di apr 24, 2018 12:42 am
di apr 24, 2018 1:27 am
di apr 24, 2018 1:49 am
Perry schreef:Chloorethyl? Dat kan chemisch gezien helemaal niet...
di apr 24, 2018 10:56 am
PiraatPanda schreef:Perry schreef:Chloorethyl? Dat kan chemisch gezien helemaal niet...
Hoezo zou een verbinding van chloor en ethyl niet mogelijk zijn? C2H5Cl bestaat gewoon hoor, al noemen ze t tegenwoordig vaak anders.
En al zou de naam scheikundig incorrect zijn, ze verkopen het goedje wel gewoon online op verschillende sites.
@Kikker geen ervaring mee. Ik lees idd ook dat t gevaarlijker is dan poppers, dus take care en gebruik t niet in je eentje
wo apr 25, 2018 2:01 am
PiraatPanda schreef:Perry schreef:Chloorethyl? Dat kan chemisch gezien helemaal niet...
Hoezo zou een verbinding van chloor en ethyl niet mogelijk zijn? C2H5Cl bestaat gewoon hoor, al noemen ze t tegenwoordig vaak anders.
wo apr 25, 2018 2:09 am
Chloroethane or monochloroethane, commonly known by its old name ethyl chloride
wo apr 25, 2018 2:15 am
wo apr 25, 2018 6:16 am
wo apr 25, 2018 11:47 am
wo apr 25, 2018 12:18 pm
wo apr 25, 2018 12:23 pm
wo apr 25, 2018 12:25 pm
PiraatPanda schreef:Haha nee nog steeds niet gebruikt![]()
Is je Engels goed genoeg om Engelstalige ervaringen te lezen? Daar kom ik nog wel wat bruikbare info tegen.
wo apr 25, 2018 12:33 pm
do apr 26, 2018 1:33 pm
PiraatPanda schreef:Jij gaat hard achteruit de laatste tijd zeg.
Met bovenstaande bedoel je (denk ik? Je maakt nergens echt een punt) dat je alleen de IUPAC naam serieus neemt en aan alle andere termen geen waarde toekent?
Misschien scoorde je daarmee tijdens een proefwerk opgesteld door een IUPAC-fetisjist. Je verliest hiermee helaas je praktische kijk op het vraagstuk.
(Lees dit anders eens voor je nog meer onzin gaat posten)
Het goedje waar Frog naar opzoek is wordt (als het om drugs/seksgebruik gaat) bijna altijd ethylchloride/chloorethyl genoemd. Zoeken naar Chloorethaan (woord waar jij niet eens uit jezelf mee kwam?) levert een stuk minder geschikte resultaten. Maar goed, wel handig dus om te weten dat met deze woorden wel dezelfde stof wordt bedoeld.
@Frog heb je ervaringen op dit forum ook al gelezen?
zo apr 29, 2018 2:37 pm
zo apr 29, 2018 2:42 pm
PiraatPanda schreef:Het lijkt mij volkomen duidelijk over welke stof Frog het heeft. Maar ben het wel met je eens dat verschillende benamingen voor eenzelfde stof voor verwarring kan zorgen en t dus geen overbodige luxe is om ook even de scheikunde formule op de verpakking te zetten.
Wat ik veel zorgwekkender vind, is dat er verschillende soorten gassen als 'poppers' verkocht worden, onder allemaal hippe namen, terwijl t soms dus om middeltjes als chloorethyl oid gaat. En de gebruiker eigenlijk geen idee heeft wat hij tot zich neemt.
zo apr 29, 2018 7:54 pm