https://psychonautwiki.org/wiki/O-PCE
[In reply to Spikey]
Is o-pce nou meer koud of euforisch?
#1 NMDA antagonisme
#2 Dopamine Agonisme
#3 De '2 Ketone groep op de Cyclohexaan / 6 hoekige ring zorgt voor lichte gaba gerelateerde sedering.
#4/5 lichte noradrenaline affiniteit
#4/5 Zeer lichte serotonine affiniteit
4-MeO-PCE bestaat niet, but sign me up baby.. (df.info moet meer emoji ondersteuning)
O-PCE is het dissociatief momenteel beschikbare dissociatief met de sterkste psychedelische effecten, introspectief, diepgang en meest lucide 'hole / out of body ervaringen'.
Bijzonder spul for sure, naar als je mij vraagt iets teveel nadruk op dopamine gerelateerde receptoren en te weinig nadruk op serotonine receptoren.
Het probleem echter is dat in de praktijk de serotonine en μ-opioïde receptoren erg dicht bij elkaar in de buurt liggen. Serotonine affiniteit maakt het vaak ook iets meer psychedelisch (denk aan de N-Ethyl groep van O-PCE) waardoor het ook meer verslavend wordt i.c.m. subtiele μ-opioïde, GABA B, Dopamine (B) en andere receptor affiniteit.
O-PCE heeft een zeer trage opkomst en lange duratie maar zouden ze de molecuul 'iets prettiger' maken zou he echt serieuze verslavingsproblematiek ervaren op maatschappelijk niveau.
O-PCE is vrij 'neutraal' / blokkeert ook fysieke neuroactiviteit/prikkels waardoor het indirect de mentale activiteit / neuroactiviteit verhoogd.
Eigenlijk is O-PCE perfect in balans zoals de molecuul is voor wie diepgang / introspectie zoekt in een dissociatief zonder dat het op lijst 1/2/3/4 van de opiumwet in Nederland hoeft te staan.
Kijk gewoon uit met doseren, het duurt echt 1,5 uur voordat het volledig piekt en zeer lange nasleep, correct doseren met O-PCE is super belangrijk voor een optimale ervaring.
Als je O-PCE consumeert zonder weegschaal ben je een kankermongool en verdien je het om met je bek op de stoeprand gezet te worden.
O-PCE is een prachtig molecuul, misschien wel de meest constructieve / unieke / bijzondere dissociatief die bestaat.
Ik bid dagelijks tot de goden dat niet een of andere tiener even O-PCE eyeballed en de media opzoekt over zijn 'trauma ervaring / makkelijk aandacht zoeken'.
Namaste.