Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Trippen om dingen te verwerken

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Ron Burgundy » wo apr 10, 2013 10:22 am

Yo,

Het is inmiddels al een hele tijd uit met mijn ex-vriendin, maar ik merk aan mezelf dat ik toch nog niet over haar heen ben, ook al spreek of zie ik haar nooit meer. Ik denk namelijk nog heel veel aan haar, en ook 's nachts speelt het me vaak parten. Proberen om haar terug te winnen is geen optie helaas..

Omdat ik in verschillende tripreports heb gelezen dat het nog wel eens wil lukken om dingen af te sluiten middels een trip, vroeg ik mij af hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken. De bedoeling is om in mijn eentje te gaan trippen (ik heb hier ervaring mee), en het doel van de trip is dus verder komen in mijn leven, maar ik ben een beetje bang dat als ik de trip die kant (van mijn ex) op ga sturen, dat het dan wel eens een zeer duistere trip kan worden, wat waarschijnlijk geen fijne ervaring zal zijn..

Iemand tips hoe hier mee om te gaan, en of dit kans van slagen heeft? (zal per persoon verschillen dat weet ik, maar misschien heeft iemand er ervaring mee?)

Greetz
Avatar gebruiker
Ron Burgundy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 151
Geregistreerd: di jun 21, 2011 11:21 pm

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Verf » wo apr 10, 2013 10:30 am

De kans bestaat dat je het alleen maar erger gaat maken. Je zit ergens mee, iets wat je in het dagelijks leven nog steeds parten speelt. Het is onvermijdelijk dat dit zal opspelen in je trip. Om iets dergelijks te verwerken moet de kracht uit jezelf komen. De paddo's zijn een externe inbreng in je geest en de kans bestaat dat je alleen nog maar met meer vragen achter blijft.

Al mogen we natuurlijk ook niet de helende werking van psychedelica ontkennen. Maar zoiets gaat meestal gepaard in groepsverband met een therapeut/begeleider die weet waar hij het over heeft. Denk maar aan ayuashca tripsessies.

Verstuurd van mijn HTC One V met Tapatalk
"Spijt is wat de koe schijt"
-Herman Brood
Avatar gebruiker
Verf
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 409
Geregistreerd: di maart 22, 2011 6:30 pm

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor The Dude » wo apr 10, 2013 10:47 am

Het is vaker gedaan in de 'psychedelic assisted psychotherapy'. Dit is echter wel onder de begeleiding van een psychiater of psycholoog met veel expertise. Om zelf te gaan experimenteren moet je heel sterk in je schoenen staan en goed weten wat je doet.

Zelf heb ik eens in een moeilijke tijd getript en dat heeft een zeer positieve werking gehad. Ben van een probleem af gekomen waar ik zonder dat ik er bewust van was ontzettend mee in de knoop zat. Het was echter toeval dat ik deze 'eyeopener' had en totaal niet de reden waarom ik ging trippen. Het was ook totaal geen leuke ervaring, maar het heeft wel geholpen.

Persoonlijk zal ik het niet aanraden (zonder iemand die weet wat hij doet) omdat de risico's die het mee brengt vrij groot kunnen zijn, en de kans dat je daadwerkelijk er iets aan hebt wrs klein. Mdma daarentegen is al vaak aangetoond dat je er ernstige psychologische schade mee kan repareren, en brengt minder risico's mee. Echter weer onder het toezicht van een deskundige.

''Well, you know. That's like your opinion, man.''
Avatar gebruiker
The Dude
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 534
Geregistreerd: do feb 24, 2011 11:12 am
Woonplaats: Amsterdam

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Partypipo » wo apr 10, 2013 2:02 pm

Waarschijnlijk is het nodig dat het een hele zware trip wordt om jet los te kunnen laten, want anders had je dat al wel eerder gedaan.
Dus het gaat echt kut voor je worden in die trip, om het op te kunnen lossen...
Maar het ergste is: het kan een kut trip worden zonder dat je er iets mee op lost. En als dát gebeurt is de kans groot dat het het juist alleen maar erger maakt!
Ik zou het nooit iemand aanraden om zo te gaan trippen.
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
Avatar gebruiker
Partypipo
Doneer-meneer
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4155
Geregistreerd: di sep 06, 2011 1:36 am

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor dimethyltryptamine » wo apr 10, 2013 6:39 pm

Vervelend om te horen dat je je zo slecht voelt. :(

Trippen kan inderdaad helpen om iets vervelends uit het verleden te verwerken. Dit is alleen niet zo makkelijk als het klinkt. Ten eerste moet het eigenlijk met een psychiater/psycholoog/therapeut gebeuren (zoals hierboven ook al wordt gezegd). Nu heb je waarschijnlijk geen psychiater voor handen, maar een tripsitter is een must. Neem het alleen met een vriend of familielid die je volledig vertrouwd en waarbij je kan praten over je gevoelens zonder beschaamd te worden. Zorg ook dat deze tripsitter weet hoe het middel dat je gebruikt werkt en dat deze ervaring er mee heeft.

Daarnaast is het belangrijk om het goede tripmiddel uit te kiezen. Je zegt niet wqat je van plan bent om te gebruiken, maar ik zou paddos/truffels aanraden. Van deze is bewezen dat ze depressies (in sommige gevallen) kunnen genezen of verlichten. Gebruik in elk geval geen kortwerkende middelen als freebase DMT of salvia, LSD is misschien een optie maar heb ik geen ervaring mee dus dat zou ik niet durven zeggen.

Zorg ook dat je voor de trip even mediteert. Hierbij hoef je niet in een of andere yoga-houding mantas te gaan zingen maar het is wel belangrijk dat je een moment neemt om je te realiseren wat je problemen zijn en hoe je die wilt oplossen. Wees hierbij eerlijk tegen jezelf en neem lang genoeg de tijd hiervoor, dit kan niet in 5 minuutjes.

Praat tijden de trip met je tripsitter (of met jezelf) over wat je voelt en denkt. Dit helpt om je trip te sturen in de richting die je wilt. Ook helpt het als je van te voren al hebt besproken en opgeschreven welke vragen je hebt en dergelijke. Probeer je hierop te concentreren in plaats van op alle leuke visuals en lachkicks.

Als laatste, voor een therapeutisch effect zul je waarschijnlijk een vrij hoge dosis moeten nemen. Doe dit liever niet. Het is beter de dosis te laag te houden, en misschien niet alles uit de trip te halen dat je zou willen, dan een te hoge dosis nemen en alles alleen maar erger maken door een badtrip (wat ook soms positieve effecten heeft, maar nooit leuk is om te hebben).
En: bij twijfel, niet doen!

Sorry voor het lange verhaal, ben ontzettend stoned en heb erg veel plezier in schrijven.
Avatar gebruiker
dimethyltryptamine
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 144
Geregistreerd: do maart 28, 2013 10:46 am

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Ron Burgundy » do apr 11, 2013 12:01 am

Bedankt voor de (lange) reacties! :hulde:

Ga me bij mijn volgende trip toch maar niet al teveel focussen op dit aspect en gewoon proberen te genieten, en mocht ik er een andere kijk op krijgen is dat mooi meegenomen, maar dat wordt in ieder geval niet het doel. Ik heb namelijk nog weinig ervaring, dus een hoge dosis zit er niet in, en ook een tripsitter kan ik niet zo 1,2,3 regelen dus dit lijkt mij even het beste nu!

Platonius
Avatar gebruiker
Ron Burgundy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 151
Geregistreerd: di jun 21, 2011 11:21 pm

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Hunk » do apr 11, 2013 10:48 am

Kom op zeg. Een gecrashte relatie verwerken met dmv een trip?
Lijkt me een beetje erg bout.
Liefdesverdriet, het gemis van dierbaren, that's part of Life.
Praat er over met vrienden, schrijf er over. De tijd zal je wonden helen 8-)

Met LSD trauma's behandelen als je verkracht of gemarteld bent en je pijn erover niet kan uiten, dan is zo' n trip-therapy mogelijk een heilzame optie. In jouw geval lijkt me zo'n aanpak nogal over the top. :#:
D.O.A.
Avatar gebruiker
Hunk
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 558
Geregistreerd: zo jul 15, 2012 4:50 pm
Woonplaats: Bergeijk

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Dreuge » do apr 11, 2013 11:10 am

ik verwerk mijn liefdesverdriet (2 maanden geleden gedumpt door mijn vriendin van 4 jaar die gelijk al iemand anders had) door masturbatietherapie :grin:

nuchter blijven, leren boekhouden, sporten & gitaar spelen. ben een kluizenaar geworden (tijdelijk!!) en hoewel ik me vooral savonds en sochtends vaak nog alleen en kut voel, gaat het al een stuk beter dan 2 maanden geleden

paar tips:
-af en toe klagen tegen vrienden, of op drugsforum ofzo, over hoe zielig je bent kan veel helpen, maar:
-niet te veel klagen, want je moet beseffen dat je je eigenlijk vooral zo slecht voelt omdat je medelijden hebt met jezelf (tenminste was in mijn geval zo)
-blokkeer haar op facebook & skype, niet smsen/bellen. contact = slecht

edit: ik bedoel dus te zeggen: verwerk het niet met trippen maar blijf juist een tijdje nuchter. ookal lijkt dat eerst alles juist erger te maken, op langere termijn wordt je dan misschien wel net zo 'n adonis als ik
~*Hardcore Is A Way Of Life And If You Are Against It Than FUCK YOU!!*~

~*Take Me The Way I Am And Than We Could Be Friends*~


~~~~~FREE GONZO~~~~~
Avatar gebruiker
Dreuge
Einsteins koffiebitch
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 4615
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 10:22 pm

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Dennenboom » do apr 11, 2013 3:16 pm

Het effectief verwerken kan volgens mij, jezelf wanideeën opzadelen omtrend het ding dat je wil verwerken ook. Door de intensiteit waarmee je de zaken waarneemt kan dat volgens mij grote impact hebben en ervoor zorgen dat je die wanideeën serieus neemt (dan denk ik aan veel te diepe analyse van die persoon, van de zaak, van de schade die jij hebt ondervonden, geloof hechten aan het eerste het beste motief dat bij jou opspringt betreffende dingen die zij deed, denken in concepten die die persoon zelf nog niet had bedacht...). Kan twee kanten opgaan, en net daarom zou ik het niet doen. ;)
Avatar gebruiker
Dennenboom
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 501
Geregistreerd: di feb 22, 2011 7:01 pm

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Ron Burgundy » vr apr 12, 2013 2:48 am

henk & ingrid schreef:Kom op zeg. Een gecrashte relatie verwerken met dmv een trip?
Lijkt me een beetje erg bout.
Liefdesverdriet, het gemis van dierbaren, that's part of Life.
Praat er over met vrienden, schrijf er over. De tijd zal je wonden helen 8-)

Met LSD trauma's behandelen als je verkracht of gemarteld bent en je pijn erover niet kan uiten, dan is zo' n trip-therapy mogelijk een heilzame optie. In jouw geval lijkt me zo'n aanpak nogal over the top. :#:


Wie ben jij om te oordelen over de mate van pijn? Voor de een zal het verlies van een huisdier al een hele marteling zijn, voor de ander die al veel meegemaakt heeft zal dat peanuts zijn... T' is niet dat ik me hier aan het aanstellen ben ofzo, ik vroeg me alleen af of een trip hier misschien een positieve vibe aan kan leveren, niks mis mee toch?
Avatar gebruiker
Ron Burgundy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 151
Geregistreerd: di jun 21, 2011 11:21 pm

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Ron Burgundy » vr apr 12, 2013 2:51 am

Dreuge schreef:ik verwerk mijn liefdesverdriet (2 maanden geleden gedumpt door mijn vriendin van 4 jaar die gelijk al iemand anders had) door masturbatietherapie :grin:

nuchter blijven, leren boekhouden, sporten & gitaar spelen. ben een kluizenaar geworden (tijdelijk!!) en hoewel ik me vooral savonds en sochtends vaak nog alleen en kut voel, gaat het al een stuk beter dan 2 maanden geleden

paar tips:
-af en toe klagen tegen vrienden, of op drugsforum ofzo, over hoe zielig je bent kan veel helpen, maar:
-niet te veel klagen, want je moet beseffen dat je je eigenlijk vooral zo slecht voelt omdat je medelijden hebt met jezelf (tenminste was in mijn geval zo)
-blokkeer haar op facebook & skype, niet smsen/bellen. contact = slecht

edit: ik bedoel dus te zeggen: verwerk het niet met trippen maar blijf juist een tijdje nuchter. ookal lijkt dat eerst alles juist erger te maken, op langere termijn wordt je dan misschien wel net zo 'n adonis als ik



Contact heb ik ook na een tijdje verbroken, dat is dus in ieder geval een goede tip voor iedereen.. Verder heb ik niet het idee dat het echt zwemmen in zelfmedelijden is, ik heb daar ook een redelijke afkeer tegen.. Maar goed ik kan op het moment weinig veranderen aan hoe ik me voel, dus ik dacht misschien is hier raad vragen een goede optie.. En het hier kankeren op van alles en nog wat vind ik een goede tip van je, als ik me niet goed voel zal ik dat zeker doen, heb wel het idee dat dat oplucht aangezien ik dat niet bij vrienden kan doen..

Have a good night everybody :stoned:
Avatar gebruiker
Ron Burgundy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 151
Geregistreerd: di jun 21, 2011 11:21 pm

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Enya » vr apr 12, 2013 7:57 am

Niet doen! Om liefdesverdriet te verwerken, moet je het helemaal doorgaan. Voel het verdriet, voel het gemis & vind jezelf weer terug. Ik had veel getript toen het net uit was, en het had mij er niet bij geholpen. Doorga het nuchter, en je komt er sterker uit. Hier groei je emotioneel van ;)
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Trippen om dingen te verwerken

Berichtdoor Rups » di apr 23, 2013 6:43 pm

Ik heb zelf nooit iets echt verwerkt in een trip, wel dingen afgesloten waar ik al mee bezig was te verwerken.
Het overlijden van mijn vader bijvoorbeeld, dat verwerkingsproces heb ik tijdens een trip volledig af kunnen sluiten, omdat ik nog met verwerken bezig was.
Zoals Bertje al zegt, het is beter, ook voor de toekomst, om emotionele pijn gewoon op je af te laten komen, en wanneer het BIJNA verwerkt is, maar nog wel pijn doet om aan te denken, dan een trip te nemen, met iemand erover te praten tijdens je trip en het daarna volledig af te sluiten.
Psychedelica helpen je om logischer over dingen na te denken, ook je pijn, en hoe je daarmee omgaat ;)
Did : Speed, MDMA, DMT, 2C-B, 2C-E, LSD, GHB, GBL, alcohol, nicotine, hasj, wiet, ketamine, meta, XTC, meth, lachgas, ritalin, poppers, truffels, salvia, fentanyl, cocaine, B3, tramadol

I rest in the comfort of knowing my soul is eternal and my consciousness endless.


Avatar gebruiker
Rups
Acid head
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 373
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:39 pm
Woonplaats: Eutopia


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

Royal Queen Seeds banner