Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Drugs laten testen (ook in België!)

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Drugs laten testen (ook in België!)

Berichtdoor Vode » ma feb 21, 2011 6:30 pm

Test van drugs, waarom?
Het gebruik van drugs is niet zonder gevaren, je weet nooit wat er eventueel in zit en hoe zuiver het is. Als jij veilig je drugs wilt gebruiken, zonder teveel risico's, is het aan te raden ze te laten testen in een testcentrum bij jou in de buurt. Dit kost geen geld en is niet strafbaar, die testcentrums zijn er voor jou om de risico's te beperken.

Hoe werkt het?
Je kan vrijwel alles testen behalve paddo's, medicijnen, hasj en wiet, anabolen en grondstoffen voor drugs. Je brengt deze naar een inleverpunt of een testpunt. Zij testen het voor je en dan duurt het gemiddeld een week en dan kan je bellen voor de uitslag.

Edit:
http://www.unity.nl/news/30/352/Testservice-wijzigingen

Bij de testservice kun je je dugs laten testen.
Momenteel krijgt de testservice wekelijks meer drugs aangeleverd om in het lab geanalyseerd te worden, dan ze financieel aankunnen. Dit heeft helaas tot gevolg, dat sommige ingeleverde samples niet doorgestuurd kunnen worden.
Samples waarvan de kans groot is dat ze niet naar het lab gestuurd kunnen worden:
- GHB (GHB vergt een kostbare analyse, vandaar dat ze hebben moeten besluiten GHB slechts heel selectief te laten analyseren. Wel kun je GHB altijd bij de testservice laten checken op PH-waarde [0f het zuur is of basisch, basische GHB geeft namelijk blaren].)
- XTC tabletten die herkend worden in de database.



Waar?
  • Alkmaar
  • Amsterdam
  • Arnhem
  • Assen
  • Breda
  • Den Bosch
  • Den Haag
  • Den Helder
  • Deventer
  • Ede
  • Eindhoven
  • Enschede
  • Groningen
  • Haarlem
  • Heerlen
  • Leeuwarden
  • Maastricht
  • Nijmegen
  • Roermond
  • Roosendaal
  • Rotterdam
  • Sittard
  • Tilburg
  • Utrecht
  • Venlo

Voor openingsuren en adressen: http://www.drugs-test.nl/waar-kan-ik-drugs-laten-testen


Testen in België
In België kun je je drugs (gratis) laten testen. Dit gebeurt door Modus Vivendi/Modus Fiesta, in Brussel (wel handig als je een woordje frans kan spreken).


Op de volgende dagen:


130, rue Van Artevelde à 1000 Bruxelles.

Heures d’ouverture :
Mercredi et jeudi de 16h à 20h
Vendredi de 18h à 22h


http://www.modusvivendi-be.org/spip.php?rubrique42


"You're entirely bonkers. But I'll tell you a secret. All the best people are."
Avatar gebruiker
Vode
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 891
Geregistreerd: di feb 22, 2011 12:42 am
Woonplaats: Limburg

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Yung Dagobert » zo feb 27, 2011 9:42 pm

Goed initiatief, jammer dat het in België niet kan. Als het om drugs gaat, is de wet hier ontzettend hypocriet.
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » zo feb 27, 2011 9:47 pm

Cyd schreef:Goed initiatief, jammer dat het in België niet kan. Als het om drugs gaat, is de wet hier ontzettend hypocriet.


Hypocriet? Daar is het gewoon het mag niet, klaar. In Nederland is het hypocriet. Het mag eigenlijk niet, maar als je het dan toch doet heb je wel allemaal luxe. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Exceptional » zo feb 27, 2011 9:49 pm

Tomzeur schreef:
Cyd schreef:Goed initiatief, jammer dat het in België niet kan. Als het om drugs gaat, is de wet hier ontzettend hypocriet.


Hypocriet? Daar is het gewoon het mag niet, klaar. In Nederland is het hypocriet. Het mag eigenlijk niet, maar als je het dan toch doet heb je wel allemaal luxe. 8-)

Haha, inderdaad. Het is natuurlijk wel prettig, maar zo krom dat zelfs Drientje het niet recht kan lullen.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Yung Dagobert » zo feb 27, 2011 10:12 pm

Hoezo? Beter dat dan een overdosis of een vergiftiging.

Het enige wat ik me afvraag is wat er gebeurt met het geld dat zo'n test kost. Belastingen?
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Ivo » zo feb 27, 2011 10:16 pm

Cyd schreef:Hoezo? Beter dat dan een overdosis of een vergiftiging.

Tuurlijk, maar het blijft hypocriet :p
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Yung Dagobert » zo feb 27, 2011 10:22 pm

Mijn kritiek op het Belgische wetsysteem wat betreft drugs gaat trouwens niet alleen om die testen, het is een algemene kritiek. Een losser drugsbeleid voorstellen (coffeeshops o.i.d.) is in België gewoon politieke zelfmoord, althans voor de meeste partijen.

Rationeel spreken over zaken waar een taboe op rust... Het blijft moeilijk.
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Exceptional » zo feb 27, 2011 10:28 pm

Cyd schreef:Hoezo? Beter dat dan een overdosis of een vergiftiging.

Ik zeg toch dat.. Nee laat maar. Belgen.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Yung Dagobert » zo feb 27, 2011 10:37 pm

Note to self: niet meer stoned over het systeem discussiëren met Hollanders.
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Exceptional » zo feb 27, 2011 10:39 pm

Cyd schreef:Note to self: niet meer stoned over het systeem discussiëren met Hollanders.

Geef je het gelijk even door aan de rest?
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Drientje » zo feb 27, 2011 11:06 pm

Exceptional Insight schreef:
Tomzeur schreef:
Cyd schreef:Goed initiatief, jammer dat het in België niet kan. Als het om drugs gaat, is de wet hier ontzettend hypocriet.


Hypocriet? Daar is het gewoon het mag niet, klaar. In Nederland is het hypocriet. Het mag eigenlijk niet, maar als je het dan toch doet heb je wel allemaal luxe. 8-)

Haha, inderdaad. Het is natuurlijk wel prettig, maar zo krom dat zelfs Drientje het niet recht kan lullen.

Nee man, ik doe er zelfs aan mee.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Yung Dagobert » zo feb 27, 2011 11:14 pm

Exceptional Insight schreef:
Cyd schreef:Note to self: niet meer stoned over het systeem discussiëren met Hollanders. Exceptional Insight


Alhoewel, 'discussiëren'... Veel verder dan wat bijdehante oneliners kom je niet.
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Exceptional » zo feb 27, 2011 11:22 pm

Cyd schreef:Alhoewel, 'discussiëren'... Veel verder dan wat bijdehante oneliners kom je niet.

Jij bent degene die dit een discussie noemde. Ik zou daar een vieze smaak van in m'n mond krijgen.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Yung Dagobert » zo feb 27, 2011 11:29 pm

Mond gespoeld, kun je me nu even uitleggen wat er hypocriet is aan het Nederlandse systeem?
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor lolnoob » ma feb 28, 2011 12:23 am

Cyd schreef:Mond gespoeld, kun je me nu even uitleggen wat er hypocriet is aan het Nederlandse systeem?


Het mag niet maar het mag toch een beetje en dan kun je het ook nog testen.
:woeh: :woeh: :woeh: :woeh: :woeh:
drugsforum.info schreef:Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum-aantal van 5 smilies toegestaan.

Fuck the system!
Avatar gebruiker
lolnoob
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: di feb 22, 2011 2:39 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » ma feb 28, 2011 1:27 am

Exceptional Insight schreef:
Cyd schreef:Note to self: niet meer stoned over het systeem discussiëren met Hollanders.

Geef je het gelijk even door aan de rest?


Hallo, ik ben dit begonnen. En nu ga jij strijken met de eer. Ja dag. 8-)
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Exceptional » ma feb 28, 2011 1:47 am

Tomzeur schreef:Hallo, ik ben dit begonnen. En nu ga jij strijken met de eer. Ja dag. 8-)

Welke eer? Jij hebt je zegje gedaan en ik ben het ermee eens.

Cyd schreef:Mond gespoeld, kun je me nu even uitleggen wat er hypocriet is aan het Nederlandse systeem?

Ik dacht dat jij niet met mij in discussie wilde. Maar Tomzeur heeft je vraag al beantwoord.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Flameon » ma feb 28, 2011 1:55 am

Het is inderdaad een beetje krom dat je geen drugs mag hebben/gebruiken, en dat als je het hebt het wel kan laten testen. Dit is echter om de vele gewonde en drugsdoden tegen te gaan door foute drugs die gemaakt wordt. Dus ik snap het wel van onze regering, daar ligt nl ook een stuk verantwoordelijkheid bij hen
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Yung Dagobert » ma feb 28, 2011 5:10 pm

Flameon schreef:Het is inderdaad een beetje krom dat je geen drugs mag hebben/gebruiken, en dat als je het hebt het wel kan laten testen. Dit is echter om de vele gewonde en drugsdoden tegen te gaan door foute drugs die gemaakt wordt. Dus ik snap het wel van onze regering, daar ligt nl ook een stuk verantwoordelijkheid bij hen

Akkoord. Beter dit dan de ogen dichtknijpen voor drugsgebruik.
Fok du maatschappij.
Avatar gebruiker
Yung Dagobert
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 449
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:13 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Veggol » ma feb 28, 2011 6:00 pm

het is wel beetje jammer dat al die testcentra's die in de buurt zijn... Allemaal klote openingstijden hebben + dagen =P
Avatar gebruiker
Veggol
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 388
Geregistreerd: do feb 24, 2011 8:13 pm
Woonplaats: Oost

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Flameon » di maart 01, 2011 3:24 am

Veggol schreef:het is wel beetje jammer dat al die testcentra's die in de buurt zijn... Allemaal klote openingstijden hebben + dagen =P


Tsja .... als je drugs wilt testen moet je je aanpassen vind ik :D
Avatar gebruiker
Flameon
Donateur
Offline
 
Posts: 2319
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:19 pm
Woonplaats: Bouwde dit forum mee op. Nu niet meer actief

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Mulberry » ma maart 07, 2011 3:22 pm

Kan je als belg eigenlijk gewoon gebruik maken van de testservice? Ik vermoed van wel aangezien het anoniem is, maar kan iemand dit bevestigen?
Mulberry
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 3:02 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Mulberry » wo maart 09, 2011 2:13 pm

bump

Echt geen belgen hier die al eens wat hebben laten testen?
Mulberry
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 3:02 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Exceptional » wo maart 09, 2011 2:16 pm

Mulberry schreef:bump

Echt geen belgen hier die al eens wat hebben laten testen?

Natuurlijk kan dat.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor misantropie » ma maart 14, 2011 5:39 pm

Echt kut dat wij onze drugs niet kunnen laten testen, dan zouden we al twee keer een hele trip van 10 euro per keer moeten ondernemen voor 1 keer te laten testen.
done: tabak, alcohol, weed, hasj, poppers, relatine, paddo's, GHB, speed, coke, mdma, truffels, ketamine, 2c-b, LSD, mephedrone, 4-FMP, crystal meth, dichloropane, DMT, NRG-2.
to do: 4-HO-MiPT, 3-FMC, ethcathinone.
Avatar gebruiker
misantropie
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 76
Geregistreerd: vr maart 11, 2011 5:38 am
Woonplaats: Antwerpen

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Langeman » ma maart 14, 2011 6:38 pm

Dus je hebt geen 20 euro over voor je eigen gezondheid en een garantie voor een leuke avond? Ik zou het wel waard vinden, maar ik ben natuurlijk geen Belg. In verband met de moeite kan ik me voorstellen dat je een voorraadje in slaat, dan kun je de kosten verdelen over meer avonden. Dan verdient de investering zich nog meer terug. Ik doe dat ook, maar ik ben dan ook een Nederlander.
Langeman
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 72
Geregistreerd: di feb 22, 2011 1:10 am

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor misantropie » ma maart 14, 2011 6:43 pm

Langeman schreef:Dus je hebt geen 20 euro over voor je eigen gezondheid en een garantie voor een leuke avond? Ik zou het wel waard vinden, maar ik ben natuurlijk geen Belg. In verband met de moeite kan ik me voorstellen dat je een voorraadje in slaat, dan kun je de kosten verdelen over meer avonden. Dan verdient de investering zich nog meer terug. Ik doe dat ook, maar ik ben dan ook een Nederlander.

mijn speed heb ik van een goeie vriend waarvan zijn vader zelf maakt. Maar het zou juist zijn voor mijn pillen te laten checken, wat ik amper doe. ik koop er soms 2 om de 3 maanden, soms zit er wel een half jaar tussen, en dan vind ik 20 euro wel wat veel voor die moeite.
done: tabak, alcohol, weed, hasj, poppers, relatine, paddo's, GHB, speed, coke, mdma, truffels, ketamine, 2c-b, LSD, mephedrone, 4-FMP, crystal meth, dichloropane, DMT, NRG-2.
to do: 4-HO-MiPT, 3-FMC, ethcathinone.
Avatar gebruiker
misantropie
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 76
Geregistreerd: vr maart 11, 2011 5:38 am
Woonplaats: Antwerpen

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Huggybear²³ » do maart 17, 2011 8:59 pm

misantropie schreef:Echt kut dat wij onze drugs niet kunnen laten testen, dan zouden we al twee keer een hele trip van 10 euro per keer moeten ondernemen voor 1 keer te laten testen.

En die Belgen maar grappen maken over dat Nederlanders krenterig zijn.... pffff....
je zou ook gewoon kunnen testen en als het goed spul is er een voorraadje van aanleggen.... Al heb ik hier en daar gelezen dat mensen dan meer gaan gebruiken.... Maarjah, als je krenterig bent doe je toch wel zuinig :roll2:
Avatar gebruiker
Huggybear²³
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 519
Geregistreerd: vr maart 11, 2011 11:17 pm

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Drientje » do maart 17, 2011 10:42 pm

misantropie schreef:Echt kut dat wij onze drugs niet kunnen laten testen, dan zouden we al twee keer een hele trip van 10 euro per keer moeten ondernemen voor 1 keer te laten testen.

Je kan het ook met de post naar iemand sturen die je kent uit NL die het dan voor je test.

Ik doe dat ook voor mensen en ik vind het wel chill. Ik zit zelf vaak op de test te werken (mensen te kort vind ik niet erg hoor) en dan kan ik gewoon zelf kijken wat de uitslagen zijn en die door smsen.
Avatar gebruiker
Drientje
Is zo slecht nog niet.
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1814
Geregistreerd: di feb 22, 2011 9:36 am

Re: Drugs laten testen

Berichtdoor Drugs Infolijn » vr maart 18, 2011 2:45 pm

Het is inderdaad een beetje krom dat je geen drugs mag hebben/gebruiken, en dat als je het hebt het wel kan laten testen.


In Nederland is het gebruik van drugs niet verboden. Bezit, handel en productie van drugs zijn dat wel.

Nog even over het testen van drugs: DIMS (Drugs Informatie en Monitoring Systeem) test uitsluitend voor de Nederlandse drugsmarkt. Het is dus voor Belgen inderdaad niet mogelijk om hun drugs in Nederland te laten testen.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Volgende

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron