Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Europees Drugs-rapport Trends en Ontwikkelingen 2014

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Europees Drugs-rapport Trends en Ontwikkelingen 2014

Berichtdoor FranX » di nov 18, 2014 9:48 am

Ben niet helemaal zeker of dit al eens gepost is maar het blijft leuk om drugs in cijfers te zien:

Europees Drugs-rapport
Trends en Ontwikkelingen 2014


In het verslag Trends en ontwikkelingen wordt een
kwalitatief hoogstaand overzicht gegeven van het
verschijnsel drugs in Europa, waarbij niet alleen wordt
ingegaan op het aanbod en het gebruik van drugs en de
gevolgen van drugsgebruik voor de volksgezondheid,
maar ook op het drugsbeleid en de aanpak van het
drugsprobleem. De online Data and statistics
(Gegevens en statistieken), de Country overviews
(Landenoverzichten) en de Perspectives on drugs
(Perspectieven op drugs) vormen samen met dit
rapport het verslag over de Europese drugssituatie in
Europa 2014.

http://www.emcdda.europa.eu/attachements.cfm/att_228272_NL_TDAT14001NLN.pdf
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Europees Drugs-rapport Trends en Ontwikkelingen 2014

Berichtdoor Ivo » di nov 18, 2014 9:58 am

Ik heb dit topic even naar het Drugs subforum verplaatst, dan zakt het wat minder snel weg :)
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Europees Drugs-rapport Trends en Ontwikkelingen 2014

Berichtdoor FranX » di nov 18, 2014 10:04 am

Ivo schreef:Ik heb dit topic even naar het Drugs subforum verplaatst, dan zakt het wat minder snel weg :)


Top!
I have approximate answers and possible beliefs in different degrees of certainty about different things, but I’m not absolutely sure of anything
Avatar gebruiker
FranX
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1051
Geregistreerd: wo maart 02, 2011 9:34 am
Woonplaats: Randstad

Re: Europees Drugs-rapport Trends en Ontwikkelingen 2014

Berichtdoor Perry » di nov 18, 2014 1:47 pm

Mooi rapport, erg leuk om even vluchtig door te lezen, maar gedetailleerd hoeft van mij niet. Ik wist bijvoorbeeld niet dat meth in Europa vooral (vrijwel alleen) in Tsjechië leeft. Al trekt t nu ook naar Slowakije. Leuke weetjes. Wat ik wel denk is dat tests bij scholieren minder betrouwbaar zijn, vanwege stoer gedrag of niet serieus beantwoorden van vragen. Het lijkt mij namelijk stug dat onder volwassenen (15-64) in Nederland 3.1% wel eens speed gebruikt heeft en onder scholieren (15-16) 3%.
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Europees Drugs-rapport Trends en Ontwikkelingen 2014

Berichtdoor snuifduif » di nov 18, 2014 1:58 pm

JongGeleerd schreef:Mooi rapport, erg leuk om even vluchtig door te lezen, maar gedetailleerd hoeft van mij niet. Ik wist bijvoorbeeld niet dat meth in Europa vooral (vrijwel alleen) in Tsjechië leeft. Al trekt t nu ook naar Slowakije. Leuke weetjes. Wat ik wel denk is dat tests bij scholieren minder betrouwbaar zijn, vanwege stoer gedrag of niet serieus beantwoorden van vragen. Het lijkt mij namelijk stug dat onder volwassenen (15-64) in Nederland 3.1% wel eens speed gebruikt heeft en onder scholieren (15-16) 3%.

Ik vind die cijfers nog vrij mild, sowieso dat 3% van de 15-16 jarigen tuig is/met de verkeerde mensen om gaat. Ik heb zelf speed voor het eerst gebruikt toen ik net 17 was
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: Europees Drugs-rapport Trends en Ontwikkelingen 2014

Berichtdoor Perry » di nov 18, 2014 2:00 pm

Ik was 16, maar 3% is best veel hoor. Misschien dat het er in grote steden heftiger aantoe gaat, maar waar ik opgegroeid ben was ik sowieso een van de weinigen. Eerder 0.3%
Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner