JongGeleerd schreef:En daarom is er zo'n tabel...
Fool schreef:MDMA & SSRI => safe & decrease???
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
De selectieve serotonine-heropnameremmers (Engels: selective serotonin reuptake inhibitor, acroniem SSRI) vormen een subklasse in de groep van antidepressiva. De SSRI's hebben een agonistisch werkingsmechanisme door het blokkeren van de heropname van serotonine in neuronen. Dit verhoogt de serotonineconcentratie in de synapsspleet en dit zou bijdragen aan het antidepressieve effect. Serotonine is een neurotransmitter die een belangrijke rol speelt in stemming en gemoed. SSRI's remmen eveneens, in veel geringere mate, de heropname van noradrenaline en dopamine.
Frog schreef:Predatorprotomotherucking t rex
prototype schreef:De selectieve serotonine-heropnameremmers (Engels: selective serotonin reuptake inhibitor, acroniem SSRI) vormen een subklasse in de groep van antidepressiva. De SSRI's hebben een agonistisch werkingsmechanisme door het blokkeren van de heropname van serotonine in neuronen. Dit verhoogt de serotonineconcentratie in de synapsspleet en dit zou bijdragen aan het antidepressieve effect. Serotonine is een neurotransmitter die een belangrijke rol speelt in stemming en gemoed. SSRI's remmen eveneens, in veel geringere mate, de heropname van noradrenaline en dopamine.
MDMA doet ongeveer hetzelfde maar released daarbij ook erg veel serotonine, waardoor de concentratie serotonine in de synapsspleet veel te hoog wordt.
Gevaarlijk om met antidepressiva en M te gaan rommelen, vooral MAO- B remmers zijn erg geloof ik.
Poseidon schreef:Er staat dat cocaïne in combinatie met 2c-x & 2c-T-X het serotonine-syndroom kan opwekken. Zie 2cb er niet bij staan.
Neem aan dat daar dezelfde vlieger voor op gaat?
Because 2C-T-7, a related drug, has been shown to be a moderate monoamine oxidase-A inhibitor, 2C-T-21 may likewise have MAO-A inhibitory effects. This could indicate 2C-T-21 is more likely to induce serotonin syndrome than other serotonergic hallucinogens, as at high doses it may slow the degradation of serotonin, a potentially life-threatening condition.
As the 2,5-desmethoxy derivative of 2C-T-7 has been shown to be a moderate monoamine oxidase A inhibitor, 2C-T-7 may likewise have MAO-A inhibitory effects. If 2C-T-7 does have MAO-A inhibitory effects, then this could indicate that 2C-T-7 is more likely to induce serotonin syndrome, especially at high dosages, than other serotonergic hallucinogens,[5] which may contribute to the toxic effects of ephedrine and MDMA which have been shown to increase following MAO inhibition.
Einstein schreef:SSRI's en MDMA zijn samen inderdaad niet per definitie gevaarlijk. Het lijkt me geen chille combinatie om mee te gaan toveren, maar het hoeft niet in desastreuze situaties te resulteren.
MDMA combineren met andere serotonerge antidepressiva is vermoedelijk vaak wél gevaarlijk.
Savage schreef:Ik pleur m'n vraag hier even neer, ookal is t niet in recreatieve sfeer.
Mijn nicht heeft net een darmoperatie gehad en slikt nu Oxynorm/Oxycontin als pijnbestrijder.
Ze kreeg in het ziekenhuis oxazepam om beter te kunnen slapen wanneer dit niet lukte, of om rustiger te worden. Normaal gesproken slikt zij Mirtazapine (normaal gesproken voorgeschreven als anti-depressiva) in lage dosering zo nodig om wat makkelijker in slaap te komen.
Mijn vraag is nu ; ze wilde straks die Mirtazapine innemen om te kunnen slapen/rustiger te worden maar zit op dit moment ook aan de zwaardere opiaten (ik meen te herinneren dat die de heropname van serotonine remmen/blokkeren?) en vraag mij af of dit ivm serotonine release stimulatie van de mirtazapine wel veilig is?
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Savage schreef:^ Thanks! Er gingen al een rood lampje branden bij me toen ik het erover had met haar. Eerst ff de arts bellen dus.
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Einstein schreef:Oxycodone lijkt me geen serotoninereleaser, maar het schijnt inderdaad wel vreemd risicovol te zijn in combinatie met serotonerge middelen. Andere opiaten (met tramadol als notoire uitzondering) zijn minder gevaarlijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten