Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

PWS Hallucinogene drugs

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor pws » ma sep 23, 2013 3:07 pm

Beste forum-bezoekers,

Wij zijn bezig met een profielwerkstuk over halucinogene drugs, hiervoor moeten wij een onderzoek doen, en mochten helaas niks (laten)testen. Daarom vragen wij jullie hulp met het invullen van een vragenlijst. Wij zouden deze vragenlijst graag ingevuld willen hebben voor deze soorten drugs: LSD, 2CB, Ayahuasca en Paddo's.

- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
- Hoelang duurt de 'trip'?
- Beschrijving van het gevoel?
- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?
- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?

(Zet aub de soort drugs bij uw ingevulde vragenlijst)

Bij voorbaat dank,

Robert & Bouke
pws
Newbie
Offline
 
Posts: 3
Geregistreerd: ma sep 23, 2013 2:42 pm

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor ParadijsVogel » ma sep 23, 2013 3:28 pm

Tof dat jullie dat onderwerp hebben mogen doen!

2C-B:

-Het duurt over het algemeen zo'n 45-60 bij mij voordat het begint te werken. Kan verschillen bij andere mensen.

-De trip duurt bij mij ongeveer 4-5 uur, waarbij het bij uur 2-3 het sterkste werkt.

-Lacherig, hallucinaties, hyperfocus, tijdsbesef verandert en de tijd lijkt stil te staan, geluidsvervorming en een algemeen gevoel van wazigheid soms.

-De effecten zijn bij mij het meest merkbaar in het midden van de trip. De hallucinaties zijn dan wel het meest aanwezig en ga ik het lekkerst. Aan het eind is er nog een beetje een lekkere afterglow, maar niet veel meer.

-Als de drug is uitgewerkt ga je weer redelijk terug naar nuchter, dus geen crash. Je hebt dan gewoon weer een nuchter gevoel, tenzij je er nog alcohol bij hebt genomen, dan merk je dat wel. De dag erna ervaar ik bijna altijd als bovengemiddeld positief. Gewoon een wat blijere kijk op het leven, dus geen kater.

-Ik denk dat het trippen zelf je wel vermoeid maakt, verder stimuleert het niet en het maakt het ook niet lastiger.

-Alcohol versterkt het effect van 2C-B enorm, dus het is niet handig om dronken 2C-B te pakken. Tenzij je al redelijke ervaring hebt zou ik persoonlijk voor de trip geen alcohol drinken.

-Mijn tastzin verandert behoorlijk. Objecten voelen vaak heel anders aan dan ze daadwerkelijk doen. Je gehoor vervormt wel iets als je muziek luistert, maar verder niet echt. Je smaak verandert ook, ik vind frisdranken en bier vaak niet zo lekker tijdens de trip en drink dan gewoon water of red bull.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor Trippie » ma sep 23, 2013 3:41 pm

Ik zal de vragenlijst maar eens invullen voor LSD en Paddo's dan, aangezien ik daar al wel wat ervaring mee heb.
(Mijn "paddo" ervaringen zijn eigenlijk gebaseerd op truffels, maar het effect schijnt veruit hetzelfde te zijn, de actieve stof is ook gewoon dezelfde)

- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?

LSD bouwt heel langzaam op en het duurt ongeveer 2 uur voordat je aan het plateau zit (plateau: wanneer het effect niet meer opbouwt maar ook nog niet afneemt). Wanneer je de eerste effecten merkt hangt een beetje af van de dosis. Als je maar net genoeg hebt genomen om het heel lichtjes te merken zal dat de volle twee uur duren voor het zo ver is. Als je meer neemt zal je de eerste effecten al eerder merken.

Bij paddo's geld eigenlijk hetzelfde, alleen bouwen ze veel sneller op dan LSD, op ongeveer 45 minuten tijd.

- Hoelang duurt de 'trip'?

Dit hangt bij LSD heel sterk af van de dosis. Voor LSD zal het minstens 6u aanhouden, maar naarmate je hogere dosissen neemt zal het ook langer gaan duren, ik heb al meermaals meer dan 12 uur getript.

Paddo's lijken een minder variabele werkingsduur te hebben als LSD, meestal duurt het zo'n 5 uur, maar misschien komt dat wel gewoon omdat ik nog nooit met hele hoge dosissen heb geëxperimenteerd.

- Beschrijving van het gevoel?

Sorry maar het gevoel van psychedelica met woorden beschrijven is echt onmogelijk. Je ervaart visuele, auditieve en tactiele verstoringen, gaat op andere manieren over dingen nadenken en je bent meestal flink in de war, zo veel kan ik je zeggen. Als je meer wilt moet je maar eens wat tripreports lezen.

- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?

Zowel Paddo's als LSD zorgen op zichzelf niet voor euforie maar versterken wel je gevoelens. Dus ja, je kan je heel goed voelen en heel kut en alles daartussen. Alles kan in dezelfde trip voorkomen maar dat hoeft niet per sé, je kan ook de hele trip lang genieten en je kan ook één grote kuttrip meemaken.

- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?

Een kater zoals bij alcohol niet, nee. Wel kan je er bijvoorbeeld een dagje niet bij zijn als je een hele intense trip hebt beleeft en je wat te verwerken hebt de volgende dag. Ook als je niet hebt kunnen slapen door de drugs ben je uiteraard moe de volgende dag.

- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?

Zo lang je aan het trippen bent is het absoluut onmogelijk om te slapen. Slapen op speed is echt kattepis in vergelijking met psychedelica.

- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?

Ja, je moet goed in je vel zitten, in een rustige/veilige omgeving zijn (toch zeker voor je eerste keer, later kan je nog zien in welke situaties je allemaal wilt trippen), enkel mensen om je heen hebben die je vertrouwd en geen verplichtingen hebben gedurende die dag.

- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?

Ja, niet altijd maar het kan zeker.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor Vinnie » ma sep 23, 2013 4:36 pm

beter stuur je mij die pws moet er een over een half jaartje afhebben en heb nog niet eens een onderwerp :roll2:
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor Naturelover » ma sep 23, 2013 6:56 pm

Paddo's (Truffels = zelfde werkende stof. Allebei bevatten Psilocine)

- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
10-20 minuten voor de eerste effecten, daarna bouwt het op en na 60 minuten werkt het op volle kracht.

- Hoelang duurt de 'trip'?
Van het moment van inname tot helemaal uitgewerkt duurt zon 6 uur.

- Beschrijving van het gevoel?
Fysieke veranderingen zijn: lichten en kleuren worden zeer helder ervaren, geuren zijn heel intens en je wordt extra sensitief voor aanrakingen. Ook geluid wordt veel helderder ervaren.
Mentale veranderingen: je gedachten gaan razend snel, je denkt na over veel verschillende dingen, je kan filosofische gedachten krijgen over, het is erg chaotisch in je hoofd. Zeker bij alleen trippen, zal er introspectie aan te pas komen: nadenken over jou als persoon, je keuzes, toekomst en relaties met andere mensen.

- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?
Een trip kan je euforisch, liefdevol, blij, verward, eng, overrompelend, verdrietig en nog veel meer maken. In de piek van de trip, ongeveer tussen één uur en twee uur na inname, kunnen de prikkels van buitenaf als zeer intens worden beschouwd. Dit kan zorgen voor angst en paniek, maar dat hoeft niet en is erg set- en settinggerelateerd. Als de sterkte van de trip na de piek langzaam afneemt, wordt het rustiger in je hoofd en worden prikkels van buitenaf als minder intens ervaren dan daarvoor. Dit zorgt meestal voor een wat rustigere gemoedstand.

- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
Nee, het effect neem langzaam af en je voelt je nog lekker, ook als de trip uitwerkt. Er is ook geen sprake van een kater de dag erna.

- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
In de opbouw van de trip en in de piek ben ik meestal niet energiek. Zitten, of beter: liggen, heeft bij mij de voorkeur. De effecten van de truffels zijn dan zo overweldigend. Als de piek begint af te nemen krijg ik zin om te bewegen, te dansen, lopen of fietsen. Gevoelsmatig kost dit dan ook geen energie.

- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
Het is aan te raden om een rustige omgeving te kiezen, waar je niet gestoord wordt door andere (nuchtere) mensen. Alleen thuis in de woonkamer is een goede plek. Ergens in de natuur, waar niet veel andere mensen komen, is ook een goede plek.
Het is ook goed om een persoon erbij te hebben die ervaring heeft met trippen en je zo nodig kan steunen of helpen. Als je liever alleen tript, vertel een vriend of vriendin vooraf dat je truffels gaat nemen en dat je die persoon eventueel kan bellen als je daar behoefte aan hebt.

- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?
Voedsel en drinken smaakt veel intenser dan als je nuchter eet of drinkt. Het is niet aan te raden om (veel) te eten of drinken, want suiker zou het effect van de truffels kunnen doen afnemen.
Psilocine (de werkende stof in paddo's en truffels) zorgt dat je geluid en muziek veel beter waarneemt, je zintuigen staan op 'scherp'. Muziek kan veel mooier klinken dan normaal.
Je tastzin wordt ook anders, beter, als je truffels neemt. Objecten aanraken voelt alsof je deze voor het eerst in je leven voelt. Het kan heel vreemd voelen om bijvoorbeeld een tak of boomblaadje aan te raken.
I am nature
Avatar gebruiker
Naturelover
In Memoriam
Offline
 
Posts: 1210
Geregistreerd: wo maart 20, 2013 2:03 am

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor Bonke » ma sep 23, 2013 8:29 pm

Ik kan niet echt een aanvullend antwoord geven op je vragen maar zoek zeker weten even het één en ander uit in het subforum Tripreports.
Avatar gebruiker
Bonke
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1162
Geregistreerd: wo jan 11, 2012 11:58 pm
Woonplaats: Ouagadougou

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor Einstein » ma sep 23, 2013 8:53 pm

LSD
- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
Eén tot twee uur.
- Hoelang duurt de 'trip'?
Meestal zo'n 12 uur, denk ik.
- Beschrijving van het gevoel?
Rustige, weinig verwarrende trip waarin verbale communicatie echter sterk bemoeilijkt wordt. Minder filosofie dan in een paddotrip, maar diepgang is wel degelijk mogelijk. LSD vind ik iets te vrijblijvend in vergelijking met paddestoelen; paddo's nemen me mee op een reis waar geen ontkomen aan is, bij LSD moet ik mezelf meer actief in de trip laten gaan. Visueel vind ik LSD soms wat tegenvallen.
- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?
Soms, maar dikwijls overheerst één gevoel of sfeer een trip.
- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
Nee, eventueel afgezien van wat mentale vermoeidheid.
- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
Zeker niet.
- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
LSD is (in normale dosis) wat minder heavy dan paddo's kunnen zijn, maar alsnog is het geen speelgoed. Het spul dient in een vertrouwde omgeving genomen te worden door iemand die min of meer weet wat hem te wachten staat.
Meer praktisch is het altijd een goed plan om voor een spacende omgeving te zorgen met in ieder geval muziek en mogelijk spacende lampen of dergelijke.
- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?
Tastzin wordt wat verminderd. Qua smaak zijn vooral fruit en 'natuurlijke' dingen chill tijdens de trip. Gehoor blijft meestal onveranderd, maar de beleving van muziek kan zeer versterkt worden.


2C-B
- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
Vaak vrij lang, een uur tot hooguit twee uur. Hogere doses komen sneller opzetten.
- Hoelang duurt de 'trip'?
Meestal zo'n 5 uur.
- Beschrijving van het gevoel?
Euforische trip met rijke visuals. Veel vrolijkheid en lachkicks; weinig verwarring, hoewel verbale communicatie soms bemoeilijkt kan zijn.
- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?
De 2C-B-trip is vrolijk van aard en kent weinig dieptepunten.
- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
Nee
- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
Zeker niet.
- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
Het is altijd handig om muziek paraat te hebben en eventueel wat amusement voor tijdens de trip (films, games). Voor ervaren trippers is de 2C-B-trip gesneden koek, tenzij op zeer hoge dosis.
- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?
Vooral de beleving van smaak en muziek kan versterkt worden. Zou op alle psychedelica het liefst zoetigheid eten. Tast zou (i.t.t. andere psychedelica) versterkt worden, maar zelf heb ik hier niet heel veel van gemerkt, geloof ik.


Paddo's
- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
30 tot 60 minuten.
- Hoelang duurt de 'trip'?
Doorgaans zo'n 6 tot 8 uur.
- Beschrijving van het gevoel?
Spirituelere trip dan 2C-B en LSD. Soms verwarrend, vaak een intense mentale reis met sterk gefocuste, mits niet altijd alledaagse gedachtengangen. De visuals zijn meestal redelijk mild maar altijd duidelijk.
- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?
Heb zelf nooit veel dieptepunten tijdens paddotrips. Sommigen beweren dat eventuele dieptepunten sneller dan tijdens LSD-trips weer voorbij gaan.
- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
Nee, eventueel afgezien van wat mentale vermoeidheid.
- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
Zeker niet.
- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
Paddotrips kunnen zeer intens en overweldigend zijn. Zeker voor onervaren trippers kan een te heftige trip een fiasco worden. Het valt zeer aan te bevelen te weten waar je aan begint, met een lage dosis te beginnen en het matreaal in een vertrouwde omgeving te gebruiken.
Meer praktisch is het een goed idee om muziek aan te zetten en eventueel spacende lampen te verzorgen.
- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?
Tastzin wordt wat verminderd. Qua smaak zijn vooral fruit en 'natuurlijke' dingen chill tijdens de trip. Gehoor blijft meestal onveranderd, maar de beleving van muziek kan zeer versterkt worden.
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor Miss E » ma sep 23, 2013 9:26 pm

drugs: truffels (paddo's nog nooit gedaan, maar schijnt wel hetzelfde effect te geven)

- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
Afhankelijk van de vorm van inname. Bij gewoon opeten duurt het een half uur tot een uur voordat het begint te werken, als je er thee van zet, komt het binnen 15 minuten al opzetten.
- Hoelang duurt de 'trip'?
4 uur ongeveer
- Beschrijving van het gevoel?
Je zicht wordt anders, kleuren worden intenser en je krijgt visuals. (voornamelijk gekleurde patronen en ademende muren, gordijnen etc) Ook prachtige Closed Eye Visuals, waarin je helemaal in je eigen wereld gezogen wordt. Je wordt waziger in je hoofd, je gedachten gaan razendsnel en je denkt over dingen na waar je misschien nooit over nadenkt, vaak filosofische dingen ook. Af en toe wat chaotisch en het gevoel hebben dat je er niets meer van snapt. Ik word er ook heel blij van en heel chill, zin om te dansen krijg ik over het algemeen niet van truffels.
- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?
Dieptepunten schijnen wel vaker voor te komen bij paddo's/truffels, maar ik heb ze nog nooit gehad.
- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
Nee, soms ben ik de dag erna wel wat moe, maar verder nergens last van. Ik heb ook altijd de dagen erna dat mijn zintuigen nog verscherpt zijn, ik zie, hoor en ruik veel meer dan anders.
- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
Nee, totaal niet. Slapen als je aan het trippen bent, gaat niet lukken.
- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
Zorg voor een chille omgeving waar je relaxt kan trippen. Gekleurde lichten zijn altijd leuk. En zet muziek klaar.
- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?
Smaak en gehoor niet zo zeer. Tast wel, dingen kunnen soms erg vreemd voelen, en dan vooral je eigen lichaamsdelen. Ik krijg altijd het gevoel dat mijn armen en mijn benen niet bij mij horen, alsof ze maar een soort aanhangsel zijn ofzo.

Ik hoop jullie hiermee geholpen te hebben. Succes met het profielwerkstuk!
Avatar gebruiker
Miss E
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1684
Geregistreerd: ma mei 27, 2013 2:44 pm

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor hmm-hmm » di sep 24, 2013 12:35 am

Hallo PWS'ers: voor iedere hallucinogene drugs die ik gebruikt heb vul ik hier (ik probeer zo kort en bondig te zijn) de vragenlijst in:

Truffels
- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
20-60minuten
- Hoelang duurt de 'trip'?
ong 4-6 uur. 1uur opbouw, 2 a 3 uur trippen, 1 a 2 uur naspace
- Beschrijving van het gevoel?
geestelijk kun je je ontdekkend, filosofisch, verwonderd en avontuurlijk voelen
stemming is over het algemeen erg vrolijk. je vind veel grappig en het voelt vaak ook wat kinds aan. ik ken vaak menselijke eigenschappen toe aan niet menselijke objecten ("wat doet dat kussen dom, zie hem nou zitten")
er is sprake van zowel visuele als auditieve hallucinaties.
- Zijn er hoogte of dieptepunten?
jazeker; je werkt in het eerste 1,5uur, onder invloed van veel humor en gelach, naar een hoogtepunt toe, vanwaar je de 2 uur daarna soms weer iets afwijkt en weer terugkomt danwel er over heen gaat. na deze twee uur bouw je langzaam weer af, waarbij je ook in een wat golvende beweging soms weer terug kunt komen op 'eventjes heftiger trippen', uiteindelijk bereik je geen dieptepunt, maar een soort eindroes (mogelijk komt dit ook doordat ik er bij blow).
Hoogte- en dieptepunten qua emoties ook: vrolijk en blij maar soms ook bemoeilijkt en angstig kun je zijn.
- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
geen kater als de drugs uitgewerkt is. soms heb ik de dag er na hoofdpijn (met name aan de achterkant van mijn hoofd); dit zou te maken kunnen hebben met het veelvuldig en intens belasten van de visuele cortex vanwege de hallucinaties.
- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
uiteindelijk kan ik er prima op slapen, maar als je de trip nog niet uitgezeten hebt, dan blijven de closed eyed visuals je maar plagen en kom je niet in slaap.
- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
zoals bij alle drugs; zorg ervoor dat je gezond bent, voldoende fruit, noten, groenten gegeten hebt. drink tijdens de trip genoeg water. verder is het van belang dat je tussen de keren dat je hallucinogene drugs gebruikt voldoende tijd laat zitten naar mij; een ervaring kan soms best heftig zijn en heeft tijd nodig om verwerkt te worden.
Vergeet niet om drugs te gebruiken in een comfortabele setting; met mensen die je vertrouwt, en niet te veel mensen. Zorg voor verschillende plekken om te kunnen chillen; bed, bank, een hoekje, aan tafel. e.d. Zorg voor chill licht/kleur en geluid; muzikaal en visueel aantrekkelijk.
- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?
sensorische verschillen in temperatuur, vochtigheid, wind etc merk je snel op en worden op een andere manier ervaren
lichamelijk voel je je vaak wat zwaarder
smaak: zoet voedsel is fijn, zout voedsel minder en zuur ook niet prettig. komkommer!
auditief; het schel worden van geluid, kraak horen in stemmen, stemmen hoger interpreteren, lachen klinkt heel hard. het filteren van bepaalde geluiden in muziek; het herkennen van patronen in muziek of geluid. geluid kan ook dichterbij of verderaf klinken; soms ben je gedesorienteerd; je weet niet van welke kant het geluid afkomstig is.
tast: zacht voelt zachter, koud voelt kouder; tast is dus iets versterkt
zicht: zien + herkennen van patronen; het verduidelijken van bepaalde lijnen; andere interpretatie van hoogte/diepte/breedte in een kamer; het sprekender en feller zijn van kleuren; het anders interpreteren van donker en licht.
Al deze dingen dragen bij aan interpretatie van sfeer; donkere tonen in de muziek zouden bijvoorbeeld kunnen zorgen voor een andere interpretatie van de trip/ruimte/gesprek/gedachten. zeker wanneer muziek gecombineerd wordt met licht, kleur en ruimte; het geeft dat deel van de trip een thema.

2cb
- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
30-90minuten
- Hoelang duurt de 'trip'?
2-4uur
- Beschrijving van het gevoel?
grappig, kinderlijk, vrolijk, lief, schattig, hilarisch, absurd, ontdekkend, avontuurlijk
- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?
ongeveer hetzelfde, maar in veel mindere mate (dus kleinere verschillen tussen stadia) dan bij truffels. Emotionele hoogtepunten vooral: heel hard lachen, vrolijk zijn.
- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
nee. maar ook hier heb ik een aantal keer hoofdpijn gehad de dag erna; opnieuw aan de achterkant van mijn hoofd.
- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
het werkt niet slaap stimulerend. ik word van 2cb erg actief. als de trip af is kan ik echter prima slapen.
- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
zie hierboven.
- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?
bij 2cb heb ik sensorisch gezien veel effecten; warmte interpreteer ik soms als vocht, waardoor ik tijdens de trip vaak het gevoel heb ik dat danwel hele natte oksels heb, danwel in mijn broek geplast heb. bij het beter nadenken/voelen van het gevoel besef ik dat het warmte is dat ik als vocht interpreteer. als het koud is; is het opeens ook echt koud, is het warm; dan is het opeens ook bloedheet. ik interpreteer de mate van warmte of kou dus overdreven.
verder heb ik bij 2cb ook vaak dat ik denk dat ik een haar op mijn tong heb zitten, of dat ik een kriebel in mijn keel heb waardoor ik mijn keel moet schrapen (wat niet zo is en ik dus zit te hoesten/schrapen, zonder reden)
visueel: datzelfde geld overigens voor kleuren; deze zijn feller dan anders. ook kunnen objecten groter/kleiner lijken. ik zie emoties (zoals een glimlach of een scheve wenkbrauw) ook een stuk groter; het komt beter en harder binnen; wat er vaak voor zorgt dat ik moet lachen omdat iemand zo'n gek hoofd trekt.
gehoor: denken dat je stem anders klinkt dan dat hij is (ook met het keel schrapen). het scheller horen van geluid. blikkerig geluid. veel klinkt schateend.
tast: zacht is extreem zacht, etc.

LSD:
- Hoelang duurt het voordat de drugs begint te werken?
30 tot 90 minuten
- Hoelang duurt de 'trip'?
6-10uur
- Beschrijving van het gevoel?
absurdistisch, grappig, filosofisch, zacht, mooi, geniepig, sneaky, geestverruimend, open, out-of-the-box, inside-the-box :p gevoel van loskomen van realiteit en er tegelijkertijd ook in staan, het niet meer begrijpen van concepten. het ontdekken van functies. belangrijk: tijdens lsd hoor ik mezelf ook nadenken. alle gedachtes die ik normaal gesproken filter, krijg ik nu aangeboden; meer dan bij de andere twee drug hierboven kan ik zelf kiezen waar ik op inga.
- Is er sprake van hoogte -en dieptepunten in de 'trip'?
jazeker; lsd heeft meerdere lagen in de trip zitten. je gaat van het ene naar het andere niveau. op het ene niveau heb je een ander kenmerk dat hoofdzakelijk de trip stuwt, dan op een ander niveau. bij mij komt het vaak neer op een lacherig en absurdistich niveau, een gevoel van het lachen om, maar ook het verliezen van realiteit; het niet meer begrijpen van concepten. en een filosofisch niveau; een gevoel van ontdekken, van jezelf, de wereld, de trip.
lsd is voor mijn gevoel soms ook sneaky, zoals hierboven geschreven; je denkt soms dat het niet meer aanwezig is, maar dan geeft hij toch nog even een slag om de oren.
- Heb je een 'kater' als de drug is uitgewerkt of de dag erna?
nee.
- Werkt het slaap stimulerend of juist niet?
nee, het werkt niet slaap stimulerend. bij LSD lig ik nadat ik het gebruikt heb ook vaak langer wakker dan bij andere hallucinogene drugs ivm de constante flow van closed eyed visuals.
- Zijn er voorzorgsmaatregelen die getroffen moeten worden voor het gebruik van de drugs?
zie hierboven + nog erger dan bij andere hallucinogene drugs vind ik dat je bij LSD een kleinere groep mensen nodig hebt en iemand die je echt goed kent. Ik denk zelf dat dat voor een mooiere filosofische ervaring kan zorgen.
- Hoe heeft het middel effect op de zintuigen zoals smaak, gehoor en tast?
smaak: natuurlijke smaken vond ik lekkerder en voelen ook goed (fruit, groente, noten e.d.), gefabriceerd voedsel smaakt vreemd en minder echt.
gehoor: weinig van gemerkt.
tast: weinig van gemerkt
zicht: het subtiel bewegen van kleine elementen in de kamer zoals planten e.d. het zien van mooie patronen op de muur.
laatste opmerking: lsd zie ik zelf als 'een persoon'/'een ding' het neemt je mee en laat je soms dingen zien die je misschien niet zo leuk vind om te zien of te horen. je hebt echter zelf de keuze om daar op in te gaan of niet (afhankelijk van je dosis, toestand en omgeving is een bepaalde keuze makkelijker te maken).

Grootste verschillen tussen deze 3:
1) 2cb is meer hilarisch en grappig. LSD is een stuk filosofischer
2) 2cb zorgt voor sensorisch een vreemdere ervaring dan de andere twee drugs
3) alhoewel de algehele ervaring van LSD zwaarder is en weegt (voor mij) is LSD wel makkelijker te sturen dan truffels; Truffels hebben dus bij lange na niet zo'n (filosofische en persoonlijke) impact op me als LSD, maar je hebt minder keuzevrijheid in wat je ervaart en wat je voor keuzes maakt in je trip dan bij LSD. Wat betreft truffels vind ik het tijdens de trip soms moeilijk te behappen dat alles maar op me af blijft komen qua visuals en gedachten. In LSD kan ik dit meer sturen, echter, de diepte die LSD filosofisch in gaat bij mij is voor mij heftiger/confronterender, maar daardoor ook mooier.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
gapen is bijpakken
Avatar gebruiker
hmm-hmm
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 121
Geregistreerd: za jun 16, 2012 4:57 pm

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor YYY » di sep 24, 2013 10:51 am

Op deze site is erg veel informatie te vinden die voor jullie wel relevant is: www.erowid.org

LSD: http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd.shtml
2C-B: http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb.shtml
DMT (wat in ayahuasca zit): http://www.erowid.org/chemicals/dmt/
Paddo's: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/

Ik weet niet goed hoe oud jullie zijn, maar als je bezig bent met je profielwerkstuk, kan ik me voorstellen dat je wat aan de jonge kant bent om met deze stoffen te experimenteren. Ik zou er dan ook mee wachten tot je een jaar of 22 bent.
Avatar gebruiker
YYY
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 162
Geregistreerd: za nov 24, 2012 7:47 pm

Re: PWS Hallucinogene drugs

Berichtdoor Partypipo » di sep 24, 2013 5:50 pm

Ik weet nog dat ik geen onderzoeken mocht doen voor mijn profielwerkstuk een jaar of 12 geleden over drugs. Uiteindelijk geen profielwerkstuk gemaakt, omdat ik geen onderzoeken mocht doen...

Iedere psychedelica en iedere trip is anders.
Toch komt er bij mij met vrijwel iedere soort psychedelica als ik echt hard ga terug dat ik niet meer in woorden kan denken in mn hoofd maar in rare geluiden. Ik heb ook vrijwel geen visuals, maar vooral andere waarnemingen van geluid.
Smaak verandert vaak ook heel erg: alleen natuurlijke dingen blijven lekker zoals fruit en noten.
Het meest bijzondere vind ik wel psychedelica nemen als je totaal uitgeput bent omdat je al dagen niet of weinig geslapen hebt. Je kan dan op het hoogtepunt een soort van half in slaap vallen terwijl je dan een wereld ingezogen wordt met je ogen dicht.
Ik heb het idee dat dit vooral gebeurt wanneer je echt kapot en kapot moe bent en dat het minder afhankelijk is van je dosis.
Dit vind ik het meest bijzonder, omdat je echt even vergeet dat je een mens bent enzo. Je zit gewoon in een compleet andere wereld en je schrikt als je je ogen opent en je beseft dat je een trippende mens bent.

Ik heb niet zo'n zin om per drugs werkingsduur enzo te noemen, dat is ook overal te vinden.
Zelfs het beste tripreport kan niet beschrijven hoe anders je je voelt, hoe je gedachtengang ineens gaat, hoe de omgeving voelt en eruit zit, etc, etc. En het is al helemaal niet te beschrijven hoe zintuigen in elkaar over kunnen gaan lopen: deze muziek smaakt paars.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am


Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron