Met andere woorden: wat gebruikte/gebruiken jullie ouders allemaal?
aftrap;
Recreatief heeft mijn moeder alleen geblowd/gedronken en medisch gezien heeft ze benzo's en zo'n beetje de zwaarste opiaten gehad.

Ik heb dus een genetisch excuus.

Aaltje schreef:Mijn moeder heeft ooit onvrijwillig poppers gesnoven maar dat staat er niet tussen
No sympathy for the devil; keep that in mind. Buy the ticket, take the ride...and if it occasionally gets a little heavier than what you had in mind, well...maybe chalk it up to forced consciousness expansion: Tune in, freak out, get beaten.
Ivo schreef:Mijn moeder is een middle aged (min of meer) housewife, dus alcohol en tig voorgeschreven pillen.
FlashKip schreef:Toen ik thuis kwam vroeg ik via msn waarom ze ineens zo afstandelijk deed, ze zei dat er niets aan de hand was. Op dat moment werd ik para, misselijk, geen eetlust en down. Ik wist totaal neit wat er aan de hand was.. heb toch met mijn stomme kop 13ml ghb achterover gegooid wat uiteindelijk maar net goed was afgelopen
Ivo schreef:Vader 1 keer 1 drankje, "hebben ze iets in gedaan"
Ted Bundy schreef:Mochten quotes van mede df'ers in je onderschrift plaatsen weer 'in' worden. Dan is deze de mijne.
DaFunkstarr schreef:Mijn moeder heeft vroeger wel eens een jointje gerookt en had wel eens een plant in de tuin.
M'n vader is tot mijn 6e ongeveer verslaafd geweest aan vanalles en nogwat. Maar het meeste aan coke volgens mij. Pillen gebruikte die ook veel, hij was ook een echte gabb0r vroeger die ook de nodige houseparties afging. Papa heeft ook in rehab gezeten, waardoor ik 'm 2 jaar niet heb gezien. Daardoor is ie nu nog steeds erg onrustig, dus we hebben weleens samen een Temazepammetje genomen en lekker zitten lamzakken op de bank haha.
Maar in genetisch bepaald geloof ik niet, ik gebruik geen drugs met het excuus dat mijn ouders dat vroeger ook deden dus dat het wel oké zou zijn. Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn drugsgebruik.
knolselderij schreef:DaFunkstarr schreef:Mijn moeder heeft vroeger wel eens een jointje gerookt en had wel eens een plant in de tuin.
M'n vader is tot mijn 6e ongeveer verslaafd geweest aan vanalles en nogwat. Maar het meeste aan coke volgens mij. Pillen gebruikte die ook veel, hij was ook een echte gabb0r vroeger die ook de nodige houseparties afging. Papa heeft ook in rehab gezeten, waardoor ik 'm 2 jaar niet heb gezien. Daardoor is ie nu nog steeds erg onrustig, dus we hebben weleens samen een Temazepammetje genomen en lekker zitten lamzakken op de bank haha.
Maar in genetisch bepaald geloof ik niet, ik gebruik geen drugs met het excuus dat mijn ouders dat vroeger ook deden dus dat het wel oké zou zijn. Ik ben zelf verantwoordelijk voor mijn drugsgebruik.
+1
ik geloof dat het gedeeltelijk genetisch bepaald kan zijn, maar mensen zijn nog altijd altijd zelf verantwoordelijk voor wat ze doen
Bloxnix schreef:knolselderij schreef:
+1
ik geloof dat het gedeeltelijk genetisch bepaald kan zijn, maar mensen zijn nog altijd altijd zelf verantwoordelijk voor wat ze doen
Bedoelen jullie met genetisch letterlijk in de genen, of eerder gedrag overgenomen?
Als je moeder verslaafd was terwijl ze zwanger was van jou, dan kan je wel degelijk aangeboren verslaving hebben.
Maar voor de rest, neem je gewoon hun gedrag over he
Am I stating the obvious?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten