Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Info Hasj en wiet

Vragen over alles wat met wiet of hasj te maken heeft mag je hier plaatsen.

Info Hasj en wiet

Berichtdoor Frog » za feb 26, 2011 9:43 am

Cannabis algemeen
Hasj en wiet worden ook wel cannabis genoemd. Wiet wordt ook wel marihuana genoemd.
Uiterlijk

Wiet bestaat uit de gedroogde en verkruimelde vrouwelijke bloemtoppen van de Cannabis Sativa en is groen-bruin van kleur.
Hasj bestaat uit samengeperste blokjes of plakjes hars. De kleur varieert van geel tot lichtbruin tot zwart
Hasjolie is sterk geconcentreerde stof uit de Cannabis Sativa-plant; hasjolie is in de regel bruinzwart (vloeibaar)
Bhang: massa van gestampte cannabisbladeren al dan niet vermengd met kruiden en specerijen, ook wel in bolletjes, in thee en yoghurt (bhang lassie).
Werkzame stof
De belangrijkste werkzame stof in hasj en wiet is delta-9-TetraHydroCannabinol (THC). Er zitten daarnaast nog zo’n 100 andere cannabinoïden in wiet. Cannabidiol (CBD) en Cannabinol (CBN) zijn naast THC de meest voorkomende cannabinoïden in de plant.

Meer informatie kunt u vinden in het rapport THC- concentratie in wiet, nederwiet en hasj in Nederlandse coffeeshops 2009 - 2010

Gebruikersmethoden

Roken (in pijpje, waterpijp of vermengd met tabak in een sigaret (stickie of joint)
Eten (spacecake)
Drinken (wietthee, bhang)
Verdampen (door middel van een vaporizer)

ik heb dit gekopieerd van de Trimboz, ik hoop niet dat een probleem is.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Info Hasj en wiet

Berichtdoor Peptalk » ma feb 28, 2011 1:47 am

Als je de bron goed vermeld, en dan ook goed spelt niet: Bron: Trimbos, http://www.trimbos.nl/

Wel nuttig en kloppend stukje tekst.
Wil er wel bij vermelden dat ''het rapport THC- concentratie in wiet, nederwiet en hasj in Nederlandse coffeeshops 2009 - 2010'' niet mijn favoriete onderzoek is.

Nahja, het onderzoek is prima maar de manier waarop het gedaan is en hoe het neergezet en verwerkt word vind ik wat minder.
Adjustment is the key of life.

What if sleeping is an adiction.....
Then tiredness is just an withdrawal symptom.
Avatar gebruiker
Peptalk
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1780
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:57 am

Re: Info Hasj en wiet

Berichtdoor Flameon » ma feb 28, 2011 2:29 am

kort krachtig informatief
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Info Hasj en wiet

Berichtdoor SjaakT » ma feb 28, 2011 1:48 pm

Mee eens!
Avatar gebruiker
SjaakT
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1139
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 4:53 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar De Coffeeshop

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner