Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Holen door disso's

Hier vind je alles over dissociatieven zoals ketamine, lachgas en PCP.

Holen door disso's

Berichtdoor PiraatPanda » wo jan 10, 2024 2:24 am

Ik zie in discussies over disso's regelmatig de term 'holen' of k-holen voorbijkomen. Wie kan me uitleggen wat dit precies inhoudt aan de hand van wat voorbeelden en ervaringen? De klinische omschrijving die ik via google vind, dat zegt me niet zoveel.

Alvast bedankt :child:

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Re: Holen door disso's

Berichtdoor Eko » wo jan 10, 2024 11:42 pm

De ervaring is moeilijk uit te leggen, aangezien ze per definitie zodanig los staat van de dagelijkse fysieke ervaringen.
Bij dissociatie voelt de link tussen je denken en je lichaam abstracter, afstandelijker, en vervolgens ook de link tussen je bewustzijn en je emoties en herinneringen, alsof je leven maar het boek is dat je leest, en je lichaam een pop die je bedient.

De hole is het ultieme daarin, wanneer het lijkt alsof je lichaam verdwenen is en je een punt van bewustzijn lijkt, zwevend in het oneindige universum.

Wat je dan echt voelt of beleeft, kan ik niet uitleggen.
I remember feelin' like someone had peeled a layer away from my brain, and my reality was no longer anchored to any point of reference, and I had to fight to keep from being crushed under the weight of an unforgiving new paradigm of ultimate reality. (Jake the Dog)
Eko
-~○☼○~-
In Memoriam

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Dissociatieven