Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Lizard King » vr nov 15, 2013 4:52 pm

Hoi,

Mijn vriendin weet sinds een tijdje van mijn experimenten met tripmiddelen af. Ik ga niet liegen tegen haar, en zij maakt er ook geen probleem van. Super awesome chille topgriet dat ze is, krijg ik gewoon de raad 'een beetje op te passen'.

Zelf heeft ze nog nooit getript (behalve 1 keer, maar daarover straks meer). Wel al enkele keren geblowd, waaronder een keer met mij :stoned: .
Onlangs liet ze vallen dat ze geïnteresseerd is in paddo's/ truffels. Ze weet van mijn leuke ervaringen hiermee en wil het een keer uitproberen. Jullie zullen denken: fucking niceeee! :rock:

Maar hier zit het addertje: Tijdens haar uitwisselingsproject in Midden Amerika kreeg ze een hardnekkige hoest. Daarvoor had de dokter (waarschijnlijk ne vagen typ) haar hoestsiroop gegeven met dxm (oftewel dextromorphan). 3x per dag kreeg ze dit toegediend. Doorheen die week verloor ze langzaam grip op de realiteit om te eindigden in een milde psychose. Ze tripte dus eigenlijk helemaal, zonder er zelf bewust van te zijn dat haar iets psychoactief werd toegediend...

Nu over het voorstel:
Een deel van mij zegt: ja ja ja! dat lijkt me geweldig! Samen op reis gaan in ons hoofd, diepe ervaring, of gewoon samen pretpark x 1000 :kleuter:
Een andere kant zegt: howla! ik wil geen slechte invloed zijn. En door haar geschiedenis zit hier misschien een obscuur kantje aan. Ik wil absoluut niet dat ze bad gaat, zou ik verschrikkelijk vinden. Af en toe moet ze nog naar een psycholoog (standaard na dergelijke situatie). Ik raadde haar aan om het aan die psycholoog te vragen, aangezien deze beroepsgeheim hebben. Zij heeft het liever van niet. Dus in overleg vraag ik het aan jullie, de experts op het vlak van.. 8-)

note: We zijn nu ongeveer 1,5 maand samen.

Wat denken jullie?
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Ahote » vr nov 15, 2013 4:57 pm

Ik denk dat het wel kan maar enkel als ze er zelf helemaal achter staat. Als ze zich er gemakkelijk bij voelt en het is ook een beetje een goeie setting zal het wel goed gaan ;) veel plezier
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Trippie » vr nov 15, 2013 5:02 pm

Mij lijkt het eigenlijk duidelijk.

Ze is blijkbaar nogal vatbaar voor psychose, aangezien ze van een "normale dosis" DXM (laten we veronderstellen dat de dokter geen absurd hoge dosis heeft voorgeschreven, of zou het echt zo'n vage typ zijn?) in een milde psychose is verzeild...
Mensen die vatbaar zijn voor psychoses kunnen best van truffeltjes wegblijven.
M.a.w. geen goed idee lijkt me.

Ik zou nooit van m'n leven dat risico willen wagen als het om mijn vriendin ging.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Lizard King » vr nov 15, 2013 5:22 pm

Wauw, 2 compleet tegenstrijdige antwoorden :p. Ach ja, zo is df nu eenmaal..

Een normale dosis dxm, 's ochtends, 's middags, 's avonds, een week lang zonder dat je zelf doorhebt wat er in je medicatie zit? Ik weet niet de details over de dosis, dus daar kunnen we niet op verder gaan. Maar de frequentie klinkt toch ook niet gezond...

Aan Ahote: ze heeft het zelf voorgesteld. Maar om te testen of ze dit echt wil, kunnen we uitstellen. Dit heb ik bij dmt ook gedaan. Als je t een tijd uitstelt, en je wil het daarna nog ... dan was het geen impulsieve interesse/beslissing.
Als het dan doorgaat: inderdaad op een vertrouwde en veilige plek, met een lage dosis. We zien wel :)
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Poseidon » vr nov 15, 2013 5:42 pm

Trippie schreef:Mensen die vatbaar zijn voor psychoses kunnen best van truffeltjes wegblijven.
M.a.w. geen goed idee lijkt me.


Dit. Een kennis van me is compleet psychotisch na het nuttigen van truffels geworden en tot overmaat van ramp is bleef hij dat ook de weken er na. Ze hebben hem opgenomen in de Valeriuskliniek. Ben hem later nog 2x tegen gekomen maar hij kent me niet meer c/q reageert niet op mijn groet.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor psychotrance » vr nov 15, 2013 5:43 pm

ik ga akkoord met Trippie
Avatar gebruiker
psychotrance
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 693
Geregistreerd: zo feb 24, 2013 4:55 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor erikp » vr nov 15, 2013 5:48 pm

Bij twijfel met dit soort dingen is het antwoord gewoon nee
Avatar gebruiker
erikp
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 29
Geregistreerd: za dec 15, 2012 12:19 am

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Klimtox » vr nov 15, 2013 6:12 pm

Ik zeg ja, als zij zich bewust is dat er een grote kans is dat ze een psychose krijgt. En hiermee kan leven. En jij er ook mee kan leven...

Uhm, toch maar nee dus? ;)
<3
Avatar gebruiker
Klimtox
Klimbaus
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3661
Geregistreerd: wo jul 31, 2013 3:41 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Ben » vr nov 15, 2013 6:47 pm

Druks schreef:Waarom probeer je niet een milder psychedelica als 2C-B?


Goeie suggestie.
Avatar gebruiker
Ben
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 384
Geregistreerd: zo sep 15, 2013 3:17 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor DutchCookie » vr nov 15, 2013 7:03 pm

Lizard King schreef: Ik weet niet de details over de dosis, dus daar kunnen we niet op verder gaan. Maar de frequentie klinkt toch ook niet gezond...


Frequentie is nietszeggend zonder dosis. Ik kan elke minuut een korrel rijst eten

Generalisering: Ik eet de hele dag

OT: Ik zou het vooral niet doen. Eerst maar eens de psycholoog uitzitten en kijken of er niet uberhaupt iets opspeelt als ze een dramatische ervaring in haar leven meemaakt. Stunten met psychedelica is niet handig. Daarnaast wil ik niet sexistisch overkomen maar vrouwen (en dan vooral meisjes rond jouw leeftijd) worden vaak wat overschaduwd door jongens en hun behoeften. Dat betekent dat ze het misschien oppert omdat ze weet dat jij het weleens doet en dat dan samen met jou wil beleven om zichzelf aan je gelijk te stellen. 1.5 maand is daarnaast ook niet erg lang echter heb ik weleens met een meisje getript die ik een uur kende en dat ging prima. Erg tegenstrijdig allemaal het is dan ook een lastige situatie.

Maar ik zou er toch even mee wachten.
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Lizard King » vr nov 15, 2013 10:45 pm

Ok, ik hoor al goeje tips! Waarvan 'raad van psycholoog' en 'wachten' de beste (en misschien 2cb om minder heftig te beginnen...)
Tweede week van december is ze enkele dagen alleen thuis. Tegen dan bekijken we het nog eens. Druggebruik is nooit zonder risico's. Maar een ernstig verhoogd risico zou ik haar niet willen aandoen.
peace en bedankt :mrgreen:
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor psychotrance » vr nov 15, 2013 11:35 pm

ik zeg doe het niet, tenzij de psycholoog zegt dat het wel kan. beetje goeie psycholoog is eerlijk in zulke dingen.
Avatar gebruiker
psychotrance
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 693
Geregistreerd: zo feb 24, 2013 4:55 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Bonke » vr nov 15, 2013 11:42 pm

Blowt ze wel eens? Als dit al niet goed gaat zou ik absoluut geen paddestoelen gaan proberen hoe leuk het ook lijkt. Daarnaast is het eigenlijk gewoon geen goed idee zoals de bovenstaande replies ook al vertellen.
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Lizard King » za nov 16, 2013 3:35 am

Blowen gaat best goed :). Voor de rest: in mijn laatste post ben ik duidelijk genoeg geweest.
Ik laat nog iets weten als er wat verandert..
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Poseidon » za nov 16, 2013 3:45 am

Tof dat het smooth verlopen is. wens jullie veel plezier verder met zijn 2en :) :smokin:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor FranX » za nov 16, 2013 8:33 am

Er is maar 1 universele en altijd geldige tip als het gaat om drugsgebruik:

In geval van twijfel niet doen!

Al was het maar omdat al dan niet onderbewust bij beide de notie van een eventuele psychose aanwezig is. Gedurende de trip zal dit naar verwachting bij beide een rol gaan spelen en daarmee voldoen jullie niet aan de 'set' in het set en setting verhaal.

http://en.wikipedia.org/wiki/Set_and_setting

De vraag is echter of de twijfel rechtvaardig is of anders gezegd; kan psychedelica een psychosis uitlokken? Wetenschappelijke onderzoeken die kant op suggereren van niet. De prevalentie van mensen die vatbaar zijn voor psychoses onder een willekeurige bevolking is ongeveer 4 %.
Onderzoeken wijzen uit dat die 4% ook te vinden zijn in culturen waar men geen psychedelica gebruikt. Op basis van statistiek lijkt er dus geen duidelijk verband tussen psychoses en psychedelica.


Regular use of ayahuasca in research and naturalistic settings has not
been routinely associated with psychopathological reactions[3]. One
literature review[4] reported that over a five-year period there were
documented between 13 and 24 cases in which ayahuasca may have
contributed to an undefined psychotic incident. These were reported from a
cumulative estimated 25,000 ayahuasca sessions, and represent a rate less
than 0.1% (0.052-0.096%). This is comparable to the incidence of transient
psychoses reported by Cohen in his 1960 survey of researchers who had
administered LSD in a controlled environment[5].
Bron hieronder.

Mondiaal gezien en naar schatting gebruiken miljoenen mensen dagelijks psychedelica toch luiden de psychiatrische inrichtingen en hulpverleners geen noodklok. Grootschalig onderzoek lijkt dat te onderstrepen.

zie ook: http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0063972

Hoewel statistieken en onderzoeken het verband tussen normaal gebruik van psychedelica en het uitlokken van psychoses niet lijken te ondersteunen zijn er op veel kleinere schaal individuele gevallen geweest waarbij men wel een verband zag. De nuance is echter de vraag of de psychose al latent aanwezig was en het middel slechts een 'duwtje in de rug was' of dat het middel geheel verantwoordelijk was voor de uitlokking. Het antwoord daarop lijkt afhankelijk van de persoonlijke voorkeur van de onderzoekers en is dus niet eenduidig.

Andersom is het NIET krijgen van een psychose bij gebruik van psychedelica GEEN garantie dat men bij toekomstig gebruik gevrijwaard blijft van psychische aandoeningen:

Here we report the case of a young adult male, who experienced two
psychotic paranoid episodes – separated by one year – during and after
participation in ayahuasca rituals. Neither the subject, Mr. A, 21 years old at
the time of his first episode, nor his parents had a history of psychosis. He
had consumed other hallucinogens (LSD and psilocybin) on multiple occasions
Bron hieronder.


Feitelijk kunnen we op basis van onderzoek twee axioma's formuleren:

1) gebruik van psychedelica hoeft bij mensen die vatbaar zijn voor psychoses niet noodzakelijkerwijs een episode uit te lokken.

2) Ervaren psychonauten die geen historie van psychische aandoeningen hebben zijn niet per definitie gevrijwaard van toekomstige psychoses.

Uit die 2 aannames kunnen we concluderen dat we domweg nog te weinig weten over de werking van het brein in het algemeen en de werking van datzelfde brein onder invloed van psychedelica in het bijzonder.

En daarmee komen we uit op de belangrijkste regel die ik hierboven al beschreef:

In geval van twijfel NIET doen!

Bron:
Ayahuasca and psychosis
1Rafael Guimarães dos Santos1 and Rick J. Strassman2
PhD candidate in Pharmacology at the Universitat Autònoma de Barcelona, Spain
Human Experimental Neuropsychopharmacology and Centre d’Investigació de Medicaments
(CIM-Sant Pau), Institut d’Investigacions Biomèdiques Sant Pau (IIB-Sant Pau), Barcelona, Spain
2Department of Psychiatry, University of New Mexico School of Medicine
and Cottonwood Research Foundation, Taos, New Mexico, USA
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Basshoven » za nov 16, 2013 8:42 am

"Bij twijfel, onthouden." Om even met de grote meester te mogen spreken.
Basshoven
Offline
 

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Verf » zo nov 17, 2013 2:12 am

Zoal hier boven al beschreven, alleen al het feit dat je dit topic maakt bewijst dat het niet zo'n goed idee is. Zeker met de voorgeschiedenis van je vriendin en als de psycholoog het ook al af raad dan zou je er zelf eigenlijk niet aan mogen twijfelen...
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor FranX » zo nov 17, 2013 6:22 pm

Snuifkut schreef:Knal gewoon flink wat rohypnol in dat grietje, en neuk haar helemaal suf in een SM-kelder.


De vraag ging niet over een door jou vermeende weigerachtige houding over seks van de vriendin en hoe dat met middelen op te lossen.
Om slechts suf te neuken is een SM kelder totaal overbodig.

Een advies geven dat aan aanzet tot strafbare praktijken (wederechtelijke vrijheidsberoving, opzettelijke benadeling van de gezondheid, aanranding danwel vekrachting) is in strijd met de regels.

Jouw bijdrage getuigt verder niet van smaak en respect voor de vraagsteller en is in meerdere opzichten moreel verwerpelijk.

Mogelijk (en dat is meestal zo als mensen hun diepste/ziekelijke verlangens op anderen projecteren) ga je reageren met dat het zwakke excuus dat het "slechts om te rellen'"of een "grap" was.
Ik heb er geen moeite mee als mensen menen topics te moeten vervuilen met grof taalgebruik (zij handelen ook maar slechts naar verstand) maar in dit geval ga je te ver. Je overtreedt zowel justitiële als maatschappelijke regels en geeft daarmee DF een slechte naam en dat straalt af op alle leden van dit forum.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Einstein » zo nov 17, 2013 6:37 pm

Dit is een serieus topic dus OT graag inderdaad :#:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Lizard King » zo nov 17, 2013 7:28 pm

Verf schreef:Zoal hier boven al beschreven, alleen al het feit dat je dit topic maakt bewijst dat het niet zo'n goed idee is. Zeker met de voorgeschiedenis van je vriendin en als de psycholoog het ook al af raad dan zou je er zelf eigenlijk niet aan mogen twijfelen...


De psycholoog heeft nog niks gezegd, en weet nog van niks.

Aan snuifkut: houdt die shit voor 'onzin' , aub :wave:

Aan de rest: samen blowen met mn meisje is ook al leuk. Op dat vlak ben ik meer dan tevreden en hoeft het geen stap gewaagder! Ik stel deze vraag in haar naam...
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Dreuge » zo nov 17, 2013 7:34 pm

post eens wat foto's van je vriendin. je zou t niet verwachten maar volgens bepaalde studies is er aan iemands uiterlijk heel veel af te lezen met betrekking tot trippen/bad trips/vatbaarheid voor psychoses
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Basshoven » zo nov 17, 2013 7:35 pm

Beter gewoon niet doen :)

Als je nu iets moois hebt samen moet je dat niet voor zoiets op het spel zetten. Doe zoiets enkel als er geen twijfel bestaat over of de gezondheid het toelaat of niet. Medisch advies, op zijn beurt, zoek je beter bij een onbevooroordeeld arts in plaats van op een drugsforum.
Basshoven
Offline
 

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Radical » vr nov 29, 2013 12:18 am

Doe wat je wilt je hebt maar 1,5 maand en daarnaast neemt ze je niet zoals je bent als je het niet doet.
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Lizard King » za nov 30, 2013 3:34 pm

Verklaar u nader, MDMarvin. want ik snap er de ballen van...
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Radical » za nov 30, 2013 5:39 pm

Je hebt maar 1,5 maand een relatie, DAT is nog niet heel lang.
Daarnaast als ze jouw drugsgebruik niet goedkeurt en je dingen verzwijgt weet ik niet of ze de ware voor je is, maarja binnen 1,5 maand ben je daar ook nog niet achter hè. =)
Dus ik zal zeggen ga lekker je gang en doe wat je wilt en wees eerlijk tegen je meid
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor NiandraLades » za nov 30, 2013 7:12 pm

Ik denk eerlijk gezegd dat het wel kan, omdat ze het zelf graag wil, omdat ze samen met jou is (=vertrouwde omgeving en iemand met ervaring), en omdat ze zich best bewust lijkt te zijn van haar valkuilen. Maar dan zou ik voor een lage dosis gaan voor een milde trip. Dan krijgt ze alvast een idee van wat ze kan verwachten, en dan kunnen jullie zien hoe ze erop reageert. En als het haar dan toch niet zo bevalt heeft ze in ieder geval nog genoeg controle over de trip om niet 'bad' te gaan. En als het wel goed gaat kunnen jullie de volgende keer de dosis iets verhogen.
Don't you want sunshine
Instead of photolights?
Avatar gebruiker
NiandraLades
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 266
Geregistreerd: do feb 16, 2012 3:47 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Lizard King » ma dec 02, 2013 9:47 pm

Good point, Niandradinges :) . Ze kent haar valkuilen, en hoe kleiner de dosis hoe meer je nog de controle hebt.

MDMarvin heeft een punt i.v.m. het feit dat we nog niet lang samen zijn (momenteel 2 maand). Maar de rest is bullshit: Ik bèn van mn eigen al eerlijk (ze weet alles over mn gebruik), en ze keurt mijn gebruik helemaal Niet af!
Lees eerst fatsoenlijk de situatieschets voor je wat cynisch gaat lopen doen. :wave:
Avatar gebruiker
Lizard King
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 206
Geregistreerd: zo sep 01, 2013 9:24 pm

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor FranX » di dec 03, 2013 9:10 am

Lizard King schreef:Good point, Niandradinges :) . Ze kent haar valkuilen, en hoe kleiner de dosis hoe meer je nog de controle hebt.


Dat klinkt een beetje als; 'hoe korter de seks hoe minder kans op een zwangerschap'.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap je insteek en gun jullie een fijne tijd maar voor zover de literatuur dat beschrijft zegt de hoogte van een dosis weinig over de eventuele uitkomsten.

Anderzijds wat men in de Nederlandse formele literatuur wel beschrijft:

Risicoschattingsrapport betreffende
paddo’s (psilocine en psilocybine)


Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM)
p/a Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ)


Er zijn regelmatig incidenten waarbij medische hulp nodig is (eerste hulp,
ziekenhuisopnames). Dit is vooral te wijten aan optredende angst- en paniekaanvallen.
De somatische effecten (bloeddruk, hartslag etc.) vallen echter mee. De setting speelt
hier een grote rol: onervaren toeristen in een voor hen vreemd land gebruiken in korte
tijd allerlei (soft)drugs. Het optreden van angst- en paniekaanvallen kan dus niet altijd
uitsluitend aan het gebruik van paddo’s toegeschreven worden.

Paddo’s worden vooral experimenteel gebruikt, een langdurig gebruik komt zelden
voor. Er zijn voorbeelden uit andere culturen waar mensen een leven lang met enige
regelmaat gebruikt hebben, zonder enige symptomen van chronische toxiciteit. Er zijn
echter ook gebruikers die na eenmalig gebruik flashbacks beleven gedurende enkele
weken tot maanden na het gebruik. Over mutageniteit en teratogeniteit zijn
onvoldoende gegevens beschikbaar om enige conclusie te kunnen trekken, maar het
ligt niet in de lijn van de logica dat paddo’s deze eigenschappen zouden bezitten. Net
als bij sommige andere softdrugs kan het gebruik van paddo’s door psychisch labiele
mensen een aanzet zijn tot psychische ontsporing.

Mensen die erg labiel zijn, depressieve gedachten of psychiatrische stoornissen
hebben, zouden een verhoogde kans op psychische complicaties en medische
incidenten hebben. Er zijn geen psychosen als gevolg van het nuttigen van
psilocybine-bevattende paddestoelen beschreven
. Hoewel de toxiciteit van het gebruik
van psilocybine-bevattende paddestoelen gering is, bestaat de kans op
gedragsverandering. Suïcidaal gedrag zou tijdens een ‘bad trip’ kunnen optreden.
Casuïstiek betreffende suïcidaal gedrag na consumptie van psilocybine-bevattende
paddestoelen is niet bekend. Men veronderstelt dat de toxiciteit van psilocybine bij
kinderen ernstiger is dan bij volwassenen.


Aldus enkele relevante passages uit het rapport.

Mijn eerste advies was 'in geval van twijfel niet doen', kennelijk is de twijfel bij jullie wat minder geworden en dus luidt mijn advies nu: "als je het toch doet, doe het dan zo goed mogelijk'.

Dus... zorg voor een fijne en veilige set en setting. Houdt indien mogelijk een angstremmer achter de hand en ga uit van een normale dosis gebruikelijk voor een beginner. Dat laatste klink tegenstrijdig maar een te lage dosis geeft een sub-psychedelische ervaring en die kan evenzogoed als vervelend worden ervaren. Bovendien bestaat de kans dat je bij een succesvolle poging met een (te) lage dosis een vals gevoel van veiligheid creëert want het zegt bij een eventueel vervolg nog steeds niets over de effecten bij een normale dosis.

Veel plezier.
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Dilemma: vriendin x paddo's = ?

Berichtdoor Vinz » di dec 03, 2013 5:44 pm

Lizard King schreef:Ik wil absoluut niet dat ze in bad gaat, zou ik verschrikkelijk vinden.

Goddamn hippies!!
Vinz
<3
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3045
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 12:10 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron