Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

opiaat uiterlijke veranderingen

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor Halfay » za sep 26, 2015 3:43 pm

Hallo,

Voor de mensen onder ons heb ik een interessante vraag, voor hoever kan een opiaat(tramadol, codeine,...) uiterlijke veranderingen teweegbrengen. Kan het dat je door een opiaat er bleker gaat uitzien, wallen krijgt, ingevallen kaken,... of hangt dit puur van hoe iemand zich verzorgt, goed slaapt?
Of maakt dit niet veel uit?
Graag hoor ik jullie mening hierover of diegene die er meer over weet.

Groeten
Halfay
Newbie
Offline
 
Posts: 20
Geregistreerd: zo jul 19, 2015 8:37 pm

Re: opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor Exceptional » za sep 26, 2015 3:55 pm

Kleine pupillen. Scratchmarks op m'n benen. Verder zie ik er net zo vertyft uit als altijd.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor M99 » za sep 26, 2015 4:06 pm

Wanneer je jezelf goed verzorgd, zal het opiatengebruik aanvankelijk geen uiterlijke veranderingen tot gevolg hebben. Behalve natuurlijk als je gaat spuiten of zoals EI benadrukt gaat krabben door jeuk als bijwweking. Dan zien huid en aderen uiteindelijk niet appetijtelijk meer uit.

Goed eten, voldoende lichaamsbeweging en voldoende slaap zal je in conditie houden. De zgn 'junks' hebben zich zwaar verwaarloost. Zijn vaak dakloos en hebben zelfs geen geld voor tandpasta. Laat staan een fatsoenlijke kapper.

Wanneer je verder er gezond bij blijft leven, zie je er eigenlijk een beetje beter uit als normaal. Dat is tenminste mijn indruk. :wink:
Avatar gebruiker
M99
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 94
Geregistreerd: wo jun 10, 2015 3:48 pm

Re: opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor Maus » za sep 26, 2015 8:42 pm

M99 schreef:Wanneer je jezelf goed verzorgd, zal het opiatengebruik aanvankelijk geen uiterlijke veranderingen tot gevolg hebben. Behalve natuurlijk als je gaat spuiten of zoals EI benadrukt gaat krabben door jeuk als bijwweking. Dan zien huid en aderen uiteindelijk niet appetijtelijk meer uit.

Goed eten, voldoende lichaamsbeweging en voldoende slaap zal je in conditie houden. De zgn 'junks' hebben zich zwaar verwaarloost. Zijn vaak dakloos en hebben zelfs geen geld voor tandpasta. Laat staan een fatsoenlijke kapper.

Wanneer je verder er gezond bij blijft leven, zie je er eigenlijk een beetje beter uit als normaal. Dat is tenminste mijn indruk. :wink:

Allemaal nu aan de hero dus :smokin: :rock:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor Einstein » zo sep 27, 2015 3:16 pm

De belangrijkste metamorfoses van menig junk zijn inderdaad te wijten aan slechte verzorging. Van enkel opioïdengebruik zal je, denk ik, geen drastische veranderingen ondergaan.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor Claviceps » zo sep 27, 2015 4:01 pm

Ik kan zelf niet direct wetenschappelijke artikelen vinden over de link tussen uiterlijk en opiaten gebruik. Het kan echter zijn dat ik de verkeerde keywords gebruik, daarnaast is een directe link wat betreft uiterlijke verandering en opiaten gebruik moeilijk te leggen. Veelal om de redenen hierboven genoemd. Als je onderzoekspopulatie dakloos is bijvoorbeeld zijn er veel extra factoren die een rol spelen. Ook al zou je onderzoekspopulatie bestaan uit bijvoorbeeld studenten (niet ethisch verantwoord onderzoek) dan nog heb je te maken veel factoren die een rol kunnen spelen zoals voeding, conditie, leeftijd, erfelijke aspecten en ga zo maar door. Het is niet onmogelijk, het is alleen enorm complex om te controleren voor al deze extra factoren.

Uit onderzoek is wel gebleken dat opiaten het immuunsysteem onderdrukken. Het is afhankelijk van het opiaat in welke mate dit gebeurt. Onderdrukking van de immuunreactie kan allerlei effecten hebben. In welke mate deze zich uitdrukken ga ik geen uitspraken over doen. Indirect zou ik zeggen dat onderdrukking van het immuunsysteem een rol kan spelen bij verandering van je uiterlijk door opiaten gebruik.

Ik heb voor deze post maar 1 aspect van opiaat mechanisme bekeken mogelijk zijn er nog meer die een rol kunnen spelen bij je uiterlijk.

Acute and chronic opioid administration is known to have inhibitory effects on humoral and cellular immune responses including antibody production, natural killer cell activity, cytokine expression, and phagocytic activity.
- Opioid therapy and immunosuppression: a review (2004)
The immunomodulatory activities of morphine have been characterized in animal and human studies. Morphine can decrease the effectiveness of several functions of both natural and adaptive immunity, and significantly reduces cellular immunity. Indeed, in animal studies morphine is consistently associated with increased morbidity and mortality due to infection and worsening of cancer. However, from several animal studies it emerges that not all opioids induce the same immunosuppressive effects, and evaluating each opioid's profile is important for appropriate analgesic selection.
- Opioids and the immune system (2006)
Furthermore, regarding suppressive influences of opium addiction on immune system, it have been shown that exogenous opioids tend to suppress the immune system and this negative modulation of immune cells depends on the opioid, its dose and the route of administration.
- Effects of Opiate Dependence Through Different Administration Routes on Pulmonary Inflammation and its Severity (2013)
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor M99 » ma sep 28, 2015 12:06 pm

Claviceps schreef:
Uit onderzoek is wel gebleken dat opiaten het immuunsysteem onderdrukken.

Ik heb voor deze post maar 1 aspect van opiaat mechanisme bekeken mogelijk zijn er nog meer die een rol kunnen spelen


@Claviceps , dank voor deze waardevolle toevoeging van voor mij onbekende informatie. Er is niet veel fantasie voor nodig om in de zien wat bijv ernstige onstekingen van huid, ogen, gewrichten of longen voor gevolgen voor het uiterlijk hebben.

Op een misschien wat minder ernstig niveau kunnen beruchte opiaatbijwerkingen als obstipatie, gebrek aan eetlust, misselijkheid en braken tot gewichtsveranderingen leiden bedacht ik me later.
Overigens zou de aantasting van het immuniteitssysteem eventueel met de zojuist genoemde eetproblematiek samen kunnen hangen.
Avatar gebruiker
M99
Experimenterende Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 94
Geregistreerd: wo jun 10, 2015 3:48 pm

Re: opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor Maddog » za okt 03, 2015 4:04 pm

M99 schreef:
Claviceps schreef:
Uit onderzoek is wel gebleken dat opiaten het immuunsysteem onderdrukken.

Ik heb voor deze post maar 1 aspect van opiaat mechanisme bekeken mogelijk zijn er nog meer die een rol kunnen spelen


@Claviceps , dank voor deze waardevolle toevoeging van voor mij onbekende informatie. Er is niet veel fantasie voor nodig om in de zien wat bijv ernstige onstekingen van huid, ogen, gewrichten of longen voor gevolgen voor het uiterlijk hebben.

Op een misschien wat minder ernstig niveau kunnen beruchte opiaatbijwerkingen als obstipatie, gebrek aan eetlust, misselijkheid en braken tot gewichtsveranderingen leiden bedacht ik me later.
Overigens zou de aantasting van het immuniteitssysteem eventueel met de zojuist genoemde eetproblematiek samen kunnen hangen.



Het vreemde is ( of eigenlijk niet vreemd) dat opiaten je afweesysteem niet onderhouden omdat je lichaam de onstekeing of infectie niet voelt of opmerkt. Als je ergens zeg maar pijn hebt. dan gaat het er kloppen en warm worden, dat komt door de afweersysteem, die dan precies weet waar het verholpen moet worden. Onder opiaten, vooral in hoge dosis word de kwetsing of ontsteking plek ook niet echt warm. Of veel te laat.
Avatar gebruiker
Maddog
Woef
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1474
Geregistreerd: ma sep 19, 2011 11:36 am

Re: opiaat uiterlijke veranderingen

Berichtdoor Poseidon » za okt 03, 2015 4:15 pm

^
@Maddog Klopt als een zwerende vinger wat je zegt. Ook met de zware pijnstiller cocaïne zie je wat jij beschrijft. Alleen treedt er met dat spul ook nog een extra trage genezing op door de vaatvernauwing.
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

Royal Queen Seeds banner