Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Dennenboom » di okt 09, 2012 12:01 pm

Mensen... nieuwsgierig is met een G, gierig naar nieuws enzo... En ik gebruik drugs omdat ik het leuk vind, maar vooral omdat ik het verbazingwekkend relevant vind voor mijn filosofische vorderingen :love:
Avatar gebruiker
Dennenboom
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 501
Geregistreerd: di feb 22, 2011 7:01 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor MarkBeest » di okt 09, 2012 2:50 pm

Jarenlang wiet gerookt omdat het "toch legaal is". Daarna na wat verhalen over trippen gehoord te hebben truffels geprobeerd, en tijdens m'n eerste succesvolle trip heb ik er flink over nagedacht of ik verder wil gaan dan truffels en wiet, en dat heb ik dus ook gedaan. Het is ook allemaal veel leuk.
Alcohol, tja dat doet iedereen en ben ik mee begonnen op m'n 13e...
Er zit een feestje in m'n hoofd.
Avatar gebruiker
MarkBeest
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 373
Geregistreerd: wo maart 07, 2012 11:45 am
Woonplaats: In een grot

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Fenomeen » wo okt 10, 2012 9:02 am

Drugs om mijn grenzen te verleggen, te experimenteren en nieuwsgierigheid.
Dave1997 schreef:Laat maar zitten zei ik toch? Het lijkt hier wel een dierentuinforum met allemaal kwartels!
Avatar gebruiker
Fenomeen
Troetel
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 216
Geregistreerd: wo aug 29, 2012 12:19 am

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Taxi. » za okt 20, 2012 5:16 pm

Eigenlijk probeer ik vooral veel soorten drugs vanwege de nieuwsgierigheid. En als er dan iets is dat me bevalt zal ik het wel vaker nemen, maar alleen voor de lol. Heb nog nooit uit verveling of vanuit het idee van escapisme drugs gebruikt. En ik denk ook niet dat ik dat ooit zal doen.
Avatar gebruiker
Taxi.
I got some bad ideas in my head.
Donateur
Offline
 
Posts: 995
Geregistreerd: di sep 20, 2011 3:53 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Einstein » za okt 20, 2012 7:00 pm

Ik gebruik drugs omdat ik een verveelde loser ben en zeg dan dat ik het uit nieuwsgierigheid doe :rock:
Did: espresso, energy drink, jenever, sigaren
To do: meer espresso, energy drink, jenever en sigaren

Geloof het of niet, het heeft mijn derde oog geopend; ik zie wat ik zie in slowmotiondimensies
Avatar gebruiker
Einstein
Koos Kansloos
Donateur
Offline
 
Posts: 11460
Geregistreerd: ma feb 21, 2011 11:57 pm
Woonplaats: Een filiaal bij u in de buurt

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Saikedellik » za okt 20, 2012 7:09 pm

Einstein schreef:Ik gebruik drugs omdat ik een verveelde loser ben en zeg dan dat ik het uit nieuwsgierigheid doe :rock:


Haha dat vat het voor mij ook wel een beetje samen. Als ik heel druk met een andere hobby/sport bezig ben, of met werk/school, dan denk ik eigenlijk niet eens aan drugs. Maar als ik dan een tijdje niks te doen heb, begint het weer te kriebelen en ga ik meestal ook wel wat gebruiken.
Junk.
Avatar gebruiker
Saikedellik
Donateur
Offline
 
Posts: 1712
Geregistreerd: vr jun 03, 2011 4:30 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Alex29 » di jun 11, 2013 10:00 pm

Ik gebruik vooral coke om me een boost in zelfvertrouwen te geven. Ik ben van nature een perfectionist en heel onzeker over mezelf (er moet nog maar een haartje verkeerd op mn hoofd staan en dan durf ik al niemand meer aanspreken, ik weet het, erg, maar ik ben nu eenmaal zo). Als ik coke neem heb ik dit niet meer en heb ik veel meer zelfvertrouwen, ik gebruik vooral als ik uitga, om chicks te score, wat dan heel goed lukt en soms op mn werk, als ik contracten moet binnenhalen waar je echt wel ballen aan je lijf moet hebben en hard moet zijn. Ik gebruik wel met mate zodat het niet echt zichtbaar is dat ik heb gebruikt en dat ik me niet volledig laat gaan, anders kan dat natuurlijk slecht uitdraaien, vooral op vlak van carriere.
Alex29
Newbie
Offline
 
Posts: 4
Geregistreerd: do mei 02, 2013 12:21 am
Woonplaats: Antwerpen

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Ahote » di jun 11, 2013 10:20 pm

Alcohol een tijdje omdat ik het gewoon heerlijk vond om mijn dag af te sluiten (en daarna te gaan slapen) terwijl ik lichtjes zat ben en ik geraakte er zo gemakkelijk mee in slaap (maar het is zeker af te raden als slaapmiddel...)
Wiet omdat het mij rustig houdt als ik regelmatig smoor en ook gewoon omdat het een leuke groepsactiviteit is
Andere drugs vooral voor de fun en omdat ik graag experimenteer met vanalles en (nu nog altijd) nieuwsgierig ben naar de effecten van drugs en hoe ze mij beïnvloeden
I do it just to get a rep
Avatar gebruiker
Ahote
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 745
Geregistreerd: di dec 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: België

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Enya » wo jun 12, 2013 6:50 am

Omdat ik een mongool ben die nergens echt van kan genieten.
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor hansvaak » wo jun 12, 2013 9:33 am

Om dingen te vergeten, om beter van dingen te kunnen genieten en om anders tegen dingen aan te kijken.

Ook omdat ik nieuwsgierig ben en graag een 'andere wereld' wil leren kennen.
Not to do list: Heroïne, cocaine/crack, nicotine, methadon, benzo's en je vader.
hansvaak
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 160
Geregistreerd: di apr 30, 2013 1:13 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor DutchCookie » wo jun 12, 2013 9:40 am

Major boobage. Nothing more. Nothing less
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Wakanda » wo jun 12, 2013 12:40 pm

Rups schreef:Nieuwschierigheid, ik hoorde er zoveel over en het was voor mij als een onbereikbare wereld, totdat ik vrienden kreeg die drugs gebruikte, en omdat ik gewoon heel erg nieuwschierig ernaar was ben ik het toen gaan proberen en heel veel gaan experimenteren.


Precies dit
Wakanda
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 33
Geregistreerd: zo nov 11, 2012 11:57 pm
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor gachiBASS » wo jun 12, 2013 3:57 pm

Om me beter te voelen en uit verveling.
gachiBASS
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1777
Geregistreerd: di jul 17, 2012 8:26 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Dr.Sub » wo jun 12, 2013 4:01 pm

Om de veranderde staat van bewustzijn, vind ik fijn.
Soms om beter te presteren, soms om tijdelijk van zorgen verlost te zijn, ook soms om nieuwe inzichten te krijgen, therapeutisch een beetje.
Om op te ruimen soms, om te chillen, om lekker te feesten,voor betere seks ( niet dat die anders slecht is),tegen pijn, om te slapen,....
Dr.Sub
Newbie
Offline
 
Posts: 23
Geregistreerd: wo jun 20, 2012 1:34 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Dennenboom » wo jun 12, 2013 4:08 pm

Exploratie. Wiet en MDMA voor de fun. :smokin:
Avatar gebruiker
Dennenboom
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 501
Geregistreerd: di feb 22, 2011 7:01 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Poseidon » wo jun 12, 2013 4:52 pm

Wat alcohol betreft: meestal omdat ik dorst heb en als ouwere kerel opp de rest van het vloeistoffenscala uitgekeken ben.
Koffie & cola is wel te pruimen maar te veel caffeine sucks. Glaasje melk bij de lunch is ook 0k...thee, sap, limonade, allemaal laffe, smakeloze troep.

Weinig keus dus. Zit nu aan het bier omdat ik geniet van die krachtige gerstensmaak. Dat je er extra door ontspant is mooi mee genomen :beer:
Wij willen onze blauwe luchten terug.
Avatar gebruiker
Poseidon
JeVader
In Memoriam
Offline
 
Posts: 10486
Geregistreerd: do maart 17, 2011 4:34 pm
Woonplaats: Liquid Universe

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Annieeee » wo jun 12, 2013 10:29 pm

miss heel saai voor julli, maar ik heb er nooit veel van moeten hebben. Nog steeds niet. Ik heb mij echter aangemeld omdat ik steeds meer mensen in mijn omgeving tegen kom die daar anders over denken... waaronder mijn partner. Ik hoop dat jullie/ dit forum mij hierin kunnen helpen. Er een voorstander van zijn zal ik waarschijnlijk nooit, maar ik wil wel graag meer begrip en kennis krijgen over datgeen waarmee ik mij geconfronteerd zie.
I never really understood people who used drugs - and I still don't... I just need help understanding and dealing with what I've seen happening....
Avatar gebruiker
Annieeee
Newbie
Offline
 
Posts: 2
Geregistreerd: wo jun 12, 2013 10:01 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor ParadijsVogel » wo jun 12, 2013 10:35 pm

Dat vind ik zelf eigenlijk juist wel tof. Veel mensen van wie het niet in hun straatje past veroordelen drugs. Leuk dat jij je best doet om te begrijpen hoe en wat.
Tinychat huisdier

Ivo schreef:Hahahahaha, dat vraagt echt om misbruik.
Avatar gebruiker
ParadijsVogel
Corrupt
Donateur
Offline
 
Posts: 1987
Geregistreerd: ma dec 10, 2012 1:26 am

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor knolselderij » do jun 13, 2013 12:18 am

inderdaad dat kan ik ook waarderen. Heel veel mensen veroordelen het zonder zich te baseren op feiten maar door onderbuik gevoelens.
admini's help me aub een nieuw gifje te plaatsen
Avatar gebruiker
knolselderij
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2280
Geregistreerd: wo feb 23, 2011 11:32 pm
Woonplaats: groentenla

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor DutchCookie » do jun 13, 2013 10:33 am

knolselderij schreef:onderbuik gevoelens.


hiervoor gebruik ik
Druks schreef:het is die snoevende schnabbelaar die moeilijke kankeraar
Avatar gebruiker
DutchCookie
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 572
Geregistreerd: di apr 26, 2011 11:33 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Trippie » do jun 13, 2013 10:41 am

Omdat het leuk is. :)
En uit nieuwsgierigheid.
Trippie is maar een klein beetje Hippie...
Avatar gebruiker
Trippie
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1303
Geregistreerd: wo nov 16, 2011 8:10 pm
Woonplaats: Lala Land

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor bibi » do jun 13, 2013 11:03 am

Waarom? Omdat het gewoon lekker is, het gevoel dat ik dan krijg... Ja, nergens anders mee te vergelijken :D
bibi
Newbie
Offline
 
Posts: 11
Geregistreerd: za jun 01, 2013 1:01 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Ron Burgundy » do jun 13, 2013 4:17 pm

Wiet: Achteraf gezien om dingen te onderdrukken, nu gebruik ik niet meer

Alcohol: Eigenlijk altijd om te feesten en helemaal los te (kunnen) gaan, is in zekere zin ook een onderdrukking natuurlijk.

Overige drugs: Omdat het super chil is om te spacen 8-)
Avatar gebruiker
Ron Burgundy
Belezen Gebruiker
Offline
 
Posts: 151
Geregistreerd: di jun 21, 2011 11:21 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Basshoven » do jun 13, 2013 7:46 pm

Alcohol, alhoewel ik het nu voorlopig niet meer mag gebruiken, vond ik altijd fijn om te zuipen terwijl ik zit te tekenen.

MDMA gebruik ik een paar keer per jaar op feestjes omdat ik het in alle eerlijkheid anders maar voor de helft zo leuk vind. Als ik het thuis gebruik dan heb ik zin om mezelf te verwennen op een avondje spacen.

Kratom gebruik ik af en toe als ik klaar ben met tekenen, eens in de twee weken denkik, of soms wat meer, vind ik lekker om uit te zonen.

Sigaretten gebruik ik omdat ik me zonder die dingen niet normaal kan voelen. Tijdens het tekenen rook ik zeker dubbel zo veel en vreet ik ze bijna op van genot - dat is het enige moment waarop ik het heerlijke van een peuk ook echt ervaar en dan zijn ze ook echt onmisbaar.

Wiet gebruikte ik omdat ik dan in vrede niets kon doen zonder me als een nietsnut te voelen. Maar daar ben ik gelukkig al een poos vanaf anders komt er van tekenen niet veel in.

Paddo's gebruik ik als ik iets te weten wil komen over mezelf/mezelf op een andere manier wil bekijken.

Cocaïne gebruikte ik om extra sociaal te worden. Uiteindelijk gebruikte ik het om te functioneren. Is gelukkig ook al lang geleden.
Basshoven
Offline
 

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Enya » do jun 13, 2013 8:03 pm

Omdat ik mijn realiteit ervaar als een surrealistische toestand. Die mij vaak alleen laat met een eenzaam, leeg en verdrietig gevoel van binnen.
Amanda Knox = “Other people ask for tranquilizers, cry, shout that they didn’t do it, that they’re in pain, that they can’t go on…Many prisoners bang their heads against the walls, sew up their mouths, scream, vomit, cut their wrists. But she showed no reaction,” the guard said."
Avatar gebruiker
Enya
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1060
Geregistreerd: zo nov 18, 2012 12:01 pm

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Rups » ma jul 01, 2013 12:29 pm

Een surrealistische wereld is mooier dan een realistische wereld.
En mijn ervaringen geven me nieuwe inspiratie om te schrijven. Schrijven is altijd al mijn passie geweest, maar schrijven over mijn ervaringen vind ik geweldig.
Did : Speed, MDMA, DMT, 2C-B, 2C-E, LSD, GHB, GBL, alcohol, nicotine, hasj, wiet, ketamine, meta, XTC, meth, lachgas, ritalin, poppers, truffels, salvia, fentanyl, cocaine, B3, tramadol

I rest in the comfort of knowing my soul is eternal and my consciousness endless.


Avatar gebruiker
Rups
Acid head
Bewuste Gebruiker
Offline
 
Posts: 373
Geregistreerd: do dec 22, 2011 7:39 pm
Woonplaats: Eutopia

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor PiraatPanda » di okt 03, 2017 3:59 pm

@Jcutter Volgens mij heeft Pos in z'n leven veel meer mooie dan nare herinneringen (mee)gemaakt (sowieso veel meegemaakt en heel veel betekend voor anderen), zowel met als zonder drugs, dus niet zo sip. :blowkiss:

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor PiraatPanda » di okt 03, 2017 4:20 pm

Jcutter schreef:Ja klopt. Hij heeft een mooi leven gehad. Maar had het vaak over zijn ptss klachten.


De laatste week werd hij wel eens wakker en dacht dan even dat hij een zoon van een jaar of 9 had, die hij naar school moest brengen. Ik denk dat hij daar nu mee aan het voetballen is. Of hem alvast leren kruisboog schieten

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: Waarom gebruik(te) jij drugs en/of alcohol?

Berichtdoor Aebi » di okt 03, 2017 5:34 pm

missFappie schreef:
Jcutter schreef:Ja klopt. Hij heeft een mooi leven gehad. Maar had het vaak over zijn ptss klachten.


De laatste week werd hij wel eens wakker en dacht dan even dat hij een zoon van een jaar of 9 had, die hij naar school moest brengen. Ik denk dat hij daar nu mee aan het voetballen is. Of hem alvast leren kruisboog schieten

Als ie hem dan maar leert dat ie de prullenbak raakt ipv mijn hoofd :beer:
Avatar gebruiker
Aebi
Ivo's baas
DF Addict
Offline
 
Posts: 6425
Geregistreerd: wo dec 04, 2013 5:57 pm
Woonplaats: Boogie Wonderland

Vorige

  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten

Royal Queen Seeds banner
cron