Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Chemische ideling van psychotropica

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor daywalker » za mei 11, 2013 4:40 pm

Drugs zijn drugs, in het Engels betekent het woord 'drug' ook medicijn, alleen is er in onze samenleving een onderscheidt tussen legale en illegale drugs.

De illegale stoffen noemt men drugs, de legale noemt men medicijnen/geneesmiddelen, terwijl het ook gewoon drugs zijn, maar door de slechte connotatie van het woord drug, heeft de overheid en gezondheidszorg maar beslist om de illegale stoffen drugs te noemen en te stigmatiseren.

Legale 'drugs' echter worden jaar na jaar meer voorgeschreven en er komen er ook steeds meer nieuwe op de markt elk jaar. Over een aantal decennia denk ik dat stoffen als xtc en cocaine bv. gewoon als geneesmiddel gaan bestaan. GHB ( Xyrem), metamfetamine ( Desoxyn) en ketamine ( Ketalar) zijn zelfs al op de markt als zijnde geneesmiddelen voor allerhande vreemde en vaak nieuwe aandoeningen.


Er bestaan 4 soorten psychotropica:

1- indolen ( LSD, paddo's, melatonine, etcetera

4- cannabinoiden ( THC, synthethische cannabinoiden, hoewel die benaming is als ghb, vloeibare xtc
genoemd wordt)

3- piperidilbenzylaatesters ( cocaïne,methylfenidaat,trazodone, mcPP, varenicicline,meperidine,pethidine,...)

4- phenylalkylamines ( phenylethylamines: amfetamine,dexamfetamine, methamfetamine,hongerremmers, venlafaxine,bupropion/amfebutamon, phenylpropalamines: SSRI's:
fluoxetine, (es)citalopram,,paroxetine,...,NRI's: atomoxetine, reboxetine,...


Mijn Bron: apotheker Fernand Haesbrouck, die al jaren helemaal alleen en bewonderenswaardig strijdt tegen de algemene aangenomen waarheden op vlak van geneesmiddelen; hij rebelleert met zijn chemische kennis tegen de gezondheidszorg en de overheid die volgens hem de mensen en ook de artsen zelfs (bewust) dom houdt, allemaal om steeds meer winst te boeken door de farmareuzen, en dat doen ze ook, want elk jaar komen er weer nieuwe 'ziektes' en diagnoses bij.
En daar hoort dan ook een 'gepast medicijn' bij dat via een volgens hem duidelijk onbekend werkingsmechanisme de patient kan doen herstellen.
Het werkingsmechanisme is ook onbekend van veel geneesmiddelen en staat ook wel degelijk in de bijslijter, maar Haesbrouck is van mening dat de heropname van neurotransmitters ( serotonine/epinefrine/dopamine )door de antidepressiva een fabeltje is.
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor The Dude » za mei 11, 2013 5:31 pm

Zijn dr niet veel meer dan die vier? Bijv. Salvonorin A hoort volgensmij niet bij deze vier. Net als ketamine (een Arylcyclohexylamine) en aanverwante stoffen, opiaten zoals morfine, en Xanthine's zoals caffeine, Benzodiapines, en nog veel meer.

Of begrijp ik de definitie van psychotropica verkeert?
''Well, you know. That's like your opinion, man.''
Avatar gebruiker
The Dude
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 534
Geregistreerd: do feb 24, 2011 11:12 am
Woonplaats: Amsterdam

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor Trippie » za mei 11, 2013 5:57 pm

hoewel die benaming is als ghb, vloeibare xtc
genoemd wordt

Wut? :conf:
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor Ivo » za mei 11, 2013 5:58 pm

Ik geef hem gelijk dat te veel kinderen te vaak als ADHDer gedaignosticeerd worden, maar de rest van zijn site ziet er toch maar wat tinfoilhat uit...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor FranX » zo mei 12, 2013 9:54 am

Ivo schreef:Ik geef hem gelijk dat te veel kinderen te vaak als ADHDer gedaignosticeerd worden, maar de rest van zijn site ziet er toch maar wat tinfoilhat uit...


Het is inderdaad heel erg jammer dat zijn site zo een chaos is zodat hij zijn eigen boodschap ondergraaft. Nochthans heeft hij meerdere punten. Er zijn wel vaker dissidente geluiden op dat vlak te horen maar noch de media noch de overheid pakken dat op, de (financiële) belangen zijn te groot.
Anderzijds blijven veel mensen geloven in witte jassen en denken dat je geluk uit een potje of pilletje kan halen.

Over enkele decennia zal de wetenschap onder het zogenaamde voortschrijdend inzicht ook de genoemde huidige behandelmethoden als barbaars bestempelen. Zo was het rond 1850 heel normaal dat westere vrouwen hun kinderen opium gaven zodat ze lekker rustig werden en de moeders hun aandeel aan het industriële tijdperk konden leveren. Wat later produceerde men zo rond 1900 'pillen voor de vermoeide huisvrouw' waarvan het werkzame bestanddeel cocaïne was. Zo rond 1950 was het vooral valium. Nadat ook valium door de mand was gevallen begon men met anti-depressiva.

Het probleem met anti-depressiva is dat het vooral de veel verdienende producenten gelukkig maakt maar zelden de patient. Ook dat gegeven dringt langzaam door en gaan er weer geluiden op voor alternatieve behandelmethoden (zie b.v. stichting Open en de publicaties aangaande psilocybine of paddo.)

Ritalin en aanverwante medicatie geven aan kinderen die dankzij een zeer grof diagnostisch model het label ADHD en dergelijke hebben gekregen lijkt me niet heel verstandig. We weten te weinig wat de effecten op langere termijn zijn en maar weinigen onderzoeken of er alternatieve behandelmethoden zijn (lees: er wordt geen of weinig geld voor beschikbaar gemaakt.)

Wie weet er bijvoorbeeld dat er wel degelijk een link ligt tussen het vaccinaties en allerlei ADHD-achtige aandoeningen bij kinderen? (zie http://www.post-vaccinaal-syndroom.nl)
Opvallen is wel dat nadat we steeds meer zijn vaccineren dergelijke klachten bij kinderen worden waargenomen.

The shit runs deep.
En dan zeggen ze dat wij fout bezig zijn.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor Trippie » zo mei 12, 2013 12:05 pm

Ben het eens met FranX, verder vind ik dat dokters veel te snel drugs voorschrijven voor mensen met psychologische klachten. Je kan hier (in België zeker) dus gewoon naar de dokter stappen en zeggen dat je last hebt van paniekaanvallen of pleinvrees of iets in die aard en dan wandel je buiten met een voorschrift voor Xanax.

Drugs kunnen volgens mij nuttig zijn voor mensen met een afwijkende chemische huishouding in de hersenen. Bijvoorbeeld ADHDers wiens dopamine niet snor zit kunnen een dopamine reuptake inhibitor nemen, of voor mensen die écht depressief zijn puur omdat ze gewoon te weinig serotonine maken is een SRI waarschijnlijk wel een goeie oplossing.
Als je echter de drugs gaat gebruiken als symptomenbestrijding bij mensen die om de één of andere reden psychologisch in de put zijn geraakt zonder dan dmv therapie de echte reden aan te pakken ga je het enkel maar erger maken als je het mij vraagt.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor Hamukun » zo mei 12, 2013 12:10 pm

Ik begrijp niet zop goed waar dit topic over gaat eigenlijk.

Maar ADHD is inderdaad bijna een soort cultuur geworden. Diagnose en behandeling van ADHD komt bijvoorbeeld in de VS veel vaker voor aan de oostkust dan aan de westkust. Terwijl het toch om dezelfde soort kindertjes gaat zou je zeggen. Laatst ook nog een erg goede uitzending van Zembla over het steeds toenemende anatal kinderen met een diagnose voor een psychische stoornis.
Avatar gebruiker
Hamukun
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 401
Geregistreerd: vr feb 08, 2013 7:34 pm

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor frozentoast » zo mei 12, 2013 5:03 pm

Hamukun schreef:Ik begrijp niet zop goed waar dit topic over gaat eigenlijk.

Maar ADHD is inderdaad bijna een soort cultuur geworden. Diagnose en behandeling van ADHD komt bijvoorbeeld in de VS veel vaker voor aan de oostkust dan aan de westkust. Terwijl het toch om dezelfde soort kindertjes gaat zou je zeggen. Laatst ook nog een erg goede uitzending van Zembla over het steeds toenemende anatal kinderen met een diagnose voor een psychische stoornis.

er wonen ook veel meer mensen aan de oostkust dan aan de westkust.. maar dit is vaag ja.
Avatar gebruiker
frozentoast
fa2 ouwe
Donateur
Offline
 
Posts: 2270
Geregistreerd: ma jul 16, 2012 11:45 pm
Woonplaats: zesde dimensie linksaf

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor Einstein » ma mei 13, 2013 12:37 am

The Dude schreef:Zijn dr niet veel meer dan die vier? Bijv. Salvonorin A hoort volgensmij niet bij deze vier. Net als ketamine (een Arylcyclohexylamine) en aanverwante stoffen, opiaten zoals morfine, en Xanthine's zoals caffeine, Benzodiapines, en nog veel meer.

Of begrijp ik de definitie van psychotropica verkeert?

Klopt, verder zijn er nog o.a. GHB, ethanol, barbituraten, nicotine en TCA's.
Aan de andere kant zijn piperidylbenzylaatesters geen erg bekende groep psychofarmaca en behoort, strikt gesproken, geen van de vermelde stoffen tot de piperidylbenzylaten (in tegenstelling tot enkele zeer obscure delirianten, vnl. wapentuig voor chemische oorlogsvoering). :rock2:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor Hamukun » ma mei 13, 2013 9:58 am

FrozenToast schreef:er wonen ook veel meer mensen aan de oostkust dan aan de westkust.. maar dit is vaag ja.


Procentueel gezien, bedoel ik natuurlijk.
Avatar gebruiker
Hamukun
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 401
Geregistreerd: vr feb 08, 2013 7:34 pm

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor psychotrance » ma mei 13, 2013 11:11 pm

Trippie schreef: Je kan hier (in België zeker) dus gewoon naar de dokter stappen en zeggen dat je last hebt van paniekaanvallen of pleinvrees of iets in die aard en dan wandel je buiten met een voorschrift voor Xanax.


Is het écht zo gemakkelijk in Belgie?
Toch eens naar men huisarts dan, denk dat ik idd een beetje last begin te krijgen van pleinvrees de laatste tijd... :grin:
Avatar gebruiker
psychotrance
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 693
Geregistreerd: zo feb 24, 2013 4:55 pm

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor daywalker » za mei 25, 2013 3:05 pm

Het is echt gemakkelijk om met een voorschrift voor xanax of een andere benzodiazepine vrolijk bij een huisarts buiten te wandelen, ook is het mogelijk om via huisartsen, door symptomen te veinzen of verhalen te verzinnen en je huiswerk gemazakt te hebben ( lezen over medicijnen), buitenwandelen met een voorschrift voor ritalin/rilatine of de Xr versie concerta ( methylfenidaat), of soms zelf dextro-amfetamine ( farmaceutische speed, op straat vind je je pep zo zuiver niet hoor).
Ook kan je vertellen dat je verslaafd bent aan GHB ( boterzuur) , oftewel vloeibare 'ecstacy', en met een recept voor baclofen ( lioresal) buitenkomen.
Baclofen is een zuivere ghb-analoog , werkt net als ghb op de gaba-b subreceptoren.
Bij hoge doseringen is het effect te vergelijken met ghb ( 100-150 mg per dag)

Ook is farmaceutische ghb op de markt onder de merknaam XYREM, flesjes van 180 ml met een halve gram natriumoxybaat per ml als werkzame stof.
In klinieken wordt dit ook wel gebruikt tegen ghb-ontwenning, de oorspronkelijke indicatie is narcolepsie ( plots in saap vallen, hypersomnia: extreem vermoeid zijn) met kataplexie ( plotse verlamming van de ledematen, meestal tijdens het wakker worden in je slaap)/

Ook ketamine is in de apotheek te verkrijgen, op bestelling mss en voor ziekenhuisgebruik, maar als je een plastisch chirurg bent met een eigen kliniek dan kan je het krijgen. De merknaam voor racemische ketamine is KETALAR en voor de linksdraaiende stereo-isomeer s-ketamine namelijk KETANEST.
Het wordt gebruikt bij operaties als narcosemiddel om de patient in slaap te brengen en ook om de pijn weg te nemen, ketamine heeft analgetische en anestaetische effecten.
Experimenteel wordt het ook gebruikt voor de behandeling van:

-, depressie
- heroineverslaving
- fantoompijnen ( pijnen aan geamputeerde lichaamsdelen)


Ook LSD en MDMA worden therapeutisch gebruikt op kleine schaal in sommige landen ( Zwitserland) voor mensen met schizofrenie of voor mensen met PTSS ( post-traumatisch-stresssyndroomp), voor ex-militairen die op missie geweest zijn bv. en trauma hebben opgelopen
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor Ahote » za mei 25, 2013 4:23 pm

Je hebt een punt maar ik denk dat je een beetje overdrijft.

Rilatine/Concerta kan je in België NIET krijgen van een huisdoctor alhoewel het wel heel gemakkelijk is om een psychiater te overtuigen dat je het nodig hebt en die zal je dan wel voorthelpen. Het wordt bij ons op school (middelbaar) ook vrolijk verkocht door sommigen die er dan €1 per 10mg pil voor krijgen...

Benzo's heb ik zelf al proberen los te krijgen van mijn huisdoctor maar dat gaat ook niet zo gemakkelijk blijkbaar. Het heeft wel niet lang geduurd om Zolpidem te krijgen maar dat is nu ook niet echt geschikt om recreatief te gebruiken en het is eigenlijk geen benzo.

Maar goed, ik wil je punt niet verder ondermijnen aangezien ik wel vind dat je een punt hebt en ik er zelf ook niet zo veel over weet.
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor Claviceps » za mei 25, 2013 6:26 pm

Wat is precies de intentie van dit topic?
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Chemische ideling van psychotropica

Berichtdoor daywalker » za jun 15, 2013 8:45 am

Claviceps schreef:Wat is precies de intentie van dit topic?


De intentie is info & evt correctie en discussie, daarom heet het toch drugsforum.info denk ik Claviceps, no offence, peace to you, want je hebt heel veel wijze posts gedaan vind ik!!!! :stoned:
"There is an area of the mind that could be called unsane, beyond sanity, and yet not insane. Think of a circle with a fine split in it. At one end there's insanity. You go around the circle to sanity, and on the other end of the circle, close to insanity, but not insanity, is unsanity."
Avatar gebruiker
daywalker
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 592
Geregistreerd: zo dec 16, 2012 2:33 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron