Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Alles over de hel die Lyrica heet

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor UneFleur » zo maart 30, 2014 6:18 pm

In 2008 kwam ik toevallig Lyrica tegen. Op dat moment had ik regelmatig last van depressies, paniekaanvallen en fibromyalgie. Daarnaast had ik een gegeneraliseerde angststoornis en VEEL slaapproblemen.

Lyrica was echt een wondermiddel voor mij. De hele wereld veranderde voor mij. Mijn hele leven veranderde nadat ik begon met dit medicijn. Ik had ook geen bijwerkingen. Ik viel heel erg af wat ik heel erg fijn vond. Mijn leven was helemaal top en al mijn angsten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Nu in 2014 ben ik naar de Verenigde Staten verhuisd en daar wordt voor mij de Lyrica niet vergoed.

Ik dacht niet dat het moeilijk zou zijn om ermee te stoppen. Maar zodra ik ermee stop, dan krijg ik na 24 uur echt WREED ZWARE afkick.

- Gevoel van paniek
- Rusteloosheid
- Brandende pijn in mijn benen
- Initiatief verlies
- Geirriteerd over nix
- Hoofdpijn
- Misselijk
- Totaal NIET kunnen slapen

Ik heb nu nog een voorraadje voor 1 maand en dan is het toch echt op. De bedoeling nu is dan maar dat ik deze maand ga gebruiken om af te bouwen en zo de afkick minder heftig te maken.

Mijn leven is hier in Florida gewoon heel erg goed en heb ik totaal geen stress, nergens van. Dus ik moet er maar gewoon voor gaan. Mijn man zegt dat ik eventueel het goedkopere gabapentin kan kopen hier en het zo wat milder kan maken.

Daarnaast heb ik nog een hele pot met seroquel xr gekregen van iemand om de slaapproblemen die gepaard gaan met de afkick, draaglijker te maken.

Misschien hebben mensen nog tips voor mij.

Soms zit ik eraan te denken om cold turkey te stoppen, omdat het met dat afbouw gedoe zo een lang lopend drama gaat worden. Wat denken jullie?

In het verleden ben ik al afgekickt van speed, van benzo's, van anti depressiva en van alcohol. Heb een aardig verslaving verleden achter de rug dus. Maar met al deze verslavingen viel het afkicken minder zwaar dan de afkick van lyrica.

Ik vind dat er weinig bekend is over de gevaren van lyrica en dat het dus echt een hel is om er vanaf te kicken.

Op Amerikaanse fora is er dus meer over te vinden:

http://neurotalk.psychcentral.com/thread132645.html

http://neurotalk.psychcentral.com/thread39197.html

http://neurotalk.psychcentral.com/thread192315.html

Er zijn hier in de States ook meerdere rechtzaken tegen de fabrikant over het feit dat er onvoldoende informatie gegeven wordt over de vreselijke verslavende werking en verschrikkelijke afkick die lyrica kan geven.

Mijn man wil liever niet dat ik met Lyrica stop en dus over ga op gabapentin dat goedkoper is dan bijna 200 dollar per maand. Er is ook een programma van de fabrikant en wanneer je daarnaar solliciteert dan zou je eventueel de lyrica gratis kunnen krijgen.

Maar ik wil eigenlijk liever niet afhankelijk zijn van pillen. Heb genoeg gedeald met verslavingen. Dus tips zijn welkom om het afkicken te vergemakkelijken.
UneFleur
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 36
Geregistreerd: ma mei 13, 2013 3:50 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor Radical » zo maart 30, 2014 7:00 pm

Je kan natuurlijk ook naar een arts gaan. Misschien heeft hij/zij goede alternatieven die wel vergoed worden waar jij woont.
Did:
Alcohol, Truffels (Psilocybe Atlantis, Cosmic Connectors), Wiet (brownie, thee), XTC, Herbal XTC (Lemon X), Temazepam, 2C-B, Ritalin, N2O, 4-AcO-DMT, Ketamine, Oxazepam, Midazolam, Oxynorm (Maar 5mg...), 2c-e, speed en MXE
Avatar gebruiker
Radical
Wijs Gebruiker
Offline
 
Posts: 1154
Geregistreerd: wo aug 14, 2013 12:24 am

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor UneFleur » zo maart 30, 2014 8:57 pm

Hoi,

Natuurlijk heb ik de alternatieven onderzocht en kan ik overstappen naar gabapentin. Het zal me dan nog steeds 75 dollar per maand kosten. Dat vind ik nog steeds vrij prijzig. Daarom wil ik toch graag afkicken.
UneFleur
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 36
Geregistreerd: ma mei 13, 2013 3:50 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor Vinnie » zo maart 30, 2014 10:09 pm

Je kan natuurlijk een weekje vrij nemen van je werk cold turkey proberen te stoppen maar dit zal zeker niet leuk gaan worden :s
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor UneFleur » ma maart 31, 2014 2:53 am

Yep, daar ging ook mijn eerste voorkeur naar uit. Ik ben met alles altijd wel een beetje extreem geweest. Zo ga ik niet op dieet, maar gelijk aan het sapvasten om wat af te vallen. (ben nu op dag 6 van het vasten en al een aantal kilo kwijt)

Dus wou dat met de Lyrica ook doen. Maar ik heb toch het zekere voor het onzekere genomen. Vanavond neem ik 87.5 % van de normale dosis in en plan dat een week te doen.
UneFleur
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 36
Geregistreerd: ma mei 13, 2013 3:50 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor Kockar » ma maart 31, 2014 2:54 am

beetje off top ik maar praat jij frans?
Avatar gebruiker
Kockar
Badass Junkie
Offline
 
Posts: 2328
Geregistreerd: vr aug 02, 2013 10:58 am

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor UneFleur » ma maart 31, 2014 4:31 am

Off top.....nee.

Maar goed. Wanneer ik de Amerikaanse sites mag geloven dan ga ik het niet redden met een weekje thuis van mijn werk voor een cold turkey. Echt vreselijke horror verhalen. Ik snap het niet. Heb alle sites erop nageplozen en kon toch niet echt van die horror verhalen vinden.

Een paar mensen klagen wel dat het zwaar was en dat ze dus wel een weekje of 2 van slag waren. Maar zo bizar als op die Amerikaanse sites wordt het toch niet.

Zijn wij misschien te nuchter?
UneFleur
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 36
Geregistreerd: ma mei 13, 2013 3:50 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor Vinnie » ma maart 31, 2014 6:56 am

Amerikanen staan wel bekend als overdrijvers
Liever dood dan .nl
Avatar gebruiker
Vinnie
DF Addict
Offline
 
Posts: 5137
Geregistreerd: zo feb 26, 2012 1:26 am
Woonplaats: †G-Town †

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor UneFleur » ma maart 31, 2014 3:00 pm

Misschien wel ja dat Amerikanen meer overdrijvers zijn.

Maar goed. Gisteren voor de eerste keer 82.5 % van mijn dagelijkse dosis genomen. Vannacht goed geslapen (wel met een 1/2 seroquel) en vanochtend goed wakker geworden (het is hier 6 uur vroeger).

Ga zo meteen wel gelijk sporten (voor gezonde neurotransmitters) natuurlijk en ben verder dus ook nog bezig met sapvasten (vandaag de zevende dag). Ik denk dat het sapvasten wel zal helpen.
UneFleur
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 36
Geregistreerd: ma mei 13, 2013 3:50 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor UneFleur » ma maart 31, 2014 3:04 pm

http://forum.aangezichtspijn.nl/viewtop ... 2571e26ca5

Hier trouwens wel een verhaal in het Nederlands over het afkicken van de Lyrica en hoe dat dus vies tegen valt. Gelukkig doe ik het afbouwen over een periode van maar liefst 8 weken. Net zoals bij het stoppen van speed zal ik hier regelmatig een update maken, omdat het schrijven over het stoppen gewoon erg behulpzaam is.
UneFleur
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 36
Geregistreerd: ma mei 13, 2013 3:50 pm

L'enfeur avec le nom Lyrica

Berichtdoor Hunk » di apr 01, 2014 7:09 pm

Misschien is smokkelen een optie?
Iemand regelmatig een pakket laten sturen.
Lijkt me niet erg strafbaar en pakketen worden enkel steeksprorfgewijs opengemaakt.
D.O.A.
Avatar gebruiker
Hunk
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 558
Geregistreerd: zo jul 15, 2012 4:50 pm
Woonplaats: Bergeijk

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor kevinoow » za jun 28, 2014 1:00 am

leuk, ik begin hier dus volgende week mee.

Hopen dat het anders uitpakt.. :s
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor Frog » za jun 28, 2014 1:02 am

kevinoow schreef:leuk, ik begin hier dus volgende week mee.

Hopen dat het anders uitpakt.. :s

Jij was toch al niet meer te redden...
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor kevinoow » za jun 28, 2014 11:30 pm

Frog schreef:
kevinoow schreef:leuk, ik begin hier dus volgende week mee.

Hopen dat het anders uitpakt.. :s

Jij was toch al niet meer te redden...


gelukkig ben jij mijn grote voorbeeld.
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor kevinoow » do jul 10, 2014 12:55 pm

ik lees allemaal kutverhalen, net begonnen met 75 mg (onder begleiding en op recept :#: ) en als het goed gaat ga ik over 5dagen ophogen naar 150mg. voor (GAD) ik ben zeer benieuwd, hoop echt dat het werkt. gelukkig heb ik nog oxazepam achter de hand voor als het mis gaat.
Het zit zo snor, dat het baard zit.
Avatar gebruiker
kevinoow
Bewuste Gebruiker
Verbannen
 
Posts: 501
Geregistreerd: do okt 25, 2012 2:51 am
Woonplaats: Zwolle

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor Frog » do jul 10, 2014 1:03 pm

kevinoow schreef:ik lees allemaal kutverhalen, net begonnen met 75 mg (onder begleiding en op recept :#: ) en als het goed gaat ga ik over 5dagen ophogen naar 150mg. voor (GAD) ik ben zeer benieuwd, hoop echt dat het werkt. gelukkig heb ik nog oxazepam achter de hand voor als het mis gaat.

Het is maar een idee he, maar is het wel is bij je opgekomen dat je alsmaar "gekker" word van die "medcijnen" die ze je steeds in je maag splitsen.

Iet met geld verdienen over de rug van mensen enzo #pseudowetenschap etc :roll:

Ik en anderen hebben er genoeg over getypt op DF je zou is moeten zoeken erop wat voorn kanker troep je allemaal in je mik douwt zonder al te kritisch te zijn.
Das alles wat ik er nog over zeg, verders wens ik je een spoedig herstel toe, maar met al die pharma ben je en blijf je gewoon patiënt voor het leven vrees ik.
Avatar gebruiker
Frog
Badass Junkie
Verbannen
 
Posts: 2111
Geregistreerd: vr nov 01, 2013 11:52 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor davybxl » zo dec 14, 2014 9:15 am

UneFleur schreef:In 2008 kwam ik toevallig Lyrica tegen. Op dat moment had ik regelmatig last van depressies, paniekaanvallen en fibromyalgie. Daarnaast had ik een gegeneraliseerde angststoornis en VEEL slaapproblemen.

Lyrica was echt een wondermiddel voor mij. De hele wereld veranderde voor mij. Mijn hele leven veranderde nadat ik begon met dit medicijn. Ik had ook geen bijwerkingen. Ik viel heel erg af wat ik heel erg fijn vond. Mijn leven was helemaal top en al mijn angsten verdwenen als sneeuw voor de zon.

Nu in 2014 ben ik naar de Verenigde Staten verhuisd en daar wordt voor mij de Lyrica niet vergoed.

Ik dacht niet dat het moeilijk zou zijn om ermee te stoppen. Maar zodra ik ermee stop, dan krijg ik na 24 uur echt WREED ZWARE afkick.

- Gevoel van paniek
- Rusteloosheid
- Brandende pijn in mijn benen
- Initiatief verlies
- Geirriteerd over nix
- Hoofdpijn
- Misselijk
- Totaal NIET kunnen slapen

Ik heb nu nog een voorraadje voor 1 maand en dan is het toch echt op. De bedoeling nu is dan maar dat ik deze maand ga gebruiken om af te bouwen en zo de afkick minder heftig te maken.

Mijn leven is hier in Florida gewoon heel erg goed en heb ik totaal geen stress, nergens van. Dus ik moet er maar gewoon voor gaan. Mijn man zegt dat ik eventueel het goedkopere gabapentin kan kopen hier en het zo wat milder kan maken.

Daarnaast heb ik nog een hele pot met seroquel xr gekregen van iemand om de slaapproblemen die gepaard gaan met de afkick, draaglijker te maken.

Misschien hebben mensen nog tips voor mij.

Soms zit ik eraan te denken om cold turkey te stoppen, omdat het met dat afbouw gedoe zo een lang lopend drama gaat worden. Wat denken jullie?

In het verleden ben ik al afgekickt van speed, van benzo's, van anti depressiva en van alcohol. Heb een aardig verslaving verleden achter de rug dus. Maar met al deze verslavingen viel het afkicken minder zwaar dan de afkick van lyrica.

Ik vind dat er weinig bekend is over de gevaren van lyrica en dat het dus echt een hel is om er vanaf te kicken.

Op Amerikaanse fora is er dus meer over te vinden:

http://neurotalk.psychcentral.com/thread132645.html

http://neurotalk.psychcentral.com/thread39197.html

http://neurotalk.psychcentral.com/thread192315.html

Er zijn hier in de States ook meerdere rechtzaken tegen de fabrikant over het feit dat er onvoldoende informatie gegeven wordt over de vreselijke verslavende werking en verschrikkelijke afkick die lyrica kan geven.

Mijn man wil liever niet dat ik met Lyrica stop en dus over ga op gabapentin dat goedkoper is dan bijna 200 dollar per maand. Er is ook een programma van de fabrikant en wanneer je daarnaar solliciteert dan zou je eventueel de lyrica gratis kunnen krijgen.

Maar ik wil eigenlijk liever niet afhankelijk zijn van pillen. Heb genoeg gedeald met verslavingen. Dus tips zijn welkom om het afkicken te vergemakkelijken.



Dit verhaal is zo herkenbaar .....
davybxl
Newbie
Offline
 
Posts: 1
Geregistreerd: za dec 13, 2014 2:53 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor GABAadvisor » do okt 01, 2020 1:28 am

Baclofen zou wel vergoed moeten worden?
GABAadvisor
Experimenterende Gebruiker
Offline
 
Posts: 33
Geregistreerd: do sep 24, 2020 9:14 pm

Re: Alles over de hel die Lyrica heet

Berichtdoor Amvitamientje » do okt 01, 2020 2:26 am

GABAadvisor schreef:Baclofen zou wel vergoed moeten worden?

Dat klopt :)

Ik denk alleen niet dat TS hier na bijna 6 jaar nog geïnteresseerd in is :beer:
Hans Teeuwen schreef:Belediging is voor sommige mensen ook gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen.
Avatar gebruiker
Amvitamientje
Moderator
Offline
 
Posts: 4150
Geregistreerd: di nov 17, 2015 8:32 am
Woonplaats: Kielce


  • Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

Royal Queen Seeds banner