Tegenwoordig bestaat er geen echte wietcultuur meer. Het draait allemaal rond poen en het moet zo mogelijk een tikkeltje sterker zijn dan de sterkste wiet.
Vroeger (ben er nu 44 en ik spreek van de jaren negentig) was het lekker genieten als je een jointje opstak en kon je nog uitmaken of je sativa of indica aan het roken was.
Hier in Gent bijvoorbeeld is het onmogelijk om nog 'normale' wiet te vinden.
Je kunt enkel zogezegd sterke haze vinden, maar dat heeft echt niets meer met wiet te maken. Als ik daarvan rook, dan lig ik na vijf trekjes bij wijze van spreken te trippen als gek.
Ik verdenk dat die wiet bespoten is met RC's of zo, maar goed, dat zal waarschijnlijk de paranoia zijn dat spreekt.
Weg genieten, weg de lekkere smaken, alles weg...
En wat ik het meest opmerk is het feit dat ik met 'normale' wiet telkens lekker diep in gedachten kan gaan waarbij ik na bijvoorbeeld iets te studeren een dieper inzicht krijg in de stof.
Hetzelfde met spirituele zaken; dan kan ik lekker diep gaan en 'in contact komen' (deze met het inzicht zullen wel begrijpen wat ik bedoel).
Met die rotwiet van tegenwoordig blijf ik telkens ergens hangen waar er niet veel diepte en inzicht bij komt kijken. Het is gewoon... flippen (of zoiets). Echt hatelijk.
De enige plaats waar ik een paar maanden geleden nog lekkere wiet heb kunnen kopen was in 'Central' aan het station in Amsterdam. En man, goedkoop en vriendelijk (terwijl het toch bomen van venten waren

Maar telkens van Gent naar Amsterdam voor wat wiet is ook al te gek hahaha
Iemand vertelde me dat ik beter zelf m'n wiet zou kweken, maar ik heb geen tijd en gedoe over voor lampen en beginnen werken met deze stoffen en deze stoffen.
Ik herinner me nog altijd onze goeie ouwe 'Doe Maar' die zei:
'Het plantje weet zelf het best wanneer het goed moet komen dus laat maar gaan dat gaat wel goed, dat wordt... prachtige...'
Ik zou willen dat het zo zou gaan, maar diezelfde kerel vertelde me dat zelfs autoflowers ook op een speciale manier moeten behandeld worden want dat het ander niet meer dan tien of twintig gram wordt. Daar wil ik nu niet echt m'n tijd insteken.
Ok, je kan nu misschien wel zeggen van 'klaag dan niet', maar waarom moeten die mooie zaken toch altijd gewoon naar de kloten gemaakt worden?
Hetzelfde met lsd... dat is niet meer te vinden, alleen nog die rot RC's (die nu blijkbaar geen RC's meer zijn) zoals 2CB of zoiets. Flippen als gek, maar spirituele ervaringen of aha-erlebnissen? Ja daaag, no fucking way.
Mijn excuses voor deze misschien onzinnige post want het is er een van ventileren van frustraties