door Claviceps » vr mei 29, 2015 8:40 pm
Wat je beschrijft klinkt als een te hoge dosering THC. Bibberen, misselijkheid, koud voelen, snelle hartslag en overgeven zijn allemaal symptomen van een te hoge dosering. Een pure joint met wiet hoog in THC gehalte (b.v. haze of kush) nadat je een lange pauze hebt genomen is dan ook geen goed idee. Uit je post heb ik de indruk dat jullie die joint binnen een vrij korte periode hebben opgerookt. Over het algemeen duurt het ergens tussen de 5-30 minuten voordat de effecten van THC zich volledig manifesteren. Ik vermoed dus dat je binnen korte periode teveel hebt binnen gekregen dat na enige tijd flink insloeg. Dat je twee dagen erna ziek bent geweest kan ik niet direct verklaren.
Dat je erna overgeefneigingen kreeg toen je het weer rook vind ik op zich niet zo apart. Waarschijnlijk heb je onbewust een associatie gemaakt tussen de vervelende ervaring en de geur van cannabis. Eigenlijk een soortgelijke situatie aan teveel alcohol drinken en vervolgens overgeefneigingen krijgen als je hetzelfde drankje weer ruikt.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”