Hoi LizardKing
Ik zou sporadisch gebruik bestempelen als gebruik wat zich iig niet laat kenmerken door een patroon. Iemand die sporadisch rookt houdt niet bij hoeveel hij rookt omdat hij zo weinig rookt dat het geen zin heeft het bij te houden. De ene maand niks, dan weer es een jointje, half maandje niks, jointje, twee maanden niks, jointje etc. Dat is een beetje wat ik onder sporadisch versta,
Als ik bewust 1x/week gebruik vind ik mezelf alsnog verslaafd omdat ik me vast blijf houden aan de terugkeer van die ene keer per week.
Verder wil ik natuurlijk niet te persoonlijk worden dus vooraf excuus als ik iets te ver ga, maar ik vind dat je ouders je een beetje meer volwassen respect mogen tonen. We zijn toch allemaal geen kinderen meer, en als jij goed presteert op de universiteit (waar zij voor betalen) en in die zin doet wat je tegenover hen verplicht bent dan zouden zij je de vrijheid moeten durven geven om jouw vrije tijd ook daadwerkelijk jouw vrije tijd te laten zijn. Dat heeft ook met vertrouwen te maken. Ik vind dat jij en je ouders alle rechten hebben om hier met elkaar een open en volwassen discussie over te voeren. Een discussie erover voeren lijkt mij altijd beter dan achter elkaars rug plannen moeten smeden en berekeningen gaan maken over wanneer je nou mag blowen opdat het tijdig uit je bloed verdwenen is.
Nu ben ik extreem vrij opgevoed, met de nadruk op extreem, en ik ben daardoor altijd een beetje geshockt als ik dingen lees als pistesten enzo. Ik kan me ook helemaal niet inbeelden hoe dat is want mijn ouders hebben een gloeiende hekel aan elke vorm van autoriteit, dus ik kan wel zeggen "heb een discussie met je ouders" maar misschien kan dat bij jou helemaal niet? Ik weet ook niet
Ik hoop in elk geval dat ik me niet teveel heb bemoeid in prive zaken.
Verder leef ik natuurlijk ook met je mee
Het is hier een grote meelevende boel