Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

PMMA WAARSCHUWING!

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor Drugs Infolijn » vr apr 12, 2013 11:53 am

Op de drugstestspreekuren in Amsterdam en Noord-Brabant zijn poeders getest die verkocht worden als MDMA of als ketamine maar de gevaarlijke stof PMMA bevatten. Het gaat om een zeer, zeer fijn poeder (ongeveer net zo fijn als poedersuiker).
Er zijn sterke aanwijzingen dat deze PMMA-poeders ook in andere steden zullen opduiken.

Wereldwijd zijn er de afgelopen jaren al tientallen PMMA-doden te betreuren.
Al bij een geringe dosering PMMA kom je in de gevarenzone, van extreme hartkloppingen en een snel stijgende lichaamstemperatuur (oververhitting).

Bij elke twijfel, laat je poeder testen!!!

Komt iemand in de problemen, bel de ambulance en vertel wat er gebruikt is!

Voor adressen waar je drugs kunt laten testen zie http://www.drugs-test.nl.
Voor meer informatie over drugs kun je bellen met de Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min)).

12 april 2013
Drugs Informatie en Monitoring Systeem
(DIMS)
Laatst bijgewerkt door Drugs Infolijn op vr apr 12, 2013 12:19 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor Stefaan » vr apr 12, 2013 11:54 am

Dank u voor de waarschuwing! :p
Stefaan
Ja en nu?
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2410
Geregistreerd: ma jun 06, 2011 2:14 pm

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor Afca_Remy » vr apr 12, 2013 3:49 pm

Las het op nu.nl inderdaad!
Is mooi zuur!
Liever te dik in de kist, dan een feestje gemist :D :cheers:
Avatar gebruiker
Afca_Remy
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 790
Geregistreerd: wo jul 11, 2012 6:52 pm
Woonplaats: Noord Holland

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor Drugs Infolijn » di apr 16, 2013 4:18 pm

Drugs Infolijn schreef:Op de drugstestspreekuren in Amsterdam en Noord-Brabant zijn poeders getest die verkocht worden als MDMA of als ketamine maar de gevaarlijke stof PMMA bevatten. Het gaat om een zeer, zeer fijn poeder (ongeveer net zo fijn als poedersuiker).
Er zijn sterke aanwijzingen dat deze PMMA-poeders ook in andere steden zullen opduiken.

Wereldwijd zijn er de afgelopen jaren al tientallen PMMA-doden te betreuren.
Al bij een geringe dosering PMMA kom je in de gevarenzone, van extreme hartkloppingen en een snel stijgende lichaamstemperatuur (oververhitting).

Bij elke twijfel, laat je poeder testen!!!

Komt iemand in de problemen, bel de ambulance en vertel wat er gebruikt is!

Voor adressen waar je drugs kunt laten testen zie http://www.drugs-test.nl.
Voor meer informatie over drugs kun je bellen met de Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min)).

12 april 2013
Drugs Informatie en Monitoring Systeem
(DIMS)


Wat is PMMA en waarom is het gevaarlijk?

PMMA (para-Methoxymethamphetamine) lijkt qua werking op MDMA (de werkzame stof in XTC). De effecten van PMMA worden alleen veel later gevoeld dan bij MDMA. Het kan dus zijn, dat je denkt een "lage dosis" MDMA te hebben genomen, waardoor je gaat 'bijnemen' en zo een riskante dosis binnen krijgt. Gebruikers rapporteren via o.a erowid vervelende fysieke effecten zelfs pas 24 tot 72 uur na aanvankelijke inname. De fysieke effecten zijn het best te vergelijken met griepsymptomen, dit kan per persoon verschillen in zwaarte.

Bij een riskante dosis kan de hartslag, bloeddruk en lichaamstemperatuur plotseling sterk gaan stijgen. Dit kan leiden tot misselijkheid, onregelmatige hartslag, ademhalingsmoeilijkheden, stuiptrekkingen, hartaanvallen, bewusteloosheid en dood (meestal door oververhitting).
Wereldwijd zijn er de afgelopen jaren al tientallen PMMA-doden te betreuren. Om de risico's zoveel mogelijk te beperken, kun je pillen en poeders laten testen.
Voor adressen waar je drugs kunt laten testen zie: http://www.drugs-test.nl.

Meer lezen over de risico's van PMMA? Bekijk het risicoschattingsrapport van het CAM over PMMA: http://www.rivm.nl/bibliotheek/digitaal ... apport.pdf
De Drugs Infolijn is een dienst van het Trimbos-instituut en wordt financieel ondersteund door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
De Drugs Infolijn (0900-1995, € 0,10 p/min) geeft betrouwbare informatie en adviezen over drugs en druggebruik. Kijk ook eens op http://www.drugsinfo.nl en op http://www.drugsenuitgaan.nl.
Avatar gebruiker
Drugs Infolijn
Trimbos Professional
Offline
 
Posts: 195
Geregistreerd: ma maart 07, 2011 4:12 pm

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor dedoosvanAndraes » wo apr 17, 2013 3:14 pm

Dit is net zoiets als paardenvlees door je Ikea gehaktballetjes.
Avatar gebruiker
dedoosvanAndraes
Newbie
Verbannen
 
Posts: 7
Geregistreerd: wo apr 17, 2013 2:58 pm
Woonplaats: Wisselend

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor Ivo » wo apr 17, 2013 3:50 pm

dedoosvanAndraes schreef:Dit is net zoiets als paardenvlees door je Ikea gehaktballetjes.

Behalve dan dat je geen rare bijeffecten krijgt van 4 gehaktballetjes die stiekem vol paardenvlees zitten.
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor Einstein » wo apr 17, 2013 4:13 pm

PMA (zonder extra M) zou een vrij typisch effect hebben dat in de verte lijkt op dat van MDMA, maar met veel meer nare bijwerkingen en zonder stimulerend effect. PMMA is waarschijnlijk net wat stimulerender, maar ik denk niet dat het echt bij amfetamine in de buurt komt.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor Rups » ma apr 22, 2013 1:03 am

Ik had laatst wel mdma waar mijn lichaamstemperatuur abnormaal steeg en heel hoog was, als in hoger dan normaal gesproken, vond dat een beetje eng en heb de rest van de avond met een flesje water buiten gestaan.
Maarja, t hoeft niet zo te zijn dat het toevallig die PMMA was..
In ieder geval ga ik er nu wel op letten, bedankt!
Did : Speed, MDMA, DMT, 2C-B, 2C-E, LSD, GHB, GBL, alcohol, nicotine, hasj, wiet, ketamine, meta, XTC, meth, lachgas, ritalin, poppers, truffels, salvia, fentanyl, cocaine, B3, tramadol

I rest in the comfort of knowing my soul is eternal and my consciousness endless.


Avatar gebruiker
Rups
Acid head
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 373
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:39 pm
Woonplaats: Eutopia

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor the_dude » za aug 24, 2013 2:54 pm

op dit moment zijn roze pilletjes met een vraagteken dat in spiegelbeeld er op staat gedrukt pillen die pmma bevatten en erg gevaarlijk zijn. hiervoor waren het bruin/beige pilletjes met een doodshoofdje. snoep verstandig!
my rug was stolen.
Avatar gebruiker
the_dude
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 62
Geregistreerd: ma aug 05, 2013 2:25 pm

Re: PMMA WAARSCHUWING!

Berichtdoor No1 » ma aug 26, 2013 5:01 pm

Testimonial:
Helaas heb ik dit jaren terug ervaren. Ik heb toen 1 hele pil gebruikt die zonder mijn weten toen bekend stond om zijn inhoud PMMA. 2 uur later ben in elkaar gezakt. mijn broer wist niet wat hij met mij moest doen dus die heeft mij naar huis gebracht en in bed gelegd.
veel moeite met ademen en bij bewustzijn blijven. na een vage en diepe slaap ben ik weer de oude geworden.
Mijn tip Koop niet zomaar een onbekend pilletje van iemand.. dit kan je duur komen te staan
No1
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: ma aug 26, 2013 3:27 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner