Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Perry » zo apr 23, 2017 11:54 am

Uit onderzoek is gebleken dat het combineren van MDPV en meth resulteert in een volledige bescherming tegen de dopamine receptor schade die meth veroorzaakt wanneer het op zichzelf gebruikt wordt.

Binnen ditzelfde onderzoek is ook ontdekt dat je beter niet Methylone kan combineren met meth. Methylone veroorzaakt normaal geen schade aan de dopamine receptor, maar wanneer het wordt gecombineerd met meth veroorzaakt het een versterking van de schadelijkheid die meth met zich meebrengt. Een verwoestende combinatie dus.

bron: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4759647/

Ik heb nog niet het hele artikel gelezen, dus weet niet of het mechanisme van de versterkende werking die methylone heeft überhaupt belicht wordt, maar hiervan had ik het wel verwacht, gezien de simultane verhoging van zowel de dopamine als serotonine concentratie in de post synaptische spleet. Dit is namelijk gelijkend aan de situatie bij MDMA en resulteert daar ook in een vrij destructieve werking. Bla bla bla, vrije radicalen, bla bla bla, oxidatieve stress, bla bla bla, ik wil verder lezen, maar ik dacht ik deel m even.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Perry » zo apr 23, 2017 12:28 pm

Haha, mij niet gezien hoor, maar ik dacht: Deze titel trekt wel aandacht en dit is een van de meest interessante artikelen die ik ooit ben tegengekomen, ook erg breed, maar toch gedetailleerd. Zou zonde zijn als ie over het hoofd wordt gezien.

@Accountz0r - Wat nou jongen, bananen in de uitverkoop?
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo apr 23, 2017 7:48 pm

Als mensen dit echt zo gaan nemen omdat het veiliger is vind ik dat werkelijk waar een verschrikkelijk idee. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Perry » zo apr 23, 2017 8:03 pm

Tsja muizen zijn geen mensen en het is niet altijd zo gemakkelijk door te trekken. Desalniettemin zijn de bevindingen in dit onderzoek behoorlijk ongebruikelijk en al helemaal bij een stof als MDPV had ik nooit verwacht dat het eventueel een medisch bruikbare werking zou hebben, laat staan dat het een one of a kind topper is in zijn soort...
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo apr 23, 2017 8:33 pm

JongGeleerd schreef:Tsja muizen zijn geen mensen en het is niet altijd zo gemakkelijk door te trekken. Desalniettemin zijn de bevindingen in dit onderzoek behoorlijk ongebruikelijk en al helemaal bij een stof als MDPV had ik nooit verwacht dat het eventueel een medisch bruikbare werking zou hebben, laat staan dat het een one of a kind topper is in zijn soort...


JongGeleerd schreef:Tsja muizen zijn geen mensen en het is niet altijd zo gemakkelijk door te trekken. Desalniettemin zijn de bevindingen in dit onderzoek behoorlijk ongebruikelijk en al helemaal bij een stof als MDPV had ik nooit verwacht dat het eventueel een medisch bruikbare werking zou hebben, laat staan dat het een one of a kind topper is in zijn soort...


Dat muizen geen mensen zijn dat is inderdaad een dingetje waar onderzoekers naar dit soort dingen niet aan ontkomen. Maar ik zie vaak dat op drugs sites (en overigens ook fitness sites 8-) ) na zo'n artikel bepaalde middelen als healthy lifestyle product wordt aangeprezen dat iedereen in zijn medicijnkast moet hebben terwijl zo'n conclusie niet getrokken kan worden. 8-)
Niet dat jij dat hier doet maar ik weet dat er mensen zijn die het wel zo kunnen interpreteren. 8-)

- Belachelijk hoge doseringen MDPV (10-30 mg/kg).
- In het artikel worden geen verklaringen gegeven voor het "beschermingsmechanisme", en ze geven zelf ook aan dat ze geen idee hebben hoe dit kan. Kan het niet zijn dat de dosering MDPV de meth gewoon verdrijft en dus alle effecten van meth teniet doet in plaats van alleen de schade? En dat dat de reden is dat er geen schade wordt veroorzaakt? 8-)
- Ze definieren in dat artikel neurotoxiciteit als schade aan de dopamine zenuwuiteinden. Niet erg dat zij zelf een hele specifieke focus hebben in hun onderzoek, maar hoe zit het dan met de andere risico's van een dergelijke mix? 8-) Denk dan niet alleen aan andere gebieden in de hersenen maar bijvoorbeeld ook aan het hart. 8-)
- Ze hebben maar 1 meetmoment van 6 uur na inname. Dat vind ik een beetje raar aangezien de schade bij MDMA bijvoorbeeld pas vanaf 12 uur na inname grote vormen aanneemt. 8-) Wat zijn de gevolgen op de tijd van zo'n mix? 8-) 6 uur na inname zijn die muizen nog onder invloed. 8-)

Al met al ben je echt gek als je er stellig in gelooft dat je met zo'n mix veilig bezig bent. 8-)
Gewoon sporten, vitamientjes eten en visolie eten is wat er moet gebeuren. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Perry » zo apr 23, 2017 8:38 pm

Jij hebt nogal slecht gelezen kerol, maar ik ben te moe mn statement te verdedigen
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo apr 23, 2017 9:04 pm

JongGeleerd schreef:Jij hebt nogal slecht gelezen kerol, maar ik ben te moe mn statement te verdedigen


Ik had ook niet durven hopen dat je dit keer wel in DISUSSIE zou gaan. 8-) Er was niet eens een grote aankondiging dit keer. 8-)

Ik vind zelf dit een aannemelijke verklaring van de resultaten:
Mephedrone and methylone, like methamphetamine, are substrates for DAT-mediated uptake and they cause release of DA via carrier-mediated exchange (Baumann et al. 2012; Cameron et al. 2013a,b; Eshleman et al. 2013). MDPV is not a substrate for transport and interacts with the DAT strictly as a blocker, like cocaine (Baumann et al. 2013; Cameron et al. 2013a,b; Eshleman et al. 2013; Kolanos et al. 2013; Simmler et al. 2013a). This dichotomy of interaction with the DAT by mephedrone and methylone on one hand and by MDPV on the other can explain their opposing effects on methamphetamine-induced neurotoxicity. Mephedrone and methylone enhance the effects of methamphetamine, most likely by increasing the release of DA above that caused by either drug alone. By blocking DAT-mediated transport (inward or outward), MDPV blocks methamphetamine-induced efflux of DA (Simmler et al. 2013b).

Kan het niet dat het hele effect van meth teniet wordt gedaan? 8-) Het hele effect van MDPV bestaat zoals ik het lees juist doordat dopamine op haar plek gehouden wordt. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Italiano » zo apr 23, 2017 9:17 pm

Precies, MDPV kan beschermen middels blokkeren van DAT, vergelijkbaar met hoe methylfenidaat dat kan. Maar het recreatieve effect van (meth)amphetamine wordt verkregen via diezelfde DAT, dus leuk dat de neurotoxiciteit afneemt, maar lijkt me dat je dan ook gelijk (een groot gedeelte van) het beoogde effect kwijtraakt.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Perry » zo apr 23, 2017 9:22 pm

snuifduif schreef:Professor JG heeft weer een nieuwe paper uitgebracht, innovatie na 2 pep-uren aan googelen :rock:

Ik kwam 'n linkje tegen op Reddit en vind dit denk ik het meest boeiende paper wat ik ooit heb gelezen.
@WorkhardPlayhard leuke dubbel, Preks, maar dergelijke statements zijn nogal link in terms of harm reduction bij zo'n artikel. Kanker irritant dat mensen allemaal overhaaste conclusies trekken in plaats van het artikel te lezen.
Het is trouwens gewoon een NCBI artikel, dus ik weet niet wat je loopt te mekkeren over de eventuele betrouwbaarheid van het artikel, snuif, maar volgens mij wordt het echt hoog tijd dat jij inziet dat je persoonlijke mentale knopen misschien minder merkbaar zijn wanneer je anderen afzeikt, maar het is niet echt een duurzame oplossing...

@Accountz0r Zou kunnen, ik ben niet echt een koning in pharmacodynamics, maar dan nog is het dus een geweldig interessante bevinding en mogelijk ooit te gebruiken bij methamfetamine overdosissen die in het ziekenhuis komen oid. :rock:
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo apr 23, 2017 9:30 pm

JongGeleerd schreef:@Accountz0r Zou kunnen, ik ben niet echt een koning in pharmacodynamics, maar dan nog is het dus een geweldig interessante bevinding en mogelijk ooit te gebruiken bij methamfetamine overdosissen die in het ziekenhuis komen oid. :rock:


Daar zou dit een beginnetje voor kunnen zijn inderdaad. 8-)
Als het effect op andere neurotransmitters, de cardiotoxiciteit en allerlei van dit soort acute risicofactoren niet significant ongunstiger wordt. 8-) Dit paper heeft natuurlijk maar een beperkte reikwijdte. 8-)

En vind je het paper echt interessant? Ik vind dat soort dingen altijd pas leuk als ze dingen verklaren. Nu hebben ze alleen een verband aangetoond zonder dat precies te zeggen valt waarom dat verband er is. 8-) Maar dat is persoonlijk natuurlijk. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Perry » zo apr 23, 2017 9:44 pm

Het feit dat het ontdekt wordt bij een stof als MDPV, dat is wat mij het meeste fascineert. Dat was wel de laatste stof waarvan ik had verwacht dat het eventueel een medische toepassing zou kunnen hebben. Een van de toppers van alle problematische research chemicals!
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo apr 23, 2017 9:46 pm

Ga je niet nogal snel door na deze bevinding van een eventueel medisch nut te spreken? 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Perry » zo apr 23, 2017 10:04 pm

Hoezo? Eventueel is toch exact wat het is?
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » ma apr 24, 2017 3:51 pm

JongGeleerd schreef:Hoezo? Eventueel is toch exact wat het is?


Ja maar dat is het al vrij snel natuurlijk. Ik zou dit zeker niet echt een doorbraak noemen op dat gebied, zelf. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Monologic » ma apr 24, 2017 4:24 pm

Laatst bijgewerkt door Monologic op zo jun 17, 2018 3:15 am, in totaal 1 keer bewerkt.
“Ik voel me beter dan alles buiten mij, mij laat voelen als ik me niet zou voelen, zoals nu.” - 8
The gods know what you've done..
Avatar gebruiker
Monologic
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 552
Geregistreerd: do maart 06, 2014 1:03 pm

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor snuifduif » ma apr 24, 2017 5:49 pm

JongGeleerd schreef: helemaal bij een stof als MDPV had ik nooit verwacht dat het eventueel een medisch bruikbare werking zou hebben, laat staan dat het een one of a kind topper is in zijn soort...
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Combineren kan je leren: MDPV+Meth

Berichtdoor Perry » ma apr 24, 2017 6:31 pm

NCBI schreef:MDPV may be one of the most powerful blockers of the DAT yet described (Baumann et al. 2013; Eshleman et al. 2013; Simmler et al. 2013a). It is also more effective than bupropion or methyl-phenidate in blocking methamphetamine-induced DA release (Simmler et al. 2013b) and is the most potent drug identified to date for protecting against methamphetamine-induced damage to DA nerve endings.

Ik sta dus nog steeds volledig bij mijn statement en wil even toevoegen dat @snuifduif wel wat minder overtuigd mag zijn van zichzelf wanneer hij even denkt te kunnen inspringen, want ik denk echt wel na voordat ik iets typ... :#: Kijk, dat ik ongelijk zou krijgen in een discussie, prima, maar ik ga echt niet iets typen zonder dat ik er aanleiding toe heb.

Nou, hup, beide terug in de mand
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten

Royal Queen Seeds banner