Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Drugshonden in België

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Drugshonden in België

Berichtdoor blobnik » za maart 27, 2021 12:13 am

Welke substanties zijn de drugshonden van de Belgische politie ervoor getraind om te herkennen?

En hoe kun je de popo outsmarten voor wiet (of andere substanties?) bijvoorbeeld op een treinstation? :grin:
blobnik
Newbie

Re: Drugshonden in België

Berichtdoor Pater Damiaan » zo maart 28, 2021 1:38 am

Drugshonden worden vooral getrained op cannabis en straat amfetamine en cocaine met gangbare versnijdingsmiddelen en/of onzuiverheden.

Wist je dat 100% zuivere speed praktisch geen geur heeft? Althans voor ons menswezens.

Trouwens zijn er in Belgie maar een handvol echt goed getrainde drugshonden. De meeste reageren op het gedrag van hun baasje (de politie) naar jou toe. Maar met cannabis outsmarten vrees ik voor, die geur is te kenmerkend en dieren zijn zelf niet vies van wat wiet. Mijn kat heeft zo eens een jong plantje kapot geknabbeld.
Pater Damiaan
Belezen Gebruiker

Berichtdoor blobnik » zo maart 28, 2021 8:45 pm

Pater Damiaan schreef:Wist je dat 100% zuivere speed praktisch geen geur heeft? Althans voor ons menswezens.

Heeft het dan een geur voor drugshonden?

Waarvoor zijn de honden nu dan eigenlijk niet voor getraind? Ik denk psychedelics zoals LSD of shrooms, maar dat weet ik eigenlijk niet zo zeker.
blobnik
Newbie

Berichtdoor Amvitamientje » ma maart 29, 2021 6:25 am

De meeste honden die je op evenementen ziet zijn geen drugshonden, althans in Nederland niet. Drugshonden zijn ook voor iets van 20min beschikbaar, dan moeten ze pauzeren.

De meeste hondjes hier zijn getraind op het reageren van de angst van de mens, of het zijn gewoon normale politiehonden en staat er verder op een paar agenten te kijken hoe mensen er op reageren. Het komt wel eens voor dat er een drugshond wordt ingezet, maar dat is hier verwaarloosbaar.

Arme drugshond, zo'n beest krijgt spontaan een burnout op een festival :snort:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Amvitamientje
Moderator

Berichtdoor Jmths » ma maart 29, 2021 2:12 pm

Mja, toen ik vanuit Rotterdam aankwam op Antwerpen centraal station heb ik 2x mee gemaakt dat er een groep van zo'n 12 agenten bij de roltrap stond met twee honden. Mijn rugzak zat beide keren vol met zo'n 10 verschillende soorten drugs. Ik was er beide keren zo langs gelopen. Die zijn gericht op cannabis of op angst. Ik kan mij voorstellen dat drugshonden wellicht fossiele brandstof geur die nog wel eens aan straat amfetamine hangt er uit kunnen pikken.

Maar ik vrees er voor dat als je net gekleed bent en je niet binnen een bepaald profiel valt dit meer invloed gaat hebben op of je er uit gepikt wordt. Ik kan het mij eigenlijk niet voorstellen dat die drugshonden niet reageren op bepaalde dan wel bewuste dan wel onbewuste signalen van hun baasje om te gaan reageren / blaffen.

Ergens kunnen sommige politieagenten ook wel honden wezen soms. :'D

Belgische politie is heel fanatiek op cannabis dat de Belgisch Nederlandse grens over komt. Ook wel verhalen van Vlaamse vrienden die in Nederland langs de shop zijn geweest, met de fiets de grens over fietsen en er dan uit gepikt worden. Door de gigantische hoeveelheden cocaïne die via Antwerpen gesmokkeld worden zijn cannabisgebruikers vaak wel het haasje, ik vrees dat cocaïne corruptie diep geworteld zit in Antwerpen.

In Antwerpen had ik vaak het gevoel dat cannabis als bliksemgeleider wordt gebruikt voor de vele malen meer lucratievere cocaïne handel. In Antwerpen heb je toch wel iets meer zwervers en armoede dan in de grote Nederlandse steden.

Het gebruik / de aanwezigheid van GHB en Benzodiazepines is tegelijkertijd natuurlijk ook merkbaar in Antwerpen, dat wordt nog wel eens vergeten.
Pater Damiaan schreef:Wist je dat 100% zuivere speed praktisch geen geur heeft? Althans voor ons menswezens.

Fenethylamine (de dopamine regulator) in de hersens is een meer olie / vloeibaar gelijkende substantie in ieder geval. Glutamaat daarintegen wat sterk vertegenwoordigd is als neurotransmitter in de regulatie van hersensignalen heeft een vrij typerende eigen smaak en geur.

Veel GABA gelijkende molecuulstructeren / aminozuren vaak in bepaalde energiedrankjes ook.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs