In principe kan je met elke vloei binnenstebuiten draaien. Brede vloei is wel wat makkelijker inderdaad. Smoking Blue bijvoorbeeld kan je bijvoorbeeld prima gebruiken.
Qua tip houd ik er persoonlijk van om een niet te dikke tip te hebben, een M'etje te vouwen en aan de andere kant hem eerst strak oprollen, om hem vervolgens over het M'etje heen te rollen, zodat je een goeie strakke en rondje tip hebt, kan je me volgen?. Ik graai altijd gewoon wat tippies mee in de shop, geen flauw idee dus welk merk dat is. Zolang het maar lekker dun en (dus) flexibel karton is, moet het prima werken allemaal. Overigens met wat dikkere tippies gewoon een stuk afscheuren, in plaats van en M een V vouwen en op dezelfde manier strak te draaien.
Als ze er steeds uitvallen gebruik je klote tippies en/of is je joint niet strak genoeg gedraaid. Probeer er ook voor te zorgen om je tip iets minder dik te maken dan je joint en de plakrand er perfect strak in te draaien. Anders valt die uit elkaar.
Om het tip verhaal wat duidelijker te maken, aan de ene kant je M maken zoals hier te zien is, bij twee:

Om vervolgens voor te zorgen dat hij mooi en strak opgerold wordt en blijft, een klein beetje vochtig maken, een minuscuul vouwjte maken en hem dan oprollen. Zoals dit, zodat je M/V mooi in het midden komt te zitten.

Duidelijk?

Not to do list: Heroïne, cocaine/crack, nicotine, methadon, benzo's en je vader.