Echt psychoactief is het niet, maar het heeft wel een positief effect op m'n gemoedstoestand. Ik heb minder last van onrust en angstgevoelens, en ik slaap een stuk beter sinds ik het ben gaan gebruiken. Het is eigenlijk eerder een voedingssupplement dan een drug.
Ik heb overigens gelezen (in 1 of ander artikel dat ik niet terug kan vinden, sorry), dat CBD olie een slechte wiet ervaring kan verzachten als je het nuttigt nadat je gerookt hebt. Maar als je het voor het roken nuttigt dat het het effect juist versterkt.
Wat hiervan waar is, geen idee. Zelf een paar keer gedaan een kwartiertje voordat ik een bong hit nam, en goed stoned geworden, maar goed dat word ik sowieso wel. Toen was ik ook constant stoned, dus echt verschil merkte ik niet.
Zeker gezien de prijs van het goedje, vind ik niet dat het zich leent voor recreatief gebruik. Ik heb nu een 10ml flesje van 3% CBD olie (300mg werkzame stof) en dat kostte 23 euro! Als je iets wilt dat het effect van je wiet versterkt, kun je er beter wat alcohol bijnemen. Dat is daar veel effectiever voor en een stuk goedkoper.