Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Beta blokkers en drugs

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Beta blokkers en drugs

Berichtdoor Ron Burgundy » wo apr 17, 2013 4:38 pm

Goedenmiddag,

Ik slik nu een tijdje een beta blokker op dagelijke basis, en ik vroeg mij af of dit gevaarlijk is in combinatie met drugs? Dat het niet goed is om met veel alcohol te nemen weet ik, maar is het wel veilig met 2cb, mdma, sos, g en pep? Mocht het niet veilig zijn, is het dan voldoende om die dag zelf niets te nemen of zouden er meer dagen 'rust' tussen moeten zitten? (las ergens van poseidon dat het icm sos weleens heel gevaarlijk zou kunnen zijn, is dat ook zo? :eek: )

edit: ik slik de beta blokkers niet om problemen met het hart of de bloeddruk
Laatst bijgewerkt door Ron Burgundy op wo apr 17, 2013 5:21 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ron Burgundy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 151
Geregistreerd: di jun 21, 2011 11:21 pm

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor DutchCookie » wo apr 17, 2013 5:05 pm

Nou ben ik geen expert maar ik gok dat alles wat je hart nogal onder handen neemt niet al te handig is. De enige 'veilige optie' in je lijstje lijkt me dus 2cb. Einstein weet hier vast meer over.
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor Truththeories » wo apr 17, 2013 5:17 pm

Dat lijkt me wel, dat het gevaarlijk is met sos. Je hebt waarschijnlijk beta blokkers om je bloeddruk laag te houden, terwijl sos de bloeddruk juist omhoog gooit. Dat lijkt me niet echt een goede combinatie. Uiteraard ben ik geen dokter, dus je kan het altijd het beste aan een arts vragen.
Truththeories
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 62
Geregistreerd: zo nov 20, 2011 8:29 pm

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor Sterling Archer » wo apr 17, 2013 5:27 pm

Waarom slik je betablockers op dagelijkse basis als je geen hartproblemen hebt als ik vragen mag?
All I've had today is like six gummy bears and some scotch
Avatar gebruiker
Sterling Archer
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 277
Geregistreerd: do maart 10, 2011 2:03 pm

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor Ron Burgundy » wo apr 17, 2013 5:35 pm

Om fysieke ongemakken in het dagelijks leven te verminderen.
Avatar gebruiker
Ron Burgundy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 151
Geregistreerd: di jun 21, 2011 11:21 pm

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor DutchCookie » wo apr 17, 2013 8:13 pm

Platonius schreef:Om fysieke ongemakken in het dagelijks leven te verminderen.


Ik gebruik kleren om fysieke ongemakken in het dagelijks leven te verminderen..... kan je wat duidelijker zijn?
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor Einstein » wo apr 17, 2013 10:24 pm

Bètablokkers zouden met stimulanten (zowel MDMA, coke als speed) inderdaad niet zo goed samengaan, doordat het negatieve effect op hartslag en bloeddruk een beetje halfslachtig wordt geblokkeerd. Weet niet in hoeverre het echt acuut schadelijk is, maar ik zou er niet mee gaan stunten. 2C-B sleutelt ook wel met de bloeddruk, maar wel in mindere mate - intuïtief zou ik zeggen dat dat wel te doen is, al weet ik het niet zeker. Voor GHB geldt ongeveer hetzelfde als voor 2C-B.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor snuifduif » wo apr 17, 2013 11:38 pm

Ketamine is ook bekend hartslag en bloeddruk te vehogen dus daar zou ik ook nog eerst goed onderzoek naar doen.
Hoe helpen bètablokkers trouwens om fysieke ongemakken te voorkomen naast hartproblemen, ik dacht dat het verder alleen voor een vermindering van de stressreactie zorgt.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor Ron Burgundy » wo apr 17, 2013 11:54 pm

snuifduif schreef:Ketamine is ook bekend hartslag en bloeddruk te vehogen dus daar zou ik ook nog eerst goed onderzoek naar doen.
Hoe helpen bètablokkers trouwens om fysieke ongemakken te voorkomen naast hartproblemen, ik dacht dat het verder alleen voor een vermindering van de stressreactie zorgt.


Oke bedankt allemaal! Ja in die stressreactie zit het hem ook, als je het bedoelt zoals ik denk. Als je snel zenuwachtig bent en daardoor een sterk verhoogde hartslag krijgt, kunnen bètablokkers helpen om dit te verminderen.
Avatar gebruiker
Ron Burgundy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 151
Geregistreerd: di jun 21, 2011 11:21 pm

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor Gonzo » do apr 18, 2013 10:54 am

Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat je er in ieder geval niet dood aan gaat, tenminste niet gelijk. Ik slik al 3 jaar beta blokkers (Metropololtartraat 50 mg) tegen een te hoge bloeddruk en heb eigenlijk nooit negatieve bijwerkingen gehad icm drugs..
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor Hunk » do apr 18, 2013 11:43 am

Propranolol combineren met cocaine schijnt erg gevaarlijk te zijn:

http://www.bluelight.ru/vb/archive/inde ... 51046.html
D.O.A.
Avatar gebruiker
Hunk
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 558
Geregistreerd: zo jul 15, 2012 4:50 pm
Woonplaats: Bergeijk

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor dribbel010 » za jun 13, 2015 1:15 am

Ik slik zelf ook betablokkers in mijn geval tegen migraine niet voor mn bloeddruk . Mijn ervaring is met mdma het werkt wel prettige bij zaak is dat door bettablokkers het opgefokte gevoel van de drugs wegblijven omdat je minder aderealine in je lijf hebt bettablokkers verminderen de aanmaak daarvan .Maar nu het serieuze ik heb hierover met een vriend gesproken die neuroloog is ,want ik snap dat je hiervoor niet naar de huisarts gaat die leest je toch de les over dat alle drugs slecht is,en je wilt zoiets niet in je medisch dossier..afijn ik had thuis een bloeddrukmeter en heb mijn bloeddruk opgemeten tijdens mijn mdma feestje die was 220/100 dat is misschien normaal met mdma maar ik vond het bizar hoog maar ik had het nog nooit in deze toestand opgemeten, maar je hart zorgt ervoor dat je bloed op de juiste temperatuur blijft door het rond te pompen door bettablokkers pompt je hart niet sneller of langzamer hij blijft constant laag dus de kans bestaat dat je bloed de heet woord en te dik waardoor op andere zwakke plekken in aderen veel druk komt te staan en bv een tia/hersenbloeding kan veroorzaken....ik zeg kan omdat elk lichaam anders is maar een ding is zeker je geeft je lichaam er een hele flinke optetter mee je hart kan stil blijven staan en je kan oververhitten .Je moet zelf afwegen of je het risico wilt nemen en realseer je wat er zou kunnen gebeuren...en of dit feestje dat waard is.
dribbel010
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: za jun 13, 2015 12:31 am

Re: Beta blokkers en drugs

Berichtdoor snuifduif » za jun 13, 2015 1:58 am

dribbel010 schreef:maar je hart zorgt ervoor dat je bloed op de juiste temperatuur blijft door het rond te pompen door bettablokkers pompt je hart niet sneller of langzamer hij blijft constant laag dus de kans bestaat dat je bloed de heet woord en te dik waardoor op andere zwakke plekken in aderen veel druk komt te staan

Hier zet ik toch vraagtekens bij. Je bloed is toch juist voor het reguleren van lichaamswarmte, niet andersom. En wat is 'heet', want als je lichaam een paar graden te hoog is dan voel je je al behoorlijk beroerd.
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken


Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

Royal Queen Seeds banner