Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Advies; Lorazepam / diazepam

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Advies; Lorazepam / diazepam

Berichtdoor Bier » za feb 15, 2025 5:16 am

Ik zit een beetje in een lastige situatie; vorige maand heb ik mijn hond in moeten laten slapen..
Met heel veel pijn maar het kon niet anders meer.
Ik heb in die week 2 extra lorazepam (van 2,5 mg )genomen dan voorgeschreven. En nu krijg ik nog maar 3 lorazepam zo nodig per week, terwijl hij eerst zei 1 maal daags 1 tablet zn. De diazepam is ook zo nodig maar probeerde ik minder te nemen en 1 diazepam vast( 10mg)).
Mijn psychiater maakt het me zo moeilijk, ik kan geen normaal gesprek met die man voeren, geen vraag stellen. En erg empathisch reageert hij niet, vind ik. <(als hij al ooit reageert, hij doet alles buiten mij om, het word steeds vervelender, geen enkele arts mag me nog iets voorschrijven).
Ik wil graag de olanzapine gaan taperen maar het lijkt wel of hij het bewust wil laten mislukken.. :s :-|
Nu mijn vraag; ik heb nu een halve diazepam en een halve lorazepam genomen, maar is dat het beste? Of kan ik beter zo nu en dan diazepam afwisselen met lorazepam in plaats van 50/50? Alsjeblieft advies.
look at that pelican fly. come ooooon pelican!
Bier
Wijs Gebruiker

Re: Advies; Lorazepam / diazepam

Berichtdoor Zwerver » za feb 15, 2025 7:20 pm

Yo bier, hoe gaat het verder met je? Antwoord op je vraag heb ik niet. Het is dood dit forum. Klote van je hond. Sterkte
Zwerver
Experimenterende Gebruiker

Berichtdoor Bier » zo feb 16, 2025 2:20 am

Zwerver schreef:Yo bier, hoe gaat het verder met je? Antwoord op je vraag heb ik niet. Het is dood dit forum. Klote van je hond. Sterkte

Ik had al een beetje dat idee helaas. Een jaar of 5 geleden nog even gekeken maar toen leek het ook al behoorlijk dood hier. Ik hoopte dat iemand antwoord zou kunnen geven op mijn vraag, ach..
Bedankt voor het medeleven, ik voel me een heel klein stukje lichter nu.
Ik ben nog erg in de rouw merk ik, het komt met vlagen. Mag ik vragen wie je bent?
Bier
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Jmths » zo feb 16, 2025 10:12 am

Nu mijn vraag; ik heb nu een halve diazepam en een halve lorazepam genomen, maar is dat het beste? Of kan ik beter zo nu en dan diazepam afwisselen met lorazepam in plaats van 50/50? Alsjeblieft advies.

Lorazepam is meer voor acute korte stressvolle situaties, Diazepam werkt heel licht de hele dag door. Het achterliggende idee van je huisarts is dat je uiteindelijk helemaal stopt en 'het idee is dan' maakt de tussenstap om helemaal te stoppen makkelijker omdat antipsychotica zogenaamd niet verslavend zouden wezen (je kunt geen een slapen zonder).

Je huisarts stuurt naar 0 benzodiazepines en zoveel antipsychotica als dat je maar wilt in de toekomst.

"olanzapine"
Beter geen antipsychotica toch.
Als je naar medicatie gaat vragen bouwen ze je juist af in verband met verslaving, dat is de landelijke richtlijn voor huisartsen.

Maar je kunt GABA downers overal waar je kijkt gewoon online bestellen dus ik snap het probleem niet helemaal.

Er is een wetenschappelijk onderzoek dat stelt dat mensen aan de antipsychotica gemiddeld 30 jaar minder lang leven, maar ik ben te lui om deze momenteel op te zoeken.
Hier heb ik er 1 van 22,5 jaar via perplexity.ai in ieder geval die EXTREEM sociaal wenselijk reageert, ik moest dit antwoord er haast uit wurgen.
"In 2006 was de levensverwachting van patiënten met schizofrenie 22,5 jaar korter dan die van de gemiddelde Finse burger1"

De AI begon er zelfs over dat hersenveroudering tussen je 22e en 25e stopt, waarop ik deze even moest attenderen dat dit ook op je 35e van kan gebeuren. Het regeneratieve vermogen van de hersens is wonderbaarlijk, dat onderstreept AI ook.

Wees geen Antwerpse binnepropper en leef je leven volledig is mijn advies.
Use it or lose it is het credo binnen de neurologie, en dat is met een reden.

Ik hoop dat je het goed maakt Bier.

Groetjes.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor Zwerver » zo feb 16, 2025 9:08 pm

Bier schreef:
Zwerver schreef:Yo bier, hoe gaat het verder met je? Antwoord op je vraag heb ik niet. Het is dood dit forum. Klote van je hond. Sterkte

Ik had al een beetje dat idee helaas. Een jaar of 5 geleden nog even gekeken maar toen leek het ook al behoorlijk dood hier. Ik hoopte dat iemand antwoord zou kunnen geven op mijn vraag, ach..
Bedankt voor het medeleven, ik voel me een heel klein stukje lichter nu.
Ik ben nog erg in de rouw merk ik, het komt met vlagen. Mag ik vragen wie je bent?

Ik ben jcutter / mindgamer / Enya /
Zwerver

Berichtdoor Bier » di feb 18, 2025 9:59 pm

Zwerver schreef:Ik ben jcutter / mindgamer / Enya /

Ik had al een donkerbruin vermoeden nadat ik je posts had bekeken. :lol:
Hoe gaat het met jou?
Bier
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Zwerver » wo feb 19, 2025 1:44 pm

Goed wel. Zit aan de antipsychotica en woon beschermd. Ben ik best blij mee. Op mezelf wonen vind ik kut.
Zwerver

Berichtdoor Bier » do feb 20, 2025 2:14 am

Jmths schreef:

Lorazepam is meer voor acute korte stressvolle situaties, Diazepam werkt heel licht de hele dag door. Het achterliggende idee van je huisarts is dat je uiteindelijk helemaal stopt en 'het idee is dan' maakt de tussenstap om helemaal te stoppen makkelijker omdat antipsychotica zogenaamd niet verslavend zouden wezen (je kunt geen een slapen zonder).

Je huisarts stuurt naar 0 benzodiazepines en zoveel antipsychotica als dat je maar wilt in de toekomst.

In dit geval gaat het om een psychiater, de huisarts wil hier volledig buiten blijven..
Ik merk inderdaad wel dat ze me liever van de benzo's meestal af willen hebben dan de olanzapine (of andere anti-psychotica, zelfs als je al 20x aangegeven hebt dit niet te willen). Doen artsen dit bewust of weten ze gewoon niet beter? Wat maakt dat een arts niet naar een patiënt wil luisteren (sterker nog; "je gevoel bedriegt je'' e.d.)? Het lijkt of mijn psychiater het niet snapt en/of het bewust wil laten mislukken. Gaat het om geld? Om macht? Er is hier een absurde situatie ontstaan.
Ik vind het allemaal erg verwarrend.

Jmths schreef:"olanzapine"
Beter geen antipsychotica toch.
Als je naar medicatie gaat vragen bouwen ze je juist af in verband met verslaving, dat is de landelijke richtlijn voor huisartsen.

Maar je kunt GABA downers overal waar je kijkt gewoon online bestellen dus ik snap het probleem niet helemaal.

Nee, ik wil absoluut geen antipsychotica meer. Ik vind het wel vreemd want eerst wilde mijn psychiater wel meewerken. Er ligt al een recept voor afbouw-tapering, ik dacht dat ik kon gaan beginnen, maar die heeft mijn psychiater van de Regenboogapotheek nu naar mijn eigen apotheek laten sturen, zodat ik niet kan temporiseren als dat nodig is. Mijn vraag was juist minder medicatie, maar nu nog met de lorazepam totdat ik van de olanzapine afgebouwd zou zijn o.a.
Dat laatste met die GABA downers snap ik niet helemaal.

Jmths schreef:Er is een wetenschappelijk onderzoek dat stelt dat mensen aan de antipsychotica gemiddeld 30 jaar minder lang leven, maar ik ben te lui om deze momenteel op te zoeken.
Hier heb ik er 1 van 22,5 jaar via perplexity.ai in ieder geval die EXTREEM sociaal wenselijk reageert, ik moest dit antwoord er haast uit wurgen.
"In 2006 was de levensverwachting van patiënten met schizofrenie 22,5 jaar korter dan die van de gemiddelde Finse burger1"

De AI begon er zelfs over dat hersenveroudering tussen je 22e en 25e stopt, waarop ik deze even moest attenderen dat dit ook op je 35e van kan gebeuren. Het regeneratieve vermogen van de hersens is wonderbaarlijk, dat onderstreept AI ook.

Ik heb het boek van Renske van Staveren vorig jaar gelezen. "minder slikken'. Daar heb ik iets dergelijks in gelezen. Het maakt me bang.
Maar geldt dit ook voor een 'lage' hoeveelheid anti-psychotica? Voor schizofrenie heb je hoge doseringen nodig en ik heb de laagste dosis (2,5mg).

Jmths schreef:Wees geen Antwerpse binnepropper en leef je leven volledig is mijn advies.
Use it or lose it is het credo binnen de neurologie, en dat is met een reden.

Ik hoop dat je het goed maakt Bier.

Groetjes.

Binnenkort heb ik een intake bij een andere aanbieder. Ik kan alleen maar hoop blijven houden en mijn best doen elke dag om er het beste van te maken. En aan mijn eigen overtuigingen vast blijven houden...

Wat betreft de lorazepam voor nu; ik heb mij voorgenomen om deze week 6x een halve te nemen om te kunnen slapen samen met 1 promethazine, en dan 1x 2 promethazine. Ik weet niet of ik hier goed aan doe maar het is het beste wat ik voor nu kan bedenken.
Bier
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Bier » do feb 20, 2025 2:15 am

Zwerver schreef:Goed wel. Zit aan de antipsychotica en woon beschermd. Ben ik best blij mee. Op mezelf wonen vind ik kut.

Ik ben blij voor je. :blowkiss:
Bier
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Jmths » za feb 22, 2025 4:14 am

In dit geval gaat het om een psychiater, de huisarts wil hier volledig buiten blijven..
Ik merk inderdaad wel dat ze me liever van de benzo's meestal af willen hebben dan de olanzapine (of andere anti-psychotica, zelfs als je al 20x aangegeven hebt dit niet te willen). Doen artsen dit bewust of weten ze gewoon niet beter? Wat maakt dat een arts niet naar een patiënt wil luisteren (sterker nog; "je gevoel bedriegt je'' e.d.)? Het lijkt of mijn psychiater het niet snapt en/of het bewust wil laten mislukken. Gaat het om geld? Om macht? Er is hier een absurde situatie ontstaan.
Ik vind het allemaal erg verwarrend.

Het is letterlijk dat deze boomer generatie in hun opleiding allerlei foutieve informatie is aangeleerd wat zelfs tot deze dag wordt doorgehamerd. Dit zijn mensen die zijn opgegroeid en opgevoed met het idee dat asbest en roken in huis geen kwaad kan en dat je voor cannabis bezit de gevangenis in moet draaien. En al dat soort dingen.

Als je multicultureel figuur voor je hebt die voor een appel en een ei een diploma is aangereikt ben je al helemaal de pineut, deze mensen zijn vaak nog geïndoctrineerd met het fascistisch gedachtegoed van het land waar ze vandaan komen, die mensen geloven enkel in absolutisme en zijn niet in staat voor zichzelf na te denken, laat staan een ander.

Als je een persoon tegenover je hebt waarmee je geen oprecht vloeiend gesprek kunt hebben, iemand die jou om welke reden dan ook niet goed weet te informeren kun je er standaard vanuit gaan dat je een idioot tegenover je hebt.

Lorazepam kun je mooi voor €1,- per pilletje verkopen en antipsychotica moet je nooit willen tenzij je er bewust voor kiest een overgevoelige zombie kasplant met overgewicht te worden.

Het brein is bij verre het meest aantrekkelijke deel van je lichaam, het adaptieve vermogen, het zelf regeneratieve vermogen en nog zoveel meer. In de Neurologie is de meest gebruikte slogan "Use it or Lose it".

Als jij antipsychotica slikt wordt je tammer en hebben andere mensen minder last van je, deze zogenaamde hulpverleners kunnen in hun rapport liegen dat ze iets niet verslavends en constructiefs hebben gedaan en er wordt ook nog eens geld aan je verdient.

In de daklozenopvang heb ik zoveel 'internaatkindjes' rechtstreeks uit de mantelzorg van de overheid voorbij zien komen die niet doorhebben dat ze jarenlang psychotisch blijven omdat ze verkeerd geïnformeerd hersenbeschadiging/een onderontwikkeling van hun hersens hebben ontwikkeld en jarenlang overgevoelig zullen blijven voor het minste of geringste.

Ik heb mensen voorbij zien komen die meer dan een jaar lang dagelijks benzodiazepine slikte en aan het einde misschien een paar dagen, misschien weken last hadden van ontwenning en daarna niet. Als jij veilig in je eigen woonplekje zit en je kunt je eigen intrinsiek gemotiveerde keuzes maken en je hebt de mogelijkheid jezelf te verzorgen zoals een normaal mens. Ik ga die vorige zin niet afmaken omdat het niet voor iedereen zo werkt, er zijn geen garanties en weinig is zeker in het leven.

Het is gezond, normaal en wenselijk dat mensen emoties hebben, herhaald op hun bek gaan en zelf hun conclusies trekken. Antipsychotica is het meest kwaadaardige rotzooi dat bestaat qua psychoactieve moleculen, als je je leven bewust gaat minimaliseren en jezelf klein houdt waarom kies je er dan voor om te leven, zodat je angst niet onder ogen hoeft te zien?

Je kunt beter aan de heroïne dan aan de antipsychotica gaan, en dat is een steenfeit.

PS: Ik praat misschien harde woorden omdat ik niet van hetzelfde geslacht ben en we in een woke seksistische wereld leven. Neem het met een korrel zout, maar ik blijf er bij, gooi die antipsychotica weg. Tenzij je ellendig bent en liever niet wilt meekrijgen wat er in de wereld speelt.

Wat betreft de lorazepam voor nu; ik heb mij voorgenomen om deze week 6x een halve te nemen om te kunnen slapen samen met 1 promethazine, en dan 1x 2 promethazine. Ik weet niet of ik hier goed aan doe maar het is het beste wat ik voor nu kan bedenken.

Dat veroorzaakt schommelingen wat bijna altijd nadelig uitpakt.

Beter stop je helemaal, je omgeving zal dit tijdelijk vervelend vinden maar dan kies je wel voor wat het beste voor jou is. Maar als je al benzodiazepine moet gebruiken ga dan voor de Diazepam en zorg er voor dat je met je dosering op minstens 24 uur halfwaardetijd zit. Er zijn minstens 3 Diazepam analogen die geen drol kosten met vrijwel dezelfde potentie in gewicht, werkingsduur, etc.

Ik weet het beter dan alles en iedereen, come at me bro.

Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor Zwerver » za feb 22, 2025 7:30 pm

Ik kan niet zonder antipsychotica (zyprexa). Zonder zyprexa voel ik teveel verschillende emoties en wil ik dat dempen met drugs, en door de drugs raak ik verward. Van de zyprexa raak ik niet verward, hij haalt mij uit de verwardheid. en hij dempt, waardoor ik het leven wat makkelijker aankan.
Zwerver

Berichtdoor Jmths » zo feb 23, 2025 3:13 am

Zwerver schreef:Ik kan niet zonder antipsychotica (zyprexa). Zonder zyprexa voel ik teveel verschillende emoties en wil ik dat dempen met drugs, en door de drugs raak ik verward. Van de zyprexa raak ik niet verward, hij haalt mij uit de verwardheid. en hij dempt, waardoor ik het leven wat makkelijker aankan.

Ja maar, hoe lang gebruik je het al, welke doseringen, in hoeverre was je al uit balans voordat je dat begon te gebruiken. Je bent best wel een outlier, een casusgeval/mens die holistisch gezien in veel aspecten toch wel veel heeft meegemaakt en wat niet ten opzichte van wat je enigszins een gemiddeld mens kunt noemen.

Ik vind je opmerking wel terecht hoor, ik heb de indruk dat je recent enorm goed bezig met met het beste uit jezelf te halen.

Ik zou haast zeggen, haal een kilogram bak L-theanine en schep maar lekker vol met die schep/lepel. Daar word je echt vies relaxed van.

Beetje de vraag ook hoe relevant dat is voor Bier die hier al een paar jaar loopt te klungelen met alcohol, benzooi en dus blijkbaar antipsychotica.

En zelfs dan zou ik zeggen gooi er iedere dag een iets in dat op Methadon lijkt ofzo zodat je nog wat meer levenskwaliteit hebt en beter voor je gezondheid bezig bent. > Aangezien je de indruk geeft je hele leven wel iets te gaan blijven gebruiken. En daar wil ik ook aan toevoegen, ik denk dat een aanzienlijk deel in Nederland dat sowieso al doet d.m.v. alcohol, tabak, koffie, cacao of wat dan ook. Sommige mensen lijken qua eetpatroon soms ook zo onduurzaam mogelijk te 'moeten' leven. (Dure) Voeding zit vaak ook al meer moleculair psychoactief in dan je denkt, zelfs aroma's / smaakversterkers en wat niet valt daar onder.

En anders is het wel een koopverslaving (Ik vind dat autorijden daar ook onder valt), als je al enigszins normaal door de dag komt mag je jezelf haast al een schouderklopje geven.

Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor Bier » zo feb 23, 2025 11:46 pm

Jmths schreef:
PS: Ik praat misschien harde woorden omdat ik niet van hetzelfde geslacht ben en we in een woke seksistische wereld leven. Neem het met een korrel zout, maar ik blijf er bij, gooi die antipsychotica weg. Tenzij je ellendig bent en liever niet wilt meekrijgen wat er in de wereld speelt.

Beter stop je helemaal, je omgeving zal dit tijdelijk vervelend vinden maar dan kies je wel voor wat het beste voor jou is. Maar als je al benzodiazepine moet gebruiken ga dan voor de Diazepam en zorg er voor dat je met je dosering op minstens 24 uur halfwaardetijd zit. Er zijn minstens 3 Diazepam analogen die geen drol kosten met vrijwel dezelfde potentie in gewicht, werkingsduur, etc.

Wat bedoel je precies met 24 uur halfwaardetijd en dosering diazepam analogen? Die dingen zeggen me niet zoveel eigenlijk.
Bedoel je dan dat ik beter elke dag 1 diazepam meer zou kunnen nemen in plaats van 3x per week een halve lorazepam met promethazine? En waarom? Sorry, ik ben een beetje autistisch, nogal in de war en heel erg moe. :#:

Jmths schreef:

Beetje de vraag ook hoe relevant dat is voor Bier die hier al een paar jaar loopt te klungelen met alcohol, benzooi en dus blijkbaar antipsychotica.

Ik drink al jaren geen alcohol meer en wil ook al jaren van de antipsychotica af.
Maar zijn benzo's zo veel minder schadelijk, en is antipsychotica in de laagste dosering net zo schadelijk als een hoge dosering(lijkt me niet, maar kan er helemaal niets over vinden, maak me meer zorgen om de duur van het gebruik)? Ik kan hier weinig informatie over vinden, (Ik vind vooral tegenstrijdige informatie).
Ik ben misschien te naïef geweest doordat ik de artsen geloofden die mij vertelden dat dit (antipsychotica) goed voor me was... ik heb er al heel lang geen goed gevoel meer over maar ze zeggen dat ik niet zomaar mag stoppen met de olanzapine, dat dat gevaarlijk kan zijn. Anderen zeggen dat het zo kan (ik heb al ervaren van niet eigenlijk), andere zeggen dat ik er 5 maanden over moet doen. Ik weet soms niet meer wat waar is en wat niet... ik zit er eigenlijk heel erg mee, ben te gevoelig op dit moment wellicht, ik mis mijn hond verschrikkelijk. :|
Wat maakt dat je dit allemaal schijnt te weten, waar komt de informatie vandaan?
Bier
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Jmths » ma feb 24, 2025 4:23 pm

Bier schreef:
Jmths schreef:

Wat bedoel je precies met 24 uur halfwaardetijd en dosering diazepam analogen? Die dingen zeggen me niet zoveel eigenlijk.
Bedoel je dan dat ik beter elke dag 1 diazepam meer zou kunnen nemen in plaats van 3x per week een halve lorazepam met promethazine? En waarom? Sorry, ik ben een beetje autistisch, nogal in de war en heel erg moe. :#:

24 uur halfwaardetijd betekent dat de molecuul, in dit geval Diazepam na 24 in je lichaam voor minder dan de helft is afbroken (door je lever) of uitgeplast.
Bijvoorbeeld, je neemt 30mg Diazepam en na 24 uur zit er nog altijd meer dan 15mg Diazepam in je lichaam / bloedstroom.

Grote mannen breken Diazepam sneller af via de lever en plassen deze sneller uit dan vrouwen, dus als een grote man 40mg Diazepam nodig heeft om na 24 uur 20mg over te houden in zijn bloedstroom zal een kleine vrouw slechts 30mg Diazepam nodig hebben voor een halfwaardetijd van Diazepam.

Als je de lever / het lichaam overbelast kan de lever tot 7 keer in formaat groter worden en dan zal de Diazepam (en andere moleculen) 7 keer sneller afgebroken worden. De lever wordt ook wel de superchemicus van je lichaam genoemd. Daarnaast heb je natuurlijk het feit dat op den duur tolerantie / receptor ongevoeligheid een grotere factor gaat spelen en je om die reden meer van hetzelfde middel nodig hebben om hetzelfde effect er van te ervaren.

Als de halfwaardetijd langer is dan 24 uur zal er echter initieel iedere dag iets meer Diazepam in je lichaam overblijven dan wanneer je deze initieel inneemt wat compenseert voor het optredend tolerantie effect.

Je kunt op de markt bijvoorbeeld norflurazepam vinden, dit is Diazepam met een metylgroep vervangen door een fluor atoom, norbromazepam is Diazepam met een methylgroep vervangen door een broom atoom.
En je kunt vrij makkelijk Diclazepam vinden wat Diazepam is met 2 chloor atomen in plaats van 1 chloor atoom. Diclazepam is echter wel 2x zo potent in gewicht door de toevoeging van dit extra chloor atoom

Je zult tussen deze Diazepam gelijkende analogen geen merkbaar verschil merken met (farmaceutische) Diazepam van de psychiater / huisarts / specialist voorschrijft wanneer je dezelfde dosering aanhoudt.

Voor een kleinere dame (wat ik gok dat je bent) zal 25mg Diazepam waarschijnlijk voldoende zijn voor een halfwaardetijd van meer dan 24 uur, en dus zul je geen schommelingen ervaren i.t.t. wanneer je sporadisch kleine doseringen lorezepam, diazepam en/of promethazine neemt.

Jmths schreef:Beetje de vraag ook hoe relevant dat is voor Bier die hier al een paar jaar loopt te klungelen met alcohol, benzooi en dus blijkbaar antipsychotica.

Ik drink al jaren geen alcohol meer en wil ook al jaren van de antipsychotica af.
Maar zijn benzo's zo veel minder schadelijk, en is antipsychotica in de laagste dosering net zo schadelijk als een hoge dosering(lijkt me niet, maar kan er helemaal niets over vinden, maak me meer zorgen om de duur van het gebruik)? Ik kan hier weinig informatie over vinden, (Ik vind vooral tegenstrijdige informatie).

Benzodiazepines zijn aanzienlijk minder schadelijk dan antipsychotica. Omdat antipsychotica zogenaamd "NIET VERSLAVEND ZIJN" worden deze in 99% van alle gevallen in een minstens 3x zo hoge dosering voorgeschreven dan "VERSLAVENDE KWAADAARDIGE" benzodiazepines.

Daarnaast wordt antipsychotica ook relatief sterker in effect naarmate de dosering lager is i.t.t. Benzodiazepines.

Ik ken voorbeelden van jongedames die van de antipsychotica af wouden maar dit lukte hen niet omdat ze niet konden slapen zonder antipsychotica en de laagste dosering op voorschrift die ze konden krijgen alsnog enorm hoog lag.
Bier schreef:Ik ben misschien te naïef geweest doordat ik de artsen geloofden die mij vertelden dat dit (antipsychotica) goed voor me was... ik heb er al heel lang geen goed gevoel meer over maar ze zeggen dat ik niet zomaar mag stoppen met de olanzapine, dat dat gevaarlijk kan zijn. Anderen zeggen dat het zo kan (ik heb al ervaren van niet eigenlijk), andere zeggen dat ik er 5 maanden over moet doen. Ik weet soms niet meer wat waar is en wat niet... ik zit er eigenlijk heel erg mee, ben te gevoelig op dit moment wellicht, ik mis mijn hond verschrikkelijk. :|

ik heb er al heel lang geen goed gevoel meer over maar ze zeggen dat ik niet zomaar mag stoppen met de olanzapine, dat dat gevaarlijk kan zijn.

Ze moeten hun bek houden en ophouden misinformatie te verspreiden.

Jmths schreef:Wat maakt dat je dit allemaal schijnt te weten, waar komt de informatie vandaan?

Ik lees graag over wat ik interessant vind, bovendien denk ik dat drugs / farmaceutica een van de meest relevante maatschappelijke onderwerpen is van de afgelopen decennia, misschien wel het meest relevante onderwerp. Het staat in verband met voeding, lichaamsfuncties, criminaliteit, wetgeving, alles psychodynamisch, vrijheid van meningsuiting en nog een duizend andere vrij interessante onderwerpen. Terwijl er tegelijkertijd enorm veel taboe, stigma en onwetendheid omheen hangt. Het is een leuk en informatief uitgangspunt om jezelf te ontwikkelen.

Ik ben al een aantal jaren de meest betrokken en geïnformeerde persoon qua psychoactieve moleculen op dit forum. Dat heeft met intrinsieke motivatie te maken, maar misschien ook een beetje met ADHD en de misselijkmakende afbreuk van het onderwijs sinds kabinet Rutte.

En de gemeenschappelijke interesse en informatie die andere mensen met mij delen natuurlijk.
Ook heb ik veel risico's genomen en heb ik veel geluk gehad waar de meeste andere mensen dat niet hadden. Ik heb veel buiten mijn comfortzone gestaan.

Uiteindelijk denk ik ook dat misschien wel het meest in het leven aankomt op de gunfactor, ik ben vrij sociaal en ik geloof ook dat het wetenschappelijk onderzoek van Maslow klopt. Namelijk dat de meest intelligentie mensen doorheen de geschiedenis gemotiveerd waren de maatschappij een betere betere plek te maken voor mensen om in te leven, dat deze mensen humanisten zijn.

Al is de kijk op intelligentie extreem subjectief natuurlijk.

Jmths
Zwerver.info
Donateur

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs