Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Niet meer in slaap komen dagen na xtc gebruik

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Niet meer in slaap komen dagen na xtc gebruik

Berichtdoor AnonymousUser » zo apr 30, 2023 11:29 am

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum dus ik hoop dat ik het op de juiste manier plaats. Anders alvast mijn excuses :oops:


Afgelopen donderdag 27-04-2023 heb ik voor de derde keer ooit xtc gepakt.

Mijn eerste keer was augustus 2022 op een pil van (volgens de dealer) 160 mg, maar de pillen heb ik niet laten testen. Ik heb toen 2x een halfje genomen en dit is goed bevallen. Afgelopen februari heb ik mijn 2e gepakt, toen ook dezelfde pil, 2x een halfje en dit is ook allemaal prima gegaan.

Nu heb ik dus afgelopen donderdag voor de 3e keer xtc gepakt. We hadden eerst friet gegeten als bodem en toen heb ik een halfje van weer diezelfde pil van (waarschijnlijk 160mg) gepakt. Na 1,5 uur voelde ik nog niks noemenswaardig terwijl mijn vrienden al goed gingen en ik heb toen een kwartje bijgepakt en nog een klein hoekje van de pil van een vriend (200mg volgens de dealer). Ik denk dat ik dus in totaal die dag zo'n 170-200mg op heb.

(Ik ben begin 30 en weeg zo'n 72 kg en weet dus dat ik eigenlijk 80-105mg zou moeten nemen)

K5 minuten na het bijnamen begon het gevoel wat ik eigenlijk wilde, klapte hij in en heb ik gefeest. Af en toe kwam hij wat zwaar binnen maar niet dusdanig dat ik paniek raakte of het te heftig was.

Uiteindelijk thuis gekomen en gaan slapen en die nacht vaak wakker geworden omdat ik moest plassen maar daarna terug in bed steeds wel weer snel in slaap gevallen waardoor ik alsnog zo'n 6 uur heb geslapen. Het vele plassen had ik bij mijn eerste 2 keer xtc gebruik ook dus daar was ik op voorbereid. Tijdens deze eerste nacht heb ik wel veel hoofdpijn gehad (overal, maar vooral op mijn kruin/achterhoofd en achterkant nek) maar ondanks dat kon ik wel steeds goed in slaap komen.

De volgende dag (28-04-2023) merkte ik dat ik nog behoorlijk energiek was (terwijl ik normaal gesproken juist vaak moe ben gedurende de dag) en hield de hoofdpijn aan waardoor ik die nacht een paracetamol voor het slapen heb genomen.

Nu begint mijn probleem:

Het viel me al op dat ik gedurende de dag nog veel energie had en 's avonds eigenlijk nog niet echt moe was zoals ik dat normaal gesproken ben. Ik ging naar bed om te slapen maar net voordat ik daadwerkelijk in slaap zou vallen kreeg ik een soort trillingen/tintelingen over mijn hele lichaam. Dit voelt gek genoeg een soort van lekker, echter zorgt het ervoor dat ik niet in slaap kom en daarna weer helemaal alert en wakker ben. Ook schokken mijn benen of armen soms ineens.

De volgende dag 29-04-2023 had ik 's ochtends nog een beetje hoofdpijn maar dit trok gedurende de dag weg. Ook merkte ik dat ik nog steeds gewoon simpelweg niet moe werd, iets waar ik eerder nooit problemen mee heb gehad en ik nu ook nog eens slecht had geslapen. Die dag heb ik overdag groene thee gedronken, 3x vitamine C calcium ascorbaat (in totaal 3500mg) genomen en daarnaast nog Visolie, multivitamine, b12 10.000 met folaat en q10.
Ik heb gezond gegeten, goed gedronken, veel buiten gelopen en ben 's avonds nog in bad geweest en heb daarna voordat ik naar bed ging "goede nachtrust thee" gedronken.

Jullie raden het al, toen ik in bed lag kwam ik helaas weer niet in slaap door de combinatie van niet echt moe zijn en de trillingen/tintelingen net voordat ik wel in slaap zou vallen. Daarom besloten om 5 mg melatonine te nemen. Ik merkte dat ik 1 uur daarna wel moeier werd achter mijn ogen maar nog steeds kon ik niet in slaap komen. Iedere keer dat dit wel bijna gebeurde krijg ik dus meteen die (soort van lekkere) schokken/tintelingen over mijn hele lichaam of een bepaald lichaamsdeel.

Ook als ik me uitrek voelt dit anders dan normaal (lekkerder lijkt het wel) en krijg ik vooral een licht gevoel in mijn benen. Ik moet af en toe nog wel geeuwen maar als ik geeuw is het ook niet meer zo'n diepe geeuw van moeheid maar zijn ze veel korter en lijken wel onmiddellijk onderdrukt te worden ofzo. Terwijl ik het zelf zeer zeker niet onderdruk. Ik heb dit ook nooit eerder gehad.

Aangezien ik de eerste 2x na xtc gebruikt te hebben hier totaal geen last van heb gehad en prima kon slapen is me nu de angst bekropen dat ik te veel heb gebruikt en ik mijn receptoren of iets dergelijks kapot heb gemaakt en ik wellicht nooit meer goed kan slapen (dit klinkt misschien hypochonder maar dit zijn nu eenmaal mijn gedachten helaas.

Ik heb al veel op websites en forums gezocht en kom wel wat verhalen tegen van mensen die raakvlakken hebben met mijn situatie, maar zie niet echt een oplossing of lees ook niet of het probleem zich later vanzelf op heeft gelost. Daarnaast lees ik ook vaak dat er geadviseerd wordt dat mensen meteen aan de slaapmiddelen moeten gaan etc. Iets waar ik eigenlijk niet op zit te wachten i.v.m. verslaving en dat het ook niet echt een oplossing voor het probleem is.

Ik ben verder geen fervente drugsgebruiker. Vorig jaar heb ik 1x lsd gedaan 130 ug en 2 weken geleden voor het eerst Ayahuasca (dit was met therapeutische insteek en niet voor de kick of beleving of iets dergelijks). Hooguit 4x per jaar een paar trekjes van een jointje en daarnaast drink ik ook nauwelijks alcohol en leef ik relatief gezond (3x per week sporten en veelal gezond eten)

In alle eerlijkheid heeft deze situatie me echt bang gemaakt en ik heb me ook meteen afgezworen om ooit nog XTC, en misschien zelf wel überhaubt drugs te gebruiken.

Overigens zou ik volgens mij gisteren (29-04-23) en/of vandaag mijn dip moeten hebben. Ik voel me wel wat vlak, iets sneller geïrriteerd en emotioneler maar er is geen sprake van een enorme crash of iets dergelijks.

Nu zou ik graag weten of er iemand is die antwoord kan geven op mijn vragen:

1: Hoe komt het dat ik nu ineens zoveel energie blijf houden na mijn laatste keer xtc en ik, na een antal dagen, nog niet echt moe word?

2: Waarom schokt/tintelt mijn lichaam steeds net voordat ik daadwerkelijk in slaap wil vallen?

3: Hoe los ik dit op, of zal dit vanzelf overgaan? (en zo ja, op welke termijn dan?) en is er nog iets wat ik kan doen om dit proces te helpen en te zorgen dat ik wel weer op natuurlijk wijze normaal in slaap kom?

Alvast enorm bedankt voor het lezen van mijn verhaal en de moeite voor het reageren! :hulde:


PS: Ik ben echt op zoek naar een constructieve en permanente oplossing voor deze situatie.
Ik zit niet te wachten op reacties als "ga maar lekker aan de slaappillen" etc. :oops: :mrgreen:
AnonymousUser
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: zo apr 30, 2023 5:53 am

Re: Niet meer in slaap komen dagen na xtc gebruik

Berichtdoor PiraatPanda » za nov 25, 2023 2:17 am

Hi,

Klinkt of je iemand bent met een gevoelig zenuwstelsel. Doorgaans een super mooie eigenschap, waardoor je veel dingen intens kan ervaren. Alleen met drugs wel beetje oppassen.

Xtc-gebruik kan je sympatische zenuwstelsel tijdelijk wat ontregelen, wat symptomen als slapeloosheid, stemmingsproblemen (depri of hypomaan), angst etc kan triggeren als je daar gevoelig voor bent.

Ligt ook wel aan t moment en de setting hoor. Misschien was je die week gewoon wat gestresst.

Die klachten gaan wel weer over hoor. Na een x xtc heb je echt geen hersenschade opgelopen. Zo te lezen ben je verstandig, voorzichtig, alert en zorg je goed voor jezelf.

Ik zie dat je post inmiddels al maanden oud is. Ik neem aan dat je sindsdien weer goed hebt kunnen slapen. Ik ben wel benieuwd of je sindsdien nog drugs gebruikt hebt?

1. Je zenuwstelsel bleef nog even in hyper-alerte staat hangen.

2. Vanwege die hyper-alerte staat

3. Gaat vanzelf over. Tenzij je er een gewoonte van maakt, dan gaat het op een gegeven moment niet meer over. Zou jammer zijn van je gezondheid.

Enige wat me verder nog te binnen schiet: je noemt een heleboel goede slaap-bevorderende dingen zoals thee drinken, bad nemen etc. Als ik te erg gefocust ben op 'ik wil slapen' 'ik moet nu toch echt slapen' dan blijf ik juist klaarwakker. Daarom verleg ik mijn focus liever naar ontspannen, als ik in slaap val is t mooi, en anders is t ook oké.

Edit: dit had ik nog even over t hoofd gezien: '2 weken geleden voor het eerst Ayahuasca'. Je brein heeft wel wat langer de tijd nodig om bij te komen van ayahuasca trip. Wellicht was je daardoor wat overgevoelig voor effect van xtc.

En dan als allerlaatste nog mijn persoonlijke mening: als je bang bent voor slaapproblemen, dan zou ik drugs die werkt op je serotoninereceptoren links laten liggen.

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

Royal Queen Seeds banner