Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

4fa wanneer innemen?

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Jochem_divinorum » wo mei 21, 2014 3:44 pm

Dag Drugsforum leden,

Ik zal eerst mijzelf even omschrijven: ik ben 19 jaar ik heb een gemiddeld postuur. Ik sport al een maand of 10 niet meer in verband met een blessure aan mijn benen en heb niet veel lichaamsbeweging. Ik blow gemiddeld 2-3 keer per week, ik drink eigenlijk nooit echt veel (wel gedaan) en ik heb twee keer xtc gedaan.

Mijn eerste keer xtc was met oud en nieuw, ik heb toen kwartje kwartje halfje kwartje genomen, ik vond het toen een leuke ervaring maar het feit dat het pas na 3.5 uur echt insloeg en dat het echte "onder invloed gevoel" maar 1.5-2 uur aanhield viel wat tegen.
Mijn tweede keer xtc, iets meer dan een maand geleden was veel beter. Ik had toen een buisje 4fmp gehaald maar was die op het festival kwijtgeraakt en heb toen van een vriend 2 blauwe androids gekocht (210mg) en heb daarvan 1.5 gehad. Ik nam een halfje, na 1.5 uur nog een halfje omdat ik niks voelde en pas na 2-2.5 uur kwam het binnen, en niet zo'n beetje ook :keta: . Dit was totaal niet te vergelijken met de eerste keer. Nadat ik me 1.5 uur helemaal waus voelde zakte het een beetje af en heb ik nog een halfje bijgenomen. Daarna kwam de piek weer wat terug.

To the point: Ik heb zaterdag een hardstyle feest en ben van plan om daar 4fmp te gaan doen (ik weet dat dit wat snel is na de vorige keer xtc, toch?), nadat ik het verloren was op het andere feest en mijn vrienden het gebruikt hadden wou ik ook wellis weten wat 4fmp zou doen. Alleen nu wil ik de 4fmp wel goed timen, xtc werkt dus vrij laat bij mij en de piek duurt ook niet echt lang. Nu duurt het feest van 12:00-0:00 en zal ik er zo rond 14:00 zijn. Nu wil ik de 4fmp zo gaan doseren dat het nog wel redelijk voelbaar is tijdens het laatste uur, dat het niet al helemaal is weggezakt als het feest ten einde loopt. Mijn vragen zijn dan dus ook:
- Hebben jullie een idee hoe laat ik de stof ongeveer in moet nemen?
- Waar zou het aan kunnen liggen dat xtc zo laat aanslaat en zou dit dan dus ook zo zijn bij 4fmp?
- Ik las in een ander topic iets over bijnemen met methylone, is dit een goed plan om mee te nemen en daar de helft van bij te doseren aan het einde van de avond?

Alvast bedankt!
"To make marijuana illegal is like saying to god he made a mistake" - Bob Marley
Avatar gebruiker
Jochem_divinorum
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: ma mei 12, 2014 8:55 pm

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor kaasje » wo mei 21, 2014 3:49 pm

4-fa begint bij mij na 30 minuten, maar bouwt heel langzaam op.
Na 4 uur is de meeste euforie er wel af, en ben ik soms wat rusteloos, maar dan doseer ik bij. :)
bijdoseren gaat zeker, maar je gaat net als bij xtc niet hetzelfde voelen als bij de eerste dosis

Persoonlijk zou ik niet te laat innemen, als je nog van plan bent om te slapen.
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Jochem_divinorum » wo mei 21, 2014 4:10 pm

Bedoel je met bijdoseren meer 4fmp? Of bedoel je de methylone?
"To make marijuana illegal is like saying to god he made a mistake" - Bob Marley
Avatar gebruiker
Jochem_divinorum
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: ma mei 12, 2014 8:55 pm

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor kaasje » wo mei 21, 2014 4:28 pm

4fmp :)
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Perry » wo mei 21, 2014 4:46 pm

Persoonlijk zou ik nog even wachten met 4-FA nemen, als je echt het gevoel wilt hebben dat het hoort te geven.
Je zegt het eigenlijk zelf ook al:
Een maand geleden heb je ongeveer 2 keer de aangeraden dosis MDMA genomen...
Wacht dan op zn minst totdat je serotonine huishouding weer aangesterkt is. (Hier staat 3 maanden voor)

Het is even afwachten of ook 4-FA zo lang duurt voor het werkt.
Het lange duren kan met veel dingen te maken hebben, maar de meest voorname reden is toch wel dat mensen vlak van toevoren veel eten of vet eten vooraf.
Eet genoeg, maar ruim van tevoren en vermijdt vet voedsel.

M1 zijn veel positieve verhalen over inderdaad, maar ik vraag me af hoe het zit met het serotonine syndroom als je dit combineert.

Bijdoseren van 4-FA kan, maar dit heeft bij mij persoonlijk tot gevolg dat slapen echt een no-go is.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Partypipo » wo mei 21, 2014 5:41 pm

Je neemt wel erg veel XTC, tenzij je 150 kilo weegt, maar dat lijkt me niet passen binnen een omschrijving normaal postuur...
Voor een normale dosis XTC (voor mannen tussen de 1,5x tot 2x in milligram je gewicht in kg) staat 3 maanden herstel. Je serotonine is eerder dan dat terug aangevuld, maar je serotonine axonen zijn nog niet hersteld.
Van 4fa is bekend dat het je serotonine op maakt en in principe zou je voorraad zo onderhand weer aangevuld moeten zijn, dus wat dat betreft niet zo'n probleem (duurt 4 tot 6 weken). Maar het is niet bekend of 4fa ook destructief is voor je hersenen. Beschadiging op beschadiging is namelijk funest voor je hersenen. Veel voorkomende klachten, soms al na 1x te veel XTC of te snel achter elkaar: geen love gevoel meer van serotonine releasers, een maand lang depressies, een maand lang kapot moe, slecht zicht vooral in het donker, slecht geheugen, dat soort dingen.
Dus: ik zou het niet doen, zo snel die 4fa nu na XTC.
Ik zou speed nemen. Als je speed maar af en toe doet word je daar bijna net zo euforisch van als van een serotonine releaser, al voelt een dopamine euforie anders dan een serotonine euforie.
Je kan er heel lang op doorgaan. Je krijgt er energie van.
Eventueel om wat serotonine gevoelens erbij te krijgen zonder wat te beschadigen of op te maken wat 2c-d of 2c-b erbij.

Laat inslaan van XTC is vaak doordat je of heel vet of veel eiwitten gegeten hebt en je maag nog niet leeg was daarom.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Jochem_divinorum » wo mei 21, 2014 6:20 pm

Hoe moet ik speed dan zien in relatie tot de frequentie van het gebruik?

Partypipo schreef: Eventueel om wat serotonine gevoelens erbij te krijgen zonder wat te beschadigen of op te maken wat 2c-d of 2c-b erbij.

Is dit niet even schadelijk als xtc dan?
En wat is het trippende aan 2cb? Ik heb op het gebied van psychedelica alleen nog maar paddo's gebruikt en het lijkt mij niks om dat gevoel te hebben op een feest.


Partypipo schreef:Voor een normale dosis XTC (voor mannen tussen de 1,5x tot 2x in milligram je gewicht in kg) staat 3 maanden herstel. Je serotonine is eerder dan dat terug aangevuld, maar je serotonine axonen zijn nog niet hersteld.
Van 4fa is bekend dat het je serotonine op maakt en in principe zou je voorraad zo onderhand weer aangevuld moeten zijn, dus wat dat betreft niet zo'n probleem (duurt 4 tot 6 weken).

Even over deze beschadigde serotonine receptoren die hersteld moeten worden, stel dat 4fa niet als eigenschap heeft dat het serotonine receptoren schaad (wat ze nu nog niet weten toch?) dan is er toch geen reden om geen 4fa te gebruiken?
"To make marijuana illegal is like saying to god he made a mistake" - Bob Marley
Avatar gebruiker
Jochem_divinorum
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: ma mei 12, 2014 8:55 pm

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Perry » wo mei 21, 2014 7:35 pm

Zeker niet, 2C-B en 2C-D werken op volledig andere wijze en zijn daarnaast psychedelica.

Speed en frequentie dat is een lastige...
Waar ik het zomaar wekelijks kan doen, raad ik je toch aan er minimaal een maand tussen te laten om verslaving te voorkomen.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor kaasje » wo mei 21, 2014 8:35 pm

Jochem_divinorum schreef:?
En wat is het trippende aan 2cb? Ik heb op het gebied van psychedelica alleen nog maar paddo's gebruikt en het lijkt mij niks om dat gevoel te hebben op een feest.


Het visuele is aanwezig, maar je gaat veel minder diep, je zal vooral heel de avond lachen. :D
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Jochem_divinorum » wo mei 21, 2014 8:41 pm

Het is dus eigenlijk zo, als ik het goed begrijp:
- Met 2cb hoef je je MDMA dagen teller niet terug te zetten op 0 en het heeft niks van invloed op het neurotoxiciteit verhaal van MDMA.
- Speed is een stuk minder neurotoxisch dan MDMA en kan maandelijks gebruikt worden zonder neurotoxiciteit.

Is speed verslavend?
"To make marijuana illegal is like saying to god he made a mistake" - Bob Marley
Avatar gebruiker
Jochem_divinorum
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: ma mei 12, 2014 8:55 pm

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor frozentoast » wo mei 21, 2014 8:53 pm

Jochem_divinorum schreef:Is speed verslavend?

Ja, maar verslaving begint meestal pas bij wekelijks tot dagelijks gebruik.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Prototype » wo mei 21, 2014 8:58 pm

Jochem_divinorum schreef:Het is dus eigenlijk zo, als ik het goed begrijp:
- Met 2cb hoef je je MDMA dagen teller niet terug te zetten op 0 en het heeft niks van invloed op het neurotoxiciteit verhaal van MDMA.
- Speed is een stuk minder neurotoxisch dan MDMA en kan maandelijks gebruikt worden zonder neurotoxiciteit.

Is speed verslavend?

Voor 2C-B hoef je je M teller niet terug te zetten want het werkt niet in op je serotoninevoorraad.
Speed ook niet, maar ook speed richt schade aan in je hersenen.
Je kunt speed wel maandelijks gebruiken, doe ik ook :snort:
Speed is wel best verslavend.
Als je van te voren geen duidelijke regels maakt over je speedgebruik dan kan het heel snel heel fout gaan.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe verslavingsgevoelig je bent.
I'll make my own drugsforum! With blackjack and hookers!
In fact, forget the forum!
BEK HOUWE, NEUS VOLSTOUWE.

Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
Avatar gebruiker
Prototype
Harder dan de rest
Donateur
Offline
 
Posts: 7490
Geregistreerd: do aug 01, 2013 11:57 pm
Woonplaats: The Void

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Jochem_divinorum » wo mei 21, 2014 9:07 pm

prototype schreef:Voor 2C-B hoef je je M teller niet terug te zetten want het werkt niet in op je serotoninevoorraad.
Speed ook niet, maar ook speed richt schade aan in je hersenen.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het op de 5-HTP2a receptor invloed had en MDMA heeft daar toch ook invloed op?

Ik weet dat het een beetje off-topic gaat maar kan iemand me uitleggen wat dat het xtc achtige van 2cb is naast een smile op je gezicht? En is 2cb echt leuk op een (hardstyle) feestje?

Speed lijkt me dan niet echt wat, misschien een keer een bommetje voor de ervaring.
"To make marijuana illegal is like saying to god he made a mistake" - Bob Marley
Avatar gebruiker
Jochem_divinorum
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: ma mei 12, 2014 8:55 pm

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor kaasje » wo mei 21, 2014 9:32 pm

Persoonlijk kan ik 2cb totaal niet vergelijken met mdma, 2cb geeft mij een full psychedelic experience. Ik heb overigens nog nooit 2cb in een lage dosis geprobeerd
:wave:
Avatar gebruiker
kaasje
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1216
Geregistreerd: zo mei 12, 2013 4:04 pm
Woonplaats: België

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Partypipo » do mei 22, 2014 2:49 am

Jochem_divinorum schreef:
prototype schreef:Voor 2C-B hoef je je M teller niet terug te zetten want het werkt niet in op je serotoninevoorraad.
Speed ook niet, maar ook speed richt schade aan in je hersenen.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het op de 5-HTP2a receptor invloed had en MDMA heeft daar toch ook invloed op?

Ik weet dat het een beetje off-topic gaat maar kan iemand me uitleggen wat dat het xtc achtige van 2cb is naast een smile op je gezicht? En is 2cb echt leuk op een (hardstyle) feestje?

Speed lijkt me dan niet echt wat, misschien een keer een bommetje voor de ervaring.

2cb sluit zelf direct aan op je receptoren zonder schade aan te richten.
Mdma en 4fa zorgen ervoor dat je lichaamseigen serotonine vrijgegeven wordt en op je receptoren aansluit.

Ik vind psychedelische drugs vaak veel op mdma gevoel lijken. Ik krijg vrijwel nooit visuals en van mdma en psychedelica wil ik vrijwel altijd chill zitten. En dan ben ik blij :)

Maar goed, dansen doe ik op alcohol of pep en een combinatie van alcohol en pep.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: 4fa wanneer innemen?

Berichtdoor Jochem_divinorum » vr mei 23, 2014 3:10 pm

Kan dat misschien ook verklaren waarom mijn paddo trip heel matig was 1.5 dag na xtc?

Bedankt voor de goed info allemaal!
"To make marijuana illegal is like saying to god he made a mistake" - Bob Marley
Avatar gebruiker
Jochem_divinorum
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 53
Geregistreerd: ma mei 12, 2014 8:55 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner