Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Wat maakt coke zo verslavend?

Voor al je vragen over coke en basecoke, ook wel crack genoemd.

Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor MrMDMA » vr mei 10, 2019 11:12 pm

Heren,

Ben nu al ruim een half jaartje van de coke af. Succesvol overgestapt op de amfetamine en soms mdma wat me een veel lekkerder gevoel geeft. Toch helaas vanavond weer een half grammetje sos gehaald, en het pulled je weer naar binnen als een mf.

Kan iemand uitleggen waarvandaan die craving blijft bestaan, ookal geeft amfetamine en andere stoffen een langduriger en lekkerder gevoel?
.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

Avatar gebruiker
MrMDMA
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: za jun 25, 2011 7:13 pm

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor PiraatPanda » zo mei 12, 2019 12:49 am

Als je t goedkoop kunt krijgen en wat moeilijke periodes door moet komen, dan kan het zich voordoen als je vriend. Je krijgt er in eerste instantie ook geen kater van.


Mijn neus slijmvlies en maag kunnen er te slecht tegen. C en ik zijn niet voor elkaar gemaakt. Als je er wel goed tegen kan, dan kan ik me voorstellen dat t verslavend kan zijn. Idd aparte cravings soms. Dat heet drugs.

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor PiraatPanda » zo mei 12, 2019 12:51 am

MrMDMA schreef:Heren

:woeh: :mad: :woeh:

Beste reiziger 8-) ja :#:

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor sejku » vr mei 29, 2020 10:55 pm

Werkt puur op uw genotscentrum in de hersenen.

Als je het min of meer gewoon bent van het te gebruiken wordt het even gebruikelijk als seks of lekker eten.
Gebruik die 2 als voorbeeld en dan begrijp je waarom je er elke keer naar hunkert, iedereen is gek op eten en seks.

Andere middelen hebben dit ook maar in mindere mate, coke wekt die extreme lust naar boven en in vergelijking met andere middelen kan het vrij "onopgemerkt" gebruikt worden en als je op tijd gaat slapen en normaal eet is de kater miniem.
Daar schuilt het gevaar en dat maakt coke zo duivels, het kan altijd en je kan nog steeds doen wat je moet doen.

Het gevolg hiervan is meer coke gebruiken en wel degelijk katers, slaaptekort en plichtverzuim ondervinden, maar het boeit je geen hol want de coke is even belangrijk/gewoonlijk als seks of eten.
Zie je mijn punt?

Dat gevoel van de eerste kop koffie 's morgens voor een lange werkdag, het is bijna poëzie.
sejku
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 101
Geregistreerd: wo aug 13, 2014 3:35 am
Woonplaats: Anvers

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor Perry » zo mei 31, 2020 11:39 pm

NIDA schreef:What makes a faster-acting psychoactive drug produce more euphoria than a slower-acting one?

"The brain has many adaptive mechanisms, and if you disturb the brain slowly, it often can catch up or compensate," explains Dr. George Uhl, who directs the Molecular Neurobiology Branch of NIDA's Division of Intramural Research in Baltimore. "But, if you do things rapidly, often it can't." For example, going suddenly from a dark room into bright sunlight will result in a temporary loss of vision because the light sensitivity mechanisms of the eye and the brain cannot adapt that quickly, he says. But, if you proceed from dark to light slowly by stages, the mechanism works in a fairly automatic way, and you are able to see normally.

"If a drug acts slowly, the brain is able to compensate for the changes that the drug produces," says Dr. Uhl. However, when a drug's onset of action is very rapid, it may be able to overwhelm the brain's adaptive mechanisms, thus producing a bigger boost in its pleasure circuits, he says.Smoked and intravenous cocaine, for example, have fast rates of action.They reach the brain within seconds and rapidly flood the brain's "pleasure pathway" with excess dopamine, a brain chemical that helps transmit pleasurable feelings. If the brain's adaptive mechanisms cannot respond quickly enough to the sudden excess of dopamine, the euphoric rush ensues.

https://archives.drugabuse.gov/news-eve ... -treatment
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor spikeycloud » ma jun 01, 2020 9:15 am

MrMDMA schreef:Heren,

Ben nu al ruim een half jaartje van de coke af. Succesvol overgestapt op de amfetamine en soms mdma wat me een veel lekkerder gevoel geeft. Toch helaas vanavond weer een half grammetje sos gehaald, en het pulled je weer naar binnen als een mf.

Kan iemand uitleggen waarvandaan die craving blijft bestaan, ookal geeft amfetamine en andere stoffen een langduriger en lekkerder gevoel?
.


Veel van onze acties, drive en beweegredenen is om een natuurlijke reward te krijgen voor onze prestaties in de vorm van dopamine. Deze natuurlijke rewards zorgen ervoor dat de kans groter is dat je het zelfde gedrag vaker gaat doen.

Elke keer als je coke pakt, leer je je hersenen dat als je coke pakt je, je zo rewards krijgt. Gedrag wat dopamine released willen de hersens onbewust vaker doen. Je creëert daardoor verslavings-verbindingen die automatisch getriggerd worden. Elke keer als je coke gebruikt versterk je die verbindingen - waardoor je er nog sneller en vaker over gaat denken - wat de kans groter maakt dat je nog sneller gaat gebruiken - waardoor de verbindingen van coke nog sterker worden etc etc.
Avatar gebruiker
spikeycloud
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 744
Geregistreerd: za mei 03, 2014 12:52 pm

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor PiraatPanda » wo jun 03, 2020 2:16 am

Haha dit blijft een geniale uitspraak
Ben nu al ruim een half jaartje van de coke af. Succesvol overgestapt op de amfetamine en soms mdma


8-) 8-) :smokin:

:snort:

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor Vinnie » di jun 09, 2020 10:43 am

PiraatPanda schreef:Haha dit blijft een geniale uitspraak
Ben nu al ruim een half jaartje van de coke af. Succesvol overgestapt op de amfetamine en soms mdma


8-) 8-) :smokin:

:snort:



Scheelt wel een hoop in de kosten
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor Jmths » di jun 09, 2020 11:13 am

PiraatPanda schreef:Haha dit blijft een geniale uitspraak
Ben nu al ruim een half jaartje van de coke af. Succesvol overgestapt op de amfetamine en soms mdma


8-) 8-) :smokin:

:snort:

In Antwerpen sprak ik eens een jongeman die vrij serieus vertelde dat hij zijn xtc verslaving met vloeibare xtc aan het behandelen was. Kan ik ook nog steeds wel om gniffelen. :smokin:
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor zannypopper » di nov 03, 2020 8:18 am

:woeh:
Laatst bijgewerkt door zannypopper op di nov 03, 2020 8:20 am, in totaal 1 keer bewerkt.
Aan het leven moet zin gegeven worden omdat het geen zin heeft.
- Een bekende filosoof van wie ik de naam vergeten ben.
Avatar gebruiker
zannypopper
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 783
Geregistreerd: wo aug 05, 2015 12:14 am
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor zannypopper » di nov 03, 2020 8:19 am

Jmths schreef:In Antwerpen sprak ik eens een jongeman die vrij serieus vertelde dat hij zijn xtc verslaving met vloeibare xtc aan het behandelen was. Kan ik ook nog steeds wel om gniffelen. :smokin:


Where else then in 'Antwerpen'? :rock:
Aan het leven moet zin gegeven worden omdat het geen zin heeft.
- Een bekende filosoof van wie ik de naam vergeten ben.
Avatar gebruiker
zannypopper
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 783
Geregistreerd: wo aug 05, 2015 12:14 am
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor Vinnie » wo nov 11, 2020 3:54 pm

Weinig zelfvertrouwen
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor waterval » wo nov 10, 2021 5:12 am

PiraatPanda schreef:Haha dit blijft een geniale uitspraak
Ben nu al ruim een half jaartje van de coke af. Succesvol overgestapt op de amfetamine en soms mdma


8-) 8-) :smokin:

:snort:


mits de mdma weggelaten , vind ik ze oprecht geniaal hoor . de man is op goede weg.
met vallen en opstaan

ja vraag dat aan willibrord zijn moeder , die in de hysterie rondom haar arrestatie van die jonge speedjunk die ze de strot dicht kneep , ook bekende dat ze moest vele getaande, zeg maar afrikaans getinte heren aan hun flurken zuigen , om de ganse boel te kunnen betalen voor hem.

typte het ganse verhaal hier ergens eerder neer, denk bij. citaten , jajaja daar was het een serie citaten waarin willibrords ma als een soort pinata geslagen werd met zwarte pikken de lengte van een frans brood
omdat meneertje zich de neus wou volstouwen ,

dusja eens je je moeder serveert als een vleesbrood aan een stelletje hondsdolle overheersende hoofddoekdragende , wildemannen die ooit kampioen dadelsplukken waren in hun streek van herkomst ja .
dan moet je denk ik een mondje kunnen roeren over hoe verslavend coke is

tenzij er een sadistisch , kantje aan die ganse willibrord zat

hij moest op de rooster gelegd worden , want zulke verhalen roepen vele vragen op
Avatar gebruiker
waterval
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 74
Geregistreerd: zo dec 24, 2017 2:05 am

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor Jmths » wo nov 10, 2021 3:03 pm

waterval schreef:hij moest op de rooster gelegd worden , want zulke verhalen roepen vele vragen op

Verklaard wel waarom hij op een hobbit lijkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: Wat maakt coke zo verslavend?

Berichtdoor Azgaza » ma mei 29, 2023 1:02 pm

Het probleem met (base)coke is dat hoe intens het met je dopamine fuckt (en daarnaast ook nog 1/3e zo sterk serotonine); bij regelmatig / dagelijks gebruik creeer je een situatie waarbij alleen nog maar de coke in staat is een gevoel van voldoening kan geven; waardoor het dus in essentie de fucking zin van het leven wordt.

Aliens take me home.

Tune up, turn around, drop in.
Avatar gebruiker
Azgaza
onKet
Donateur
Offline
 
Posts: 1016
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 6:11 pm
Woonplaats: Orion


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Cocaïne

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron