Ik slik sinds een 4tal maanden 2x per dag 1mg xanax XR. Vorige week ben ik op consultatie geweest bij de huisarts en die heeft me een afbouwschema gegeven. (Nu moet ik 2 weken 0,5mg 's morgens en 1mg 's avonds slikken, dan naar 2x 0,5mg)
Nu heb ik verschrikkelijk veel last van ontwenningssymptomen ..

Voel me CONSTANT super gespannen, opgefokt, niet op m'n gemak (Het wordt steeds nog veel erger als er andere mensen bij zijn ... ) & een lichte derealisatie (ik vind het wat weghebben van het gevoel van slaaptekort na speed) en kan steeds hééél erg moeilijk in slaap komen.
Een vermindering van 0,5 mg is toch niet zo veel ? Waarom heb ik dan ZO veel last vraag ik me af..
Ik heb me wat ingelezen (voor ik op consultatie ging) en heb m'n huisarts toen voorgesteld een langer werkend middel voor te schrijven om het afbouwen te vergemakkelijken.. Maar hij zei dat xanax al een van de de zwakste benzo's is en dat hij dus (owv mijn verslavingsgevoelig karakter vermoed ik) liever geen 'vervangbenzo' voor wilt schrijven. Nu heb ik hierover toch mijn bedenkingen.. Is xanax echt een van de zwakste benzo's ? Indien nee, om welke 'afbouwbenzo' kan ik dan het beste vragen aan mijn arts? Is er niet eentje waarmee hij misschien akkoord zou gaan?
Als iemand die er wat verstand van heeft voor mij een paar antwoorden heeft, hoor ik het zeer graag.

Grtz