Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Legalisatie XTC

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Legalisatie XTC

Berichtdoor Moniek » di apr 23, 2019 1:50 pm

Hoi!

De laatste tijd is het veel in het nieuws, de regulering en legalisatie van XTC.
Groenlinks en D66 zijn voor, maar veel andere politieke partijen fel tegen.

Er zijn veel verschillende geluiden rondom dit onderwerp maar als je uitgebreid onderzoek doet en je de feiten naast elkaar legt dan wordt duidelijk dat XTC niet zo schadelijk is als de meeste (niet gebruikers) denken. Uiteraard heeft het te maken met verschillende factoren, drink je er alcohol bij of hoeveel pak je. Als er verantwoord mee om word gegaan dan is alcohol schadelijker voor de gezondheid. Dit blijkt ook wel uit de gevaarlijkste drugslijst van Jellinek.

Er zijn uiteraard argumenten vanuit beide kanten, voor of tegen. Maar ik ben overtuigd dat een vorm van regulering erg belangrijk is, om maar een paar dingen te noemen:
- Minder drugsafval, of in ieder geval gecontroleerder.
- Betere voorlichting
- Pillen die niet vervuild zijn en de juiste dosis MDMA bevatten, zodat het veilig blijft.

Voor de regulering van XTC heb ik een petitie opgezet en hoop ik jullie steun te kunnen krijgen!
Je kunt hem hier ondertekenen: https://legaliseerxtc.nl
Uiteraard ben ik ook benieuwd naar jullie mening over dit onderwerp.
Moniek
Newbie

Re: Legalisatie XTC

Berichtdoor Jmths » di apr 23, 2019 3:07 pm

Shulgin sprak regelmatig ergernis uit over het feit dat veel mensen MDMA benoemen onder de naam XTC. Het werkt namelijk misbruik in de hand, het werkt versnijden in de hand, legt verkeerde associaties naar MDMA en doet de meerwaarde van MDMA in algemene zin teniet. MDMA is ook lange tijd als MPT (Emphathy) verkocht op straat wat MDMA al meer recht aan doet. Maar het best kun je het beestje gewoon noemen bij wat het is, dan halen mensen zich toch wat minder rare ideeën in het hoofd.

Er wordt wereldwijd enorm veel onderzoek gedaan naar de toepassing van MDMA in therapeutische setting, de meerwaarde voor mensen met PTSD heeft zich zeer overtuigend bewezen en in veel landen wordt de therapeutische toepassing van MDMA (in overleg) gedoogd.

Kijkende naar de statistieken sterven er jaarlijks zo'n 3000 a 4000 mensen aan alcohol consumptie. MDMA ligt het merendeel van de jaren ergens tussen de 10 en 20. Het merendeel van de mensen die overlijden aan MDMA zijn pubers die overdoseren.

Om eerlijk te zijn interesseert het mij persoonlijk als 'consument' vrij weinig of ze MDMA legaliseren of niet. Er zijn zo'n 10 alternatieven met eenzelfde werkingsmechanisme die ik vanuit mijn stoel kan bestellen en een 200mg MDMA pil kost minder dan een pilsje in de kroeg. Als je een beetje geluk hebt kan het zelfs nog letterlijk een paar maal goedkoper dan dat.

Mijn interesse naar sterk serogene middelen is eveneens al enkele jaren aanzienlijk afgenomen.

Succes met de petitie, ik zal hem even ondertekenen.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor Mr Dexo » di apr 23, 2019 6:59 pm

Oja het was niet legaal, niets van gemerkt. Ik kan weinig redenen verzinnen om het illegaal te willen. Snap ook echt niets van sommige hele logische politieke partijen die ineens wiet en xtc illegaal willen maken. Dan denk ik van, ben je wel normaal? Zal vast ook wel komen door de vergrijzing van de samenleving. Ik ben zelf voorstander van een land waarin eigenlijk alles wat dat betreft wel mag en kan. Helemaal een paradijs wordt het als er een overheid is die het allemaal regelt en inderdaad het beestje bij de naam noemt zoals dat bij alcohol ook gebeurd. Dus dat je bij de drugswinkel weet hoeveel je van wat koopt. Dus bij de koffieshop weet hoeveel thc er dit keer in mijn jack horror zit.
Run-DMT
Mr Dexo
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Jmths » wo apr 24, 2019 4:52 pm

Mr Dexo schreef:Ik kan weinig redenen verzinnen om het illegaal te willen.

Industrie kan er geen patent op aanvragen.
Mr Dexo schreef:Dan denk ik van, ben je wel normaal?

Sommige mensen zitten liever aan kleine kindertjes.
Mr Dexo schreef:Zal vast ook wel komen door de vergrijzing van de samenleving.

De oudste bevolkingslaag gebruikt bij verre de meeste downer harddrugs en alcohol.
Mr Dexo schreef:Ik ben zelf voorstander van een land waarin eigenlijk alles wat dat betreft wel mag en kan.

In principe kan en mag bijna alles zolang je een gegronde reden hebt hoor. Maar bepaalde drugs zoals downers heb ik mijn twijfels bij om los te laten op de vrije markt. Benzodiazepine gebruik loopt momenteel al aardig uit de klauwen.
Mr Dexo schreef:Helemaal een paradijs wordt het als er een overheid is die het allemaal regelt en inderdaad het beestje bij de naam noemt zoals dat bij alcohol ook gebeurd.

Ik denk dat de overheid zich vooral zorgen maakt dat de markt niet overspoeld wordt. Toename van product staat vrijwel altijd gelijk aan toename van consumptie. De vraag dan ook hoe je daar mee om springt.
Mr Dexo schreef:Dus dat je bij de drugswinkel weet hoeveel je van wat koopt. Dus bij de koffieshop weet hoeveel thc er dit keer in mijn jack horror zit.

De voornaamste reden die genoemd wordt door de overheid om cannabis/wiet niet te legaliseren is dat de samenstelling van psychoactieve stoffen in een plant nooit hetzelfde is. Er zijn enkele 'wetenschappelijke' wietplantages onder toezicht van overheid waar ze een zo homogeen mogelijke cannabisplant proberen te ontwikkelen. Maar aangezien het THC gehalte waarschijnlijk verwaarloosbaar zal wezen zou ik niet teveel verwachten.

Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor Kikkerr » wo apr 24, 2019 4:57 pm

legaliseer mijn arie

geen anus is illegaal!!!!!

Uhm ja alles legaliseren zegt men van dat het op de lange termijn vanzelf wel bij trekt met het aantal gebruikers en het dus stabiel gaat worden?
IDK
dus....
Kikkerr
DF Maniac

Berichtdoor Jmths » do apr 25, 2019 1:40 pm

Kikkerr schreef:Uhm ja alles legaliseren zegt men van dat het op de lange termijn vanzelf wel bij trekt met het aantal gebruikers en het dus stabiel gaat worden?
IDK dus....

Dat heet de vrije markt werking en de neveneffecten daarvan proberen ze door middel van reguleren nou juist te verminderen. Als je reguleert kun je gebruik en bijkomende risico's aanzienlijk verminderen en wellicht faciliteert het zelfs opties die zich richten op preventie. Momenten zijn we aangewezen op een gefixeerd repressief beleid waarvan de gehele psychologische en pedagogische wereld overtuigd lijkt dat dit niet ideaal is en vaak zelfs averechts werkt.

Nicotine, Alcohol en Benzodiazepines in die volgorde kennen de meeste afhankelijken onder harddrugs gebruikers. Gewoon de prijzen van deze harddrugs nog een paar keer verdubbelen, probleem opgelost. :wave:

Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor bonghit » ma apr 29, 2019 12:43 pm

De eerste stap zou moeten zijn: Dat ze stoppen met dar zero tolerance beleid bij feesten
Gewoon 2 pillen mee net als vroeger
Kun je ze laten testen evt op het feest.
DAn krijg je geen mensen meer die op het feest kopen en niet weten wat er in zit.

Back to the good old days
Want dit beleid lokt risico uit!!
Wie ben jij: bonghit
Wat zijn we: samen
Wat gaan we: Naar de klote
bonghit
Badass Junkie

Berichtdoor xastur » vr sep 27, 2019 2:26 am

Ik zat vroeger op 10 pillen per feest of zelfs meer. 220mg per pill
Maar zal dat nooit meer doen. 10 jaar geleden ongeveer.... cu tjes blauwe pillen waren het.
2 ook genoeg hoor. Als ik iets doe is het meestal too much..
xastur
Bewuste Gebruiker

Keer terug naar Drugs