Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Hier vind je alles wat niet bij één bepaalde drug hoort. Voor vragen over combinaties kun je het best in de subfora over de aparte drugs zoeken.

XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor verneukeratief » di apr 23, 2019 4:15 pm

Mocht vroeger graag een pilletje poppen op zijn tijd. De allereerste beviel natuurlijk het beste maar ook daarna nog regelmatig plezier gehad van xtc. Slik nu al een aantal jaar anti-depressiva en pilletjes doen nauwelijks iets meer. Een gewaardeerd forumlid vertelde me dat dit komt omdat xtc en ad op dezelfde receptoren werkt. Is dat zo? Moet k misschien 4x normale dosis x pakken om effect te voelen of heeft ook dat geen zin? (dagelijkse dosis ad is 200 mg).

Omdat x niet meer werkte dacht k van dan probeer k eens lsd. De eerste keer echt fantastisch op 1 zegeltje :hulde: . Daarna nog een een aantal keer gedaan maar nauwelijks effect (zelfde zegeltjes, zelfde dagelijkse dosis ad). Iemand hier een verklaring voor?

Bvd, banaan
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor Jmths » di apr 23, 2019 4:37 pm

Hangt heel erg af van wat je slikt.

Maar de meest AD is SRI (Serotonine Heropname Remmer) en tegenwoordig soms die SNRI (Serotonine Noradrenaline Heropname Remmer) onzin.

Beiden hebben een amfetamine basisskelet, dan zit er iets geplakt op de 3 of 4 positie en dan plakken ze allerlei extra meuk aan het amfetamine basis skelet zodat het selectiever wordt voor serotonine affiniteit met milde serotonine heropname remming.

Maar vaak merk je alsnog wel een beetje dat het dat amfetamine basis skelet heeft en in principe werkt het dus vaak via hetzelfde mechanisme als amfetamine en MDMA, maar dan veel milder natuurlijk en zonder de releaser eigenschappen zogezegd.

Maar je hebt ook tricylische AD en van die anti histamine leunende molecuulstructuren en daarmee kan het echt alle kanten op. Mitrazepine heeft bijvoorbeeld meer weg van anti psychotica maar sommige moleculen in die categorie hebben blijkbaar flinke serotonine, dopamine, etc affiniteit dat vaak ook atypisch verloopt. Tianeptine werkt zelfs via mu opioide affiniteit, valt echt niet te volgen soms.

Shulgin zei dat de volgende generatie recreatieve drugs in de anti histamines zit in ieder geval maar ik moet nog altijd zijn patroon daarin herkennen.. :')

Maar MDMA ga je dus waarschijnlijk naast het stimulerende geen zak van merken ivm serotonine receptor ongevoeligheid. Zelfs amfetamine zul je waarschijnlijk wat minder van merken. Ik gok dat het de psychedelische aspecten ook af vlakt maar ik zou wel alsnog voorzichtig zijn met psychedelica.

Vanwege vanzelfsprekende redenen maar ook omdat stimulerende middelen icm psychedelica enorm vermoeiend kan wezen. Ik heb wel eens stimulant met psychedelica gecombineerd en mn brein veranderde gewoon in pudding, kwam geen zinnig woord meer uit, etc.

Hoeveel pauze had je tussen de LSD tripjes? LSD ontwikkelt net als tryptamines (wat het eigenlijk gewoon is) een zeer sterke tolerantie die een week later nog merkbaar is. Omgeving kan ook enorm veel doen qua visuals. Meer mensen/prikkels is meestal meer intens en minder visuals en een stille donkere ruimte kan het tegenovergestelde effect hebben. Zoals ik wel vaker zeg is thuis in de luie stoel trippen toch wel heel iets anders.
Laatst bijgewerkt door Jmths op di apr 23, 2019 6:06 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor verneukeratief » di apr 23, 2019 5:10 pm

Bedankt voor je uitgebreide reactie Jmths :)
Slik sertraline en tussen lsd zat minimaal een maand. De eerste keer was idd samen met iemand maar gewoon thuis. Daarna alleen thuis. Amfetamine ga k best goed op :woeh:
Info > nl.
Avatar gebruiker
verneukeratief
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 3155
Geregistreerd: di maart 08, 2011 5:09 pm
Woonplaats: Geel(B)

Re: XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor Mr Dexo » di apr 23, 2019 5:53 pm

Moedig dat je even besluit om lsd te gaan doen. Ik hoop dat er steeds meer mensen hun eigen waarheid gaan vormen over psychedelica en het imago hersteld. Gelukkig is het ook te merken als ik om me heen kijk op een technofeestje met mooie mensen en allemaal willen ze die hippies zijn uit de jaren 60 op dat moment met een enorme vraag naar 2cb.
Ik zei altijd je moet eerst stoppen met AD voor je lsd neemt maar blijkbaar zijn er ook mensen die zelfs dan nog helemaal goed gaan op lsd, interessant.
Na zon periode van xtc misbruik en medicatie met een verstoord seronotine systeem zelfs dan wordt het geen totale nachtmerrie waar je nooit meer uit schijnt te komen. Want je zou altijd weer tripflashbacks krijgen en die beinvloeden je leven zo erg dat je van een balkon af springt.
Dit is wel interressant, denk dat het tijd is dat ik even met mijn moeder ga trippen.
Run-DMT
Avatar gebruiker
Mr Dexo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 66
Geregistreerd: di mei 01, 2018 10:50 pm

Re: XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor Jmths » di apr 23, 2019 7:57 pm

verneukeratief schreef:Bedankt voor je uitgebreide reactie Jmths :)

Ofcourse. :smokin:
verneukeratief schreef:Slik sertraline en tussen lsd zat minimaal een maand. De eerste keer was idd samen met iemand maar gewoon thuis. Daarna alleen thuis. Amfetamine ga k best goed op :woeh:

Sertraline heeft een amfetamine basisskelet al zit de methylgroep op de N ipv beta positie, beetje raar ding maar aardig populair / veel voorgeschreven blijkbaar. De Chlooratomen op 3,4 positie zal ook wel effect hebben. Is een wetenschappelijk onderzoek dat stelt dat het anti depressief iets beter werkt dan Fluoxetine (Prozac). Dat is wel een van de meer recreatieve SRIs had ik begrepen. :p

Maar beetje gissen wat ik doe natuurlijk, vaak kan 1 atoom al een flink verschil maken. Maar ik denk dat wat ik initieel zei wel aardig klopt.

Mr Dexo schreef:Ik zei altijd je moet eerst stoppen met AD voor je lsd neemt maar blijkbaar zijn er ook mensen die zelfs dan nog helemaal goed gaan op lsd, interessant. Na zon periode van xtc misbruik en medicatie met een verstoord seronotine systeem zelfs dan wordt het geen totale nachtmerrie waar je nooit meer uit schijnt te komen.

Ik snap dat mensen willen trippen en daar vaak ook iets therapeutisch uit proberen te halen maar mensen die niet in staat zijn om te trippen zonder inmenging van andere middelen vermijd ik meestal toch wel liever.

Afgelopen vrijdag zei ik nog dat ik liever geen psychedelica neem met mensen die de psychedelische effecten dempen omdat ze deze anders niet aan kunnen. 9 op de 10 keer is er toch echt wel iets meer gaande van enkel serotonine tekort en dat merk je toch ook altijd wel op één of andere manier tot bepaalde hoogte.

Ik heb wel getript met mensen met problematiek en dat gaat meestal 3-6 keer goed en die ene keer flippen ze hem volledig uit hun plaat, dan schreeuwen ze letterlijk hun trauma's uit en slaan het meubilair kort en klein. En het hoeft natuurlijk niet zo heftig uit te pakken (en het kan natuurlijk heftiger uit pakken). Maar je moet wel steeds op je bewoordingen letten, de spontaniteit gaat er vanaf en het beïnvloed de sfeer toch ook zeker.

Tenzij je juist de bewuste keuze maakte voor confrontatie kun je toch echt beter rustig aan doen met psychedelica is mijn mening, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen. Iedereen doet tegenwoordig zo hard hun best om de grote van hun psychedelipenus te showen om aan te tonen hoe sterk ze in hun schoenen staan maar de realiteit is dat misschien wel de meesten niet sterk genoeg zijn hun pijn onder ogen te zien.

Goed bedoelde waarschuwing, ik ben misschien niet de meest objectieve factor maar ik heb het wel meer dan eens anders zien lopen. Het aantal mensen dat psychedelica mixed met voorgeschreven medicatie is vaak voorgekomen naar mijn ervaring wat ik echt niet altijd verantwoord vond. Allemaal van die mensen die zeggen niet te zijn zoals anderen. Ik raad het niet bij voorbaat af maar een aanzienlijk aantal mensen toont onvoldoende respectet voor psychedelica.
Mr Dexo schreef:Dit is wel interressant, denk dat het tijd is dat ik even met mijn moeder ga trippen.

Bijzonder dat dat kan, veel plezier en doe voorzichtig met je mams natuurlijk. ^^
Laatst bijgewerkt door Jmths op di apr 23, 2019 8:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor PiraatPanda » wo apr 24, 2019 7:37 am

verneukeratief schreef:Moet k misschien 4x normale dosis x pakken om effect te voelen of heeft ook dat geen zin?


Dit zou ik niet doen. Dat je geen euforisch gevoel krijgt van x omdat bepaalde receptoren bezet of ongevoelig oid zijn, wil nog niet zeggen dat de (overdosis!) mdma geen enkel (negatief) effect heeft op je lichaam/brein. Het moet toch worden afgebroken en de metabolieten kunnen schadelijk zijn voor je (toch al kwetsbare) zenuwstelsel.
Over serotoninesyndroom en verstoorde vocht/zoutbalans had je vast al gelezen, kans op dat soort ernstige bijwerkingen is misschien niet zo groot. Maar mensen met een gefrituurd brein (baka bana) raad ik mdma iig af. Leidt enkel tot teleurstelling en misschien zelfs tot een nóg verstoorder brein.

Zijn genoeg andere leuke middeltjes waar je je midlifecrisis mee kunt doorkomen ;)

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor Jmths » wo apr 24, 2019 8:17 am

PiraatPanda schreef:
verneukeratief schreef:Moet k misschien 4x normale dosis x pakken om effect te voelen of heeft ook dat geen zin?

Het moet toch worden afgebroken en de metabolieten kunnen schadelijk zijn voor je (toch al kwetsbare) zenuwstelsel.
Over serotoninesyndroom en verstoorde vocht/zoutbalans had je vast al gelezen, kans op dat soort ernstige bijwerkingen is misschien niet zo groot.

Oververhitting wordt vaak als grootste factor voor neurotoxiciteit genoemd bij MDMA. Zijn ook nog enkele andere factoren die neurotoxiteit in de hand werken bij MDMA overdoseren, lichaam weet blijkbaar ook niet altijd perfect dopamine van serotonine te onderscheiden bijvoorbeeld.

Maar met dermate hoge doseringen kan het cardiovasculair ook wel belastend worden denk ik. Zoals ik al zei, naast fysieke stimulatie gaat het waarschijnlijk niet veel vermakelijk effect geven. Het benoemen van de risico's was ik niet aan begonnen omdat ik er vanuit ga dat Gele vaak genoeg voorbij komt om beter te weten. :')

Ik weet niet wat Gele zijn verleden qua middelengebruik maar Phenibut is eventueel een optie. Geen beste harm reductie dat ik dat noem echter. Maar zoals ik al zei. Gele hoort ondertussen wel beter te weten dan de gemiddelde leek.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Avatar gebruiker
Jmths
Zwerver.info
Donateur
Offline
 
Posts: 2527
Geregistreerd: di aug 05, 2014 7:13 pm

Re: XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor PiraatPanda » wo apr 24, 2019 9:44 pm

Jmths schreef:Maar zoals ik al zei. Gele hoort ondertussen wel beter te weten dan de gemiddelde leek.

Onderschat nooit de domheid van de mensheid :beer: Gele zal die dingen misschien wel weten (hoewel, hij stelt die vraag toch niet voor niets?) Maar er zijn ook veel bezoekers die op t forum meelezen. Zou lullig zijn als zo'n puber die aan de AD zit denkt van "oh ik moet dus 4x de normale dosis x nemen" en vervolgens op de eerste hulp belandt.
Dus top dat je de gevaren nog even benoemd hebt!

♥♥♥
Avatar gebruiker
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1819
Geregistreerd: wo sep 21, 2016 6:14 pm
Woonplaats: MS-DOS

Re: XTC of LSD in combinatie met anti-depressiva

Berichtdoor Mr Dexo » di apr 30, 2019 7:53 pm

Jmths schreef:
Tenzij je juist de bewuste keuze maakte voor confrontatie kun je toch echt beter rustig aan doen met psychedelica is mijn mening, niet alleen voor jezelf maar ook voor anderen. Iedereen doet tegenwoordig zo hard hun best om de grote van hun psychedelipenus te showen om aan te tonen hoe sterk ze in hun schoenen staan maar de realiteit is dat misschien wel de meesten niet sterk genoeg zijn hun pijn onder ogen te zien.


Er zijn ook een hoop mensen die de realiteit niet onder ogen kunnen zien en ik denk dat die mensen wel wat positiefs kunnen halen uit een goede trip. Ik ken genoeg mensen die unbewust onbekwaam zijn voor een gezonde leefstijl en daarom depressief zijn en AD gebruiken. Al is het alleen al om aan te tonen dat er een alternatief is voor atypische voorgeschreven anti depresieva... Of iemand die verslaafd is aan benzo's bijvoorbeeld, ik heb welleens meegemaakt dat die persoon met een matig onderdrukte trip toch intens heeft getript en vervolgens met een plan van aanpak kwam om te stoppen met benzo's. Maar na een paar maanden was die persoon weer gewoon bezig met het oude gedrag.. Maar ik kan ervan uitgaan dat AD + LSD of DPT/DMT niet in 100% van de gevallen voor een serotonine vergiftiging zorgt? En dat je ondanks gebruik van AD toch de positieve effecten van lsd en soortgelijke therapeutische psychedelica kan ervaren?

My Greetings,
Run-DMT
Avatar gebruiker
Mr Dexo
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 66
Geregistreerd: di mei 01, 2018 10:50 pm


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

Royal Queen Seeds banner