Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Ben jij psychonaut??

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Ben jij een psychonaut??

Poll eindigt op wo mei 30, 2012 10:24 pm

Jep,helemaal
7
25%
Een watte??
2
7%
Nee dank je ben afgelopen week al naar de psygiater geweest;)
4
14%
ready for take off
15
54%
 
Totaal aantal stemmen : 28

Ben jij psychonaut??

Berichtdoor bonghit » zo mei 20, 2012 10:24 pm

trip.jpg
trip.jpg (170.71 KiB) 872 keer bekeken




Ben ik een psychonaut :roll2:
En in het algemeen: vind jij jezelf een psychonaut :roll2:
Deze vraag hield mij bezig
Vandaar dit topic :grin:

Hier een beschrijving van een Psychonaut: http://nl.wikipedia.org/wiki/Psychonaut


Ik trap af:

Naar de punten kijkende in de beschrijving van een psychonaut,
hier boven.
Ik heb wat ervaring met lachgas,das het drugsvlak.
En mediteer ik elke dag,en ben gefacineerd door lucide dromen,
en experimenteer hiermee :grin:
Ben een beginner :grin:

Als ik mezelf een cijfer mag geven
op de schaal van 0 tot 10:

Dan geef ik mezelf een 4


Nu ben ik benieuwt naar jullie ervaringen :grin:
Noem je je zelf een beginner,en wat is je mening over Psychonauten,
en alles er om heen


Lets go :woeh: :keta:
Wie ben jij: bonghit
Wat zijn we: samen
Wat gaan we: Naar de klote
Avatar gebruiker
bonghit
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4018
Geregistreerd: zo maart 13, 2011 9:39 pm
Woonplaats: in de coffeeshop

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor herejezus » zo mei 20, 2012 10:30 pm

niet meer sinds ik mijzelf tegen ben gekomen
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Jamess » zo mei 20, 2012 10:39 pm

bonghit, hou op man. HOU OP.
sadboys2001
Avatar gebruiker
Jamess
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 881
Geregistreerd: ma nov 21, 2011 3:54 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Gonzo » zo mei 20, 2012 10:41 pm

Ja dat ben ik....

Ik blow al heel lang..
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Ollie » zo mei 20, 2012 11:11 pm

50-50

trouwens dit wist ik niet: (quote uit de wiki link van bonghit)
Cannabis wordt soms gebruikt in combinatie met andere psychedelica, o.a. omdat het eventuele misselijkheid kan tegengaan.
Opa: Jongen, vrouwen da ben net paddestoel'n. A j de verkeerde het geat oe d'r an kapot.
Avatar gebruiker
Ollie
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 128
Geregistreerd: za jan 21, 2012 10:21 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Lµs. D » zo mei 20, 2012 11:26 pm

Ja, absoluut, een 8,9. Hedonisme is leuk maar irrelevant vergeleken met het verkrijgen van kennis. Ik heb liever 10 bad trips waar ik iets uit leer dan 10 keer een super leuke ervaring waar ik niks aan heb.
Lµs. D
Offline
 

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Dione » zo mei 20, 2012 11:31 pm

Lµs. D schreef:Ja, absoluut, een 8,9. Hedonisme is leuk maar irrelevant vergeleken met het verkrijgen van kennis. Ik heb liever 10 bad trips waar ik iets uit leer dan 10 keer een super leuke ervaring waar ik niks aan heb.


Als jij dan de 10 bad trips neemt, dan neem ik wel de 10 leuke trips. Deal? :beer:
Flameon schreef:Mercie Boekoe!
Avatar gebruiker
Dione
Original DF Queen
Donateur
Offline
 
Posts: 1734
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:11 am

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor herejezus » zo mei 20, 2012 11:41 pm

lekker trauma's opdoen he, lys d. je kan beter inspanning verrichten, boeken lezen en met intellectuelen omgaan, als je iets wil leren enzo,,
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Tripkip » zo mei 20, 2012 11:45 pm

Helemaal niet, ik gebruik liever drugs om het sociale aspect (alles) of om te ontspannen (enkel wiet dan). Als je dan wilt ontspannen, of wilt genieten van het moment samen met je vrienden ga ik echt niet opzoek naar mijn 'innerlijke zelf'.


&

Ja, absoluut, een 8,9. Hedonisme is leuk maar irrelevant vergeleken met het verkrijgen van kennis. Ik heb liever 10 bad trips waar ik iets uit leer dan 10 keer een super leuke ervaring waar ik niks aan heb.


Leg eens uit aub.
Avatar gebruiker
Tripkip
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 359
Geregistreerd: wo apr 25, 2012 8:38 pm
Woonplaats: België

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Tripkip » zo mei 20, 2012 11:46 pm

herejezus schreef:lekker trauma's opdoen he, lys d. je kan beter inspanning verrichten, boeken lezen en met intellectuelen omgaan, als je iets wil leren enzo,,


Dacht ik ook.
Avatar gebruiker
Tripkip
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 359
Geregistreerd: wo apr 25, 2012 8:38 pm
Woonplaats: België

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Lµs. D » ma mei 21, 2012 12:06 am

Tripkip schreef:
herejezus schreef:lekker trauma's opdoen he, lys d. je kan beter inspanning verrichten, boeken lezen en met intellectuelen omgaan, als je iets wil leren enzo,,


Dacht ik ook.


Trauma's oplopen? Ik heb al PTSS, en dat komt door iets wat tien duizend keer naarder is dan elke trip die je kan hebben (Dit komt van iemand die dosissen LSD tot een milligram heeft gehad, DMT, combinaties van debiele dosissen paddo's, keta, lsd en dmt, salvia.)

En ik functioneer nog steeds. Drugs kunnen me zeker wel beschadigen hoor - indien ze fysieke schade kunnen aanrichten. Als ik een overdosis neem ga ik dood, en als ik vaak MDMA neem is dat neurotoxisch. Maar buiten dat.. Ik heb al iets meegemaakt wat het apex is van naar, dus ik weet prima dat minder heftige shit me niet gaat beschadigen.

...En zo'n 150 trips later is dit nog steeds het geval, in tegenstelling tot wat alle wijsneuzen die dachten me beter te kennen dan ikzelf me zaten te vertellen. "Je komt jezelf nog wel tegen" - Ja, dat is heel leuk, mezelf tegenkomen; Dat jij te zwak was om te bedenken wat er zou gebeuren als je jezelf tegenkwam en nu op de blaren zit wil niet zeggen dat mijn bewustzijn zo waardeloos en zelf-voor-de-gek-houdend is ^^
Lµs. D
Offline
 

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor heaven » ma mei 21, 2012 2:01 am

Noem mezelf niet zo maar voldoe aan alle eisen naar mijn weten :mrgreen:
Avatar gebruiker
heaven
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 56
Geregistreerd: di feb 21, 2012 2:19 am

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Dreuge » ma mei 21, 2012 8:56 am

Lµs. D schreef:
Tripkip schreef:
herejezus schreef:lekker trauma's opdoen he, lys d. je kan beter inspanning verrichten, boeken lezen en met intellectuelen omgaan, als je iets wil leren enzo,,


Dacht ik ook.


Trauma's oplopen? Ik heb al PTSS, en dat komt door iets wat tien duizend keer naarder is dan elke trip die je kan hebben (Dit komt van iemand die dosissen LSD tot een milligram heeft gehad, DMT, combinaties van debiele dosissen paddo's, keta, lsd en dmt, salvia.)

En ik functioneer nog steeds. Drugs kunnen me zeker wel beschadigen hoor - indien ze fysieke schade kunnen aanrichten. Als ik een overdosis neem ga ik dood, en als ik vaak MDMA neem is dat neurotoxisch. Maar buiten dat.. Ik heb al iets meegemaakt wat het apex is van naar, dus ik weet prima dat minder heftige shit me niet gaat beschadigen.

...En zo'n 150 trips later is dit nog steeds het geval, in tegenstelling tot wat alle wijsneuzen die dachten me beter te kennen dan ikzelf me zaten te vertellen. "Je komt jezelf nog wel tegen" - Ja, dat is heel leuk, mezelf tegenkomen; Dat jij te zwak was om te bedenken wat er zou gebeuren als je jezelf tegenkwam en nu op de blaren zit wil niet zeggen dat mijn bewustzijn zo waardeloos en zelf-voor-de-gek-houdend is ^^


master troll.. het lukt je elke keer weer om me boos te maken :lol:
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Poseidon » ma mei 21, 2012 3:17 pm

Ben meer een cochonaut. :#:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Lµs. D » ma mei 21, 2012 4:27 pm

:kleuter:
Lµs. D
Offline
 

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor XM77 » ma mei 21, 2012 5:12 pm

Ja, al voel ik me wel minder een 'echte' psychonaut dan toen ik psychedelica net ontdekt had.

Het reizen in de ziel, op zoek naar antwoorden op levensvragen, vind ik machtig interessant, maar drugs kunnen daarnaast ook gewoon leuk zijn. Voor mij is het allebei van belang.

De ideale trip voor mij is zowel leuk terwijl je erin zit als nuttig op de langere termijn door de opgedane inzichten; mijn 5e truffeltrip en 2e LSD-trip voldeden daaraan het beste. Mijn 1e truffeltrip was wel grappig, maar de dosis was te laag om er echt veel aan te hebben, dus dan rook ik net zo lief een jointje; van mijn 3e truffeltrip heb ik een hoop geleerd, maar ik ben naar de hel en terug gegaan dus dan toch liever de dosis wat lager houden. Mijn meest recente truffeltrip was zelfs op alle vlakken een teleurstelling: én niet leuk, én weinig van geleerd.

Oh, en Wikipedia zegt dat een psychonaut op veel manieren op reis gaat in zijn eigen geest, terwijl ik het zelf vooral op drugs houd. Meditatie heb ik geprobeerd, maar werkte voor mij niet echt en het werd te tijdrovend om de discipline elke dag op te brengen.
XM77
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 246
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:41 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor HAllucinauT » za mei 26, 2012 12:08 pm

Ben het niet, maar voldoe ook wel aan een aantal punten.

Ben geintrigeerd door psychedelica/hallucinogenen
Hou van de natuur en natuurlijke psyoactieve stoffen
Ook interesse in filosofie en scheikunde/fysica ( wetenschappen)
Mediteer wel niet, lees wel graag diepzinnige boeken
Hou van zelfreflectie,dromen,...
Expand, explore your own universe...
Avatar gebruiker
HAllucinauT
Newbie
Offline
 
Posts: 10
Geregistreerd: vr mei 25, 2012 9:00 am

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor herejezus » za mei 26, 2012 1:01 pm

ik ben psychopaat
Verslaving is niet voor iedereen weggelegd. Voor mij wel. Dus ik vermijd alles wat met drugs te maken heeft. Logisch.
herejezus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2053
Geregistreerd: za maart 12, 2011 9:13 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor BOOBS » za mei 26, 2012 2:49 pm

astronaut wooooeeehoe
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor goejezuen » za mei 26, 2012 10:14 pm

coool bonghit,
omschrijf jou ervaringen met meditatie eens of watvoor soort meditatie beoefen je?
ik doe het ook regelmatig, soms met joint of zonder.. laatste tijd ook tai chi aant het uitproberen..
des te langer je het doet des te beter en automatischer het je afgaat.en des te meer voordeel je eruit haalt :) groetuuh
goejezuen
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 111
Geregistreerd: za maart 12, 2011 10:01 pm

Re: Ben jij psychonaut??

Berichtdoor Rups » zo okt 14, 2012 2:32 pm

Half half, als ik mezelf een cijfer mag geven een 7.5
Er zijn momenten dat ik echt mijn bewustzijn wil verkennen met psychedelica, er zijn ook momenten dat ik het gewoon doe om de visuals :)
Did : Speed, MDMA, DMT, 2C-B, 2C-E, LSD, GHB, GBL, alcohol, nicotine, hasj, wiet, ketamine, meta, XTC, meth, lachgas, ritalin, poppers, truffels, salvia, fentanyl, cocaine, B3, tramadol

I rest in the comfort of knowing my soul is eternal and my consciousness endless.


Avatar gebruiker
Rups
Acid head
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 373
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:39 pm
Woonplaats: Eutopia


Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 8 gasten

Royal Queen Seeds banner