Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

hulp gevraagd bij (m)edible maken

Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.

hulp gevraagd bij (m)edible maken

Berichtdoor rikketik » wo nov 16, 2016 11:32 pm

Beste mensen, zou iemand of meerdere iemanden mij misschien kunnen en willen helpen bij het volgende?

Ik ben nu inmiddels meer dan 2 jaar aan het eikelen met mijn gezondheid en die gaat enkel meer achteruit. De reden dat ik me tot jullie wend heeft daar mee te maken, ik ben namelijk pijnpatient vanwege kapotte zenuwen. (Dunne vezel neuropathie (als complicatie bij Sarcoïdose). Behoorlijk in de prijzen gevallen dus,nu de PC loterij nog.;-)

Vanwege de neuropathie mag ik van de verzekeraar en de doktoren medicinale cannabis tot me nemen om de pijn te verzachten. Ik heb een Volcano medic vaporizer (dat ding met die ballonnen). Maar sinds een tijd kan ik die vaporizer niet eens meer aankijken of ik hoest mn resterende longen al op.

Toen dacht ik, welnu geen probleem want in eten/drinken verwerken kan ook. Maar nu na een kleine 100 euro piek aan zowel wiet als hash te hebben verkloot, wend ik me tot jullie. Wie kan mij stap voor stap uitleggen hoe je een fatsoenlijke (m)edible maakt? Voorkeur gaat uit naar iets dat vrij snel te bereiden is bij voorkeur meerdere doses ineens. Ik heb online zoveel recepten en info gevonden,het spreekt elkaar tegen en is onwijs hogere wiskunde voor mij.
Ik wil graag iets onder de knie krijgen waarmee ik leer hoe en wat je moet doen om je kruid potent te krijgen en hoe ik dat verwerken moet om het meeste rendement eruit kan halen zodat mijn portemonnee het ook leuk gaat vinden (ik moet het voorschieten voor verzekering plus ik heb een lichte hash voorkeur en voor zover ik weet is dát er niet medicinaal. Correct me vooral als k dat fout heb...

Kan iemand mij alsjeblieft helpen met een goede stap voor stap handleiding, wat ik evt aan moet schaffen en wat ik het allerbeste kan gebruiken. Op termijn zou ik graag meerdere edibles kunnen maken om te variëren, maar eerst moet ik leren om er 1 te kunnen maken op de juiste wijze.
rikketik
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: vr nov 04, 2016 11:14 pm

Re: hulp gevraagd bij (m)edible maken

Berichtdoor Miss E » do nov 17, 2016 12:08 am

Ik denk dat wietolie hiervoor makkelijker te doseren is dan spacecake oid.
Nou weet ik niet in hoeverre dat vergoed wordt door de verzekering, maar je kunt op deze site eens rondkijken:
http://www.stichtingmediwiet.nl/patient ... lden/pijn/
Geloof dat ze ook cursussen geven om de olie zelf te kunnen maken.
Avatar gebruiker
Miss E
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1684
Geregistreerd: ma mei 27, 2013 2:44 pm

Re: hulp gevraagd bij (m)edible maken

Berichtdoor rikketik » vr nov 18, 2016 1:20 pm

Thanks voor je reply, olie is nu hetgene dat ik niet vergoed krijg maar ook niet echt werkt bij mij. Ik zocht eigenlijk naar iets, zolang het maar cannabis is, dat me naast pijnstilling ook nog een beetje chill doet voelen, als ik dan toch cannabis tot me neem dan ook maar alle voordelen plukken. Echter wat ik ook probeer met recepten van hier of elders op het net, geen enkele werking vanuit die recepten gekregen. Verschillende soorten wiet en hash geprobeerd in o.a. brownies, chocomelk, cannamilk,thee, firecracker, alsof ik een stap vergeet zodat het niet actief worden kan. Begin er aardig tabak van te krijgen nu, alleen maar geld weggegooid.

Al dat ik zoek is 1 methode die werkt, liefst voor meer doseringen ineens en niet heel moeilijk.
rikketik
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: vr nov 04, 2016 11:14 pm

Re: hulp gevraagd bij (m)edible maken

Berichtdoor Partypipo » vr nov 18, 2016 1:50 pm

Zoals Miss E al zei, ze geven cursussen over hoe je je (medicinale) wiet of hasj kan omtoveren tot olie.
Dus als medicinale wiet vergoed wordt kan je daar zelf olie van maken. Of als je een plantje in je tuin hebt, kan je daar zelf olie van maken.
Ik denk dat ze ook op youtube filmpjes hebben met uitleg en bepaalde smartshops verkopen de spullen die je nodig hebt in één pakket om de mediwiet methode van olie maken te kunnen gebruiken.

Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: hulp gevraagd bij (m)edible maken

Berichtdoor rikketik » za nov 19, 2016 7:22 pm

Thanks voor de reply en het filmpje, daar leer ik in elk geval van dat je de thc kan losweken in water en hem kan laten hechten aan de melk.

Maar, en ik ben daar niet duidelijk in geweest, ik zoek een manier om vrij simpel een edible/drinkable te maken waar je naast de medicinale werking ook gewoon stoned/high kan worden. De manier om het zonder high worden te verwerken is ook iets dat ik onder de knie mpet krijgen, maar dat lukt al wel aardig. Maar heb zoiets van, als ik het dan toch nemen moet dan wil ik ook wel eens de volle plezierige werking ervan hebben, daar waar ik het vroeger voor rookte zeg maar.

Dat laatste lukt gewoon echt niet meer, probeerde laatst nog 0.3gr hash in de vaporizer, hoeste haast mn longen op en de reactie ervan zorgde voor allergische reactie achtige effecten zoals neus die dichtslaat en ademen lastig maakt. Dus ik zoek echt een recept dat vrij simpel te maken is en dan hetzelfde effect geeft als dat k een jointje zou roken.
rikketik
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: vr nov 04, 2016 11:14 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Coffeeshop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner