Nathaniel schreef:yep
Achja, tegenwoordig kun je er bijna vanuit gaan dat als je leeft, je kanker krijgt..
Tomaat schreef:Jep. Van zoveel dingen kan je kanker krijgen tegenwoordig, met blowen heb je er tenminste nog iets aan.
maniac schreef:Och, je krijgt tegenwoordig overal kanker van.
en blowen geeft misschien een verhoogde kans, maar geen garantie op kanker.
Ik blijf tochwel blowen, verhoogd risico of niet
Dreuge schreef:maniac schreef:Och, je krijgt tegenwoordig overal kanker van.
en blowen geeft misschien een verhoogde kans, maar geen garantie op kanker.
Ik blijf tochwel blowen, verhoogd risico of niet
"als ik 60 ben kan ik toch alleen nog maar saaide dingen doen, ik hoef dan niet meer te leven"
Peptalk schreef:En er zijn onderzoeken die aantonen dat bepaalde stoffen in wiet er voor zorgen dat de aanmaak van kwaadaardige kankercellen geremd worden.
Dus tegen andere vormen van kanker kan het weer ''helend'' werken.
dadalife schreef:Peptalk schreef:En er zijn onderzoeken die aantonen dat bepaalde stoffen in wiet er voor zorgen dat de aanmaak van kwaadaardige kankercellen geremd worden.
Hasj ook?
Lavalamp schreef:dadalife schreef:Peptalk schreef:En er zijn onderzoeken die aantonen dat bepaalde stoffen in wiet er voor zorgen dat de aanmaak van kwaadaardige kankercellen geremd worden.
Hasj ook?
THC is THC.
Moesten de cannabinoïden verantwoordelijk zijn voor de "helende" werking: die zitten ook in Hasj denk ik.
Lavalamp schreef:dadalife schreef:Peptalk schreef:En er zijn onderzoeken die aantonen dat bepaalde stoffen in wiet er voor zorgen dat de aanmaak van kwaadaardige kankercellen geremd worden.
Hasj ook?
THC is THC.
Moesten de cannabinoïden verantwoordelijk zijn voor de "helende" werking: die zitten ook in Hasj denk ik.
Lavalamp schreef:THC is THC.
Smiley schreef:Een aanhoudende psychische druk remt het leven van de cel sterker dan wat ook.
Peptalk schreef:Smiley schreef:Een aanhoudende psychische druk remt het leven van de cel sterker dan wat ook.
Dus zou stress juist wel remmend werken??
Eerst krijg je van psychische druk kanker, maar de groei van die cellen word dan weer hard geremd door een depressie/stress etc.?
Xeloc schreef:Is een docu, Can cannabis cure cancer ofzo... best interessant!
"What If Cannabis Cured Cancer summarizes the remarkable research findings of recent years about the cancer-protective effects of novel compounds in marijuana. Most medical doctors are not aware of this information and its implications for prevention and treatment. If we need more evidence that our current policy on cannabis is counterproductive and foolish, here it is." -Andrew Weil, M.D.
A new study published in Nature Reviews-Cancer provides an historic and detailed explanation about how THC and natural cannabinoids counteract cancer, but preserve normal cells.
The study by Manuel Guzmán of Madrid Spain found that cannabinoids, the active components of marijuana, inhibit tumor growth in laboratory animals. They do so by modulating key cell-signalling pathways, thereby inducing direct growth arrest and death of tumor cells, as well as by inhibiting the growth of blood vessels that supply the tumor.
The Guzman study is very important according to Dr. Ethan Russo , a neurologist and world authority on medical cannabis: “Cancer occurs because cells become immortalized; they fail to heed normal signals to turn off growth. A normal function of remodelling in the body requires that cells die on cue. This is called apoptosis, or programmed cell death. That process fails to work in tumors. THC promotes its reappearance so that gliomas, leukemias, melanomas and other cell types will in fact heed the signals, stop dividing, and die.”
“But, that is not all,” explains Dr. Russo: “The other way that tumors grow is by ensuring that they are nourished: they send out signals to promote angiogenesis, the growth of new blood vessels. Cannabinoids turn off these signals as well. It is truly incredible, and elegant.”
herejezus schreef:Maar ook pure wiet rook laat veel teer achter in de longen? De teer in je longen is op zich al heel schadelijk voor jezelf. Dan vraag ik me af of spacecake dan wel goed voor je is? En volgens mij gaat het in de onderzoek erom dat je wiet rook in je longen laat verdwijnen, wil het een anti-kanker effect hebben?
Smiley schreef:Ik denk dat vaporisor echt het beste is...
Vaporizer - Average THC that reaches user: 47% (Gieringer, 1)
Gieringer got up to 61% efficiency using the volcano but they only used 3 bags for a 200mg sample and did not stir or crush the sample of marijuana. Both adding more bags and stirring up the marijuana could've added to the efficiency by a small margin.
I don't think it's a secret vaporizers are the healthiest way to smoke. Vapor from the bag of a Volcano is 95% cannabinoids while the other 5% is the fragrant oil caryophyllene, one suspected PAH, and one suspected cannabinoid relative (Gieringer, 1)
Polycyclic aromatic hydrocarbons (PAHs). As a pollutant, they are of concern because some compounds have been identified as carcinogenic, mutagenic, and teratogenic.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten