Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Cannabis zomaar opeten

Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.

Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Vinnie » di jan 22, 2013 6:25 pm

mod edit: nav een topic in het Mediaforum over de werking van verschillende drugs

als je de animatie over space cake kijkt lijkt het erop of je wiet niet persee in een cake of iets hoeft te verwerken om er stonend van te worden is dat ook zo? ik dacht namelijk altijd dat het wel zo was.
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Ahote » di jan 22, 2013 6:30 pm

voldie schreef:als je de animatie over space cake kijkt lijkt het erop of je wiet niet persee in een cake of iets hoeft te verwerken om er stonend van te worden is dat ook zo? ik dacht namelijk altijd dat het wel zo was.


ik geloof dat thc zich gemakkelijk bindt met vetten zoals boter en dat je veel minder van het effect zal merken als je gewoon je wiet zo op eet
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Einstein » di jan 22, 2013 6:38 pm

Je moet het verhitten (of goed drogen?) om er het efficientst alle THC uit te halen. Verder maakt het niet zoveel uit :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Ahote » di jan 22, 2013 6:44 pm

Einstein schreef:Je moet het verhitten (of goed drogen?) om er het efficientst alle THC uit te halen. Verder maakt het niet zoveel uit :P


de thc moet idd verhit worden om actief te worden maar er zal sowieso veel meer verloren gaan als je het zonder vetten opeet.
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Einstein » di jan 22, 2013 6:50 pm

Dat maakt niet zoveel uit. Vetten zijn wel nodig als je probeert de THC in waterige oplossing te krijgen, als je wietthee wil zetten moet je ook melk o.i.d. erdoor doen, anders blijft de THC gewoon in de wiet zitten en niet in de thee. Zodra de THC echter je lichaam binnen is (als je bijvoorbeeld gewoon een pluk wiet opeet) wordt het vanzelf wel opgenomen, daarvoor heb je geen vetten nodig.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Ahote » di jan 22, 2013 6:54 pm

dus als ik mijn wiet gewoon zo in een pan leg en verhit tot 80 graden ofzo en het daarna zo opeet, zou het moeten werken? en even sterk als dezelfde hoeveelheid in een cake? ik dacht dat je dan veel minder thc zou opnemen
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Einstein » di jan 22, 2013 6:56 pm

Dat zou moeten werken ja :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Vinnie » di jan 22, 2013 7:00 pm

oke en als je hem gewoon opeet ook in hoe verre werk het dan ?
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Ahote » di jan 22, 2013 7:03 pm

voldie schreef:oke en als je hem gewoon opeet ook in hoe verre werk het dan ?


ik neem aan niet omdat de thc pas psychoactief wordt na verhitting
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Einstein » di jan 22, 2013 7:19 pm

Verschilt een beetje per wietsoort en is afhankelijk van of de wiet gedroogd is. In verse wiet zit een gehalte THC en een gehalte THCA; de THCA is niet actief, maar kan worden omgezet naar THC door drogen of verhitting.

Maak hier anders even een topic over aan, gaat nu wel offtopic zo :P
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Ahote » di jan 22, 2013 8:56 pm

Einstein schreef:Verschilt een beetje per wietsoort en is afhankelijk van of de wiet gedroogd is. In verse wiet zit een gehalte THC en een gehalte THCA; de THCA is niet actief, maar kan worden omgezet naar THC door drogen of verhitting.

Maak hier anders even een topic over aan, gaat nu wel offtopic zo :P


kan jij de berichten niet verplaatsen naar een nieuw topic dan?
wou er ook nog aan toevoegen dat volgens wikipedia die omzetting van thca naar thc wat minimaal is ("very limited")

btw gefeliciteerd met je 7000 informatieve posts :D
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Einstein » di jan 22, 2013 8:57 pm

Bedankt, haha :P
Ik ga er wel even een nieuw topic van maken, prima.

Edit: het 'very limited' gaat op voor omzetting in vivo, oftewel de omzetting in het lichaam, dus nadat je de wiet hebt verorberd. Dat is dus ook de reden dat de consumptie van THCA niet zoveel zin heeft.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Vinnie » di jan 22, 2013 10:00 pm

oke dan heb ik nog een vraag zou je het ook kunnen verwarmen op iets als een lepel ofzo met een aansteker eronder?
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Einstein » di jan 22, 2013 10:56 pm

Geen idee hoeveel warmte je precies nodig hebt :P Vermoed dat je het wat langer moet opwarmen en het wordt op die manier ook niet echt efficient opgewarmd.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Vinnie » di jan 22, 2013 11:02 pm

oke bedankt voor de nuttige infomatie :hulde:
ik ga het denk nog een keer proberen met de magnetron op te warmen kijken of dat werk :smokin:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Claviceps » di jan 22, 2013 11:39 pm

Einstein schreef:Dat maakt niet zoveel uit. Vetten zijn wel nodig als je probeert de THC in waterige oplossing te krijgen, als je wietthee wil zetten moet je ook melk o.i.d. erdoor doen, anders blijft de THC gewoon in de wiet zitten en niet in de thee. Zodra de THC echter je lichaam binnen is (als je bijvoorbeeld gewoon een pluk wiet opeet) wordt het vanzelf wel opgenomen, daarvoor heb je geen vetten nodig.

Iemand die ik ken had cannabis op recept met een instructie bijlagen van de apotheek. Ik was ook redelijk verbaasd toen ik de instructies bekeek dat er simpel weg thee gezet werd van de cannabis. Deze persoon is flink fout gegaan na het drinken van de eerste kop hehe. Nooit cannabis gebruikt en dan gewoon van random hoeveelheid thee zetten...

Maken van thee
Om thee te zetten dient u één gram cannabis gedurende vijftien minuten in één liter zacht kokend water te laten trekken. Daarna de thee zeven en zo nodig op smaak brengen met honing. De thee die dezelfde dag wordt gedronken, kunt u in een thermoskan bewaren. De thee die vanaf de volgende dag wordt gedronken, kunt u in de koelkast bewaren in een glazen fles. Wanneer u een beetje koffiemelkpoeder toevoegt, is de thee enkele dagen houdbaar in de koelkast.
Drinken van thee
Drink 's avonds één kop (0.2 liter) warme of koude thee. Het kan ongeveer twee weken duren voordat de werking van de thee maximaal is. Als na een tot twee weken gebruik één kop thee per dag onvoldoende werkt, kunt u zowel 's ochtends als 's avonds één kop drinken.

http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... rId=640#L3

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport - Medicinale Cannabis Informatiebrochure voor patiënten

Op de pagina van de Nederlandse Associatie voor Legale Cannabis word wel nog wat extras in het recept vermeld:

Koffiemelk(poeder) of chocomelpoeder (Nesquick)

Laat de thee nog 15 minuten zachtjes doorkoken. Verwijder het thee-ei of giet de thee door een zeefje in een theepot. Voeg een beetje koffiemelk(poeder) toe of chocomelpoeder. Hiermee blijven de werkzame stoffen (waaronder THC) goed in de thee verdeeld en de werking constant.

U kunt de thee bewaren in de koelkast, gedurende maximaal 5 dagen. De thee kan koud of opnieuw opgewarmd gebruikt worden.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Wietsmoker » wo jan 23, 2013 12:00 am

Potjandosie!
Jesus saves!
Avatar gebruiker
Wietsmoker
Global SToner
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2838
Geregistreerd: zo apr 24, 2011 7:21 pm
Woonplaats: Flavour Country

Re: Hoe werken drugs? flash animatie

Berichtdoor Ivo » wo jan 23, 2013 10:23 am

Claviceps schreef:
Drinken van thee
Drink 's avonds één kop (0.2 liter) warme of koude thee. Het kan ongeveer twee weken duren voordat de werking van de thee maximaal is. Als na een tot twee weken gebruik één kop thee per dag onvoldoende werkt, kunt u zowel 's ochtends als 's avonds één kop drinken.

2 weken :shock: Dan vraag ik me echt af of de thee dan warm moet blijven want wiet 2 weken in water laten liggen lijkt me nogal nutteloos. Als je er boter bij doet en fatsoenlijk opwarmt is het toch direct in orde?
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Einstein » wo jan 23, 2013 12:00 pm

Bedoelen ze niet de subjectieve werking ipv de feitelijke sterkte van de thee? Wel een beetje vaag geformuleerd :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Ivo » wo jan 23, 2013 12:23 pm

De subjectieve werking hangt toch grotendeels af van de feitelijke sterkte?

Edit: het is een site over medisch gebruik, dus misschien bedoelen ze inderdaad de pijnstillende werking.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Peptalk » wo feb 06, 2013 12:48 pm

Wel apart dat ze die twee weken aangeven als tijd dat de medicatie nodig heeft om aan te slaan (dat is wat ze bedoelen denk ik). Maar vreemd aangezien (zeker orale) wiet consumptie vrij snel voor tolerantie zorgt, zeker na 2 weken dagelijks gebruik.

Dat ze aanraden om er simpel thee van te trekken is overigens vrij logisch. Door er gewone thee van te trekken zul je vrijwel niet high van worden maar wel de medische voordelen ervaren (pijnstillend, eetlust opwekkend of anti depressief)
Dit kun je ook doen door er wel een fatsoenlijk recept van te maken (met een vet erbij dus) en dan de dosis flink naar beneden schroeven. Dan heeft bijv. een reuma patiënt ineens genoeg aan 0,2 gram ipv die volle gram medi wiet die ook elke keer betaald moet worden.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Vinnie » ma maart 04, 2013 8:13 pm

ik ga vanavond wiet opeten die ik eerst een tijd op een hete lamp heb laten liggen kijken of dat werkt :woeh:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor frozentoast » ma maart 04, 2013 9:23 pm

nasty shizl ouwe
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor supergabbur » ma maart 04, 2013 9:40 pm

voldie schreef:ik ga vanavond wiet opeten die ik eerst een tijd op een hete lamp heb laten liggen kijken of dat werkt :woeh:


Veel plezier, ben benieuwd naar het resultaat!
Avatar gebruiker
supergabbur
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1365
Geregistreerd: do nov 22, 2012 3:15 pm

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Peptalk » di maart 05, 2013 9:26 am

Een hete lamp? Wat voor soort lamp is het?
Een gewone gloeilamp word wel warmer dan 200 graden, hier zou ik m'n wiet dus niet opleggen aangezien vanaf 100-150 graden de werkzame stoffen behoorlijk goed beginnen te verdampen. Tegen de 175-195 blijft er niets van je wietje over..

Gewoon in de oven op 50 graden, zou veul beter moeten werken.

Hoewel ik denk dat het idee achter space cake temp. + vet is.
Wanneer er een bepaalde temperatuur word bereikt raken de werkzame stoffen vluchtig. Wanneer deze vrijkomen en botsen met vet, hecht de inmiddels vrijgekomen THC-A zich aan vet met de vorming van THC als gevolg.

Met alleen de juiste temperatuur zal het ook wel lukken, maar duurt wel lang gok ik.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Vinnie » di maart 05, 2013 11:08 am

me hele kamer begon naar wiet te ruiken dus heb de wiet er naar een kwartier eraf gehaald en opgegeten dat werkte niet echt :s
ik probeer het een andere keer wel wat langer als me ouders weg zijn :smokin:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Ahote » di maart 05, 2013 6:47 pm

voldie schreef:me hele kamer begon naar wiet te ruiken dus heb de wiet er naar een kwartier eraf gehaald en opgegeten dat werkte niet echt :s
ik probeer het een andere keer wel wat langer als me ouders weg zijn :smokin:


spijtig maar succes volgende keer ;)
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Verf » di maart 05, 2013 7:37 pm

Ik snap echt niet waarom je dit zou willen doen. Het lijkt me super smerig en ook totaal ineffectief. Beter rook je je wiet gewoon op! Of je maakt er cake van.
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Einstein » di maart 05, 2013 8:17 pm

Peptalk schreef:Hoewel ik denk dat het idee achter space cake temp. + vet is.
Wanneer er een bepaalde temperatuur word bereikt raken de werkzame stoffen vluchtig. Wanneer deze vrijkomen en botsen met vet, hecht de inmiddels vrijgekomen THC-A zich aan vet met de vorming van THC als gevolg.

Mwa, dat lijkt me sterk. Soortgelijke reacties treden voor bepaalde typen organische zuren algemeen op bij verhitting (zonder verdere fratsen) en THCA valt daar volgens mij ook onder. Zie het ook niet snel gebeuren dat vet daarbij als katalysator gaat optreden.
Verder heb je wel gelijk omtrent het verdampen van werkzame stoffen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Cannabis zomaar opeten

Berichtdoor Vinnie » di maart 05, 2013 8:26 pm

Verf schreef:Ik snap echt niet waarom je dit zou willen doen. Het lijkt me super smerig en ook totaal ineffectief. Beter rook je je wiet gewoon op! Of je maakt er cake van.


omdat ik niet in de keuken een space cake kan gaan bakken als me ouders thuis zijn :#:
en met roken word je op een andere manier stoned. overigens heb ik daarna nog wel wat wiet gerookt. :stoned:

wie niet probeert wie niet leert
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Coffeeshop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner