Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Mdma therapie

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Mdma therapie

Berichtdoor BOOBS » za okt 20, 2012 11:22 am

Ik had een vraagje. Is er een nederland ook een mogelijkheid om mdma therapie te volgen(illegaal)? Een vriend(in) van mij heeft vroeger veel shit mee gemaakt. Hij heeeft het al jaren kunnen negeren, maar nu hij een beetje zijn eigen persoon begint te worden komt alles naar boven en gaat het niet zo goed met hem.

Ik heb een docu gezien over mdma therapie in us. Bestaat er hier ook zo'n scene?

Gr Boobs
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Davinci » za okt 20, 2012 2:09 pm

Er was zijn al een paar topics in het mdma forum hierover geweest.
http://drugsforum.info/viewtopic.php?f=13&t=5562http://drugsforum.info/viewtopic.php?f=13&t=5562

Mdma is definitely not the way om te gaan in therapeutische situaties. :s
You have to know the material you're writing about before you alter it.
Avatar gebruiker
Davinci
Omnia fert aetas
Donateur
Offline
 
Posts: 1504
Geregistreerd: vr maart 04, 2011 1:47 pm
Woonplaats: Permanent ++

Re: Mdma therapie

Berichtdoor BOOBS » za okt 20, 2012 2:16 pm

Hey davinci ik had het idd na deze post gelezen. Ik wilde meer wat info vergaren maar idd maybe its not the way. Ik dacht misschien is het wel goed voor zelfacceptatie.
Avatar gebruiker
BOOBS
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 973
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 2:19 pm

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Einstein » za okt 20, 2012 6:59 pm

Ik denk zelf dat het wel zinnig kan zijn. Een pilletje lost niet magisch allemaal problemen op, maar ik kan me wel voorstellen dat het mensen ontvankelijker maakt voor therapie.
Weet niet of hier in NL zo'n scene bestaat, heb wel eens gehoord van een Zwitserse psychiater die zich met dit soort dingen bezighield en daarvoor was opgepakt.
Voor de duidelijkheid: het is niet de bedoeling dat hier de adressen/namen/... van dergelijke psychiaters gepost worden 8-)
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Jdjsusinebeieje » za okt 20, 2012 11:42 pm

Ik denk niet dat goede artsen zich met dit soort dingen bezig houden. De extra opbrengsten zijn niet enorm en de risico's en gevolgen zijn groot. Goede artsen zullen het dus niet snel doen. De enige optie is denk ik dat halve kwakzalvers dit doen omdat ze anders geen klanten krijgen, zoals die kakeltante die hier laatst was, maar daar moet je niet heen willen. 8-)

Bovendien is MDMA toch niet echt verstandig om voor dat soort doeleinden te gebruiken is mijn mening, het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat wat ze op MDMA voelt zo anders is dan in het dagelijks leven, dat het alleen maar moeilijker wordt. Ook verslaving en als een verstrooide professor een obsessie krijgen voor MDMA en het irritant tegen iedereen ophemelen kan voorkomen 8-)

Er zijn genoeg alternatieven voor dit soort probleempjes en ik zou dat MDMA idee even uit je hoofd zetten, eigenlijk.
Perry schreef:Hiermee zal je niets dan weerstand opwekken en waarschijnlijk zal je de schuld hiervan bij de ander zoeken, omdat deze aanpak veelal ook duidt op weinig zelf-reflectie.
Avatar gebruiker
Jdjsusinebeieje
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4089
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 7:40 pm

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Trippie » zo okt 21, 2012 12:25 am

Is een ayahuasca-ritueel niet zo'n beetje wat jij zoekt?
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Koekwaus » zo okt 21, 2012 10:41 am

Volgens mij wordt het alleen ingezet bij behandeling van PTSS. Het lost niet op magische wijze dingen op, maar het maakt het praten wel gemakkelijker. De therapeut kan waarschijnlijk makkelijker/sneller tot analyse over gaan in zulke situaties. Ik vind het dan ook een rare opmerking dat 'echte' professionals zich daar niet mee bezig houden. Bij mijn weten wordt dit middel bijvoorbeeld door Amerikaanse 'echte' professionals ingezet bij soldaten die uit oorlogsgebieden zijn teruggekeerd met PTSS. De vraag is natuurlijk wel of SWIM PTSS heeft en of als je bij iemand clandestien in therapie gaat je te maken hebt met een 'echte', gezien dit middel tientallen jaren geleden al is afgeschreven om mensen mee te behandelen in het reguliere circuit. Verder zijn er natuurlijk heel wat adequate methoden in de psychiatrie die ook zouden kunnen werken, schrijf je die bij voorbaat af of heeft SWIM de mogelijkheden al uitgeput?
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Einstein » zo okt 21, 2012 11:16 am

Die PTSS-therapieën zijn experimenteel, je kan ook in Amerika niet zomaar bij een psychiater binnenwandelen voor MDMA-therapie, ook niet als je ernstige PTSS hebt, denk ik.
Zal inderdaad wel dat je in het illegale circuit bijna altijd genoegen zult moeten nemen met flapdrollen en beunhazen.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Poseidon » zo okt 21, 2012 11:19 am

Koekwaus schreef: Verder zijn er natuurlijk heel wat adequate methoden in de psychiatrie die ook zouden kunnen werken, schrijf je die bij voorbaat af of heeft SWIM de mogelijkheden al uitgeput?
In het verleden heeft professor Bastiaanse in Centrum '40/'45 mensen met een oorlogstrauma behandeld met LSD als ze mentaal te geblokkeerd waren om te spreken over de verschrikkingen die ze ondergaan hadden. Dit bleek een uitermate succesvolle methode te zijn. Met geen enkele andere substantiue waren ze an de praat te krijgen. MDMA-therapy lijkt me vergelijkbaar maar minder heftig.Zal eens wat psychiaters die ik ken en psychologiedocenten erover raadplegen. Hopelijk kunnen die er meer over vertellen.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Koekwaus » zo okt 21, 2012 1:35 pm

Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden. Al zie ik nog steeds gewoon voornamelijk de recreatieve waarde van mdma in. Ik denk dat de hulpverlening valt en staat bij de hulpverleners. Ik moedig wel toe dat er weer objectief wordt gekeken naar 'drugs/medicijnen'. Het is ook te simpel om te zeggen ja het zal wel helpen, wij kijken door een roze bril, allemaal een voorliefde hebbende voor dit goedje. Zeer benieuwd naar de resultaten maar in the meanwhile zou ik Boobs' SWIM gewoon aanraden om de reguliere kanalen te doorlopen. Hoe eerder je van je psychische problemen wordt afgeholpen, hoe eerder je gewoon weer lekker in je vel zit. Heeft geen zin om af te wachten iig, imo.
Did: Alcohol, wiet, hasj, boter, olie, lachgas, pammetjes, slaapmiddelen, ritalin, cocaine, pep, dexamfetamine, 4-ma, 4-fa, 6-apb, 3-mmc, 2c-i, lsd, paddo's, mdma kristallen, xtc.

Todo: 5-apb, mxe, 4-mmc, cactus, dmt, keta, ghb, poppers en aantal kruiden/planten.
Avatar gebruiker
Koekwaus
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 393
Geregistreerd: za jun 23, 2012 12:23 pm

Re: Mdma therapie

Berichtdoor -ArKady. » zo okt 21, 2012 1:48 pm

Eerlijk gezegd ben ik ook aardig sceptisch naar de therapeutische waarde van mdma..
Je moet wel tot bijzondere inzichten komen willen die de (mogelijke) crash daarna overleven.
What shade of color is right, when you don’t believe in a world of black and white?

Fear only makes the wolf look bigger.
Avatar gebruiker
-ArKady.
Watching You
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 675
Geregistreerd: ma maart 05, 2012 4:27 pm

Re: Mdma therapie

Berichtdoor Sjaak101 » zo okt 21, 2012 3:31 pm

als je al een hele tijd vast zit in een spiraal van negatieve gedachten kan mdma wel verlichting brengen denk ik. Je moet dan wel redelijk drugs naief zijn, zodat je het echt als spirituele ervaring kan zien waar je wat van kan leren.
Avatar gebruiker
Sjaak101
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di feb 22, 2011 8:08 pm

Re: Mdma therapie

Berichtdoor woodstock » vr dec 20, 2013 4:35 pm

Dag vrienden van LSD,
als tvstudent ben ik bezig met een documentaire over LSD-therapie. Hier worden in het buitenland al verschillende onderzoeken naar gevoerd. In Belgie is dit echter nog super ontoegankelijk. Met de documentaire willen we proberen LSDtherapie bekender te maken bij Belgische patiënten en de regering te overtuigen om hierin te investeren (ev. het verbod te verzachten). We gaan uit van de vraag of men in de jaren '60 LSD niet te snel op de verboden lijst heeft geplaatst?

Nu vroeg ik me af, is er iemand onder jullie die zelf LSD gebruikt omdat het je helpt op een of andere manier? bijvoorbeeld om depressieve gevoelens kwijt te raken, om dingen te verwerken, angsten tegen te gaan, beter ideeën te krijgen, verslavingen tegen te gaan, ...
We zoeken mensen met een persoonlijke reden die bewust omgaan me LSD. Als je interesse hebt om ons te helpen, of je verhaal te vertellen, kan je hier reageren en neem ik contact met je op.

groetjes,
Jolien
woodstock
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: vr dec 20, 2013 12:52 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner