vertelde dat hij eens €250,- boete had gekregen na het importeren van 600 gram coca bladeren na wat hij dacht een steekproef bij de Douane (ofwel van de 1000 pakketten werd net die van hem gecontroleerd).
Blijkbaar komt er nog altijd meer dan genoeg 'coca' langs de douane en hij bevestigde ook meteen dat Antwerpen de grootste cocaïne import stad is.
Hij communiceert ook alleen maar via random Social media als Instagram, Snapchat, etc. En hij is nu onderweg naar het spoor om de trein op te fleuren met graffiti.
Veel gelijkenissen met wat werd verteld in de DF.nl Telegram chat in zijn verhaal. In mijn kleine wereldje dacht ik dat hun misschien de een beetje de enige waren die daar zo geïnvesteerd in zijn.
Maar cocaïne en geld gaan hand in hand I guess. Interessant verhaal, een paar unieke mensen ook wel in mijn huidige 'klimaat'.
Een maand geleden nog kreeg ik nog de meest wazige berichten van een Colombiaan met een bedrijf in Antwerpen die zei dat hij dakloos was en hij wou weten in welke daklozen opvang ik mij bevindt en dat hij mijn hulp nodig heeft zodat hij terug kan komen in Nederland om zijn zoontje te vinden en hij zou mij geld geven en dat hij mijn contactgegevens via Facebook had gevonden.
En dan vraagt Sofie aan de telefoon, waarom heb je eigenlijk zo'n probleem met cocaïne? Misschien moet ik ook gewoon mijn mond houden.