Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Onduidelijkheid over verschillende vormen van ALA

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Onduidelijkheid over verschillende vormen van ALA

Berichtdoor hermannn » ma jun 26, 2017 11:33 am

Beste gebruikers van drugsforum.info,

Ik lees vaak mee op dit forum vol interessante info en nu maar eens een account aangemaakt omdat ik een vraag heb waar ik eigenlijk nergens het antwoord op kan vinden.

Altijd als ik een serotonineverbruiker pak heb ik de goede gewoonte om te supplementeren met alfa liponzuur. Dit doe ik meestal een uurtje voor inname, en dan nog één tabletje een stuk of 4 uur na inname. Ik weet dat voor een perfecte bescherming je eigenlijk om de 2 uur een tablet zou moeten nemen, maar om met 5 van die alfa liponzuurpillen naar een festival te gaan vind ik toch niet zo handig, haha.

Maar goed, ik dacht dus altijd goed bezig te zijn door alfa liponzuur te slikken (heb tabletten met een racemisch mengsel van 300mg/tablet). Maar nu lees ik op onder andere reddit een aantal verhalen dat alleen de na-r-ala variant goed zou werken. Dit zou een gestabiliseerde vorm van r-ala zijn, waardoor deze langer werkzaam zou zijn. En r-ala zou dus heel instabiel zijn waardoor het maar heel kort zou werken. Bovendien zou het racemische mengsel van alfa-liponzuur nog weer slechter werken, omdat de l-ala variant de werking van de r-ala zou belemmeren.

Omdat mijn alfa liponzuur bijna op is wil ik dus een nieuw potje gaan bestellen en ik zou graag van jullie horen wat jullie zouden adviseren voor een zo goed mogelijke bescherming op een festival, waarbij ik dus liever niet 4 alfa liponzuurpillen mee naar binnen wil nemen. Want ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Toevallig kwam ik deze time released ala tegen:
http://www.body-supplies.nl/gezondheid_ ... _1454.html
Maar dit lijkt dus weer een racemisch mengsel te zijn en daarmee de slechtst werkende variant. Maar dus wel met een mooie geleidelijke afgifte en bovendien een behoorlijk hoge dosis.
Of zou deze na-r-ala dan meer bescherming bieden (bijvoorbeeld bij inname van 1 pil vlak voor het festival en nog 1 tijdens de roll):
https://www.zumub.com/NL/ant-oxidanten/ ... 0-capsules

Ik weet dat ik een beetje een pietje precies lijk op deze manier, maar ik ben er graag zeker van dat ik de juiste variant pak zodat ik mn hersenpan zo goed mogelijk bescherm :D Alvast bedankt voor de hulp!
hermannn
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: ma jun 26, 2017 11:19 am

Re: Onduidelijkheid over verschillende vormen van ALA

Berichtdoor Perry » ma jun 26, 2017 11:57 am

Avatar gebruiker
Perry
Intensive Care Bear
DF God
Offline
 
Posts: 13604
Geregistreerd: do jul 21, 2011 6:03 pm
Woonplaats: in de speeltuin

Re: Onduidelijkheid over verschillende vormen van ALA

Berichtdoor hermannn » ma jun 26, 2017 12:17 pm

Ah, dat is fijn om te lezen. Ik heb dat onderzoek even opgezocht en er staat inderdaad in dat het racemisch mengsel net zo goed werkzaam is, maar wel alleen de r-ala in het racemisch mengsel. Wat dus betekent dat je twee keer zoveel moet nemen om dezelfde werking te krijgen dan wanneer je r-ala zou nemen.

Maar dan ga ik die time released tabletten maar bestellen, lijkt me perfect dat er dan gestaag een mooie dosis ala wordt afgegeven. En dan hoef ik ook helemaal geen extra ala pil mee te nemen naar een festival :)
hermannn
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: ma jun 26, 2017 11:19 am


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

Royal Queen Seeds banner