snuifduif schreef:Zit er dan ook een kast omheen om wind te blokkeren?
Bonke schreef:Vcaps schreef:Voor de mensen die nog gauw een 0,001g weegschaal zoeken via nl aanbieder zijn deze drie leveranciers een optie;
http://www.scaletosale.com/nl/digitale- ... l-dpw.html
( weet niet of deze betrouwbaar is )
Deze heb ik ook op aanraden van snuifduif en ben er zeer tevreden mee, naar mijn idee is deze zeer nauwkeurig
progressive schreef:Ik zou die goedkope weegschaaltjes niet vertrouwen. Zelfs de wat duurdere in de 100 a 200 euro hebben al het probleem dat ze na een half jaar niet meer accuraat zijn als ze dat al waren. Sommige types zijn bij voorbaat al niet zuiver en de goede kunnen via de post vernaggeld zijn.
Eenmaal thuis moet je een weegschaal echt voorzichtig behandelen. Dus niet in je tas doen (als je het doet, bescherm dan het oppervlak als er geen kapje op zit), niet hard neerzetten en ook geen zwaardere voorwerpen erop leggen dan het maximaal toegestane gewicht. Bij een redelijke druk op de gewichtssensor kan deze al onzuiver worden. Verder kan je maar beter geen telefoon in de buurt leggen i.v.m. magnetische velden, zet hem op een stabiele ondergrond neer, dus niet op een wiebelende tafel, controleer of de weegschaal zoveel als mogelijk waterpas staat.
Veel goedkope weegschaaltjes driften over tijd en meten niet bij herhaling dezelfde hoeveelheid. Daarnaast hebben goedkope een foefje om de teller automatisch op nul te krijgen als je je product eraf haalt. Dat wekt de indruk dat de schaal weer op 0 staat. Maar feitelijk zit er dan nog een restwaarde op. Het beste heb je een calibratiegewichtje. Als die bij de schaal zit is dat in ieder geval iets, maar beter is een laag en hoog gewicht calibratie gewichtje. Ga er ook niet met je vingers aan zitten en ook niet bij magnetische velden houden.
Karhu schreef:er staat 1 pagina terug dat scaletosale niet betrouwbaar is.
progressive schreef:Ziet er netjes uit voor die prijs. Moest je nog invoerrechten betalen?
Ik zou weleens die goedkope weegschaaltjes willen testen met mijn E1 calibratieset. Alleen dan weet je of hij ook echt goed weegt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten