Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Opgepakt drugs

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Opgepakt drugs

Berichtdoor chrissalberts » wo mei 16, 2018 11:14 pm

Hi!

Ik heb een vraagje. Stel je hebt een zakje met 2 gram pep bij je in de auto met 3 andere mensen en je wordt aangehouden en het wordt gevonden. Valt het dan onder eigen gebruik omdat het 0.5 gram is per persoon, of ben je de lul omdat je 2 gram als individu bij je hebt?

Joe!
chrissalberts
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: wo mei 16, 2018 11:12 pm

Re: Opgepakt drugs

Berichtdoor PiraatPanda » do mei 17, 2018 3:25 am

Goeie vraag. Ik vraag me ook wel eens af wat er gebeurt als je politiecontrole krijgt en je medepassagiers verstoppen snel hun drugs ergens tussen de autostoelen en ontkennen dat het van hen is. Is de bestuurder dan verantwoordelijk? En loop je als passagier ook risico als je met een drugsdealer op pad gaat? En wat als je een lift krijgt de grens over naar een ander land, maar bij grenscontrole blijkt diegene (die je verder helemaal niet kent) een grote lading drugs bij zich te hebben? Ik denk dat je echt de jurisprudentie in moet duiken voor antwoorden. Verwacht dat het per geval verschilt.

Als alle 3 je medepassagiers verklaren dat een deel van de drugs van hen is, dan zit je nog wel redelijk safe denk ik. Hoewel, als het allemaal in jouw binnenzak zit? Als je ook nog eens onder invloed achter het stuur zit of knetterwaus op een feest rondloopt, dan zullen ze natuurlijk helemaal niet meer coulant zijn.

Probleem is vaak ook dat 'vrienden' op zo'n moment opeens toch glashard ontkennen dat het van hen is. Of misschien hebben ze zelf stiekem ook nog wel iets qua drugs bij zich en is er véél meer dan 2 gr in je auto. ookal spreek je van te voren dingen af, mensen houden zich tegenover plitie vaak toch van de domme als t erop aankomt (ratten? prisoners dilemma? uit onhandigheid iets verkeerds zeggen tegen de politie? denken: die ander heeft toch al een strafblad en ik wil nog advocaat worden, ik neem het risico toch maar niet.. etc etc..

Anyway, dat soort dingen komt toch veel voor, vooral bij iets grotere hoeveelheden. In veel gevallen lijkt het me trouwens ook wel slimmer om gewoon NIETS tegen de politie te zeggen. behalve misschien toegeven dat die halve gram in je portemonnee van jou is?

Jááren geleden zat ik ooit als passagier in de auto bij een vriend die gedronken had. Hij aangehouden, rijbewijs kwijt, auto in beslag. Wij als passagiers lopend naar huis maar verder niet gefouilleerd en ook geen namen genoteerd. Bij nader onderzoek vonden ze in die auto redelijk wat drugs en wapens, die waarschijnlijk iemand van de passagiers had achtergelaten. De bestuurder werd daarvoor (door de officier denk ik) verantwoordelijk gesteld. Maar door de rechter is hij uiteindelijk niet veroordeeld voor wapen- en drugsbezit. (wel voor rijden onder invloed uiteraard) Die schuldige passagier ( :evil: klootzak) is er helemaal makkelijk mee weggekomen, die heeft er nooit meer iets van gehoord, op een paar boze appjes van de bestuurder na. Ik denk dat de bestuurder nooit de namen van de passagiers heeft genoemd aan de politie, praten met popo's is niet zijn stijl.

Trouwens, als ze de drugs en wapens al gevonden zouden hebben op het moment dat wij (de passagiers) nog NIET wegwaren, dan hadden ze ons allemaal wel aangehouden denk ik. Geen idee wat er dan gebeurd zou zijn. :s Ik weet iig zeker dat er geen vingerafdrukken van mij op dat spul staat (heb het nooit gezien of aangeraakt), dus kan me moeilijk voorstellen dat ze me dat in de schoenen zouden kunnen schuiven. Mja, je weet nooit.

Andere kennis van me is op een feestje eens op heterdaad betrapt met drugs. Maar hij heeft tot het eind toe gewoon glashard ontkend en gezegd dat hij alleen even iets vast hield voor iemand die ging pissen. Voor de rechter gekomen. Eén van z'n grootste troeven was dat hij bloeddonor was en dus wel 'clean moest zijn' en hij had ook geen strafblad. Vrijgesproken.

Dus ja, je kan geluk hebben dat ze jullie met 2 gram classificeren als feestgebruikertjes en er vrij weinig mee doen. Weet je trouwens zeker dat je daar geen aantekening in je VOG (strafblad) van kunt krijgen? Ik heb ooit een verhaal gelezen van een persoon die op een festival gepakt werd met kleine hoeveelheid drugs, hij kreeg direct een 'een schikking van de officier'. lichte boete, mocht t feest zelfs weer in. Maar veel later bleek pas dat hij daardoor wel een aantekening had gekregen op z'n strafblad, funest voor z'n carriere

Zodra je zaak voor de rechter laat komen kan het echt alle kanten op. Maar goed, met een half gram per persoon (gebruikershoeveelheid) zal t vast niet zo ver komen (geef toch gewoon iedereen een eigen sealtje?). Waarschijnlijk pikken ze t alleen in, en neemt de plitie zelf lekker lijntjes van jullie geconfiskeerde stash :snort:

Hahah sorry, ik heb je volgens mij alleen maar meer verward dan geholpen met m'n wazige verhaal. :kleuter: Hopelijk weet iemand anders meer duidelijkheid

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron