Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

PIHKAL

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

PIHKAL

Berichtdoor san am » do nov 22, 2012 4:26 pm

Hallo !

Ik las laatst een stukje over het boek pihkal van Alexander Shulgin en het leek me eigenlijk best wel interessant. Nu heb ik echter geen enkele scheikundige kennis, en weet ik niet veel van de feitelijke werking van drugs in je hersenen. Mijn vraag is dus of dit boek een beetje interessant zal zijn voor mij, of dat het redelijk taaie stof is waarvoor je toch al de nodige kennis in huis moet hebben.

Groeten!
san am
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 162
Geregistreerd: do feb 24, 2011 9:47 am

Re: PIHKAL

Berichtdoor Verf » do nov 22, 2012 7:10 pm

Het boek is eigenlijk een grote encyclopedie voor phenylethylamines, afgeleiden van stoffen zoals 2CB, MDMA, MDA maar ook mescaline. Elk stofje wordt nauwkeurig beschreven, met active dosissen, er staat een uitvoerige synthese bij en wat uitleg over de werking en chemische structuur. Vrij theoretisch dus allemaal, je vind de pdf makkelijk op het web dus je hoeft het eigenlijk helemaal niet te kopen. Wil je iets interessants lezen over drugs, wetenschappelijk maar toch goed leesbaar, dan raad ik je een boek van Timothy Leary aan of van stanislav grof, dat is een Hongaarse wetenschapper en onderzoeker naar psychiatrisch gebruik van psychedelica. Zijn boek de nieuwe psychologie is vertaald naar het Nederlands, en ook dat vind je gratis als e-book op het internet.

Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: PIHKAL

Berichtdoor san am » do nov 22, 2012 7:38 pm

Lijkt me inderdaad meer wat voor mij dan, dankjewel !
san am
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 162
Geregistreerd: do feb 24, 2011 9:47 am

Re: PIHKAL

Berichtdoor snuifduif » vr nov 23, 2012 12:02 am

Het boek bestaat uit twee delen, het eerste deel gaat over het leven van Shulgin, best interessant.
Het tweede deel is geen verhaal, meer een soort groot kookboek voor verschillende fenylethylamines. Niet echt heel boeiend als je geen organisch chemische kennis hebt
Avatar gebruiker
snuifduif
Bokito
DF Addict
Offline
 
Posts: 5286
Geregistreerd: za maart 05, 2011 7:00 pm
Woonplaats: Drugs en Omstreken

Re: PIHKAL

Berichtdoor Hi-Hat » vr nov 23, 2012 1:25 am

De syntheses zijn inderdaad niet zo interessant als je daar geen kennis van hebt, maar ik gebruik zijn ervaringen (qualitative comments) met verschillende doses vaak wel als handboek als ik een nieuwe fenylethylamine ga gebruiken. Dus het zeker goed om op je PC te hebben staan, naar mijn mening.

Dat 2C-D een boost aan MDMA kan geven is ook gebaseerd op Shulgins bevindingen in PIHKAL, bijvoorbeeld. Dat zijn echt wel leuke dingen om zelf een beetje door te lezen.
Come meditate on bass weight.
Avatar gebruiker
Hi-Hat
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 697
Geregistreerd: ma feb 28, 2011 10:36 pm

Re: PIHKAL

Berichtdoor san am » vr nov 23, 2012 1:52 am

Haha top, dan ga ik zeker even kijken, zal alleen niet letterlijk woord voor woord worden dan :)
san am
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 162
Geregistreerd: do feb 24, 2011 9:47 am

Re: PIHKAL

Berichtdoor Gonzo » vr nov 23, 2012 2:41 am

Letterlijk het dikste boek wat ik bezit.. :hulde:
I want you to understand that this man at the wheel is my attorney. He's not just some dingbat I found on the strip, man. He's a foreigner. I think he's probably Dutch. But that doesn't matter, though, does it? Are you prejudiced?



Avatar gebruiker
Gonzo
Adult Film Aficionado
Wijs Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 1681
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:08 pm
Woonplaats: Bij jou om de hoek...

Re: PIHKAL

Berichtdoor pink_sky » vr nov 23, 2012 12:31 pm

Prachtig boek vind ik! :love:
Avatar gebruiker
pink_sky
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 72
Geregistreerd: vr nov 02, 2012 1:36 pm

Re: PIHKAL

Berichtdoor beanhead » vr nov 23, 2012 2:15 pm

Bekijk gelijk TIHKAL en bekijk de docu Dirty pictures :love:
Better living through chemistry
Avatar gebruiker
beanhead
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 254
Geregistreerd: di feb 22, 2011 4:39 am


Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner