Ondanks dat ik wekelijks, bijna dagelijks een pretsigaretje opsteek valt het me af en toe voor dat ik net iets té gaar word, nogal paranoia en een erg ongemakkelijk gevoel krijg van wiet. 9/10 keer is er helemaal niks aan de hand, maar soms, meestal als ik me buiten men huis begeef als ik erg stoned ben overvalt me het effect een beetje. Aangezien ik een Belg ben heb ik niet veel te kiezen welke wiet ik rook, bijna alles wat hier verkocht wordt is erg potent en heeft een hoog THC gehalte (gevoelsmatig ben ik hier als ervaren gebruiker zeker van).
Ik was wel al op de hoogte van het verschil tussen sativa en indica, maar ik las net dat de medische wiet wereld soortjes heeft ontwikkeld met een 1:1 CBD - THC gehalte. CBD-crew is zo'n organisatie die zaden heeft gekweekt met een hoog CBD gehalte. Het lijkt me wel eens leuk om dit te proberen zonder zelf te moeten gaan kweken. Aangezien ik regelmatig in Utrecht en Amsterdam kom vroeg ik me af of er shops zijn die wiet verkopen met een hoog CBD gehalte, of eventueel zelfs een 1:1 verhouding?