JongGeleerd schreef:Ik gebruik niet dagelijks, mjah, ik was t zat dat er op belerende wijze gezegd werd dat t niet weekend was als ik aan andere shit dan uppers zat. Ik weet dat ik zonder kan, ik weet dat ik zonder gezonder af ben, maar ik weet ook dat ik het met, leuker heb en dat is voor mij t belangrijkst. We'll see how long before I kneel for speed.
Het is niet dat er opeens een moment komt waarop je verslagen bent. Het venijnige eraan is dat dat een heel langzaam en geleidelijk proces is waardoor je jezelf steeds wijs kan maken dat je er vandaag niet slechter aan toe bent dan gisteren, terwijl dat wel zo is. Ik heb me na een half jaar dagelijks (veel) pepmisbruik zeker een jaar tot anderhalf jaar niet normaal gevoeld en dat was serieus kut. Ik raad het je sterk af om met je pepmisbruik door te gaan. Als je lang en veel gebruikt dan is er ook geen sprake meer van een 'kater' die je kunt uitzitten en waarna je weer normaal bent. Je veranderd letterlijk de structuur van je hersenen en als je dan uiteindelijk stopt moet je die actief weer proberen terug te veranderen. Maar goed, have fun while it lasts