Post is weer erg lang.. voor de ongeduldige mensen, korte samenvatting:
- Testen in België zeker doen (enkel op vrijdag)! Kost je geen cent, tenzij een biertje aan 1 EUR.
- Informele en geruststellende sfeer, was meteen op men gemak.
- Gezellige zeteltjes met een pintje erbij.
- Tijdens testen, boeiende en leerrijke gesprekken
- 3 opties: EZtest (onmiddellijk), test van 1u (iets meer info), test waarbij je maand op de resultaten moet wachten (volledige labotest waarbij ze dus perfect checken wat er in zit)... k had blijkbaar nergens een andere keuze dan die. Ondanks lange wachttijd een aanrader met minder courante drugs of RC's.
- Erg geinfomeerde mensen, en je kan vragen gaan stellen op donderdag.
Lange uitleg:
Ik was erg zenuwachtig, maar dat bleek nergens voor nodig!
Boven is het er gewoon gezellig, met zeteltjes, en je drinkt samen een pintje ofzo.
Ze spreken aardig wat Nederlands, maar in het Engels gaat het al helemaal vlot (hoorde zelfs geen Frans accent). Leuke babbel dus eerst en nadien ga je naar beneden waar ze de tests doen (en neem je je bietje gewoon mee)
Er zijn 3 soorten tests: 1) EZtest, weinig zinvol bij RC's. 2) Test die een uur duurt en iets meer zegt maar nog niet veel en niet voor alles geschikt is... denk dat het vooral wat zegt over de kwaliteit. 3) Test waarop je een maand moet wachten.
Ik had dus pech, en moet effectief een maand wachten voor al wat ik wou weten. Vooral om die dubieuze synthacaine te testen (waarvan niemand weet wat er echt inzit, en het nog per vendor kan verschilllen).. vonden ze zelf ook wel boeiend.. naar ik beschreef leek het effect wel heel erg op cocaine (nou dat is ook de bedoeling), met ziijn neiging tot redosing (wat ik dus met speed nooit had), dus ze vonden het vreemd dat ik zelf nog nooit coke had gebruikt.
Verder 2 pilletjes etizolam binnengegeven om te zien of de dosering dezelfde is.. nu goed, volgens hen is dit gigantische verschil in effect bij bepaalde dosis veeleer te wijten aan je eigen toestand (gezondheid, wat je gegeten hebt, hoe moe je bent... enfin dingen die je niet altijd zelf correct inschat)..
Zo was ik bvb. een keertje onbedoeld waus was van 4gmg en 1 pint bier (wou gewoon het effect van de pint bier wat versterken, spaart calorie'tjes, en gewoon chill zijn dus), was bij men oma, en zij dacht dus dat ik superdronken was en de koelkast had geplunderd :/
Andere keren heb ik effectief 8 tot 10mg nodig en voel zelfs na een pint nog niks. Bizarre vorm van tolerantie heb ik dus (ik weet dat hij hoog is, maar hij schommelt blijkbaar ook. Maar volgens hen is dit echt niet zo gek.
Wat ze wel niet goed wisten (of gewoon negeerden, begreep het niet goed) was dat eti officieel geen benzo is, en ze vonden dat ik er zo "veel" van bij had (ik had imho maar een kleine hoeveelheid meegebracht in een klein potje, en dan moet je nog rekenen dat ik foutief 1mg ipv 2 had besteld).. vonden ze gek omdat je met voorgeschreven medicijnen nooit zoveel krijgt. Ze wisten dus niet dat RC's dit vaak in erg grote hoeveelheden verkocht worden (handig als je niet zo vaak die hele UPS kost wilt betalen en stressen over een pakje), en ze hadden ook ze geen idee dat het goedje populair was... m.a.w.ik kwam volgens hen best wel met voor hen vreemde (maar interessante) dingen binnen.
Wat ze wisten is dat eti normaal sterk angstwerend is, en normaal meer zo dan Deschloro-Etizolam. Wat bij mij dus niet het geval blijkt. Bij Deschloro-Etizolam werd ik weliswaar niet waus (of moest gaan overdrijven qua hoeveelheid), dus weinig recreatief, maar het was in lage dosis al angstwered, en eti dus niet. Dit vonden ze dan weer vreemd.
M.a.w. toch reden om effe 2 pilletjes binnen te geven, terwijl ik er toch was, dan weet ik tenminste zeker of het aan de kwaliteit ligt of dat ik gewoon abnormaal ben (wellicht is het eerder dat
)
Mijn 3,4-CTMP (van dezelfde vendor als die Eti) ook laten testen, kwestie van zeker te zijn wat je slikt.
En geeft dan misschien een algemeen beeld over de kwaliteit van die vendor. (prijzen zijn geweldig en ondersteuning ook, maar de rest kan je alleen maar weten door te testen)
Nog over uiteinlopende onderwerpen gesproken, toevallig ook over de combinatie met SNRI's (maar dat ik steeds goed alles opzoek of vraag), en ook zij, net als zovele mensen, raden me aan dringend een nieuwe psych te zoeken waar ik eerlijk mee kan communiceren.
Verder wat weetjes van hun kant, zoals een waarschuwing dat er tegenwoordig zeer zwaar gedoseerde MDMA in omloop is. Voor mij niet van toepassing, en jullie wisten het vast al, maar bij deze nog een keer het bericht. En over psychedelics, dat 2CB toch niet te onderschatten is (dat was de ervaring van die persoon zelf dan.. voor hem was het blijkbaar wat tegengevallen) en toch zeker een gezellige tripsitter erbij te hebben. (Wat hoe dan ook mijn plan was, maar ik had hier begrepen dat 2CB wel meevalt tegen paddo's of LSD.. maar da's persoonlijk zeker)
Mijn vraag over Propranolol + uppers is er ook beantwoord en ze leken zeker van hun stuk: absoluut gevaarlijk, zeker de Propranolol skippen dan. (ben er toch bijna vanaf) Nu het zijn geen artsen maar ik had toch het gevoel dat ze erg goed geinformeerd waren en geen uitspraken deden over dingen die ze niet zeker wisten.
Op donderdag kan je er ook terecht met al je vragen (dus als je er op Internet niet uitgeraakt..) Vrijdag is voor testen.
Ben er nog eente vergeten te stellen (wellicht ook weer mer voor een arts, maar aan de mijne kan het dus niet): of aspirine dus (wegens bloedverdunnend) het risico verminderd door het vaartvernouwende effect van uppers. Maar goed, kan op donderdag wellicht ook gewoon effe bellen.
Nog een nieuwtje voor mij: ephedrine/ephedra zijn eigenlijk gevaarlijker dan amphetamines (algemeen gesproken). Ik weet nog dat ik die ooit genomen heb, jaaaaaren geleden om de stideren of wat kilo's kwijt te geraken. Wel nu, voor het beperkte effect dat het heeft, drijft het de hartslag in verhouding juist meer op.
Was er ook al geen fan van, kreeg er zowat dat nerveuze gevoel van zoals bij 2 redbulls.
Misschien noem ik hier nu superdome dingen die iedereen wist, maar ik vond het leerrijk
Dus, drugs, illegaal of RC's, ik kan de Belgjes aanraden eens langs te gaan en hun drugs gewoon te laten testen.
Kost je geen cent, het is er gewoon gezellig, leuke babbel, alleen als je pecht hebt moet je een maand wachten op de resultaten;
Waarvoor je overigens wel persoonlijk moet langsgaan.. niks via telefoon, post, of e-mail. Dit heeft ook weer zijn voordelen.