ZoniXz schreef:Kockar schreef:staat er bonghit op mijn hoofd geschreven misschien?
wat XD
Misselijkheid is een manier van reageren op een gifstof die je lichaam binnenkomt. Je kunt de misselijkheid dus zien als een ongewenste bijwerking. Ongewenste bijwerkingen komen vaak voor wanneer er overgedoseerd wordt.
Je kunt de misselijkheid verminderen door niet te roken, maar ik neem aan dat je graag wèl wilt roken.
Rook dan een stuk minder dan je gewoon bent om te doen met een joint. Je kunt hem na enkele trekjes weer uitmaken en later (enkele uren of een andere dag) weer aansteken.
Je kunt tevens wat langer doen over die paar trekjes die je wel neemt. Je lichaam heeft niet zoveel tijd nodig om te reageren op de werking van de joint, maar wel ietsje. Als je vòelt dat het iets teveel was, wordt het vervolgens nòg iets erger.
De vervelende bijwerkingen als misselijkheid kunnen langere tijd aanhouden en dat maakt het roken van een joint een stuk minder leuk. Mijn ervaring is dat een joint de mooiste ervaring geeft (met de minste ongewenste bijwerkingen) wanneer je er géén alcohol voor, bij of na drinkt.
Alcohol prikkelt de maagwand en kan misselijkheid veroorzaken, maar samen met de joint versterkt dit effect en heb je er dus veel sneller last van dan als je afzonderlijk gebruik maakt van deze verslavende genotsmiddelen.

Niet roken is beter, maar als je toch wilt experimenteren, doe het dan met mate, want dan is de ervaring EN de herinnering eraan beter en leuker!

Oh, nog een kleine aanvulling:
Zorg dat de maag niet leeg is, maar prop je van te voren ook niet vol. Een bodempje of bescheiden maaltijd is voldoende. Drink er niet teveel bij en vooral ook niet te snel. Je kunt heel erg het gevoel van dorst krijgen, maar al drink je veel (water), het zal toch niet helpen. Dus hou het bij kleine beetjes tegelijk.
Tijdens het roken heb je waarschijnlijk geen trek, hou je daar ook aan en ga niet eten. Je lichaam reageert op de gifstoffen door de prikkel van honger uit te schakelen. Je lichaam heeft alle energie nodig om de joint te verwerken en kan er geen andere (belastende) taken bij hebben.