Hallo iedereen!
Ik ben op zoek naar mensen met dezelfde bizarre hobby als mij: k-holen en documentaire kijken.
Wanneer mijn lichaam het laat afweten (bij een serieuze, maar ook niet té hoge dosis) en er staat een laptop op mijn borst met prachtige HD beelden bijvoorbeeld BBC planet earth (blijft het beste) of een documentaire over het universum, dan kijk ik niet naar de film maar dan zit ik er echt in, en dat is dan nog zacht uitgedrukt.
Dit Is echte virtuele realiteit, het beeld van mijn laptop lijkt van een halve meter afstand onder invloed kilometers hoog en breed, je vliegt mee met de camera, (voel je ook) en je bent precies echt op dié plek. Bij planet earth van BBC vlieg je soms over prachtige landschappen en laten ze je de meest vreemde, psychedelische levensvormen op deze rare aardbol zien. Je maakt een visuele reis door de wereld terwijl je mentaal ook nog de ketagedachtenstroom hebt, dit wordt (bij mij althans) mooi verwoord door David Attenborough, hij begeleid je door de mysterieuze, onwaarschijnlijk psychedelische wereld en je k-hole. Het lijkt alsof wat hij zegt perfect past bij de vage ketkronkel die je net gemaakt hebt.
Dus, aanrader! Ga op je zij in je bed liggen in een donkere kamer. zorg dat je goed ligt. Snuif genoeg ket om in/tegen te khole te geraken, maar niet zoveel dat de omgeving totaal oplost, dan ben je verder weg. Zet je laptop klaar en dicht bij je gezicht, en starten maar! Koptelefoon hoeft niet, maar kan handig zijn.
Dit is echte virtual reality, nog wel meer dan dat, het is echt gestoord! Het is ook erg leuk om te doen, net of je echt op reis bent geweest. Misschien leer je er zelfs nog iets van bij.
Wel niet te vaak doen want ook dit is erg verleidelijk.
Iemand met soortgelijke ervaringen?
EDIT: net nog dit artikel over iets soortgelijks gevonden:
http://motherboard.vice.com/read/real-d ... n-the-rift