kevinoow schreef:leuk, ik begin hier dus volgende week mee.
Hopen dat het anders uitpakt..
Frog schreef:kevinoow schreef:leuk, ik begin hier dus volgende week mee.
Hopen dat het anders uitpakt..
Jij was toch al niet meer te redden...
kevinoow schreef:ik lees allemaal kutverhalen, net begonnen met 75 mg (onder begleiding en op recept ) en als het goed gaat ga ik over 5dagen ophogen naar 150mg. voor (GAD) ik ben zeer benieuwd, hoop echt dat het werkt. gelukkig heb ik nog oxazepam achter de hand voor als het mis gaat.
UneFleur schreef:In 2008 kwam ik toevallig Lyrica tegen. Op dat moment had ik regelmatig last van depressies, paniekaanvallen en fibromyalgie. Daarnaast had ik een gegeneraliseerde angststoornis en VEEL slaapproblemen.
Lyrica was echt een wondermiddel voor mij. De hele wereld veranderde voor mij. Mijn hele leven veranderde nadat ik begon met dit medicijn. Ik had ook geen bijwerkingen. Ik viel heel erg af wat ik heel erg fijn vond. Mijn leven was helemaal top en al mijn angsten verdwenen als sneeuw voor de zon.
Nu in 2014 ben ik naar de Verenigde Staten verhuisd en daar wordt voor mij de Lyrica niet vergoed.
Ik dacht niet dat het moeilijk zou zijn om ermee te stoppen. Maar zodra ik ermee stop, dan krijg ik na 24 uur echt WREED ZWARE afkick.
- Gevoel van paniek
- Rusteloosheid
- Brandende pijn in mijn benen
- Initiatief verlies
- Geirriteerd over nix
- Hoofdpijn
- Misselijk
- Totaal NIET kunnen slapen
Ik heb nu nog een voorraadje voor 1 maand en dan is het toch echt op. De bedoeling nu is dan maar dat ik deze maand ga gebruiken om af te bouwen en zo de afkick minder heftig te maken.
Mijn leven is hier in Florida gewoon heel erg goed en heb ik totaal geen stress, nergens van. Dus ik moet er maar gewoon voor gaan. Mijn man zegt dat ik eventueel het goedkopere gabapentin kan kopen hier en het zo wat milder kan maken.
Daarnaast heb ik nog een hele pot met seroquel xr gekregen van iemand om de slaapproblemen die gepaard gaan met de afkick, draaglijker te maken.
Misschien hebben mensen nog tips voor mij.
Soms zit ik eraan te denken om cold turkey te stoppen, omdat het met dat afbouw gedoe zo een lang lopend drama gaat worden. Wat denken jullie?
In het verleden ben ik al afgekickt van speed, van benzo's, van anti depressiva en van alcohol. Heb een aardig verslaving verleden achter de rug dus. Maar met al deze verslavingen viel het afkicken minder zwaar dan de afkick van lyrica.
Ik vind dat er weinig bekend is over de gevaren van lyrica en dat het dus echt een hel is om er vanaf te kicken.
Op Amerikaanse fora is er dus meer over te vinden:
http://neurotalk.psychcentral.com/thread132645.html
http://neurotalk.psychcentral.com/thread39197.html
http://neurotalk.psychcentral.com/thread192315.html
Er zijn hier in de States ook meerdere rechtzaken tegen de fabrikant over het feit dat er onvoldoende informatie gegeven wordt over de vreselijke verslavende werking en verschrikkelijke afkick die lyrica kan geven.
Mijn man wil liever niet dat ik met Lyrica stop en dus over ga op gabapentin dat goedkoper is dan bijna 200 dollar per maand. Er is ook een programma van de fabrikant en wanneer je daarnaar solliciteert dan zou je eventueel de lyrica gratis kunnen krijgen.
Maar ik wil eigenlijk liever niet afhankelijk zijn van pillen. Heb genoeg gedeald met verslavingen. Dus tips zijn welkom om het afkicken te vergemakkelijken.
GABAadvisor schreef:Baclofen zou wel vergoed moeten worden?
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Keer terug naar Farmaceutische Drugs
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast