Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Prestaties verhogen op werk

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Partypipo » za okt 10, 2015 1:48 am

Geen mens houdt 70 uur per week werken vol.
Misschien moeten ze 3 mensen aannemen voor 32 uur, dat kost minder dan 1 iemand zoveel extra betalen door alle overuren.
70 uur per week werken en verwachten dat je altijd gefocust bent is zeer onrealistisch.

Maar goed, een beetje pep ziet geen mens. 1 lijntje als je uit bed komt van 60 tot 80 mg en je gaat moeiteloos door je dag heen.
Een weekje.
Misschien twee.
Dan wordt het met pep net zo zwaar als zonder eerst was.
Dus je gaat meer nemen, en meer.
Nu gaat het wel opvallen.
Je kan niet meer terug. Je kan niet meer zonder. Je wordt niet alleen ontslagen, je komt nergens meer aan de bak omdat jij juist op drugscriminelen hoort te jagen.
Je wereld stort compleet in, vrouw en kinderen gaan bij je weg.
Je zit thuis werkloos iedere dag te drinken of te drugsen om je minder kut te voelen.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Zelfkweek » za okt 10, 2015 2:39 pm

We hebben al veel zo een verhalen gehoord en de meeste eindigen met een verslaving. De eerste paar maanden tot misschien een jaar zal het wel vlot gaan... dat is net het gevaarlijke.

Ik zou het u niet aanraden om drugs functioneel te gaan gebruiken.

wat partypipo zegt is de waarheid.
Laatst bijgewerkt door Zelfkweek op za okt 10, 2015 2:51 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
Wat dan?
Avatar gebruiker
Zelfkweek
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 273
Geregistreerd: di mei 05, 2015 1:31 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Einstein » za okt 10, 2015 2:47 pm

Nootropica zijn wat dat betreft nog het minst risicovol, daar word je in ieder geval niet zo heel psychotisch van als je ze langere perioden te vaak gebruikt. Wil je een langere tijd aan de stimulanten, dan moet je genoeg discipline hebben om er niet mee te overdrijven, anders gaat het gegarandeerd mis. Ook bij gematigd gebruik zal er tolerantie optreden, dus houd daar rekening mee. Qua stimulanten zijn amfetamine en ritalin allebei wel geschikt, exotischer matrealen heb je niet nodig. Sommige mensen vinden het effect van ritalin erg onprettig, (dex-)amfetamine werkt in dat geval vaak beter.
Qua nootropica is noopept inderdaad erg leuk. Het schijnt ook redelijk vrij van bijwerkingen te zijn, afgezien van hoofdpijn en geprikkeldheid die je maar voor lief moet nemen. Het effect van noopept vind ik nog opmerkelijk sterk, maar tegelijk subtiel. Het spul geeft je geen rush zoals uppers dat doen.
Houd, meer in het algemeen, de woorden van den Prediker in gedachten:
IJdelheid der ijdelheden, zegt den Prediker, ijdelheid der ijdelheden, het is al ijdelheid! Welk voordeel heeft de mens van al zijn zwoegen waarmee hij zich aftobt onder deze zon?
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Maus » za okt 10, 2015 4:21 pm

Ik neem er nog eentje, op Prediker :beer: :hulde:
Maus schreef:Wees liev voor elkaar en leef in vrede :stoned:


Albert Einstein schreef:
Der hauptgrund für stress ist der tägliche kontakt mit idioten


Leo Gura from http://www.actualized.org schreef:
Society is an amusementpark for the ego to distract you from truth
Avatar gebruiker
Maus
RIP lieve Poseidon...
DF God
Offline
 
Posts: 10325
Geregistreerd: vr mei 18, 2012 10:53 am
Woonplaats: Vrijstaat www.drugsforum.info

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Claviceps » za okt 10, 2015 4:42 pm

Anoniem1984 afhankelijk van de nootropic die besproken wordt zijn er meerdere te noemen waar de wetenschappelijke resultaten voort zijn gekomen uit beperkte studies met populaties die al cognitieve beperkingen hadden. Denk bijvoorbeeld aan parkison patiënten of mensen met dementia. De conclusie overnemen en zeggen dat dezelfde toename in cognitieve prestatie in een gezonde populatie aangetroffen zal worden is niet met zekerheid te stellen zonder onderzoek. Daarnaast zijn veel van deze nootropics nog maar (zeer) beperkt onderzocht en heb je net als met supplementen al snel te maken met pseudoscience-achtige claims.

Wat betreft amfetamines en soortgelijke variaties is er ook veel discussie in de wetenschap over de effectiviteit van deze stoffen als prestatie "booster". Enkele studies hebben juist aangetoond dat deze stoffen voornamelijk de perceptie verandert waardoor mensen denken dat ze beter presteren terwijl er in effect geen significant verschil was tussen de test groep en een placebo groep. Andere studies tonen aan dat op laboratorium testen er beter gescoord wordt. Echter, een laboratorium test hoeft niet direct gerelateerd te zijn aan hoe je in het normaal leven functioneert en deze aspecten toepast. Stimulanten kun je het beste beschouwen in dezelfde optiek als cafeïne als je het mij vraagt. Het geeft je een opkikker en maskeert fysieke en mentale uitputting maar het levert niet per se een significantie prestatie boost. Afhankelijk van het werk dat je doet kan het zelfs averechts werken doordat je fouten kunt gaan maken uit moeheid. Op dit forum is dit aspect bijvoorbeeld ook al meerdere malen besproken in de context van in de auto stappen met stimulanten gebruik na een drukke avond stappen en dan denken dat je autorijden er niet onder zal leiden.

Ik ken meerdere mensen die een burn-out hebben gehad. Ik ben bang dat als je op dit pad door blijft gaan dat een burn-out wellicht tot een realiteit behoort. Mocht je dit overkomen dan ben je verder van huis dan je huidige routine proberen aan te passen of in overleg met je werkgever tot een oplossing te komen. Ik weet niet voor welk bedrijf je werkt maar ik neem aan dat er de mogelijkheid is om met je manager te praten, personeelsafdeling, een bedrijfsarts, of je eigen huisarts over de huidige situatie en wat er eventueel aan te doen is.

Het nemen van medicatie of drugs als "oplossing" is eigenlijk dweilen met de kraan open. Medicatie en drugs kunnen je problemen maskeren maar deze zullen niet verdwijnen. Bijvoorbeeld: als je fysiek en mentaal uitgeput bent kan cafeïne een opkikker geven maar je weet net zo goed als ik (neem ik aan) dat de crash erna alsnog plaats vind. Ditzelfde gebeurt in mijn optiek als je medicatie of drugs gaat gebruiken, wellicht in verschillende tijdspannen maar ik denk dat het onvermijdelijk is als je het op langer termijn gaat gebruiken.

Afhankelijk van wat je van plan bent om te gaan gebruiken krijg je mogelijk ook te maken met tolerantie zoals Einstein ook al zei. Dit is het punt dat de huidige dosering niet meer hetzelfde effect heeft als voorheen. Als je dit paart met een drug die schadelijk voor je gezondheid is, of waar de effecten op de gezondheid voor langer termijn onbekend zijn dan ben je dus aan het spelen met je gezondheid. Op dit punt kun je dan weer terug af aan beginnen en een nieuwe drug zoeken of over gaan op combinatie gebruik wat escalatie van gebruik in handen kan spelen en zoals eerder al vermeld verslaving.

Een van de beste en belangrijkste manieren om prestatie hoog te houden is voldoende slaap te krijgen. Als je toch graag iets zou willen nemen dan zou ik persoonlijk eerder kijken voor bijvoorbeeld cafeïne pillen in plaats van te gaan experimenteren met experimentele nootropics. Daarbij geldt wel dat je verstandig om gaat met doseringen. De hele nootropics beweging is in mijn ogen veelal een extensie van de big business rondom supplementen en vitamines. Het is veelal ongereguleerd en wetenschap die totaal uit context gerukt wordt om marketing claims te ondersteunen. Als mensen al effecten ervaren dan blijft de vraag of deze effecten voortkomen uit het gebruik van de substantie, of juist uit het placebo-effect of andere fysieke en omgevingsfactoren. Hiervoor zijn meerdere dubbelblindstudies nodig in een gezonde populatie mocht je iets met vrij grote zekerheid willen claimen over de effecten van een nootropic.

- Wikipedia - Health effects of caffeine, Short-term Effects
- Wikipedia - Health effects of caffeine, Long-term Effects
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Italiano » za okt 10, 2015 6:03 pm

Treurig om de reacties te lezen die in eerste instantie gegeven worden, die vervolgens ook enigszins leidend lijken te zijn voor andere, wat meer waardevolle, reacties. Het onderwerp hier is NIET het gebruik van stimulerende drugs zoals ritalin, coke of pep. Gebruik daarvan is inderdaad een "slippery slope" en is op lange termijn niet houdbaar / duurzaam. Wat hier WEL het onderwerp is, is het gebruik van nootropics. Het idee van nootropics is juist dat je ze wel kunt blijven gebruiken zonder aan te lopen tegen tolerantie, verminderde effecten etc. Volgens mij moeten de meeste mensen hier zich eens beter verdiepen alvorens te gaan roeptoeteren.

@ TS: vooral op longecity kun je veel info vinden over bepaalde "stacks" (combinatie van supplementen / nootropics) die mensen gebruiken om het meeste uit jezelf te halen / mentale prestaties te verbeteren. Echter heeft alles een grens, ook nootropics. Ze geven geen tijdelijke topprestaties zoals de standaard drugs, maar het voordeel zit 'm vooral in de lange termijn. De effecten die je kunt verwachten (bijv. betere concentratie, beter geheugen) zijn daarnaast persoonsgebonden. Iemand met een laag IQ wordt er niet ineens een Einstein van. Ook de dosissen zijn persoonsafhankelijk, en moeten vaak door "uit te proberen" gevonden worden. Hier moet je maar net de moeite in willen stoppen. Je speelt toch met je brein. Om uberhaupt iets uit nootropics te kunnen halen moet de basis in orde zijn, d.w.z. niet vermoeid zijn, gezond eten, voldoende slapen etc.

JongGeleerd schreef:Je roept wel heel hard nee tegen illegale drugs, maar Nootropics zijn ook illegaal.

Onjuist.
Avatar gebruiker
Italiano
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1049
Geregistreerd: zo jan 08, 2012 1:29 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Claviceps » za okt 10, 2015 6:47 pm

Italiano schreef:Het idee van nootropics is juist dat je ze wel kunt blijven gebruiken zonder aan te lopen tegen tolerantie, verminderde effecten etc.

Daar ben ik het niet mee eens. Nootropics zijn een verzamelnaam daaronder vallen zowel supplementen, voeding, alsmede medicatie en drugs. Om te stellen dat al deze geen tolerantie en dus in verminderde effecten kunnen resulteren is een generalisatie die je niet kunt maken. Onder de noemer nootropics kun je bijvoorbeeld ook stimulanten rekenen (https://en.wikipedia.org/wiki/Nootropic#Drugs).

Als het gaat om de zogenaamde racetams (hier valt Piracetam onder) die redelijk populair zijn dan zul je zien dat als je de onderzoeken gaat bekijken dat deze voornamelijk gedaan zijn onder populaties die al cognitieve beperkingen hadden. Daarnaast is het onderzoek met deze substanties in gezonde populatie ook beperkt of zelfs totaal afwezig. Gedurende mijn studie heb ik verschillende studies bekeken over racetams omdat ik ook geïnteresseerd was in het boosten van mijn prestatie. Uiteindelijk heb ik ervan af gezien omdat het in mijn ogen op hetzelfde neerkomt als experimenteren met RC's.

Naast de racetams worden er ook vele claims gemaakt over supplementen zoals vitamines en mineralen die zogenaamd bepaalde effecten zouden hebben. Als je meerdere studies hierover gaat bekijken dan kom je vaak een genuanceerd beeld tegen dan de labels van deze producten verkondigen. Als je daarbij in gedachte houdt dat als het om een beperkt aantal studies met een kleine populaties en/of slechte methodiek gaat of eventueel studies met dieren dan is er nog steeds geen duidelijk antwoord te geven op de effectiviteit van een dergelijk supplement. Deze redenering geldt trouwens voor alle middelen en niet per se alleen voor supplementen.

Claims die op Longecity worden gemaakt zijn anekdotisch bewijs waarvan niet met zekerheid te zeggen is dat de verbetering voortkomt uit het gebruik van deze "stacks" en substanties. Daarmee wil ik niet zeggen dat geen enkele nootropic prestatie kan verbeteren of dat bepaalde stacks niet behulpzaam kunnen zijn. Als je echter met je gezondheid gaat experimenteren is het beter om kritisch de informatie goed te onderzoeken in mijn opinie.
Laatst bijgewerkt door Claviceps op za okt 10, 2015 8:29 pm, in totaal 3 keer bewerkt.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Dopaminded » za okt 10, 2015 6:56 pm

Anoniem1984 schreef:
Rudolph schreef:
Anoniem1984 schreef:De tijd die ik in mijn werk steek kan ik helaas niet veranderen en de werkdruk ook niet.


Anoniem1984 schreef:waar een wil is, is een weg.

:roll:


Waardeloze reactie.

Ter herinnering, ik ben geen studentje die iets zoekt om z'n examens te halen. Ook ben ik geen junkie die op zoek is naar een high.

Wat ik dan dus niet snap is dat de gemiddelde 17 jarige junk hier prima geholpen wordt, maar iemand die aan serieus en effectief gebruik wil doen? Tja... Ik weet niet wat er van moet vinden.


Ik vind dat jij hier beter weer eventjes kan oprotten en je respect gaat terug zoeken.
Op een drugsforum zitten druggebruikers.
Het woord junkie gaat nog al snel neerbuigend klinken en al helemaal in de context waarin jij het toepast.

Sorry als deze junkie ook enkel een waardeloze reactie zou gepost hebben :snort: :wave:
"Jusqu'ici, tout va bien"

Avatar gebruiker
Dopaminded
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 483
Geregistreerd: di jun 03, 2014 10:12 am

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Exceptional » za okt 10, 2015 7:12 pm

Dopaminded schreef:Ik vind dat jij hier beter weer eventjes kan oprotten en je respect gaat terug zoeken.
Op een drugsforum zitten druggebruikers.
Het woord junkie gaat nog al snel neerbuigend klinken en al helemaal in de context waarin jij het toepast.

Heeft hij ongelijk dan? Of je het nou neerbuigend vindt klinken of niet, er zitten hier wel degelijk junkies. En vaak worden ze inderdaad beter geholpen dan deze dude.

Vaak ook niet :grin:
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Schepje » za okt 10, 2015 7:17 pm

Stoppen met koffie, "Als je dat al drinkt". Helpt met het in perspectief brengen van hoe het je stress levels beinvloed, en hoe het soms wel eens helpt. Af en aan is beter.
Endorfine junky,
Avatar gebruiker
Schepje
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 711
Geregistreerd: do mei 15, 2014 8:00 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Dopaminded » za okt 10, 2015 7:25 pm

Exceptional Insight schreef:
Dopaminded schreef:Ik vind dat jij hier beter weer eventjes kan oprotten en je respect gaat terug zoeken.
Op een drugsforum zitten druggebruikers.
Het woord junkie gaat nog al snel neerbuigend klinken en al helemaal in de context waarin jij het toepast.

Heeft hij ongelijk dan? Of je het nou neerbuigend vindt klinken of niet, er zitten hier wel degelijk junkies. En vaak worden ze inderdaad beter geholpen dan deze dude.

Vaak ook niet :grin:


Maar ik ben niet degene die gaat beslissen over andere personen of ze al dan niet "junkie" zijn.
Ook al is het niet specifiek gericht, ik vind de veralgemening even neerbuigend.
Het beeld dat hij hier in mijn ogen schept, is enerzijds de duidelijke "wij - zij" profilering/distanciëring, terwijl hij hier anderzijds om exact dezelfde reden als "wij" naar informatie komt zoeken.

Ik heb respect voor eenieder die op zijn beurt ook respect kan tonen. Mensen die hierin gebrekkig zijn, hoeven van mij ook geen vriendelijk woord te verwachten :)

Nota bene de essentiële reden waarom "17 jarige junkies" hier vaak "beter" geholpen worden, is omdat zij nou eenmaal het meest kwetsbare en beïnvloedbare publiek zijn onder de druggebruikers.
Zij beseffen vaak nog niet ten volste waar ze aan beginnen en dienen het meest intensief geïnformeerd en begeleid te worden in mijn ogen.

Een man van volwassen leeftijd heeft even veel recht op sensibilisering en ondersteuning.
Er is wel nog een onderscheid tussen minder adequaat (*niet snel genoeg*) deze ondersteuning krijgen, of simpelweg "onvoldoende feedback krijgen".
Om meteen zo uit je krammen te schieten op een plek waar je pas nieuw bent en om raad vraagt...

Sorry, kan je anders aanpakken :wave:
"Jusqu'ici, tout va bien"

Avatar gebruiker
Dopaminded
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 483
Geregistreerd: di jun 03, 2014 10:12 am

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Exceptional » za okt 10, 2015 8:11 pm

Goed punt. Weinig tegenin te brengen.

Maar zijn frustratie is wel begrijpelijk, niet? Als hij na duidelijke tekst en uitleg nog steeds wordt afgeschilderd als verslaafde in spé die zijn carrière alvast vaarwel kan zeggen.

Maar verder moet ik je wel gelijk geven, netjes is het niet.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Ivo » za okt 10, 2015 8:21 pm

Ik denk dat een aantal mensen niet verder heeft gelezen dan de titel...
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Avatar gebruiker
Ivo
Midnight Toker
Site Admin
Offline
 
Posts: 7905
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 12:34 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor djeemen » za okt 10, 2015 8:25 pm

Exceptional Insight schreef:Maar zijn frustratie is wel begrijpelijk, niet? Als hij na duidelijke tekst en uitleg nog steeds wordt afgeschilderd als verslaafde in spé die zijn carrière alvast vaarwel kan zeggen.


Het gros van de bezoekers hier weet dat wat deze meneer zoekt, niet bestaat. In elk geval niet op de manier waarop hij hoopt. Als deze meneer dat dan niet wil of kan geloven, ontstaat er wrijving... Zoals we dus zien.

Als deze man toch uiteindelijk iets vind wat precies is wat hij zocht, dan zijn wij allen erg benieuwd. :)
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Exceptional » za okt 10, 2015 8:25 pm

Ivo schreef:Ik denk dat een aantal mensen niet verder heeft gelezen dan de titel...

Scherp :)

djeemen schreef:Het gros van de bezoekers hier weet dat wat deze meneer zoekt, niet bestaat. In elk geval niet op de manier waarop hij hoopt. Als deze meneer dat dan niet wil of kan geloven, ontstaat er wrijving... Zoals we dus zien.

Het gros van de bezoekers hier weet niet eens wat deze man zoekt, als ik de reacties mag geloven. Ik heb het in pb met hem erover gehad, hij weet heel goed wat hij zoekt en het heeft bijzonder weinig te maken met wat hem hier allemaal afgeraden wordt.

djeemen schreef:Als deze man toch uiteindelijk iets vind wat precies is wat hij zocht, dan zijn wij allen erg benieuwd. :)

Hij heeft mij alvast niewsgierig gemaakt naar Modafinil.
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Claviceps » za okt 10, 2015 8:36 pm

Exceptional Insight, wat betreft effect en gebruik kun je Modafinil vergelijken met Ritalin. Het mechanisme van actie is echter anders. Als je een van de ongelukkige bent zijn er bepaalde bijwerkingen die nogal hevig kunnen zijn. Moet je voor de fun eens Steven-Johnson Syndrome Googlen (be warned). Ook een van de medicaties/drugs waar ik mij tijdens mijn studie in heb verdiept ;)

In 2007, the FDA ordered Cephalon to modify the Provigil (Modafinil merknaam) leaflet in bold-face print of several serious and potentially fatal conditions attributed to modafinil use, including toxic epidermal necrolysis (TEN), DRESS syndrome, and Stevens-Johnson syndrome (SJS).

The long term safety and effectiveness of modafinil have not been determined.
- Wikipedia - Modafinil
Laatst bijgewerkt door Claviceps op za okt 10, 2015 8:43 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor djeemen » za okt 10, 2015 8:37 pm

Exceptional Insight schreef:Hij heeft mij alvast niewsgierig gemaakt naar Modafinil.


Bij mij is ook modafinil onderweg vanuit USA. Maar mijn vraag is meer - als je 70 uur per week werkt, hoe wil daar meer uit persen? Meer uren eruit halen lijkt mij onmogelijk. Wat rest is efficienter werken maar hoe kan dat weer als je nauw gebonden bent aan procedures op je werk?
Perspectief is alles.
djeemen
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 620
Geregistreerd: di apr 29, 2014 12:29 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Exceptional » za okt 10, 2015 8:42 pm

Claviceps schreef:Exceptional Insight, wat betreft effect en gebruik kun je Modafinil vergelijken met Ritalin. Het mechanisme van actie is echter anders. Als je een van de ongelukkige bent zijn er bepaalde bijwerkingen die nogal hevig kunnen zijn. Moet je voor de fun eens Steven-Johnson Syndrome Googlen (be warned). Ook een van de drugs waar ik mij tijdens mijn studie in heb verdiept ;)

Jij bent goed bezig, jongen. Einstein, ga je polis maar zoeken en let op je dekking.

Stevens–Johnson syndrome, a form of toxic epidermal necrolysis, is a life-threatening skin condition, in which cell death causes the epidermis to separate from the dermis. The syndrome is thought to be a hypersensitivity complex that affects the skin and the mucous membranes.

Laat maar :)

djeemen schreef:Bij mij is ook modafinil onderweg vanuit USA. Maar mijn vraag is meer - als je 70 uur per week werkt, hoe wil daar meer uit persen? Meer uren eruit halen lijkt mij onmogelijk. Wat rest is efficienter werken maar hoe kan dat weer als je nauw gebonden bent aan procedures op je werk?

Hij zegt toch dat zijn doel is om gedurende die 70 uur zijn onverdeelde aandacht erbij te kunnen houden?
Don't ask me nothing about nothing, I just might tell you the truth.
Avatar gebruiker
Exceptional
Cynic
Donateur
Offline
 
Posts: 3569
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:47 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Fool » za okt 10, 2015 9:14 pm

Claviceps schreef:Moet je voor de fun eens Steven-Johnson Syndrome Googlen (be warned). Ook een van de medicaties/drugs waar ik mij tijdens mijn studie in heb verdiept ;)

Wordt dat niet ook veroorzaakt door een waslijst aan medicatie en drugs, bijvoorbeeld ibuprofen en cocaïne?
Fool
Stom
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2575
Geregistreerd: za maart 08, 2014 6:39 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Paradise » za okt 10, 2015 9:49 pm

Je kan ook eens kijken naar sommige adaptogens.

( Veel discussie rond en er zijn zoveel soorten ).

Iets van wiki:
In spite of their theoretical normalizing effect, certain dosing regimens of supposed adaptogenic plant extracts are claimed to have stimulating effects on the central nervous system. Plant adaptogens are said to stimulate the nervous system by mechanisms which are totally different from those of conventional stimulants as associated with metabolic regulation of various elements of the stress system and modulation of stimulants-response comply.

Maar je moet ze case per case bekijken. Ginseng goed bereidt en ashwaganda heb ik wel positieve ervaringen mee.
Kratom, afhankelijk van de strain en hoe scherp je moet zijn kan alleszins je uithoudingsvermogen wat verhogen.
Dat valt nog safe te gebruiken ...
Coca thee is een goeie maar illegaal ...
Dopamine precursors ... L-Tyrosine, nog een paar ... 5HTP mogelijk voor een betere nachtrust.

Ritalin, dex enz ... voor functioneel werk is eigenlijk nog het meest safe zoals "een studentje die even examens moet doen",
dan uitblazen en vergeten.
Dex vind ik wel een efficiëntie hebben die ik bij ritalin niet echt ervaar.
Avatar gebruiker
Paradise
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 457
Geregistreerd: wo jul 13, 2011 3:45 am

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor Claviceps » za okt 10, 2015 9:53 pm

Best mogelijk Fool. Het gaat om een zeldzame aandoening en in relatie tot hoe vaak zoiets voorkomt bij verschillende medicaties of drugs kan ik geen uitspraken over doen en zal ook deels persoonsgebonden zijn. Ik had er alleen zelf over gelezen in relatie tot Modafinil. Echter, het idee dat het bij meerdere middelen voor kan komen wil natuurlijk niet vrijwaarden dat je geen pech kunt hebben met 1 van deze middelen terwijl de rest prima voor je gaat.

EDIT: Net even een bijsluiter van Ibuprofen gecheckt en hij staat er inderdaad in vermeld :D
“Scientists do not speak in absolutes, they present the results that support the hypothesis and the tolerance for error.”
Claviceps
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 903
Geregistreerd: zo feb 27, 2011 6:17 pm

Re: Prestaties verhogen op werk

Berichtdoor lemon » vr okt 30, 2015 4:16 am

Jammer genoeg ben je geen genie, (zoals lemon). Sorry lees een boek vriend en denk na. Je beperkt jezelf met je prestatiedrang.
lemon
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 110
Geregistreerd: za jun 04, 2011 9:54 am

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron