Homepage Drugs Trip Reports Verslaving Stimulanten Verdovende Middelen Tripmiddelen More...

Zamnesia banner   Drugs testen banner

Antidepressiva, hoe voelt het?

Voor (bijna) alle drugs die je bij de apotheek kunt kopen. Van benzo's tot ritalin. Topics over opiaten zoals codeïne horen in het opiatenforum.

Antidepressiva, hoe voelt het?

Berichtdoor MrMDMA » ma okt 01, 2018 10:31 pm

Ik lijd nu al een tijdje aan een vorm van depressie. Altijd moe en slecht slapen (wel veel slapen), mezelf ellendig voelen. Gevoelens van onbehagen. Mede hierdoor heb ik ook een probleem met gebruik ontwikkeld omdat dit mij wegtrekt uit dit gevoel. Nu wil ik bij mijn behandelaar eens gaan opperen toch een medicatie te proberen. Wie heeft hier ervaring mee, en kan het een verschil beteken? Als in, voel je de serotonine werken? Heb het gevoel dat het me goed zou doen. Bijvoorbeeld een hele lage dosis mdma, waarbij je niet hard gaat of wous word is al een wereld van verschil.
"Wat op het papier staat is een weergave van het beeld op het netvlies van de man die de kaart heeft gemaakt; en als je de zaak omkeert, kom je bij een oneindige regressie terecht, een oneindige reeks kaarten. Het proces van weergeven zal dat er steeds uitfilteren, zodat de psychische wereld slechts gevormd wordt door kaarten van kaarten, tot in het oneindige."

MrMDMA
Bewuste Gebruiker

Re: Antidepressiva, hoe voelt het?

Berichtdoor PiraatPanda » di okt 02, 2018 12:32 am

Ik heb een keer een lage dosis mirtazapine voorgeschreven gekregen (een AD) om beter te slapen. En nee, dit voelde echt alles behalve MDMA-achtig. Echt totaal het tegenovergestelde juist. Hele dag doodmoe. Kon alleen maar in bed liggen. Motoriek zo slecht dat ik amper de wc kon bereiken (kon amper opstaan, stootte m'n hoofd tegen de deur, liet m'n telefoon in de wc vallen etc). Voelde me mega mega kut. Kreeg suïcidale gedachten. :woeh: Ben er na 3 dagen ook maar snel mee gestopt.

Maar goed, mijn reactie daarop schijnt vrij ongebruikelijk te zijn. Veel mensen doet t goed als ik de internet reviews mag geloven. En volgens mij begint het antidepressieve effect pas na een paar weken. Doordat je receptoren zich aanpassen worden ze gevoeliger voor serotonine ofzo?

Dus ja, ik geloof wel dat het spul iets doet. Maar niet op zo'n directe manier als MDMA. Juist met een omweg waardoor je je in t begin juist slechter kan voelen. En na een tijdje hopelijk beter. Maar zorg voor de zekerheid dat je de eerste paar dagen dat je t neemt niet alleen thuis bent :s

Sterkte met je depressie :blowkiss:

♥♥♥
PiraatPanda
nepduif
Wijs Gebruiker

Berichtdoor Jmths » di okt 02, 2018 2:07 am

PiraatPanda schreef:Ik heb een keer een lage dosis mirtazapine voorgeschreven gekregen (een AD) om beter te slapen. En nee, dit voelde echt alles behalve MDMA-achtig.

Mitrazapine is ook geen AD ook al claimt de farmaceutische maffia van wel. Het heeft een tricylische basisstructuur meer gelijkend aan anti psychotica, anti epileptica en anti histamines.

Het verhaal achter dat Mitrazepine een AD zou wezen is dat het de 5HT2A receptoren blokkeert (denk aan psychedelica) wat op lange termijn tot verhoging van 5HT1 receptor activiteit zou leiden (denk aan MDMA). Een nogal verwaarloosbare theorie in ieder geval.

Daadwerkelijke AD van de SRI klasse heeft een amfetamine basisskelet en een serotonine heropname remmende werking. Mijn ervaring met enkele AD was dat het zeker amfetamine aspecten en bijwerkingen had en zeer lichte serotonine bijslag. Sterk verminderde eetlust in ieder geval en zeer veel moeite met slapen.

Ik raad iedereen aan die aan AD begint SNRIs te vermijden.
Laatst bijgewerkt door Jmths op di okt 02, 2018 1:22 pm, in totaal 2 keer bewerkt.
“If you can’t laugh at life, it just isn’t funny anymore.” - Wavy Gravy

"Ego quoque DFnl delendam censeo." - Yvoos
Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor Jmths » di okt 02, 2018 1:34 pm

Jcutter schreef:Ik slik al een aantal jaar wellbutrin. Een relatief lage dosis; 150mg. Heb het idee dat het mij wat oppept en opwerkt. Verder stelt het niet zo veel voor. Maar misschien dat ik het pas echt merk als ik er helemaal mee stop. Ik ben namelijk een wandelende doodswens :twisted:

Bupropion (Welbutrin) ziet er qua structuur wel uit als een fijne stimulant. :snort:

Amfetamineskelet, check.
Chlooratoom op de 2 positie, check.
Carbonyl groep op de beta positie, check.

Vanaf hier is de structuur identiek aan 2-MMC. Al heb ik geen idee wat die extra methylgroepen aan de staart voor invloed hebben op de ervaren effecten, waarschijnlijk o.a. iets hogere serotonine affiniteit gezien het verschil hierin tussen amfetamine en methamfetamine.

Edit: Lees net dat het metabolisme ondergaat dus het verhaal zal wel een beetje anders liggen dan ik in eerste instantie dacht.

Jmths
Zwerver.info
Donateur

Berichtdoor xastur » zo apr 21, 2019 1:37 am

Fentalaxine als ik het goed schrijf zal morgen eens op het doosje kijken 75mg per keer. Merk er niets van
xastur
Bewuste Gebruiker

Berichtdoor Jmths » zo apr 21, 2019 11:46 am

xastur schreef:Fentalaxine als ik het goed schrijf zal morgen eens op het doosje kijken 75mg per keer. Merk er niets van

Venlafaxine is dus een SNRI (Serotonine Noradrenaline heropname remmer). SNRI is dus een relatief nieuwe klasse voort bouwend op de meer traditionele SRI's, die dus niet op de noradrenaline ingrijpen.

Het achterliggend idee bij de extra noradrenaline bijslag van SNRI's is dat het mensen actiever maakt waarop dan hopelijk constructieve ontwikkelingen volgen. Mijn docent psychofarmaceutica zei tijdens hoorcollege dat SNRI's de nieuwste reclamestunt zijn van de farmaceutische industrie en volgens hem geen meerwaarde hebben.

Op Zembla tijdens een documentaire over anti depressiva werd Venlafaxine zelfs nog genoemd als het anti depressiva dat het hoogst gehalte zelfmoorden kent. Maar wellicht is het niet eerlijk om conclusies uit correlaties te trekken.

Ik heb zelf eens Venlafaxine gebruikt puur om eens te ervaren hoe dat is. Ik vond de effecten en bijwerkingen dermate heftig dat ik het op dag 4 niet meer trok en mijn experiment staakte. Persoonlijk denk ik dat net als bij Methylfenidaat de extra fysieke bijwerkingen van Venlafaxine vooral bedoeld om misbruik en verslaving tegen te gaan.

Jmths
Zwerver.info
Donateur

• Gelijkaardige topics
    Reacties
    Bekeken
    Laatste post

Keer terug naar Farmaceutische Drugs