Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Blowen

Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.

Blowen

Berichtdoor Rareuniverse » za aug 31, 2013 12:03 am

Hi fogues,

Zijn de blowers in dit forum, meer van het smorgens, smiddags, of savonds blowen ?

En weet iemand hier nog een soortje waar je niet zo wacky in jehoofd van wordt? Rook nu Amnesia haze, en hier wordt ik aardig para van elke x
Avatar gebruiker
Rareuniverse
At your service.
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: zo jun 23, 2013 3:26 pm

Re: Blowen

Berichtdoor Einstein » za aug 31, 2013 12:05 am

---> De Coffeeshop
Zelf blow ik meestal 's avonds, hoewel het ook heel relaxed is om op een vrije middag in de zon te zitten met een joint.
Van al die soortjes heb ik nog steeds niet zoveel verstand :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Blowen

Berichtdoor goejezuen » za aug 31, 2013 12:11 am

in de ochtend, middag of avond maakt niet uit als je niets te doen hebt is het prettigst, niet dat ik niet heel de dag door rook, maar als je er een hele dag op hebt zitten en je hoeft verder niets te doen is s'avonds toch het best wanneer iedereen ligt te slapen. kussentje tegen de muur aan, en even helemaal bij jezelf.. niet dat sociaal roken met vrienden niet leuk is, maar toch..

verder weet ik niet hoe jij jou jointje nuttigt, in wat voor set of setting of whatever, maar je zou eens kunnen proberen met wat lichtere wiet te vragen bij de shop.of probeer het roken of hasj. maar wat ook al veel zou kunnen schelen, is als je je zelf al rustig houd tijdens het roken, en niet te snel rookt. 8-)
goejezuen
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 111
Geregistreerd: za maart 12, 2011 10:01 pm

Re: Blowen

Berichtdoor Rareuniverse » za aug 31, 2013 12:25 am

goejezuen schreef:in de ochtend, middag of avond maakt niet uit als je niets te doen hebt is het prettigst, niet dat ik niet heel de dag door rook, maar als je er een hele dag op hebt zitten en je hoeft verder niets te doen is s'avonds toch het best wanneer iedereen ligt te slapen. kussentje tegen de muur aan, en even helemaal bij jezelf.. niet dat sociaal roken met vrienden niet leuk is, maar toch..

verder weet ik niet hoe jij jou jointje nuttigt, in wat voor set of setting of whatever, maar je zou eens kunnen proberen met wat lichtere wiet te vragen bij de shop.of probeer het roken of hasj. maar wat ook al veel zou kunnen schelen, is als je je zelf al rustig houd tijdens het roken, en niet te snel rookt. 8-)



Dat is idd wel relaxed, ben zelf ook van het savonds roken..

Ik persoonlijk blowde eerst wel met vrienden, maar de laatste tijd werd ik er zo paranoia, stil en gesloten van..

Daarom rook il nu bijna altijd alleen, wat soms ook best saai is. Dat zelf rustig houden, lukt me nooit echt.. Wordt er altijd zo vaag in mn hoofd van.. Nog vager eigenlijk, want ben overdag ook wel een hoe-zit-het-leven-toch-in-elkaar-denker :roll2: Denk ook maar dat ik over ga stappen op hasj..
Avatar gebruiker
Rareuniverse
At your service.
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: zo jun 23, 2013 3:26 pm

Re: Blowen

Berichtdoor Rareuniverse » za aug 31, 2013 12:29 am

Einstein schreef:---> De Coffeeshop
Zelf blow ik meestal 's avonds, hoewel het ook heel relaxed is om op een vrije middag in de zon te zitten met een joint.
Van al die soortjes heb ik nog steeds niet zoveel verstand :#:


Sorry, verkeerde forum.. :#:

Volgensmij geven al die soortjes uiteindelijk toch wel hetzelfde effect :stoned:
Avatar gebruiker
Rareuniverse
At your service.
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: zo jun 23, 2013 3:26 pm

Re: Blowen

Berichtdoor Basshoven » za aug 31, 2013 12:31 am

Hee daar! De wiet die je nu nuttigt, die haze dus, dat is een typisch sativa soortje en die hebben de neiging om sneller paranoïde gedachtespinsels te veroorzaken dan echte indica wietjes.

Probeer de volgende keer aan een "kush" wietje te komen. Elke soort met de naam kush erin zou moeten volstaan (Candy kush, master kush, etc etc). Ik blow zelden, maar heb ook snel de neiging para of angstig te worden van wiet, daarom voor mij altijd indica en het liefst een Kush.

Hash kan ook volaan sativa zijn, dus het is niet gegarandeerd dat hash beter voor je is. Mensen die wiet gebruiken voor medicinale doeleinden krijgen ook vaak indica en vaak kush soortjes voorgeschreven, simpelweg omdat je minder last krijgt van mentale klachten.

Aan de andere kant val je van een goeie kush wel binne anderhalf uur KO in slaap maar dat is een ander verhaal :grin:

EDIT: en nee, niet alle soortjes geven hetzelfde effect. De fijnproever merkt het verschil :P
Basshoven
Offline
 

Re: Blowen

Berichtdoor Ahote » za aug 31, 2013 12:34 am

Ik ben meer voor het s'avonds blowen. Soortje hangt sterk van persoon tot persoon af, ik vind a la Amnesia Haze juist heel leuk meestal, goed fucked up in mn hoofd en lekker wazig. Geeft me bovendien een verhoogde appreciatie van kunst (zowel muziek luisteren als naar werkjes kijken, films veel minder want met Amnesia Haze vergeet ik toch de helft :p)

Heel af en toe blow ik ook gewoon door van s'morgens tot s'avonds en dan heb ik ook liever ander soortje dat minder mentaal is, in de trant van Northern Lights, Afghan Kush of AK-47
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Blowen

Berichtdoor Ahote » za aug 31, 2013 12:35 am

Basshoven schreef:en nee, niet alle soortjes geven hetzelfde effect. De fijnproever merkt het verschil :P

zeker en vast :grin: :stoned:
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Blowen

Berichtdoor goejezuen » za aug 31, 2013 12:43 am

dat zelf rustig houden komt met oefening. ik denk dat dat paranoide te maken heeft met het bewuster worden van je gedachten zelf. probeer dingen te leren over mindfullness, meditatie, Tai Chi, etc. dat heeft mij er goed bij geholpen. blowen hoeft niet eens persé, maar ik kan bij mezelf niet ontkennen dat het een soort verslaving is, maar tegelijk ook wat weg heeft van een ritueel. ( het is op zich zelf toch maar een plant, maar in combo met tabak en roken is niet goed) probeer eerst rustig te staan of te zitten en al je gedachten,zorgen van de dag van je af te laten glijden of uit te ademen of wat dan ook. of misschien kun je op een goede middag proberen rustig door een bos te lopen ofzo. :stoned: leer jezelf kennen!
verder zou ik wel uit blijven kijken met deze plant, dat je jezelf sociaal niet te ver terugtrekt. probeer júist op de momenten als je stoned bent scherp te blijven en te blijven praten. niet geforceerd. want als je stoned zijn blijft associeren met teruggetrokken, word het er ook niet beter op. ik weet verder niets van je achtergrond af of hoelang je blowd, dus ga niet ervan uit dat dit waarheid voor jou is, maar meer voor mij persoonlijk.. :stoned: je kunt zelf kijken wat je ermee doet.
goejezuen
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 111
Geregistreerd: za maart 12, 2011 10:01 pm

Re: Blowen

Berichtdoor Rareuniverse » za aug 31, 2013 12:48 am

Ahote schreef:Ik ben meer voor het s'avonds blowen. Soortje hangt sterk van persoon tot persoon af, ik vind a la Amnesia Haze juist heel leuk meestal, goed fucked up in mn hoofd en lekker wazig. Geeft me bovendien een verhoogde appreciatie van kunst (zowel muziek luisteren als naar werkjes kijken, films veel minder want met Amnesia Haze vergeet ik toch de helft :p)

Heel af en toe blow ik ook gewoon door van s'morgens tot s'avonds en dan heb ik ook liever ander soortje dat minder mentaal is, in de trant van Northern Lights, Afghan Kush of AK-47


Dat geheugenverlies bij de Amnesia is idd echt een bitch..
Haha, laat ik nou toevallig een 47 in me tuin hebben staan :)
Avatar gebruiker
Rareuniverse
At your service.
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: zo jun 23, 2013 3:26 pm

Re: Blowen

Berichtdoor Rareuniverse » za aug 31, 2013 12:55 am

goejezuen schreef:dat zelf rustig houden komt met oefening. ik denk dat dat paranoide te maken heeft met het bewuster worden van je gedachten zelf. probeer dingen te leren over mindfullness, meditatie, Tai Chi, etc. dat heeft mij er goed bij geholpen. blowen hoeft niet eens persé, maar ik kan bij mezelf niet ontkennen dat het een soort verslaving is, maar tegelijk ook wat weg heeft van een ritueel. ( het is op zich zelf toch maar een plant, maar in combo met tabak en roken is niet goed) probeer eerst rustig te staan of te zitten en al je gedachten,zorgen van de dag van je af te laten glijden of uit te ademen of wat dan ook. of misschien kun je op een goede middag proberen rustig door een bos te lopen ofzo. :stoned: leer jezelf kennen!
verder zou ik wel uit blijven kijken met deze plant, dat je jezelf sociaal niet te ver terugtrekt. probeer júist op de momenten als je stoned bent scherp te blijven en te blijven praten. niet geforceerd. want als je stoned zijn blijft associeren met teruggetrokken, word het er ook niet beter op. ik weet verder niets van je achtergrond af of hoelang je blowd, dus ga niet ervan uit dat dit waarheid voor jou is, maar meer voor mij persoonlijk.. :stoned: je kunt zelf kijken wat je ermee doet.


Heb het wel eens overwogen om te mediteren, maar wordt al gauw zo zweverig vind ik.. Maar geloof zeker dat je er een stuk op vooruit kan gaan. Geef je helemaal gelijk met dat terugtrekken.. is ook niet goed. Thnx 4 the advice ! ;)
Avatar gebruiker
Rareuniverse
At your service.
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 245
Geregistreerd: zo jun 23, 2013 3:26 pm

Re: Blowen

Berichtdoor goejezuen » za aug 31, 2013 1:28 am

Basshoven schreef:
goejezuen schreef:dat zelf rustig houden komt met oefening. ik denk dat dat paranoide te maken heeft met het bewuster worden van je gedachten zelf. probeer dingen te leren over mindfullness, meditatie, Tai Chi, etc. dat heeft mij er goed bij geholpen. blowen hoeft niet eens persé, maar ik kan bij mezelf niet ontkennen dat het een soort verslaving is, maar tegelijk ook wat weg heeft van een ritueel. ( het is op zich zelf toch maar een plant, maar in combo met tabak en roken is niet goed) probeer eerst rustig te staan of te zitten en al je gedachten,zorgen van de dag van je af te laten glijden of uit te ademen of wat dan ook. of misschien kun je op een goede middag proberen rustig door een bos te lopen ofzo. :stoned: leer jezelf kennen!
verder zou ik wel uit blijven kijken met deze plant, dat je jezelf sociaal niet te ver terugtrekt. probeer júist op de momenten als je stoned bent scherp te blijven en te blijven praten. niet geforceerd. want als je stoned zijn blijft associeren met teruggetrokken, word het er ook niet beter op. ik weet verder niets van je achtergrond af of hoelang je blowd, dus ga niet ervan uit dat dit waarheid voor jou is, maar meer voor mij persoonlijk.. :stoned: je kunt zelf kijken wat je ermee doet.


Ik weet niet goed wat ik van dit verhaal moet denken om heel eerlijk met je te zijn. Dat bepaalde vormen van zelfbewustheid kunnen leiden naar een "ik" die geruster in het leven staat, dat zal ik zeker niet ontkennen. Maar om eerst te gaan lopen mediteren, om dan vervolgens een bong Amnesia Haze op te steken vind ik een beetje paradoxaal. Ik weet dat wiet gebruikt wordt onder sommige monniken vooraleer ze in meditatie gaan, maar er zijn er ook bijzonder veel die het afkeuren en ik vind dat goed te begrijpen. Het idee van: rook een bong en leer jezelf kennen vind ik wat achterhaald. Als je echt in contact met jezelf wil komen te staan dan verdoof je jezelf niet vind ik. Als je het doet, dan moet je meditatie respecteren door het zo "gewassen" mogelijk te benaderen imo.

Ook het hele argument dat iets maar een plant is vind ik zo ontzettend misleidend! Ach, wiet, het is slechts een onschuldige plant, para word je er niet van, dat is alleen maar omdat je niet in contact staat met jezelf: je moet gewoon een sticky opsteken en wandelen door het bos. Ja sorry dat ik je post zo uit zit te pluizen maar er staan gewoon een aantal uitdrukkingen in waar ik me aan erger en ik hoop niet dat je het persoonlijk opvat. Er weerklinkt van die hippietaal in door en dat grijpt me waarlijk naar de strot.

Ik ben het echter wel helemaal met je eens als je zegt dat Topicstarter moet oppassen i.v.m. het sociale isolement waar hij het over heeft :)


daar geef ik je ook zeker geen ongelijk in dat het paradoxaal is om eerst door het bos te lopen mediteren etc. om vervolgens een bong aan te steken. daarom zei ik van blowen hoeft niet persé ( beter juist niet,vooral niet roken icm met tabak)de plant is zeker niet te onderschatten en daarbij wou ik juist aanduiden dat er met beleid gehandelt moet worden bij gebruik van de plant op wat voor manier dan ook. en het meditatie algemeen en blowen staat zeker los van elkaar. maar meer van als je het dan tóch al doet,zoals door de topicstarter werd vermeld dat ie para werd van haze soorten, doe het dan wijs. vooral om voor zichzelf uit te kunnen pluizen hoe, en waarom je in een spiraal kunt gaan verkeren van sociaal isolement. etc.. om het maar even dramatisch te zeggen. ( sorry voor de wat rommelige posts, i blame it on the booze ) , thx voor de aanvulling,peace :hulde:
goejezuen
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 111
Geregistreerd: za maart 12, 2011 10:01 pm

Re: Blowen

Berichtdoor Basshoven » za aug 31, 2013 1:36 am

Nou, om eerlijk te zijn vond ik het maar een slechte post van mezelf dus heb ik hem verwijderd :kleuter:

Het was volledig offtopic en voegde ook eigenlijk niet echt iets toe vond ik achteraf bekeken... Zat eerst al te twijfelen of ik hem nu zou posten ofniet, achteraf dan toch maar gedelete :P

Wel bedankt voor je respons :grin: :kleuter:
Basshoven
Offline
 

Re: Blowen

Berichtdoor goejezuen » za aug 31, 2013 1:55 am

haha no worries , we gingen discussieren op niveau 10 terwijl de post zelf op niveau 3 lag ofzo om het zo maar te zeggen :P maar zulke discussies brengen wel weer scherpere posts teweeg. ik ben mijn eigen post daardoor weer beter gaan lezen voor zover dat gaat atm, en komt idd een beetje geitenwollensokkerig en gebrekkig over :lol: maar zolang de belangrijkste lijnen er maar uit kunnen worden getrokken, en we allemaal weer een beetje wijzer worden is het goed toch? ik post zelf niet zo vaak op het forum maar deze thread brengt toch wat onderliggende gedachtes van iedereen naar voren,toch grappig om te zien :stoned: we moeten allemaal nog leren en vooral fouten maken. :beer:

maar om even on topic terug te komen naar rareuniverse, ik las dat je het wel eens overwogen had, maar het te zweverig vind klinken etc. nou, het klinkt ook totaal zweverig al die prietpraat, maar iedereen doet het wel onbewust. de technieken zelf zijn niet moeilijk te noemen, maar volhouden is de kunst. ik zou zeggen, lees er meer over, rook rustig je jointje als je wil maar blijf wel uitkijken dat je niet te ver geisoleerd raakt. het klinkt stom om juist nog rustiger te mediteren enzo, maar ik heb in andere tijden zowat hetzelfde meegemaakt dat ik wat meer in mijn hoofd zat enzo, maar heb het op de een of andere manier toch op een rijtje kunnen zetten, en er sterker en vooral zelfverzekerder uit te komen. stel gerust vragen als je wil, en als je mensen hoort zeggen ''haha jij spaced met je mediteren'' of wat dan ook, bedenk dan wel ff dat je op een ronde bol zit te zweven door de ruimte :woeh: dus wie is er dan gek? elk levend (en niet leven)wezen of ding vanuit dat opzicht toch?
goejezuen
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 111
Geregistreerd: za maart 12, 2011 10:01 pm

Re: Blowen

Berichtdoor ParadijsVogel » za aug 31, 2013 2:45 am

Ik blow zelf hoofdzakelijk 's avonds en dan meestal hasj. Met hasj kan ik altijd mijn zorgen een beetje laten gaan en lekker genieten van de hasj die ik rook. Wat ik wel merk is dat je niet veel nieuwe dingen meer doet en dat is jammer. Meestal als ik ga chillen associeer ik dat met wiet en dat is niet goed. Ik probeer nu minder te blowen en dat gaat me wel goed af. Ik wil niet compleet stoppen, maar ik wil het wel minder een gewoonte maken, aangezien je dan vast blijft zitten in de wereld waar je op dat moment in zit.

Lekker "mediteren" is ook perfect ket een hasj jointje erbij, lekker de dag of de week overdenken zonder dat er iemand bij is. Overdag rook ik bijna nooit wiet of hasj, omdat je daarna zo weinig meer uitvoert. Dus rook met mate, houd het speciaal, dan kan je het langer waarderen.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Blowen

Berichtdoor Ahote » za aug 31, 2013 11:37 am

ParadijsVogel schreef:Wat ik wel merk is dat je niet veel nieuwe dingen meer doet en dat is jammer. Meestal als ik ga chillen associeer ik dat met wiet en dat is niet goed. Ik probeer nu minder te blowen en dat gaat me wel goed af. Ik wil niet compleet stoppen, maar ik wil het wel minder een gewoonte maken, aangezien je dan vast blijft zitten in de wereld waar je op dat moment in zit.


:hulde: net hetzelfde hier en ben ook sterk geminderd, voel ik me veel beter bij (en ik geniet er nu meer van als ik het wel doe)
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Blowen

Berichtdoor frozentoast » za aug 31, 2013 3:01 pm

'S avonds na 7 uur vind ik het chillst, heeft wat meer sfeer en het is toch nog niet helemaal donker (behalve in de winter dan) dus dan krijg ik dat lamme gevoel ook niet zo snel. Ik probeer altijd te mikken voor dat warme, blije gevoel waarbij muziek en eten hemel is en je hele wereld gereduceerd is tot ongeveer 2 meter omtrek. Krijg ik vaker met wiet maar het is moeilijk dit vast te houden als je meer tolerantie krijgt, waardoor je nog meer gaat blowen en uiteindelijk nog minder ervan voelt :P maar voordat ik tolerantie had kreeg ik dat het meest met white widow of northern lights.

edit: heb zojuist gewoon stonedheid beschreven, lekker nuttig :smokin:
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Blowen

Berichtdoor Ketalar » za aug 31, 2013 8:02 pm

Dat lamme gevoel is bij mij vele malen beter als ik puur rook. Ik heb jaren joints gerookt, maar nu ben ik er eigenlijk klaar mee en rook ik altijd als ik alleen ben puur met een bong. Ik wordt er veel minder moe van als het uitwerkt dan bij joints.

Veel mensen dat ik ken hebben een soort ingebouwde afkeer tegen een bong omdat ze joints zo gewend zijn en het hele ritueel rond jointje draaien etc zo chill vinden, maar uiteindelijk als ze gewend raken aan een bong kun je een rustige bong sessie minstens even leuk maken als jointjes draaien. Een goede bong aanschaffen was waarschijnlijk de beste beslissing in mijn blow-carriere, en binnenkort ga ik een vaporizer aanschaffen.

Ik zou zeker iedereen eens aanraden om een bong te kopen. Om het geld moet je het niet laten, een degelijke bong kost maar 40 euro en ik word er telkens zo knetter van als je eerste jointje, elke dag opnieuw. Het is haast alsof ik overgestapt ben op een betere, andere drug.
Miss PsYchedelic
you rush through my system...



You are what you take
Avatar gebruiker
Ketalar
Professionele tamzakkerij
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 795
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:15 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Coffeeshop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner